• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Cristisor

Well-Known Member
Dec 22, 2014
1,482
606
113
34
Iasi
In trecut s-a vorbit pe aici despre cat de greu face ROT turnaround. Astazi a durat mai mult de o ora pentru a decola de pe Schipol cu B738 aproape plin.
Am intrebat o insotitoare de zbor de ce nu sunt imbarcati intai pasagerii din coada avionului, si mi-a zis ca partea de imbarcare tine de AMS, nu pot ei face nimic pentru a o optimiza.

@sorin cred ca exista un fel de yield management. Ieri se gaseau bilete pe AMS - OTP la toate clasele de rezervare, mai putin SuperSpecials, si totusi au fost foarte putine locuri libere. Sunt sigur ca au vandut Eco Flexible si Eco Premium inainte de a redeschide Eco Basic.
 

rot

Active Member
Mar 17, 2015
215
86
43
net
@colonelu81 - nu stiu daca acest argument are vre-o fundamentare legala in ziua de azi.
Pe vremuri, da ... dar in prezent cred ca a ramas doar o legenda urbana.
In ziua de azi, daca statul are nevoie de capacitate de proiectie a fortelor, bate la usa Aliantei - al carei membri mai dotati au aeronave specializate. Si care au datoria sa le puna la dispozitia aliatilor care cer ajutor, dupa principiul "toti pentru unu".Sa presupunem ca nu o fac - MApN poate in orice moment sa inchirieze de la ROT sau de la altcineva. Cu un caveat - explicat ceva mai jos.
In cazul extrem - nimic nu impiedica guvernul sa dea o ordonanta de rechizitionare a uneia sau mai multor aeronave pentru scopuri de transport de personal militar...
Eu cred ca are.Sa ne gandim ca este stare de necesitate ( situații speciale create de fenomene naturale extreme ; cutremur sau inundatii ) si ai nevoie urgent sa transporti materiale/voluntari/medicamente/echipe de salvare etc... si asta cat mai urgent.Eu nu cred ca poate da guvernul o ordonanta in care sa rechizitioneze avo companiei X care nu apartine statului roman si care doar opereaza , poate cel mult s-o roage sa ajute.Acelasi lucru si in caz de razboi.Si este vorba de timpul de reactie,eu zic ca este o diferenta intre a avea niste avo (vechi sau noi) pe care le poti opera imediat si a astepta sa vina X sau Y sa te ajute.
 

Boobba-One

Well-Known Member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
Eu nu cred ca poate da guvernul o ordonanta in care sa rechizitioneze avo companiei X care nu apartine statului roman
@rot - eu nu contest faptul ca Tarom trebuies sa ramina la stat ... n-am problema cu asta ... presupunind ca ar fi bine gestionata compania.
doar ca argumentul cu militarizarea Taromului in caz de conflict este din alta epoca.
in caz de razboi, reactia rapida nu o efectuezi cu avioane de pasageri care transporta trupe fara a avea nici un fel de contramasuri protective la bord. Asta ar imobiliza resurse de escorta aeriana suplimentare (fara a oferi o protectie sol-aer substantial sporita) - care ar putea fi alocate in alte zone prioritare ale teatrului.
 
Last edited:

rot

Active Member
Mar 17, 2015
215
86
43
net
@rot doar ca argumentul cu militarizarea Taromului in caz de conflict este din alta epoca.
in caz de razboi, reactia rapida nu o efectuezi cu avioane de pasageri care transporta trupe fara a avea nici un fel de contramasuri protective la bord. Asta ar imobiliza resurse de escorta aeriana suplimentare (fara a oferi o protectie sol-aer substantial sporita) - care ar putea fi alocate in alte zone prioritare ale teatrului.
Cred ca se aplica oricand si nu m-am referit doar in caz de razboi.Cat despre contramasuri daca pana si un bambardier fara escorta nu ar nici o sansa daca este detectat, nu vad cum ar avea un Atr 42.Dar transport de trupe sau de materiale(armament ) etc...in spatele frontului acolo unde detii inca spatiul aerian (din punct de vedere militar) poti face si nu ai nevoie decat de un a/p de plecare si unul de sosire.
 

sorin

Well-Known Member
Mar 22, 2015
847
355
63
Bucharest
Pe CLJ au inlocuit saptamana aceasta pe unele curse jet-ul cu AT72. Iar respectivele zboruri erau sold out la economy inca de saptamana trecuta. Asadar, cei care au dorit sa-si ia ulterior bilet la Tarom pentru un zbor cam la aceeasi ora si nu au vrut sa plateasca business au fost nevoiti sa aleaga un LCC. Si Taromul nu doar ca a cedat acest trafic, dar a cedat exact traficul high-yield, acei paxi care isi iau bilet din scurt.
Si acum iata ca saptamana viitoare au bagat pe Cluj ATR chiar si luni dimineata. Deci luni dimineata, cand e cel mai consistent varf de trafic si cursa e o adevarata cash-cow ei zboara cu ATR in loc de jet si le fac celor de la Wizz si Blue un cadou de vis. Pai in conditiile astea normal ca Blue baga a treia frecventa, ca la cat trafic ii face Taromul cadou devin neincapatoare B738...
 

Marius Trandafir

Active Member
Aug 23, 2017
183
104
43
Cluj-Napoca
Flightdiary
My fr24 profile
Si acum iata ca saptamana viitoare au bagat pe Cluj ATR chiar si luni dimineata. Deci luni dimineata, cand e cel mai consistent varf de trafic si cursa e o adevarata cash-cow ei zboara cu ATR in loc de jet
Poate au nevoie de jet pe o alta cursa din care obtin un profit ceva mai consistent. Nu doar pe CLJ - OTP este un trafic consistent Luni dimineata.
 

sorin

Well-Known Member
Mar 22, 2015
847
355
63
Bucharest
Daca intr-o zi Blue Air va reusi sa-i ingroape si sa devina companie nationala in locul lor, atunci Taromul sa-si aduca aminte cat de mult i-a ajutat sa ajunga acolo prin astfel de practici prin care le-a cedat trafic si rute.

Asa cum Norwegian si-a pus pe coada unor avioane imaginea ironica cu ”MOL principalul contribuitor in 2017”, la fel si Blue cred ca ar putea sa-si stearga de pe coada catorva avioane logo-ul cu cele doua pasarele sau avionase sau ce or fi alea doua, una mai mare si una mai mica, (by the way, oare ce semnficatie are acel logo ? :oops:) si sa-l inlocuiasca cu un mesaj similar alaturi de o poza cu fiecare dintre fostii directori Tarom din ultimii ani.
 
  • 👍
Reactions: 1 users

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
2,211
509
113
LRBS
Stirea cu Air Canada Rouge incepe sa se intinda in presa, cu conotatiile de rigoare. Deh, asa e cand trambitezi triumfalist in futile conferinte de presã, planuri comerciale care ar trebui sã rãmana secrete pana in ultimul moment, doar doar sa vada şãfu ãl mare cã te-ai achitat de sau esti pe cale sa te achiti de misiunea cu care ai fost trimis la companie - iti iau altii ideile si le transpun in viata in intervalul de timp in care tie nu-ti ajunge sa semnezi o nota.
Inca un articol pe tema veşnicã a nevanzãrii celor doua A310 - Tarom, pierdere eternă: Cele două avioane Airbus A310 puse la sol acum un an costă 400.000 de dolari pe lună doar ca să ruginească în hangare.
 
Last edited:
D

Deleted member 13561

Guest
Vânzarea pe piese e cumva rușinoasă?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,435
1,142
153
FRA
E problema oului si a gainii. Avioanele astea au fost odihnite citiva ani asa ca teroretic mai o rezerva de zbor, care le da "valoare". Cel mai probabil asta se regaseste si in activele companiei. In consecinta nu este in interesul nimanui ca ele sa fie vindute:

- daca le dai la pretul pietei, trebuie sa bagi diferenta dintre pretul real si cel contabil in P&L...adica, bagi piedere
- daca le dai, iti sar corpurile de control cu evaluarile teoretice, asa ca iti risti jobul - oricind se gaseste un viicu de procedurca, ca de ce nu le-ai dat prin Bursa de Marfuri Bucuresti sau alte aberatii din astea
- daca le duci in desert iar iti sar patriotii in cap ca de ce la altii si nu in tara, ca asa rugineste averea poporului samd

Asa, daca stau, mai pica ceva : mai face un amic o expertiza tehnica, mai incearca un cumatru sa le vinda acolo unde nimeni nu cauta asa ceva, daca un nene spune ca poate mai merge citeva curse VIP mai da si tanti cu mopul de citeva ori, mai isi tin si citiva bosorogei un type rating si le mai pica ceva samd.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
2,211
509
113
LRBS

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
2,211
509
113
LRBS
@Peter, poate ca ai vazut dar astea nu raman nesolutionate, iti ia fix cateva zeci de secunde sa ii dai copy/paste dupa un template cu raspunsul pe care il stii si tu. Alta e cauza.
 

Peter

Well-Known Member
Aug 5, 2014
2,051
1,175
153
YR-ASD
Flightdiary
My fr24 profile
@etravel Iti dau si tie dreptate aici, insa chiar ma intereseaza; care alte cauze sa fie? Nepasarea presupun (si sper) ca nu este printre ele
 

Adrian Fuchs

Active Member
Aug 10, 2016
468
105
43
63
Timisoara
Poate li s-o fi stricat keyboard-ul si fiind vorba de o achizitie publica, dureaza. Comisie, caiet de sarcini, licitatie, contestatii... Dureaza. Sa nu-mi spui ca e ieftin un keyboard si nu e nevoie de proceduri complicate. Nu m-as mira daca il cumpara dupa aplicarea discount-ului, la 10.000 de euro/bucata.

=============================================================================

La modul serios, nu vad decat doua raspunsuri ambele si plauzibile si extrem de grave:
- fie e vorba de o indolenta crasa
- fie numarul reclamatiilor este enorm
(Sau poate un mix al celor doua!)
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user