1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

TAROM - Discutii

Discussion in 'TAROM (RO/ROT)' started by CalinCLJ, Feb 16, 2012.

  1. KDEN

    KDEN Active Member

    Messages:
    128
    Location:
    Denver, CO, USA
    Ratings:
    +71 / 0
    Well, well. Nu sunt de acord cu regula asta si asta cred ca e unul din dezavantajele apartenentei la UE. Tarom nu are cum sa concureze de la egal la egal cu gigantii din Europa. Asa se intampla cand regulile jocului sunt facute de cei bogati si aia saraci n-au ce face, take it or leave it.
     
  2. oldblueeyes

    oldblueeyes Well-Known Member

    Messages:
    3,707
    Location:
    cluj napoca
    Ratings:
    +1,279 / 8
    De ce? Lufthansa este o companie privata.

    In plus, orice companie europeana de stat a putut avea acces la un ultim ajutor.

    Cit despre ce poti face cu bani, se poate vedea in piata din RO - Indigo PArtners a construit cu 150 mil USD Wizz, din 2004 incoace Tarom a pierdut mai mult decit aceasta suma si e azi la sub 10% din compania asta noua.

    La citi bani a ars Taromul numai de saracie nu putem vorbi.
     
    • Agree Agree x 1
  3. sorin

    sorin Well-Known Member

    Messages:
    606
    Location:
    Bucharest
    Ratings:
    +418 / 5
    Indigo a creat Wizz pe o piata in care era suficient loc pentru dezvoltare, o piata tocmai creata de liberalizarea totala a transportului aerian in urma intrarii tarilor din est in UE. Taromul sau orice alta companie poate sa investeasca oricat daca are bani (ipotetic), dar rezultatele nu au cum sa fie aceleasi, pentru ca acum piata este caracterizata de supracapacitate si ocupata in zonele ei esentiale de cativa monstri cu care nu ai cum sa te lupti. Trebuie sa vedem contextul si sa mai ales sa tinem cont de faptul ca in aviatie, ca si in viata, toate se fac la vremea lor ...
     
    • Agree Agree x 1
  4. KDEN

    KDEN Active Member

    Messages:
    128
    Location:
    Denver, CO, USA
    Ratings:
    +71 / 0
    Acuma, voi stiti mai bine detaliile astea, dar nu mi se pare corecta comparatia intre Tarom si Wizz. Una e legacy, cealalta e low-cost.
     
  5. Mengelaus

    Mengelaus Active Member

    Messages:
    425
    Location:
    Cluj Napoca
    Ratings:
    +249 / 3
    Voi ati citit articolul ala de la care a plecat discutia din ultimele doua pagini? Despre ce chirii vorbiti? Ce ajutor Tarom VS Lufthansa? E vorba de vanzarea hangarului Tarom catre cei de la Lufthansa Technik. Este un asset foarte important pentru Tarom pe care toata lumea se chinuie sa-l substitute, intr-o forma sau alta. Se aude in companie de baieti destepti printre care si Tiriac si altii care tot vor sa cumpere hangarul ala ca dupa aia sa-l puna pe Tarom sa plateasca chirie sa-si repare avioanele acolo de o gramada de ani de zile. Sau Lufthansa Technik care vrea sa-l cumpere, ca dupa aia sa se duca Tarom la Bacau sa-si repare avioanele, sau cine mai stie unde. E vorba doar de o smecherie si probabil pe fondul recuperarii pierderilor Tarom vor reusi sa o faca, ca dupa aia sa fim siguri ca nu ne mai gasim locul nicaieri. E dureros sa vezi ca vor sa vanda tot cand tot ce era pe acel aeroport a fost de fapt Tarom.
     
    • Agree Agree x 1
  6. oldblueeyes

    oldblueeyes Well-Known Member

    Messages:
    3,707
    Location:
    cluj napoca
    Ratings:
    +1,279 / 8
    Ideea era a capitalizarii. Wizz are ala baza investitia Indigo pe cind Tarom in toata perioada asta din 2004 a ars peste 200 de milioane de euro.

    Si nimeni nu oprea Taroamul sa se transforme intr-o companie mai lean. Lingus e cel mai bun exemplu, fiind nevoiti sa faca asta la presiunea Ryanair. Si au facut-o acum aproape 10 ani asa ca nimeni nu poate spune ca nu exista modele in piata.

    Cind la sf lui 2017 mai zbori inca short haul cu scaune business configurate ca in anii 80 pentru rute de State cu alti timpi medii de zbor nu mai e nevoie nici de teste de inteligenta nici de certificarea abilitatilor manageriale.
    --- Double Post Merged, Oct 13, 2017 at 10:33 AM, Original Post Date: Oct 13, 2017 at 10:27 AM ---
    A impiedicat cineva Taromul sa faca lucrurile astea la vremea lor?

    Nu Taromul s-a retras international de la Cluj cu 2-3 ani inainte sa se liberalizeze piata?
    Nu Taromul a luat decizia de hub and spoke la mama dracului in Est cind tocmai picase obligativitatea vizelor,incepuse traficul etnic si era la mintea cocosului ca toate fluxurile vor merge spre Vest?
    Nu Taromul a lasat atitea oportunitati neacoperite ca ride Blue AIr de ei dupa ce au trecut printr-o insolventa dura?
    --- Double Post Merged, Oct 13, 2017 at 10:39 AM ---
    Taromul traieste de ani de zile din substanta proprie. E ca unul care bea pe datorie...si odata si odata ajunge la amanet. Nu hangarul e cauza ci consecinta.

    Nimeni nu a impiedicat statul roman sa aiba o strategie cu mentenanta aviatica. Baneasa, Otopeni, Bacau, Craiova - exista suficiente locatii, majoritatea dintre ele fiind nevoite din lipsa de startegii coerente sa repare la discount fier vechi.

    Cit despre OTP ca locatie iarasi hai sa ne uitam in jur - chiar si Austrian ca sa reduca costurile are mentenanta la Bratislava. Nu vad de ce Taromul nu ar putea gasi solutii externe mai eficiente la Bacau de exemplu.
     
    • Agree Agree x 1
  7. Cristisor

    Cristisor Well-Known Member

    Messages:
    1,066
    Location:
    Iasi
    Ratings:
    +611 / 6
    Ieri a fost pentru prima data cand am vazut pe FB publicitate platita de catre TAROM. Era reclama la promotia de toamna.
     
    • Like Like x 1
    • Agree Agree x 1
  8. Zsolt

    Zsolt King Nothing
    Staff Member fly-ra 2017

    Messages:
    6,171
    Location:
    EDDK
    Ratings:
    +2,932 / 9
    My fr24 feed
    My flightaware feed
    My Flightdiary.net profile
    Urmatorul paralel cu transporturile, care vine la MT.

     
    • Like Like x 1
  9. KDEN

    KDEN Active Member

    Messages:
    128
    Location:
    Denver, CO, USA
    Ratings:
    +71 / 0
    Din articol spicuit:
    " ... Mai multe companii din aviație încearcă să pună mâna pe hangarul companiei TAROM, de pe Aeroportul Otopeni. În primul rând, sunt cei de la Lufthansa Technik, care ar vrea să facă o bază de reparații aici..."

    Tu ai citit articolul?
     
  10. transporter

    transporter Well-Known Member
    Premium Member

    Messages:
    689
    Location:
    CLJ
    Ratings:
    +365 / 4
    Daca Lufthansa Technik poate sa repare avioanele Tarom mai ieftin decat o face Tarom acum, platind o gramada de angajati (despre care presa scrie ca nici macar nu sunt prezenti la lucru mare parte din timp), atunci intreb eu de ce nu am lasa-o sa faca acest lucru ?
     
    • Agree Agree x 1
  11. Mengelaus

    Mengelaus Active Member

    Messages:
    425
    Location:
    Cluj Napoca
    Ratings:
    +249 / 3
    @KDEN la postul 14033 ai inceput discutia despre chiria pe care o plateste Tarom la CNAB pentru hangar si de acolo au pornit tot felul de posturi referitoare la chirii si ajutoare de stat. De aia v-am intrebat daca ati citit articolul. Hangarul e proprietate Tarom, nu plateste chirie pentru el.
     
    • Agree Agree x 1
  12. KDEN

    KDEN Active Member

    Messages:
    128
    Location:
    Denver, CO, USA
    Ratings:
    +71 / 0
    Am presupus ca Tarom plateste chirie pentru hangar, pentru ca hangarul se afla in incinta aeroportului.
     
  13. oldblueeyes

    oldblueeyes Well-Known Member

    Messages:
    3,707
    Location:
    cluj napoca
    Ratings:
    +1,279 / 8
    La nivelul preseri romanesti si avioanele in leasing sunt ale companiei, asa ca o doza de scepticism nu strica niciodata.
     
  14. Boobba-One

    Boobba-One Well-Known Member

    Messages:
    1,057
    Location:
    NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
    Ratings:
    +577 / 1
    ROT chiar plateste chirii la CNAB, dar nu pentru hangar in sine ... diferite corpuri de cladire, parking ...
    Privitor la hangar, intrebarea la care cei de la ROT / CNAB / Minister pot raspunde, este: acel hangar apartine ROT cu tot cu parcela / parcelele aferente - sau apartine lui ROT doar cladirea si utilajele, in regim de drept de superficie / concesiune asupra parcelei / parcelelor cadastrale?
     
    #14054 Boobba-One, Oct 13, 2017 at 11:58 PM
    Last edited: Oct 14, 2017 at 12:19 AM
  15. sorin

    sorin Well-Known Member

    Messages:
    606
    Location:
    Bucharest
    Ratings:
    +418 / 5
    Da, cu o investitie minima prin anii 2004-2005, cu un proiect coerent, cu un management stabil si neinflunetat politic si de mafia din interior, Tarom putea deveni chiar un player regional. Cu conditia evident sa fi devenit low-cost sau sa-si fi creat o filiala low-cost, pentru ca in partea aceasta de lume asta este produsul cerut, in special pe fluxurile externe dinspre orasele de provincie romanesti.

    Ocazia a fost pierduta definitiv, iar de la Cluj s-au reatras pentru ca aeroportul a conceput o schema de discounturi cu dedicatie pentru Wizz, astfel ca Tarom avea din start inca un dezavantaj, pe langa cel al costurilor de operare si structurale oricum mai mari.

    Si da, Blue Air a profitat mult de anchilozarea lor si au primit cadou de la Tarom trafic si rute, mai ales in ultimii doi ani, situatie care continua. Nemaivorbind de faimosul contract cu Posta...
    --- Double Post Merged, Oct 14, 2017 at 12:51 AM, Original Post Date: Oct 14, 2017 at 12:45 AM ---
    E dureros, dar la fel de dureros este sa vedem cum niste nesimtiti isi iau concediu medical ca sa lucreze in acest timp in alta parte, in timp ce colegii lor cu bun simt raman in hangar si fac munca lor. Puteau macar sa-si ia concediu fara plata, nu medical platit chiar de pasagerii pe care ii faceau sa astepte prin aeroporturi zboruri intarziate pentru ca nu avea cine sa repare avioanele. Cu astfel de ticalosi nu exista decat solutii radicale, iar una este externalizarea totala a mentenantei, sa vina Lufthansa sa faca selectia naturala printre ei. Dar sunt convins ca acest lucru nu se va intampla. Sindicatele se vor impune, cum s-a intamplat mereu.
     
    #14055 sorin, Oct 14, 2017 at 12:51 AM
    Last edited: Oct 14, 2017 at 1:06 AM
    • Agree Agree x 2
  16. rot

    rot Active Member

    Messages:
    197
    Location:
    net
    Ratings:
    +183 / 2
    Din cate stiu eu apartine si hangarul si platforma hangar si este posibil sa mai existe niste cladiri in zona care sa apartina tot Taromului, de exemplu zona unde este parcul auto si unde au tehnicii baza.
    --- Double Post Merged, Oct 14, 2017 at 2:21 AM, Original Post Date: Oct 14, 2017 at 2:08 AM ---
    Nu-ti impartasesc opinia referitor externalizare mentenanta.Si am sa-ti dau un exemplu : la un moment dat TAROM isi tracta ATR-urile cu tractorul propriu, toate bune si frumoase pana cand s-au prins cei de la a/p ca incep sa piarda bani (fiecare tractare costa mult) si gandeste-te cate tractari se fac intr-o luna sau intr-un an si au interzis companiei TAROM sa-si mai traga Atr-urile cu propriul tractor.Ia gandeste-te cati bani ar trebui TAROM sa plateasca pentru mentenata avo?
    Solutia este sa ii dai afara pe cei care nu vin la munca, sa nu-i platesti (asa cum sunt platiti si au fost mereu) daca sunt in concediu medical ( de exemplu ) Sa le trimiti comisia medicala pentru un numar mai mare de X zile ca sa vada cat de bolnavi sunt si pe unde sunt.
    --- Double Post Merged, Oct 14, 2017 at 2:23 AM ---
    Asta nici unde este ministerul nu stie.Vreo luna io sa-i ia doar sa invete traseul.
     
    • Like Like x 2
  17. KDEN

    KDEN Active Member

    Messages:
    128
    Location:
    Denver, CO, USA
    Ratings:
    +71 / 0
    "Cu ani in urma, pe vremea cand exista Tarom..."
    Dragi angajati, iesiti in strada si luati taurul de coarne. Faceti miting. Dati-va afara colegii si rudele puturoase si alegeti-va un director care vrea sa ia taurul de coarne si voi impreuna cu el. Daca voi, din interior, nu vreti sa faceti nimic, in cativa ani asa vor incepe postarile voastre pe forum.
     
    • Agree Agree x 4
    • Like Like x 1
  18. Peter

    Peter Well-Known Member

    Messages:
    1,809
    Location:
    YR-ASD
    Ratings:
    +1,313 / 4
    My Flightdiary.net profile
    Sunt complet de acord cu tine @KDEN insa nu as zice neaparat ca cei din interior nu vor sa faca nimic. Eu, unul, nu sunt expert aici, dar nu ar fi cam greu sa isi dea afara colegii puturosi, avand in vedere ca multi dintre cei puturosi au fost angajati pe baza de pile? Nici iesitul in strada nu mi se pare o idee rea, insa eu cred ca taurul care trebuie luat de coarne, de care zici tu, este oarecum prea mare.. adica, e greu sa te pui cu el, avand in vedere numarul mare de angajati care freaca menta toata ziua.
     
  19. eurocopter

    eurocopter Well-Known Member

    Messages:
    1,673
    Ratings:
    +682 / 1
    Mengelaus ce incarcari au avut RO648 de ieri si azi? Apropo de discutia noastra...
     
  20. Boobba-One

    Boobba-One Well-Known Member

    Messages:
    1,057
    Location:
    NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
    Ratings:
    +577 / 1

Share This Page