TAP Portugal (TP/TAP)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
sint 3 - dar e si un om de afaceri portughez in trio... din cite stiu (si ma pot insela), avem:
1) Azul (Neeleman / Beting / Janot)
2) Miguel Pais do Amaral
3) Avianca (detinuta de German Efromovich, care are origini poloneze, ... daca e sa judecam dupa nume - ar fi originar din ceea ce azi e Ucraina, caci granitele Poloniei au fost cam miscatoare la un moment dat...)
 
Asa e... Polonia istorica a fost impinsa spre Vest. Poznan sau Wroclaw erau parte a Germaniei iar Lvovul era polonez. De altfel Ucraina de azi e o constructie statala relativ sintetica, de aici si confilictele. Dar aia e alta tema.
 
Neeleman se pare ca e numele cistigator la privatizare.... prevad o comanda semnificativa de Embraer E2-195. Cam 30 pentru PGA si 319.
 
Probabil ca a contat si faptul ca este o alianta lusofona. Tinind cont de faptul ca privatizarea este de 61%, Neeleman a trebuit sa isi gaseasca un partener European. Si anume portughezul Humberto Pedrosa (om de transporturi rutiere si feroviare), care detine 50.1% din vehicolul financiar care a participat in privatizare.
Gateway se angajeaza sa plateasca pe un scale-up intre 354-488mioEUR, in functie de rezultatele '15. De fapt, mai toti banii astia vor servi la recapitalizare - caci la o datorie de 1.24bioEUR, le trebuie o perna groasa de capital pentru refinantare. Parpublica nu va incasa acum decit 10mioEUR din vinzarea actiunilor - plus 6mioEUR pentru vinzarea unei optiuni put de 2 ani pe 34% lui Gateway (cei 5% ramasi sint pentru angajati). Si din put-ul ala, Parpublica poate scoate 140mioEUR.
Parte din conditiile de vinzare sint 53 avioane noi. Plus mentinerea hub-operations pe 30 ani si a sediului pe 10 ani in LIS...
La pachet cu TAP vine si regionala Portugalia; TAP M&E Brazil, un MRO care pierde multi bani, si care poate fi o sursa de sinergii; si 49.9% din ground-handlerul Groundforce, care insi poate astfel extinde activitatile si in Brazilia, in plus de Portugalia, Mexic, Maroc si Spania.
 
Last edited by a moderator:
E posibil ca Neeleman sa fi venit cu o oferta foarte buna de code sharing transatlantic.. Azul sa faca feedingul local iar long haul sa fie operated by TAP. Cum omul e si findator la JetBlue e posibil sa fi promis si in directia aia un potential interesant de crestere. Pentru TAP pare o miscare buna
 
Plus recentele confirmari de E2 /195..prevad si o comanda comuna Azul/TAP de 330 NEO in urmatorii 3 ani
 
In aceasta dimineata, cursa TP1345 (OTP-LIS), cu 106 Pax, a fost redirectionata catre Marseille, dupa niste probleme cu motorul stang.
 
S-a batut in cuie reinnoirea flotei... 319-321 vor fi inclosuite cu 320-321, in schimb cele 12 A350 au fost convertite in 14 A330NEO
 
Nu prea cred, dar cine stie ...

Intr-adevar HAJ, BUD si ZAG sunt anulate din vara dar OTP creste la 8/7
 
Nu prea cred, dar cine stie ...

Intr-adevar HAJ, BUD si ZAG sunt anulate din vara dar OTP creste la 8/7

Din 25.03 zborurile TAP la OTP nu mai apar in sistem, dar poate vor fi incarcate in zilele urmatoare cele din orarul de vara.
 
Update: TAP Portugal a confirmat pe pagina de Facebook ca inchide ruta pe 27 martie. Asta dupa ce astazi reprezentantii TAP Portugal Romania spuneau ca ar putea sa fie inchisa pe 7 octombrie si ca vor opera 8 zboruri / saptamana in orarul de vara. "TAP will contact in advance all passengers with ticket issued from and to those destinations, in order to find an alternative or refund all the amount paid."
 
  • 👍
Reactions: 1 user
S-or fi terminat turistii romani dornici de city-break-uri in Lisabona? Ma indoiesc, la ce am vazut cand am zburat cu ei. Iar decizia opririi rutei tocmai din orarul de vara mi se pare o tampenie.

Oportunitate pentru Wizz si Blue.
 
Pe o pagina din strainatate am citit ca ownerul TAP a decis o regandire a strategiei companiei ce include inchiderea a mai multor destinatii.
 
BTW se inchide si BUD (de catre TAP) si din informatiile airportal.hu ruta mergea foarte bine, deci nu LF-ul este motivul inchiderii ci schimbarea de strategie.
 
Sunt convins că și OTP mergea foarte bine, eu am zburat cu ei și zborurile erau pline (și nu în perioada de vârf!).
 
  • 👍
Reactions: 1 users