• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Todd is Back

Well-Known Member
Ma intreb daca aminarile astea "scapate presei" Martie, Iunie, Iulie, August ... si cel mai probabil Octombrie de reinceperea operararii pe Beijjing are ceva de aface cu achizitionarea unor aeronave eficiente. Ce ati zice de acel nou - noutz B787 in wetlease de la LOT ... :D?
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Daca iau si pilotii polonezilor.. ar fi ceva ..atita ca Taromul nu are bani pt rata curenta...vorbim aici de ca 1-1.1 mln USD pe luna,,ii vezi tu prostii nostri fiind in stare sa cistige operational banii aia?
 

Todd is Back

Well-Known Member
Da ce-i drept vorbim aici despre un wetlease ceea ce implica plata pilotilor polonezi si probabil si a personalul de cabina calificat si licentiat in operarea tipului de avion. Deci un cost initial extrem de ridicat pe o ruta cu frecventa ULCC tipica si cu un yield estimat la "Visiting Friends and Relatives" (VFR tourism / VFR travel) nu ar avea cum sa fie profitabila cu o aeronava de calibrul B787.

Nu imi imaginez de ce atita graba totusi cu reluarea acestei rute anul acesta fara o aeronava cit de cit eficienta? Doar daca o fi contractat Taromul ceva "unsuros" cu chinezii la nivel guvernamental si nu o stim noi. Te miri, poate duc si aduc muncitori sezonieri chinezi la munca in Romania la proiectele de investitii comune. In cazul asta ar fi bune si batrinele A310 care insa momentan sint unul la revizie si unul pe rute de masa TLV, MAD, TSR, Chartere. Banuiesc ca de abia mai incolo pe la sfirsitul lui Octombrie ar deveni "disponibile" pentru ruta de Beijing:D

Oricum visul meu erotic de mai sus ... cel cu cu B787 -ul de la LOT, s-ar preta si ar ajuta imens la campania de marketing a unor rute noi long-haul prin insasi apelativul imens dat de tecnologia de virf, comfortul si eficienta unui astfel de aeronave. Oare cum ar suna ... non stop OTP-SYD sau ... OTP-LAX,:arghh: Just kidding, I mean just dreaming :D
 

oldblueeyes

Well-Known Member
daca ar fi sa faca un deal atunci ar trebui sa ii roage pe polonezi sa opereze in W si la OTP cele 4 destinatii long haul pe care le au.. New York, Chicago, Toronto, Beijing...nu tu echipaje in minivacanta, merg in w si mai putine frecvente.. ca si design oricum companiile au un branding asemanator...cu putin marketing ar atrage si ceva clienti care acum zboara pe cine stie ce rable samd.... doar vointa si capacitatea operationala lipsesc...pe linga bani ;)
 

Todd is Back

Well-Known Member
Sugestionezi cumva ideea unei fuzionari LOT - TAROM ? Interesanta si de dezbatut o astfel de idee daca avem in vedere o piata combinata de aproape 60 mil de locuitori! Teoretic vorbind o astfel de fuziune ar putea constituii coloana vertebrala a unei companii puternice in Estul Europei capabila sa intre in competitie cu cei mari. Eu unul as vota pentru o axa cu doua super-huburi Varsovia si Bucuresti :D.

La fel ca AF si KLM cu cele doua mega-huburi Paris si Amsterdam.:cigar: Nu este neaparat o idee noua, fiindca s-a mai vehiculat ideea unui operator aerian comun in spatiul Est-European, insa in urma unor discutii nu s-a ajuns la un numitor comun din cauza diverselor interese etnice. Daca insa s-ar porni de la fuzionarea a doar doua companii Est-Europene, ar fi un proiect realizabil cu atit mai mult cu cit procesul ar depinde de vointa politica din cele doua tari. Sigur ca odata lansat pe orbita, acest proiect ar putea deveni atragator capitalului privat.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Nu cred ca vom putea vorbi de doua superhuburi..ma gindesc mai degraba la niste capabilitati si resurse comune care üuse impreuna ar da o ecuatie cistigatoare.

In primul rind, vorbim de singurele tari din regiune cu trafic intern si centre regionale. Asta cere competente in zona rutelor regionale si legarea oraselor A si B de huburile de business cu care au legatura. Eurolot e exemplul bun de tranzitie de la o flota ATR care trebuia sa faca legatura ieftina cu capitala la o flota Q400 care leaga economic centrele regionale de destinatii importante economic. Cum la 1 mai a fost terminata si autostrada de la Lodz la Gdansk si legatura dinspre Varsovia spre nord e gata.

Pe long haul, nici una din companii nu ar avea puterea de a avea curse cu frecventa mare. Dar operate in W, destinatiile ar face sens.

LOT are 6 E170 la vinzare.. ia sa punem cite 2 la CLJ si TSr si cite 1 la SBZ si IAS..imediat altfel discutam ca noi rute potentiale care sa aiba si sens economic.

Ca si focus LOT are oricum o rete buna spre baltice si Scandinavia, Tarom ar putea sa construiasca ceva spre Middle East.

Nu in ultimul rind, managementul LOT e mai bun la tema "restructurare" si la decizii de flota...launch customer E-Jets, launch customer 787 pe Europa spune tot.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Biserica vrea ca "Tarom să redeschidă cursa Satu Mare- New York".
“Știu din experiență că mulți români care sunt din partea vestică a României preferă să meargă cu avionul la Budapesta și de acolo să plece cu microbuzul spre România deoarece conecția este mai ușoară. În trecut erau curse Tarom care plecau din Statele Unite atât la București cât si la Satu Mare, curse care erau pline”, a mai declarat pentru HotNews.ro președintele Asociației Romanilor Greco-Catolici din SUA.
Sursa: Jurnal de Oas
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Tarom a fost certificata ISO 9001 (ISO 9001:2008).
Intrebarea mea este: sunt la prima certificare sau a fost un audit de reinnoire al certificatului. Nu imi vine sa cred ca doar acum au primit acest certificat.
 
Last edited by a moderator:

alex

Well-Known Member
Premium Member
Buna seara
<<“Procesul de certificare a reprezentat un efort pe parcursul unui an, pentru a dezvolta proceduri şi instrucţiuni care să completeze documentaţia existentă, deja pusă în aplicare de câţiva ani. Sunt foarte mândru pentru că, împreună cu echipa TAROM, am finalizat cu bine şi acest proces de recunoaştere a calităţii serviciilor noastre, ale căror obiective se reflectă în satisfacerea aşteptărilor clientului”, a declarat Christian Heinzmann>>
sursa:. http://cronicaromana.ro/2014/05/19/compania-tarom-a-primit-certificatul-iso/

Cred ca au fost certificati pe varianta 2000 a lui ISO 9001 si acum au primit certificare varianta 2008 a ISO 9001.
Parere personala!!
 

eurocopter

Well-Known Member
Tarom a fost certificata ISO 9001 (ISO 9001:2008).
Intrebarea mea este: sunt la prima certificare sau a fost un audit de reinnoire al certificatului. Nu imi vine sa cred ca doar acum au primit acest certificat.

Audit de reinnoire. Dar a fost ceva diferit, cred ca se schimbasera standardele sau ceva.
 

eurocopter

Well-Known Member
Precum se preconiza, OTP-ARN pare sa devina un succes. Cu 10 zile inainte de lansare, nu se mai gasesc bilete pe primele doua saptamani de operare decat la peste 350 EUR.
 
Top