Swiss International Air Lines (LX/SWR)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Lupta continua :
Darwin Airline (F7, Lugano) has written to Switzerland's Federal Office of Civil Aviation (FOCA) questioning the legality of Swiss' plans to engage Austria's Tyrolean Airways (VO, Innsbruck) to operate Swiss domestic flights...
“In our letter to FOCA, we have questioned the legal right of Tyrolean, as an Austrian-licensed airline, to operate domestic flights in Switzerland under the European Union-Swiss Air Transport Agreement, or under surviving conditions of the previous Swiss-Austrian bilateral air services agreement,” he said.
Merlo went on to claim that it was not FOCA's policy to allow local operators to use non-Swiss registered aircraft on any other basis other than a temporary one.
“Darwin Airline's serious concern is that Swiss International Air Lines may be able to use non-Swiss registered wet lease capacity to serve domestic destinations in a manner which could be inconsistent with Swiss International Air Lines' legal duty not to abuse its dominant position,” he ended.
ch aviation
 
Dar ce nou in toata chestiunea asta?

Au ajuns si ei sa isi aduca virgula cabina mai aproape de standardul actual in piata.
Rutele noi e doar extinderea Swiss light de la Geneva anuntata deja.
In rest, mult tam tam pe dealuri incheiate in ultimii 2 ani cunoscute deja.
 
Au mai comandat 3 bucati de Boeing 777-300ER. Livrare in 2017. Astfel comanda de B777 a crescut de la 6 la 9.
 
Da... tinind cont ca fac profit operational mai mare decit Lufthansa si German-Eurowings impreuna, e normal. In plus e o actiune indirecta de a contracara renasterea unei oferte long haul din Malpensa.
 
LX ridica preturile pe long-haul, cu exceptia rutelor USA & Japonia.
la fiecare bilet eco: +50chf; biz: +150chf; first: +300chf.
efectiv de miine.
dupa ce au jucat ca toata lumea jocul de-a redusul preturilor - probabil considera ca si-au consolidat destul de bine baza de pax long-haul, pentru a-si permite sa se vinda mai scump...
in citeva luni se va vedea daca au dreptate.
 
da, si parca special pentru spotteri: din 11.09 zborul ZRH-OTP va fi operat cu CS1 în fiecare duminica

de luni-vineri va opera 100 (Helvetic) iar sâmbata E90
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Am descoperit un filmulet simpatic despre iesirea avroului la pensie si inlocuirea sa cu CS100:

 
  • 👍
Reactions: 2 users
da, @AndreiX ... si in acelasi timp o buna publicitate pentru cele 3 Jumbolino in conservare la Glasgow Prestwick & Summerside - pe care le vinde Tronos in numele lui Swiss.
Tragind o vaga paralela - ma gindeam ca daca ROT ar fi mandatat un broker extern sa comercializeze cele 2*A310 ar fi iesit instant cu scandal in presa si in Parlament, cu teorii ale conspiratiei, cu DNA si cu mascati ...
 
Din pacate traim intr-o tara in care politicienii prefera sa spuna ca le este frica atunci cand nu le iese nimic... :(
Problema nu e doar la ei, e si la noi pentru ca ii toleram, dar nu prea avem alternativa intru-cat sistemul nu ne permite multe...
Ieri noapte, mergand dinspre munca spre casa, am fost surprins de un incendiu urat pe sarpanta unui bloc de locuinte. Abia ajungea prima masina de pompieri odata cu trecerea mea prin zona. Ca orice om normal la cap, am parcat la o distanta rezonabila si am fugit cat mai apoape de pompieri. Deja era un grup de spectatori format... toti erau cu telefoanele mobile, filmau... trist! Am strigat dupa un pompier care trecea alerga prin zona spunandu-i ca vrem sa ajutam, nu sa filmam. A spus sa asteptam. Dupa cateva minute a venit inapoi si a intrebat daca stim vreun hidrant prin zona... normal ca nu stia nimeni, el a fugit pe strazi sa caute. L-am urmat singur, toti erau preocupati cu live-urile pe fb... in zona era o piata, am alergat in jurul pietei, eu pe o parte, el pe o parte. Pe partea mea era un hidrant, am alergat inapoi dupa el si i-am spus. Mi-a multumit, mi-a spus ca se duce dupa tarnacop. Cand s-a intors l-am intrebat daca il mai pot ajuta cu ceva. A spus ca cel mai bine ar fi sa eliberam zona. Am plecat spre masina deoarece ajungeau din ce in ce mai multe masini de politie si smurd care se apropiau de locul unde am parcat eu si nu vroiam sa ii incomodez. A fost trist sa constat ca am ajuns sa fim sclavii telefonului mobil, sa filmam senzationalul si sa ignoram faptul ca vietile oamenilor sunt in pericol.
Din pacate, politica romaneasca nu e delarte deloc. Daca nu iese nimic le e frica... inainte pur si simplu nu vroiau, acum le e frica...
Cu riscul de a ma repeta, e si vina noastra, nu doar a lor :(
 
  • 👍
Reactions: 1 user
SWISS raises nine-month earnings to CHF 460 million

Fara a compara cu vre-o alta companie aeriana, nu ma pot abtine sa remarc faptul ca CA al Swiss are un echilibru foarte frumos.
Avem un fost Investment banker; un (re)asigurator; o management consultant; si trei oameni cu trecut in aviatie.
Fiecare dintre cei trei ce vin din afara lumii aviatiei aduc unghiuri diferite si complementare de vedere al unei probleme: financiar / risc / organizational.
Posibil ca acest echilibru functional sa fi contribuit putin la bunele rezultate pe care le are compania de ceva vreme incoace,
 
E mai degraba libertatea de actiune dincolo de LH. La Austrian de ex se chinuie de 10 ani sa ii aduca pe o lonie de plutire solida si nici acum nu sunt inca la liman.

Swiss are citeva avantaje:

- vine dintr-o tara in care publicul local este pregatit sa plateasca pentru calitate; a fi ieftin cu orice pret nu este un ideal iar elvetienii sunt constienti de asta ca natiune
- au beneficiat de un clean sheet design dupa colapsul Swissair - au facut ceea ce le-a adus bani si cam atit; dupa excesul din perioada Hunter Strategy si colapsul Qualyflyer le-a trecut tuturor megalomania
- fiind o tara mica nu au problema deservirii unor orgolii locale -de ex nu zboara long haul din Geneva desi operatorii din M3 o fac
- infrastructura din jur ii ajuta - Zürich este un aeroport palcut pentru pasager, Geneva este o combinatie ideala cu tirg/sala de concerte, gara, conectivitate la roas si zona industriala din Meyrin

Ciz despre board - DNAul tarii este momentan wealth managementul - care in cam toate family offices este un echiibru intre profitabilitate/flux de capital permanent si sanse de crestere/sporire a activelor. Se vede de exemplu la balansul deciziilor luate in flota: C-Series beneficiaza de costul operativ redus al unui clean sheet design, 773 de costul de achizitie foarte mic al unui capat de serie.
 
Au longhaul si de la GVA, cel putin vara trecuta am vazut A330 pregatit pt GVA, langa unul care mergea la ZRH