Acum că am depășit în statistica mea personală 400 de segmente de zboruri, m-am gândit să prezint aici câteva lucruri pe care le consider interesante în legătură cu zborurile mele.
Poate doresc și alții să-și publice ceva date statistice ...
Menționez că aproape toate zborurile mi le-am plătit integral singur cu excepția unui zbor cu familia cu Carpatair pe ruta DUS-TSR-SBZ și retur în 2004 unde am plătit doar taxele de aeroport deoarece am scris (fără onorariu) un articol apărut în ziarul asociației sașilor transilvăneni din Germania.
Total segmente de zbor: 401
Cele mai multe zboruri au avut plecare sau sosire la:
1. OTP 127 (15,8%)
2. DTM 102 (12,7%)
3. FRA 61 (7,6 %)
4. HAJ 41 (5,1 %)
5. SBZ 36 (4,5 %)
Cele mai multe zboruri le-am efectuat cu următoarele companii:
1. Wizz Air 146 (36,4%)
2. Lufthansa 42 (10,5%) - inclusiv Lufthansa CityLine
3. Tarom 35 (8,7%)
4. Blue Air 29 (7,2%)
5. Ryanair 17 (4,2%)
- în total au fost 104 aeroporturi diferite din 40 de țări
- în România am zburat pe toate aeroporturile în afară de ARW, BAY, SCV, SUJ și TCE (deci pe: BBU, BCM, CLJ, CND, CRA, GHV, IAS, OMR, OTP, SBZ, TGM, TSR)
- pe noul aeroport GHV am 9 zboruri efectuate (încă 3 rezervate)
- în Germania am zburate pe: BER, BRE, CGN, DTM, DUS, FKB, FMM, FRA, HAM, HHN, KSF, LEJ, MUC, NUE, PAD, RLG, STR, SXF, TXL (nici de aici nu-mi lipsesc prea multe cu trafic public)
- cel mai lung zbor: ZRH-SIN (10.315 km)
- cel mai scurt zbor: FNC-PXO (58 km)
Am zburat cu multe tipuri de avioane, pentru mine cele mai deosebite fiind cele cu 747 (Virgin Atlantic), 380 (Air France) și cu Cessna Citation Sovereign (Hahn Air) toate pe zboruri de linie.
Am mai zburat și cu B11 și IL8 (sau I14) dar de acelea nu îmi aduc aminte foarte bine, respectiv atunci nu am zburat așa de „conștient” cum o fac azi.
Pentru două din avioanele de mai sus am efectuat zboruri speciale DOAR pentru a zbura cu ele, acesta fiind scopul unic respectiv principal de călătorie:
- în 31.07.2010 am zburat DUS-CDG-LHR-DUS unde segmentul CDG-LHR a fost efectuat cu 380
- între 01.07.2007-03.07.2007 am zburat DUS-MAN-LUX-DUS unde segmentul LUX-DUS a fost cu CNJ
În toate aceste zboruri am avut relativ puține „evenimente”, (doar?) 3 aterizări neprevăzute:
- în 1993 escală de alimentare la NUE pe zborul FUE-MUC datorită holdingului prelungit (din cauza viscolului la MUC) cu Hapag Lloyd
- în 2017 divert la VAR pe cursa inițială SXF-OTP cu Ryanair (din cauza furtunii la OTP)
- în 2022 escală de urgență medicală la VIE pe zborul TIA-NUE cu Wizz Air
Am mai avut un aborted takeoff în 1995 pe o cursă charter CND-MUC cu Tarom „problemă tehnică” ... am decolat ulterior după un check și realimentare.
Poate doresc și alții să-și publice ceva date statistice ...
Menționez că aproape toate zborurile mi le-am plătit integral singur cu excepția unui zbor cu familia cu Carpatair pe ruta DUS-TSR-SBZ și retur în 2004 unde am plătit doar taxele de aeroport deoarece am scris (fără onorariu) un articol apărut în ziarul asociației sașilor transilvăneni din Germania.
Total segmente de zbor: 401
Cele mai multe zboruri au avut plecare sau sosire la:
1. OTP 127 (15,8%)
2. DTM 102 (12,7%)
3. FRA 61 (7,6 %)
4. HAJ 41 (5,1 %)
5. SBZ 36 (4,5 %)
Cele mai multe zboruri le-am efectuat cu următoarele companii:
1. Wizz Air 146 (36,4%)
2. Lufthansa 42 (10,5%) - inclusiv Lufthansa CityLine
3. Tarom 35 (8,7%)
4. Blue Air 29 (7,2%)
5. Ryanair 17 (4,2%)
- în total au fost 104 aeroporturi diferite din 40 de țări
- în România am zburat pe toate aeroporturile în afară de ARW, BAY, SCV, SUJ și TCE (deci pe: BBU, BCM, CLJ, CND, CRA, GHV, IAS, OMR, OTP, SBZ, TGM, TSR)
- pe noul aeroport GHV am 9 zboruri efectuate (încă 3 rezervate)
- în Germania am zburate pe: BER, BRE, CGN, DTM, DUS, FKB, FMM, FRA, HAM, HHN, KSF, LEJ, MUC, NUE, PAD, RLG, STR, SXF, TXL (nici de aici nu-mi lipsesc prea multe cu trafic public)
- cel mai lung zbor: ZRH-SIN (10.315 km)
- cel mai scurt zbor: FNC-PXO (58 km)
Am zburat cu multe tipuri de avioane, pentru mine cele mai deosebite fiind cele cu 747 (Virgin Atlantic), 380 (Air France) și cu Cessna Citation Sovereign (Hahn Air) toate pe zboruri de linie.
Am mai zburat și cu B11 și IL8 (sau I14) dar de acelea nu îmi aduc aminte foarte bine, respectiv atunci nu am zburat așa de „conștient” cum o fac azi.
Pentru două din avioanele de mai sus am efectuat zboruri speciale DOAR pentru a zbura cu ele, acesta fiind scopul unic respectiv principal de călătorie:
- în 31.07.2010 am zburat DUS-CDG-LHR-DUS unde segmentul CDG-LHR a fost efectuat cu 380
- între 01.07.2007-03.07.2007 am zburat DUS-MAN-LUX-DUS unde segmentul LUX-DUS a fost cu CNJ
În toate aceste zboruri am avut relativ puține „evenimente”, (doar?) 3 aterizări neprevăzute:
- în 1993 escală de alimentare la NUE pe zborul FUE-MUC datorită holdingului prelungit (din cauza viscolului la MUC) cu Hapag Lloyd
- în 2017 divert la VAR pe cursa inițială SXF-OTP cu Ryanair (din cauza furtunii la OTP)
- în 2022 escală de urgență medicală la VIE pe zborul TIA-NUE cu Wizz Air
Am mai avut un aborted takeoff în 1995 pe o cursă charter CND-MUC cu Tarom „problemă tehnică” ... am decolat ulterior după un check și realimentare.
Last edited:
- ✈