Sukhoi SSJ100

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Boobba-One

Well-Known Member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
:wideyed: ...interesant de vazut cum SSJ100 ajunge sa fie un challenger pentru Bombardier & Embraer in clasa hundred-seater ...
crj-v-competitors.jpg

cum vor fi vinzarile in afara spatiului fost-sovietic - este in functie de after-sales. de pilda, interjet beneficiaza de un program superb - cu magazie de piese si prezenta tehnica din partea fabricantului pe perioada de entry-into-service de trei ani...
succes comercial - sau balon de sapun?
 
Last edited by a moderator:
...din ch-aviation:
Sukhoi Civil Aircraft (Moscow Zhukovsky) will supply Laos and Indonesia with a total of thirteen new SSJ 100-95 aircraft Russia's Minister for Economic Development, Alexei Ulyukayev, has announced.

The RIA Novosti newswire states that while the exact terms of the agreements were not disclosed, Ulyukayev did state that three of the jets would go to Laos while ten would head for Indonesia. In addition, he said, talks are ongoing for the supply of aircraft to Vietnam.

The dormant Sky Aviation (SYA, Jakarta Halim) was the only operator of the type in Indonesia with three (previously) in service while the also dormant Lao Central Airlines (LF, Vientiane) had operated one.
 
Poti sa iti creezi piata si prin omisiune, ca sa arate bine.
La C-Series e lasat deoparte C300, pentru ca e peste SSJ, iar la C100 sunt trecute doar comenzile ferme, nu si optiunile (in prezent 171 pentru ambele variante, dar cel mai probabil majoritatea pt C300).

Cit despre "altii" - Sukhoi are 46 de bucati produse pina acum, varianta mai mica deocamdata nu are cautare si e posibil ca pentru o varianta mai mare sa aiba probleme de constructie.

MRJ e deocamdata hirtie.
 
...se pare ca Alitalia se uita din nou la ssj100-95 - dupa ce acum ceva vreme nu exersasera optiunile pe 20 de aparate ... asta o zice dl. cauceglia (capo dei capi la superjet international).
cum s-ar pupa asta cu ideile celor de la etihad, nu stim inca. ceea ce e clar - este ca daca sji reusesc sa bage aparate pe piata europeana, asta ar putea incuraja pe multi din cei ce rivnesc la c-series dar nu mai stiu ce sa creada despre bombardier, sa se uite serios la ssj.
de fapt, dupa spusele celor de la ifc (iliushin finance co), cele 8 ssj-100 pentru care au semnat la farnborough - vor fi plasate in operational la clienti europeni. cine? buna intrebare... trebuie cautat printre cei care au de inlocuit fokker100 si avro-uri...
din punct de vedere al after-sales, se pare ca sji presteaza superb la interjet ...
 
Last edited by a moderator:
4 aparate nu sint de lepadat - si desi VLM este o referinta micuta, ramine singura companie aeriana belgiana care a fost constant pe profit ... pina si in anii sai "AirFranceKLM" (prin CityJet) ...
pe de alta parte - SCAC sint din ce in ce mai des vazuti in China, piata de vreo 1'000 aparate pe urmatorii 10-15 ani ... beneficiaza de suport pe axa politica Moscova-Beijing - iar din punct de vedere operational isi pun inainte experienta mexicana, asimilind conditiile climatice si relieful geografic al Chinei cu cel al Mexicului...
 
Ziceam, ieri cred, intr-o postare pe un alt thread - ca MAKS15 o sa vada o mare ofensiva marketing a celor de la Sukhoi.
Exact asa este.
Astazi s-a anuntat ca GTLK (lessorul de stat rus) baga 15 comenzi ferme si 18 optiuni. In acelasi timp, compania regionala Yamal declara ca vrea 25 SSJ-uri (de la GTLK o sa le ia). SCAT Airlines din Kazakhstan au cerut ferm 15 + 5 optiuni. Red Wings vor lua 2 (si pun unul in ACMI cu SkyAngkor din Cambogia care au optiunea sa il cumpere).
La cit de slaba e rubla la ora actuala, nici nu merita pentru companiile rusesti (mai ales cele ce au marea parte a incasarilor in ruble) sa se uite la aparate regionale pe care ar trebui sa le plateasca in valuta.
Si invers - operatori din afara Rusiei ar putea sa gaseasca un avantaj sa comande SSJ100 in acest context.
Negocierile cu iranienii sint pe ultima suta de metri si sint sanse sa se finalizeze miine. Sint curios cite bucati se vor comanda - si mai ales cite se vor livra pina la urma.
Iordania discuta despre citeva SSJ in versiune VIP... dar nu sint sigur ca asta se va concretiza - din motive politice...
Interjet o sa mai ia sigur inca citeva in timpul MAKS-ului. Compania creste frumos. Si sint foarte multumiti de avion si de after-sales.
Problema va fi ca SJI risca sa intre in logica back-logului. Iar unul din avantajele pe care le vad cumparatorii la SSJ este ... lipsa de backlog.
 
Last edited by a moderator:
Problema va fi ca SJI risca sa intre in logica back-logului. Iar unul din avantajele pe care le vad cumparatorii la SSJ este ... lipsa de backlog.

Daca e sa vina comenzi din afara spatiului sovietic se gaseste oricind un slot "de export". Sa vedem cit se va realiza si cit e propaganda.

Dar, obiectiv vorbind, SSJ e o solutie buna pentru companii care vor sa creasca piete sau frecvente. La pretul actual ar fi o optiune si pentru o companie de care tot discutam noi.
 
este - si inca ina foarte buna, tinind cont de felul in care a fost conceput SSJ - si de tehnologia pe care o contine.
dar daca o spunem prea pe fata vom fi acuzati ca ne dam cu dusmanu'...
 
mai ales ca l-ai putea configura la 90Y la 29 de toli.adica ce stie romanul de la LCC +8 business adevarate sau 95Y si 6 business, ceea ce e arhisuficient pentru majoritatea rutelor

dar cum pretul petrolului o ia iar in jos caratul aerului devine din ce in ce mai ieftin
 
dar cum pretul petrolului o ia iar in jos caratul aerului devine din ce in ce mai ieftin
ei, asta cu petrolul n-or sa o inteleaga multe companii niciodata. nimeni nu se gindeste sa isi puna ACUM pe picioare hedge-urile pe urmatorii 5 ani. toata lumea isi imagineaza ca preturile vor ramine unde sint acum: "las' ca vedem noi cind o ia piata in sus".
petrolul este materia prima cea mai volatila. si peste citeva luni, fie ele si 12 - saudienii vor prefera sa mai inchida din robinete ... si o sa vezi in citeva luni preturile stabilizindu-se pe la 70-80 - care este pretul economic al brutului ... adica cel la care toata lumea face bani de-a lungul lantului de valori (azi rafinatorii pierd bani, ca si cei ce au intrat in fracking in ultimii ani).
va fi prea tirziu sa structurezi hedge-uri, pentru ca nimeni nu va paria pe o piata joasa - adica exact ceea de ce au nevoie operatorii aerieni.
in acel moment, multa lume din aviatie va plinge - si multe avioane vor fi returnate la lessori...
 
O sa fie funny. Cu siguranta multi vor incerca sa isi valorifice sloturile la modele noi - ca au contractari la pret vechi si producatorii sunt happy sa le revinda la pret mai mare. Apoi cind va creste iar pretul barilului sa vezi chin si jale.
 
...ei, sint mult mai multe companii care l-au comandat fara sa dea faliment...
ca ne place sau nu faptul ca vine din Rusia - este un aparat foarte bun. si extrem de competitiv la pret.
nici nu poti spune ca este "made in Russia", la cite sub-sisteme occidentale are in el.
conceptul e rusesc - restul e "almost made in Russia".
 
Pe de altă parte compania din ţara vecină a dat faliment fix după ce a comandat vreo 10 bucăţi.
Sigur, nu din această cauză, însă... să fie un model?

Ca sa fim corecti, compania din tara vecina a dat faliment pentru ca a crezut ca B737-600 este un model care iti oferta o operare economica. Asta in conditiile in car emodelul de operare era hub pitic, un fel de Crossair 10ani mai tirziu.
 
Greenland Express se incapatineaza sa ramina in viata. Dupa ce a esuat de vre-o doua ori sa se transforme din operator virtual intr-unul cu aripi - uite-I acum in discutii cu Ilyushin Finance pentru 5*SSJ100...
SSJul nu e o optiune rea - tinind cont ca este foarte capabil de zbor in conditii arctice...
 
Last edited: