TAP Portugal (TP/TAP)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Din moment ce s-a gândit creșterea la 8/7 erau călători.
Cred că un 2/7 LCC ar merge dacă scădem pasagerii de conexiune.
 
Ce inseamna yield scazut la LF ridicat si bilete care nu scadeau decat in promo la 200 EUR?.. Plus orarul extrem de convenabil pt ei..
 
Este intr-adevar o ruta sensibila la yield si in mare parte sezoniera. Fiind un zbor de circa 4 ore este posibil sa le fi dat cu virgula si sa aiba oportunitati mai bune in orarul de vara pe destinatii mai scurte. De asemenea Portugalia nu e foarte vestita pentru a gazdui multi etnici romani. E pacat insa de oportunitatile de conexiune pe care le oferea catre Brazilia si nu numai.

Mai este si varianta in care le-au crescut pierderile pe 2015 si au inceput sa taie din rutele neprofitabile.
 
Motivul este unul foarte simplu- compania devine regionala si punct! Nu mai vor rute lungi, indiferent de yield si LF, rute scurte pana in 2-1/2h!
 
Iar ai scos-o. Au ditamai flota si reteaua de lung-curier, cum sa devina companie regionala? Daca nu ar avea lung-curier si ar fi doar regionali probabil ar da faliment in maxim 2 ani la ce concurenta e acolo.

Si da, probabil este vorba de yield, pentru ca zborurile catre Scandinavia (similare ca durata) deocamdata sunt mentinute.
 
Iar ai scos-o. Au ditamai flota si reteaua de lung-curier, cum sa devina companie regionala? Daca nu ar avea lung-curier si ar fi doar regionali probabil ar da faliment in maxim 2 ani la ce concurenta e acolo.

Si da, probabil este vorba de yield, pentru ca zborurile catre Scandinavia (similare ca durata) deocamdata sunt mentinute.
@eurocopter , daca te-ai fi documentat inainte ai fi inteles la ce fac referire! Compania a fost preluata, au anuntat clar intentiile de acum cateva zile ca vor face restructurari masive in cadrul rutelor netraditionale. Nu are legatura aici long-haulul cu cealalta divizie pe care ei o vor regionala, anume sa opereze doar in Europa. Vor avea in flota curand E190 si AT72 in numar ridicat, iar A319,A320 il vor folosi pe rutele clasice, I-le Capului Verde, Maroc, etc.
 
Da, compania a fost privatizata in iunie 2015 si este normal ca actualul detinator privat sa vrea profit cat mai mare. Din acest motiv au taiat rute cu rezultate nesatisfacatoare spre saracimea din Europa, respectiv saracimea din America Centrala/Sud. Dovada ca era o problema de rezultat financiar este insusi faptul ca se pastreaza destinatii europene de 4h+ (Stockholm, Oslo) sau chiar 5h (Moscova, Helsinki), ce probabil au yield si rezultate satisfacatoare.

Companie regionala inseamna sa operezi regional (raza de max 1000NM) cu aeronave mici dedicate in acest sens (30-100 PAX), vezi Flybe, CityJet, etc. Nici macar ROT nu se incadreaza la companii regionale.

TAP nu va putea fi in niciun caz numita vreodata companie regionala cu cele 40 de A320/321 NEO si 15 A330 NEO pe comanda.
 
Wizz Si Tarom ar trebui sa se trezeasca avand in vedere plecarea lui TAP pe OTP LIS, care este o ruta cu mare potential.. dar evident, nu este loc pentru ambele companii :)
 
Daca TAP nu a mentinut ruta, TAROM nu are nicio sansa sa o sustina. WZZ poate, dar sa vedem daca nu cumva sare BMS, ei au mai operat ruta si in trecut.
 
Da, Luni și Marți.


Sent from my mobile phone using Tapatalk
 
Wizz Si Tarom ar trebui sa se trezeasca avand in vedere plecarea lui TAP pe OTP LIS, care este o ruta cu mare potential.. dar evident, nu este loc pentru ambele companii :)

Mai degraba ar trebui sa NU considere ruta.

- Lisabona si Porto su fiefuri ale LCC, cind vor avea suficienti paxi si yield ne vom trezi cu Ryan operind-o
- Lisabona era hub pentru rute gen Marrakesh, Funchal etc; in Maroc insa au LCC baze -iarasi e posibil sa nu merite (notba bene si scaunele TAP sunt scumpe ca ale Tarom avind configuratii mai vechi)

Ruta lunga, yield mic...in aceiasi timpi faci 3 rotatii interne.
 
The new TAP is trully a reality. TAP will phase in two new A330-200 long haul aircraft until next June in order to leverage its plan to expand services in the United States, a market where the company will vigorously promote Portugal as an excellent tourism destination and Lisbon as the prime gateway into Europe for North American travellers.

To achieve such target, TAP will soon launch promotional campaigns and initiatives to promote Portugal in the USA - the largest market worldwide – and also provide the American travellers with an incentive program encouraging them to choose Lisbon as the best stopover when flying from / to Europe.

Meanwhile, TAP has already started the process to obtain the necessary authorizations from both the aviation and airport authorities and is due to announce soon its detailed expansion program for the USA.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Nu trebuie sa vezi momentan.

E suficient sa stii ca Neeleman e noul actionar principal TAP. Si automat vei intelege de ce au comandat Airbus, Embraer si ATR, de ce TAP e interesant din perspectiva Azul si ce potential ofera JetBlue.