• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

[SUJ] Discuții Generale

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Avantaj DEB, ai variante de taxi, greu se pot crea "ambuteiaje" la ore de varf. SUJ. La SUJ fiind un singur taxiway (A), aeroportul este blocat cand o aeronava este pe approach.
 

Disconnected

Well-Known Member
va fi interesant de urmarit aceasta stire, insa cred ca rutele catre Londra, Paris si undeva in italia cred ca ar duce-o destul de bine
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Ei, nu chiar blocat. In timp ce unul face backtrack dupa aterizare, poate intra unul la backtrack pt decolare
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
AC1 e pe approach, AC2 poate porni motoarele si rula pana la holding point A.

:)
 

Cristian B

Active Member
fly-ra 2017
Eu zic sa privim mai optimist perspectivele SUJ, avand in vedere ca terminalul va avea unele dintre cele mai bune facilitati pt unui aeroport regional, avand si o suprafata mult marita si una dintre cele mai lungi piste din Ro, 2500 m.
Are un catchement area din cel putin trei judete SM, MM, SJ, si de ce nu poate ar veni si din Ungaria si Ucraina.
In acelasi ton negativist al unor co-forumisti, mi-aduc aminte ca s-a vorbit aici si despre modernizarea aero SCV, si iata azi ROT face LF de aproape 90% zilnic (crescandu-si operarea la 7/sapt, incepand de la 3/sapt), are clar perspective de crestere la un double daily cu AT42, WZZ are deja doua destinatii, unde inteleg ca are LF-uri f bune.
Eu cred ca piata aeriana din Romania se dezvolta mult mai repede decat ne asteptam, iar singura sansa a aeroporturilor regionale este sa investeasca in infrastructura, pt. ca ulterior sa poata atrage operatori, asa incat sper ca si "visele" (citat din predecesori) de la SUJ vor deveni realitate in cateva luni
 
  • 👍
Reactions: 1 users

north_pum

Member
@Cristian B - de acord. Să nu se uite că până nu demult erau zboruri directe de la Satu Mare spre New York, Chicago sau/și Montreal ;)
Obiectiv vorbind, luând în calcul zona de deservire principală (MM-SM), ar fi de preferat alegerea BAY în fața SUJ, deoarece acesta este poziționat mai aproape de centrul de greutate al său:
- distanța Baia Mare centru - SUJ este 71 km / 1h15 min;
- distanța Satu Mare centru - BAY este 55 km / 52 min
(ambele via DN 19F, Google Maps zice că acesta ar fi de preferat variantei clasice pe 1C/19).
La fel, pentru Maramureșul istoric ar fi indiscutabil mai avantajos BAY.
Pe de altă parte, SUJ ar putea atrage și ceva trafic din Oradea (un pic mai aproape decât CLJ / TSR).
Orișicât, dacă SCV poate duce câteva zboruri internaționale în condițiile existenței de operații pe IAS și BCM, chiar nu văd de ce să nu fie fezabil pe BAY/SUJ.
Celor cărora spun la asta ”vise”: probabil la fel le-ar fi aruncat acum câțiva ani și celor cărora ar fi afirmat că în 2016 10 orașe din România vor avea zboruri directe spre Londra :)
 

cristi_avb

Well-Known Member
fly-ra 2017
Eu recomand sa ne calmam. Nu am avut nimic personal cu ideea in sine, ci cu naivitatea contextului in care a fost scris acel articol. Cine imi cunoaste stilul, stie ca a fost doar o ironie fata de unii care promit, insa nu aduc decat vorbe goale in prag de alegeri.
Iar ca sa devenim realisti, unul dintre aceste doua aeroporturi nu isi are viitor in contextul apropierii celor doua aeroporturi, iar asa cum a zis @north_pum sunt pro BAY din aceleasi considerente. Nu inteleg cum poti compara totusi un context istoric si pur intamplator totusi cand se operau intradevar zboruri transcontinentale cu escala la SUJ, dar in conditiile actuale recomand sa a se cobori cu picioarele pe pamant, unde mai mult de un clasic 2/7 spre BGY, CIA, LTN, MAD/BCN nu vor vedea acestea, in schimb as vedea un potential urias pentru intern spre OTP prin dublarea frecventei actuale spre SUJ, la redeschidere spre BAY si cu un plan tarifar ajustat corespunzator.
Potential nu am spus ca nu exista, dar cu un proiect solid pe termen lung pot concretiza ceva si aduce si altceva inafara traficului etnic in zona MM. Pana atunci exista alternativa CLJ/TSR sau DEB/BUD pentru maramureseni.
 

Disconnected

Well-Known Member
Dacă ar fi de pariat viitorul celor două aeroporturi, dintre BAY si SUJ totusi cred ca SUJ are mai mare potential dpdv al locatiei, din Oradea ajungi la Satu Mare mai repede decat la Cluj, din Zalau la fel, asadar in loc de deschiderea rutelor int de la BAY ar avea atractie doar pentru SM și SJ, in schimb SUJ ar atrage SJ, BH și MM. infrastructura rutiera și rutele de transport persoane de la BH, MM și SJ sunt chiar bine puse la punct. #justsaying
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Sidenote:
ambele via DN 19F, Google Maps zice că acesta ar fi de preferat variantei clasice pe 1C/19
baysujbrslb.jpg

Corform hartii de mai sus 1C/19 este mai bun calitativ decat 19F.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Eu am postat screenshot dupa harta updatata de catre cei de la peundemerg.ro, scuze pentru ca nu am precizat.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Iar angajatii vor lucra pe gratis.
Mai jos vezi un tabel cu taxele de aeroport. Daca scaderea de la 4, la 0.4 se pare una realista, eu le doresc succes.

lrsmz0s6s.jpg
 

Disconnected

Well-Known Member
se pare ca doar TSR este low-low, iar despre angajati... are consiliul bani, prietenii pe la guvern, etc, etc :) insa daca au anuntat asemenea tarife se pare ca e disperare mare sa se faca si ei auziti... totusi sper sa se concretizeze ceva si nu doar abureli...
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Este campanie electorala, deci vor urma gogosi si mai mari, stai lejer.
 

Dreamliner

Active Member
fly-ra 2017
Pentru cursa inaugurala din 31 octombrie, anuntata saptamana asta, pentru SUJ - LTN par a fi vreo 30 rezervari deja. Alaltaieri erau vreo 10.
 
Top