• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Todd is Back

Active Member
Feb 22, 2012
925
188
43
Langley Canada
Nu sint la curent cu aceasta "practica" a agenturilor, dar cu siguranta cele mai mari zece din Romania na-u pe nimeni in portfolio, si ca atare o simpla "promisiune" de donatie la partidul potrivit :cool: (este legal sa donezi la partide in Canada, iti scade venitul anual supus taxarii !!!) din partea acestora le-ar face automat eligibile in cistigarea contractului PR de la Tarom.
 

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
1,736
290
83
LRBS
Poate face cineva un rezumat cu privire la ce s-a intamplat cu postarea aia? Unii nu am prins linkul functional si habar nu avem despre ce e vorba...
Link-ul este functional si public, inclusiv pe pagina anterioara. Executive summary, mult zgomot pentru absolut nimic. S-a crizat omul ca a fost rechemat din Spania. Probabil se vedea iesind la pensie de la BCN. Las la o parte introducerea care imi aminteste de faimosul 'Drhagi tovarrrhasi si prhetini ... ' .
Contractul pentru achiziția de servicii de creație, publicitate și PR
Este o initiativa excelenta, asa de buna ca nu ma asteptam sa o vad la Tarom, cel putin nu in viitorul previzibil. Bravo dlui WWW, chiar incep sa se miste lucruri acolo.
Procedura de achiziție selectată de compania TAROM este cerere de oferte. Compania a invitat la competiţie cele mai mari zece companii de pe piață. Au trimis oferte doar două firme, ofertele sigilate urmând a fi deschise “în perioada imediat următoare”. De pe care piata, piata Romaneasca, piata Europeana, Piata Mondiala ?
In mod sigur de pe piata din Romania. Nici o surpriza ca nu au raspuns toate cele mai mari companii de pe piata, de obicei asa se intampla. Si nu e vorba de brief, daca acesta era incomplet sau partial out of focus se putea corecta.
 
May 21, 2017
1,000
428
83
LRCK
oare vom vedea și la TAROM în viitorul apropiat postări wow precum la TAP (genială activitatea lor de pe instagram, în special în insta stories), de exemplu?
 
May 21, 2017
1,000
428
83
LRCK

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,021
808
113
cluj napoca
asta nu e prea adevărat... asta ar însemna să vedem pe piață sute de agenții care vor avea 5-10 clienți, și s-ar aplica și în alte industrii... însă cu cealaltă afirmație sunt de acord.
In piete de gen oligopol e greu sa ai doi-trei clienti din aceeasi industrie in acelasi timp.
In plus, zona de PR spre deosebire de advertisingul clasic e una de agentii si echipe mici, cu permanente "plecari" cu cite un client al oamenilor de baza.

In pietele mari, agenturili actioneaza independent, fiind unite doar de holdingul-mama. Lufthansa are bugetul de PR la Burson-Marsteller, dar diversele agentii dinc adrul WPP - Young and Rubicam, Grey, Ogivly, Scholz &Friends etc actioneaza independent. In pietele mici gen Romania si Omnicon este relativ consolidat, istoric fiind vorba de niste agentii locale care apoi au luat francize de la cei mari.

Dar realitatea romaneasca e mai degraba influentata de agentii mici, cu touch la publicul local - ar fi un fit pentru Tarom.
 
May 21, 2017
1,000
428
83
LRCK
în România e foame mare în industria asta, tot ce contează e să bagi în portofoliu cât mai mulți clienți, iar apoi angajezi studente și acțiunea începe
 

KDEN

Active Member
May 13, 2017
257
50
28
Denver, CO, USA

Todd is Back

Active Member
Feb 22, 2012
925
188
43
Langley Canada
Dar realitatea romaneasca e mai degraba influentata de agentii mici, cu touch la publicul local - ar fi un fit pentru Tarom.
G4Media.ro "Tarom e în plin proces de atribuire a unui contract pentru servicii de publicitate, PR şi creaţie"

Habar n-am cum defineste Taromul termenul "creatie" Touch-ul la publicul local nu este altceva decit pura frectie la un picior de lemn. Daca vorbim insa de publicitate si PR profesional pe plan extern, acestea sint teoretic elemente aducatoare de profit fiindca se adreseaza acelora care nu au apelat inca la serviciile companiei, in fapt poate nici n-au auzit despre numele, existenta, serviciile sau rutele acesteia. Ca sa supravietuieasca in piata, Tarom trebuie sa devina mai degraba o companie globala si nu una care deserveste rute interne si etnice. Este de necrezut sa nu poti umple un A318 pe Heathrow o data pe zi, cind Turkish umple A330 de trei ori pe zi catre Istambul. Acum citiva ani Turkish rula clipuri la toate televiziunile din lumea larga cu Messi si Rooney !

Ce faci, platesi bani grei sa le spui expatriatilor Romani ca s-a schimbat orarul zborilor din Torino la Suceava sau din Bilbao la Craiova?
 

AndreiX

Active Member
Nov 16, 2016
575
171
43
Bacau
Din cate am inteles este o campanie de promovare si imbunatatite ai imaginii pe plan local (aici are probleme de imagine). Cu 500k nu o sa faci niciodata promovare globala. Sa nu mai vorbim ca nu ai ce promova momentan...
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,021
808
113
cluj napoca
G4Media.ro "Tarom e în plin proces de atribuire a unui contract pentru servicii de publicitate, PR şi creaţie"

Habar n-am cum defineste Taromul termenul "creatie" Touch-ul la publicul local nu este altceva decit pura frectie la un picior de lemn. Daca vorbim insa de publicitate si PR profesional pe plan extern, acestea sint teoretic elemente aducatoare de profit fiindca se adreseaza acelora care nu au apelat inca la serviciile companiei, in fapt poate nici n-au auzit despre numele, existenta, serviciile sau rutele acesteia. Ca sa supravietuieasca in piata, Tarom trebuie sa devina mai degraba o companie globala si nu una care deserveste rute interne si etnice. Este de necrezut sa nu poti umple un A318 pe Heathrow o data pe zi, cind Turkish umple A330 de trei ori pe zi catre Istambul. Acum citiva ani Turkish rula clipuri la toate televiziunile din lumea larga cu Messi si Rooney !

Ce faci, platesi bani grei sa le spui expatriatilor Romani ca s-a schimbat orarul zborilor din Torino la Suceava sau din Bilbao la Craiova?
In limbaj publicitar, agentile lucreza cu echipe diferite:

- creatia - sunt partea aia care iti face copywrite (adica texte, sloganturi samd) si partea grafica (aici intra si filmulete etc)
- media planing - sunt aia care administreaza plasarea campaniei iar agentia ia un comision din bugetul total
 

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
1,736
290
83
LRBS
Ce faci, platesi bani grei sa le spui expatriatilor Romani ca s-a schimbat orarul zborilor din Torino la Suceava sau din Bilbao la Craiova?
Platesti bani grei sa le explici localnicilor ca nu e deloc compania pe care a pictat-o mass media de ceva timp incoace.
 

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
789
263
63
IAS - CLJ din 11 iunie, 3w. Luni, miercuri si vineri. Orarul cam prost pentru business, la mijlocul zilei.

Preturi promo de 20€ sens/40€ return. Biletele sunt deja puse la vanzare.
 

cristi_avb

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 29, 2012
1,945
1,740
113
31
Ploiesti
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
luni:
RO746 - IAS-CLJ - 14:15-15:35
RO745 - CLJ-IAS - 12:35-13:50

miercuri:
RO746 - IAS-CLJ - 19:00-20:20
RO745 - CLJ-IAS - 17:20-18:35

vineri:
RO746 - IAS-CLJ - 19:00-20:20
RO745 - CLJ-IAS - 17:20-18:35
 
Last edited:

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,021
808
113
cluj napoca
Platesti bani grei sa le explici localnicilor ca nu e deloc compania pe care a pictat-o mass media de ceva timp incoace.
Problema e ca firma ramine la fel. Produsul nu s-a schimbat fie si in mers,riscul problemelor tehnice ramine iar daca ai ghinion ca pasager vei fi intimpinat tot de niste gospodine de cartier cu aereca sunt prea nobile pentru ceaiul sau cafeaua pe care fisa postului le obliga sa le imparta.