• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Nu știu ce ai citit, însă avioanele nu pleacă de la OTP până nu se achită întreaga sumă
Pai si eu ce am zis? Ca in momentul in care se face receptia se dau banii. Nu e acelasi lucru dar spus altfel? Fac oamenii transferul si vin si isi iau avioanele.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Poate cineva sa-mi explice de ce ar fi fost nevoie de 8 milioane de dolari pentru conservarea celor doua A310 ?!! Asta in cazul in care aceasta cifra din acel articol este reala. Nici macar un C-check nu costa 4 milioane pe avion.
 
Asa scrie in acel articol.

”De exemplu, o parte importantă din pierderile raportate de compania Tarom, în 2017, este reprezentată de costurile privind cheltuieli de conservare pentru cele două aeronave Airbus A310 care au fost scoase din funcţiune la sfârşitul anului 2016.
În perioada noiembrie 2016-iulie 2017, costurile de conservare au fost de peste 4 milioane dolari. Pentru prelungirea acestui proces a fost nevoie de încă aproximativ 4 milioane dolari. Prin urmare, doar conservarea celor două avioane a costat Tarom aproximativ 8 milioane dolari.”


Planuri halucinante la TAROM: se doresc rute transatlantice și se așteaptă profit, în timp ce gaura este de 37 milioane euro
 
^^^ ultima fraza din articol (google translate): Dacă oferim din nou zboruri de lungă durată, ne vom concentra pe piața asiatică.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
@sun20, din nou traducerea Google 'automata' DE-->FR ruleaza fin: ' Si nous proposons à nouveau des vols long-courriers, nous nous concentrerons sur le marché asiatique.' E normal, doar acolo mai sunt nise neacoperite. Nu cum trambita fals victorios anul trecut directorasul catastrofal de la lignit, 'o sa oferim cat de curand zboruri spre USA', de s-a plasat imediat LOT la BUD si a atras toti pax din Transilvania doritori de North America.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
@etravel, o fi o piață neacoperită direct însă cu prețurile mici și flexibilitatea în orar cu care te duc THY și QR către foarte multe destinații de acolo o să fie greu
 
Lately mi se pare că în industrie prețurile au luat-o mult în sus. Mai ales ce se zboară din România, exceptând desigur low-costurile.
S-ar putea ca asta să fie o chestie bună pentru TAROM dacă are ambiții de long-haul.
 
-Connecting OTP with TXL
Decizie mai proasta cred ca nici nu s-ar putea. Zboara deja RYR zilnic pe SXF si cu un yield foarte slab. Iar TXL fata de SXF nu ofera niciun avantaj. Dimpotriva. De la SXF exista tren care te duce in 20 de min in centru. Iar de la TXL doar autobuze.
Daca vor sa se extinda pe Germania sa incerce in primul rand OTP-STR, apoi eventual CGN. Nu sa se ia la tranta cu RYR pe o ruta oricum foarte slaba.

-Replacement of all ATR aircraft till 2020
Parerea mea e ca daca nu ar fi avut ATR-urile, ar fi dat faliment de mult. E singurul avion care a produs ceva in timp ce toate celelalte au adus pierderi. Oricat de criticate ar fi aceste avioane pentru diferite aspecte, cred ar trebui sa se gandeasca de 10 ori inainte sa renunte la ele. Singura decizie economic rationala mi s-ar parea inlocuirea seriei -500 cu -600.
Dar pana la inlocuirea flotei si zburatul spre zari asiatice, acum sunt alte probleme foarte urgente. Cum ar fi cea cu turnaround-urile care dureaza prea mult timp si provoaca intarzieri.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Sorin, TXL este aeroportul in Berlin. Tot businessul vrea acolo. SXF e la mama dacului la Estul Estului. E ca si cum ai spune Adunatii Copaceni la Bucuresti. Cool pentru saracimea dn Berceni dar inaceptabil pentru cei care calatoresc cu treaba.

Asa cum Piata Unirii e deja limita zonei in care se face Business in Bucuresti, asa si Potsdamer Platze limita la Berlin.
Post automatically merged:

Lately mi se pare că în industrie prețurile au luat-o mult în sus. Mai ales ce se zboară din România, exceptând desigur low-costurile.
S-ar putea ca asta să fie o chestie bună pentru TAROM dacă are ambiții de long-haul.
Pretul combustibilului creste si ponderea aestuia pe Long haul este mai mare decit pe rute scurte.
 
Am cautat prin arhiva postarilor in topicul defunctei Air Berlin. Iata ce scriam in decembrie 2016:
Din cate observ pe destatis, in octombrie Ryanair a avut pe OTP-SXF un LF de 79%, in timp ce la Air Berlin pe OTP-TXL a fost de numai 50%.
Poate dl. Wolf se uita si el prin statistici. Macar sa invete din greselile altora.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Fiecare manager Tarom trebuie sa o dea tare in bara si sa lase mai multe datorii urmatorului...incredibil....dar na, plateste statul roman (adica fiecare roman care plateste taxe) toate aceste greseli de management...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Fiecare manager Tarom trebuie sa o dea tare in bara si sa lase mai multe datorii urmatorului...incredibil....dar na, plateste statul roman (adica fiecare roman care plateste taxe) toate aceste greseli de management...
Doua clisee ce nu au nicio legatura cu realitatea...

Sent from my F8331 using Tapatalk
 
Parerea mea e ca daca nu ar fi avut ATR-urile, ar fi dat faliment de mult. E singurul avion care a produs ceva in timp ce toate celelalte au adus pierderi. Oricat de criticate ar fi aceste avioane pentru diferite aspecte, cred ar trebui sa se gandeasca de 10 ori inainte sa renunte la ele

Nu spune nimeni ca ATR-urile nu sint sau n-au fost bune, dar ele au fost achizitionate dupa Revolutie in ideea de a inlocui AN 24 pe zborurile interne. Inainte de 1989 zborurile interne operau in totalitate de pe Bucuresti Baneasa, nu exista conceptul de conectivitate a zborurilor interne cu zborurile externe, evident din motive de securitate nationala. Nu iesea "neica nimeni" din tara fara documente beton armat (ca in ziua de astazi) si cu atit mai putin sa zboare vezi doamne de la Cluj cu transfer pe Otopeni pentru New York. In acest concept al zborurilor interne atit AN 24 cit si ATR-ul au fost aeronavele ideale. Istoric vorbind pierderile sutelor de milioane de dolari ale companiei Tarom nu si-au avut niciodata radacinile in operarea rutelor domestice ci a rutelor internationale. Iata cum arata orarul Tarom in 1977/78 cu doar 12 ani inainte de Revolutie.

Orarul de iarna TAROM 1977/1978

De remarcat ca in lipsa aeroportului Timisoara (aeroport miltar inchis zborurilor civile) Aradul era primul din Romania ca frecvente in traficul intern catre Bucuresti Baneasa cu 26 de zboruri saptaminale. Astazi Aradul nu mai are nici macar o frecventa pe saptamina catre Bucuresti. Frecventa zborurilor Internationale de pe Otopeni in 1977/78 ? ... la nivelul frecventelor low-cost de astazi operate sa zicem de pe Craiova, Bacau, Oradea, Sibiu luate la un loc.

Vremurile s-au schimbat foarte mult in Romania, iar Tarom trebuie sa-si schimbe radical conceptele de operare. Ceea ce au facut de la Revolutie incoace, nu le-au adus altceva decit pierderi consistente. A venit timpul unei Revolutii si la Tarom !
 
  • 👍
Reactions: 1 user