Sukhoi SSJ100

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Rușii au fost tot timpul buni la aerodinamică


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Oricum ca aspect exterior MiG 29 si SU-35 sunt cu multe multe clase peste orice a facut vestul. Nici nu are sens sa amintim F35, care arata ca un curcan umflat cu pompa.
Nu prea ma pasioneaza aviatia militara dar sunt curios care este pretul de catalog al SU-35. Apoi pretul programului, dar banuiesc ca asta nu se poate afla prea usor.
 
Avioanele militare nu se judeca dupa aspect. Sunt cu totul alte criterii. Intr-adevar capabilitatile rusoaicelor nu sunt chiar de ignorat insa mai sunt si alte criterii precum capacitati de productie, reliability, etc.

Degeaba a mers portavionul rusesc pana pe langa Siria daca pe parcurs s-a stricat de 2 ori, a scos fum cat rablele din Romania intr-un an, plus a pierdut vreo 2-3 avioane in mare ...

Cam asta e industria ruseasca. Vorbim de productie si operare. La proiectare o fi buni, dar asta nu e totul.
 
sunt curios care este pretul de catalog
65-70mioUSD - nearmat.
in functie de armament si citeva alte maruntisuri electronice, poti ajunge la 90mioUSD...
[doublepost=1517163686,1517163391][/doublepost]
Cam asta e industria ruseasca.
in ceea ce priveste aeronautica, industria lor este excelenta ... din pacate pentru noi, care-avem in coasta...
cit despre "se strica", asta e filosofia lor in ceea ce priveste armamentul: sa fie performant, simplu la utilizare, poate mai putin tehnologizat decit materialul occidental - dar cu atit mai usor de reparat... orice obiect mecanic se mai strica.
 
Avioanele militare nu se judeca dupa aspect. Sunt cu totul alte criterii. Intr-adevar capabilitatile rusoaicelor nu sunt chiar de ignorat insa mai sunt si alte criterii precum capacitati de productie, reliability, etc.

Degeaba a mers portavionul rusesc pana pe langa Siria daca pe parcurs s-a stricat de 2 ori, a scos fum cat rablele din Romania intr-un an, plus a pierdut vreo 2-3 avioane in mare ...

Cam asta e industria ruseasca. Vorbim de productie si operare. La proiectare o fi buni, dar asta nu e totul.

Fiabilitatea conteaza pe timp de pace cind echipamentul e conservat sau folosit cite un pic pe durata a zeci de ani.

Pe timp de razboi durata de viata a echipamentului nu e de citev saptamini asa ca sunt ai importante capacitatea de scalare rapida a productiei si repararea usoara.

Particular produsele rusesti trebuie sa faca fata unor zone climatice foarte diverse si unei infrstrcuturi precare asa ca sunt optimizate pentru aceste realitati de operare.
 
O decizie interesanta:
Next Sukhoi Superjet is a 75 seater - Leeham News and Comment

The President of Sukhoi Civil AirCraft (SCAC), Alexander Rubtsov (who is also the Sales and Marketing Manager of the civil aircraft division of Russia’s United Aircraft, UAC), told Flight Global at the Singapore Air Show there has been a decision to develop a 75-seat version of Sukhoi SuperJet (SSJ).
...
In the original Superjet plans, three versions of the aircraft were planned: 65-, 75- and 95-seat versions. Finally, the 95-seat version was realized as SSJ100/95.
Sukhoi and UAC have explored larger versions of the SSJ100/95 for some time. Up to 120-seat versions have been considered. But the competition in the 100+ seat segment has become harder... So, a shortened version of the SSJ would have an easier market than a stretched version.
...
According to Rubtsov, SCAC is studying whether to build a new smaller wing or to apply the engines from the MRJ or E-175E2, the Pratt & Whitney GTF in its 56-inch fan version.
While this will give weight savings and lower engine fuel consumption, it will delay the versions entry into service. The present wing only has 10% lower wingloading than the E175 and the same wingloading as the MRJ70. So a new wing is questionable. New engines would give about a 10% fuel consumption saving, but the question is what their weight would mean for the present US Scope clause limit of 86,000lbm Max Take-Off Weight. Would an aircraft with upgraded engines have weight margin left for adequate range?
...
The real challenge for the SSJ100/75 is not the cabin, wing or engines, however. Nor is it the fuel consumption or operating costs in general. ... It will require the experience of a number of Western SSJ operators over several years to tell whether SCAC can deliver, service and support a regional jet to the level where it can compete in the US market.

Mai degraba, piata tintita pare a fi alta.
 
Mai degraba e Leeham focusat pe gindrea exclusiv vestica.

Zilele trecute s-au facut pasi mari pentru open skies in Africa. Traficul de acolo are alte nevoi decit traficul european, pentru ca exista o alta clientela - de zburat isi va permite oricum doar elita locala si o mica clasa mijlocie care se va forma. In plus, distantele interstate in Africa sunt mari, facind multe turbopropuri inoperabile.

Asa cum economica chineza are o felie mare in Africa reusind sa se impuna cu produse simple dar ieftine, tot asa si pentru SSJ este o piata pentru avioanele lor ieftine.
 
A ocupa un loc pe regionale in piata africana este printre motive - dar miscarea a fost determinata de cererea expresa a lui S7 ... si de catre iranieni.
Iranienii vor - dar Unchiu' Sam refuza sa permita vinzarea de SSJ-100 ... deoarece avionica de la Thales este ticsita de piese Proudly Made in the USA.
Avionica lui SSJ-75 va fi bazata pe cea a lui MC-21de la KRET.
Probabil ca UAC vor renunta si la Safranurile de sub aripi, care in ultima vreme au avut ceva probleme cu partea calda. De inlocuit cu GE sau P&W pentru pietile conventionale si cu motoare de la Perm, pentru Iran si pentru cei ce vor opta pentru versiunea mai ieftina ...
 
Last edited:
S7 au anuntat ca vor 100*SSJ75. Negociaza deja termenii fermi - desi personal cred ca vor fi mai mult 30 de aparate ferm, iar restul eselonate in optiuni..
Primele 75-uri vor intra in serviciul comercial probabil din 2022 incolo...