• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,083
2,600
203
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Eh, atat ii duce portofelu`.
Bara care te informeaza referitor la cookies in lb Romana are 2 butoane: Inchide si respectiv Decline
Engleza are Close si Decline
Iar restul au doar Inchide.

Chiar si caruselul, care anunta oferte, etc, este la rezolutii si calitate a imaginilor diferite. Unele apar bine, altele blurate.

Deci profi.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
4,105
2,283
203
55
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
în principiu spune foarte bine cam tot ce spune.

Foarte pertinent si din pacate ne confirma din pacate, ca asa cum este gestionata aceasta companie inclusiv rolul evident de paravan/paiata pe care îl are CA, este absolut exclus sa se salveze.
 
  • 👍
Reactions: 1 users

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,652
2,035
203
Constanta
Are dreptate Alin Burcea:

"Problema la Tarom este că absolut nimeni nu ştie niciodată nimic. Noi aşteptăm în continuare Taromul, dar am luat decizia corectă şi 90% dintre zboruri nu le facem cu compania de stat pentru că noi, ca turoperatori, trebuie să ştim din timp, noi trebuie să facem contractele în iunie, iulie, august, cel mai târziu septembrie, pentru anul următor. Noi acum avem contracte semnate. La Tarom în schimb nu avem încă ofertele, deşi românii îşi doresc să meargă cu Tarom. Acum doi ani aveam 90% dintre chartere cu Tarom, acum doar 10%, dacă îmi vor răspunde la cererea de ofertă.
 
Reactions: 1 user

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
2,168
494
83
LRBS
E bine ca dl. Burcea are asteptari de la viitorul guvern. Citez din articol:
în viitorul Cabinet Orban Ministerul Turismului ar urma să fie integrat în Ministerul Economiei, împreună cu Ministerul Energiei.
 

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,013
298
83
Subiectul devine din ce in ce mai palpitant:

SCANDALUL de la TAROM se întețește: Piloții din sindicat se delimitează de declarația colegului care a spus că Mădălina Mezei s-ar fi îndrăgostit de Răzvan Cuc

 

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
2,168
494
83
LRBS
Sindicatul Pilotilor sa binevoiasca sa ne mai lase cu astfel de luari de pozitie. Au tacut ani si ani de zile pe subiecte foarte importante, s-au delimitat acum de declaratia jenibila a lui Osiceanu, parca ar fi facut pilotul nu stiu ce crima de lez majestate. Penibil.
 
Last edited:

Todd is Back

Well-Known Member
Feb 22, 2012
1,121
319
83
Langley Canada
Se pare ca cineva din sindicatul pilotilor nu-l agreaza pe Osiceanu din anumite motive pe care doar ei le stiu. Probabil asteptau demult o astfel de oportunitate de a-si exprima public frustrarea lor vizavi de popularitatea lui Osiceanu care de-a lungul timpului mai mereu a fost invitat de diverse televiziuni si intotdeauna a exprimat un punct de vedere strict personal in legatura cu subiectul Tarom. Sigur dumnealui cu o vechime de senior in structura Tarom, are dreptul la o parere personala si e liber sa o faca si publica prin intermediul mass-media atunci cind cineva i-o solicita. Cred ca frustrarea sindicatului vine de la faptul ca de-a lungul timpului, liderii acestuia au fost ignorati, marginalizati, sau ma rog nu au fost solicitati de televiziuni sa-si exprime o parere formala, vizavi de ceea ce se intimpla in Tarom.
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
4,105
2,283
203
55
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
Are dreptate Alin Burcea:

într-adevar, daca ne iuitam la mai toti marii turoperatori cam toti si-au definitivat marea majoritate a curselor charter (cu exceptia Cocktail Holidays/Prompt Service) si Tarom practic este inexistent.

Mari turoperatori care pâna acum operau cu sau si cu Tarom (Paralela45, TezTour, Prestige, Fibula, Rezeda) practic nu mai au Tarom în programul curselor charter pentru anul viitor. Cine nu urmareste regulat ce postez eu la chartere, se poate uita cu ocazia aceasta ...

Daca în 2019 cursele charter turistice probabil ca au compensat multe alte probleme, pentru 2020 prevad un dezastru în acest sens ...

Poate cei mai fideli clienti ai Tarom din totdeauna (Cocktail/Prompt Service) tocmai de aceea înca nu au nici o oferta pentru vara viitoare, pentru ca asteapta ca Tarom sa se miste. Dar nu mai au cum sa stea mult, pentru ca pierd cota de piata si probabil ca asta va duce la reorientarea si a lor pentru sezonul 2021 daca nu chiar si pentru 2020. Peste 3 saptamâni începe târtul de turism de toamna si daca acolo nu se prezinta cu un program pus la punct, pot închiede pravalia.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users

Cristisor

Well-Known Member
Dec 22, 2014
1,466
598
113
34
Iasi
In urma cu 3 - 4 saptamani aparea in presa informatia ca vor renunta la cele 4 B733. Si ziceam noi aici ca in sezonul de iarna se descurca cu ce au, dar vara e nevoie de capacitate pentru chartere. Sau poate ca nu mai este nevoie.
 

lagrange

Well-Known Member
Feb 5, 2019
253
420
63
35
Romania
Pana anul viitor cand vine sezonul de chartere, eu sunt ingrijorat de gradul de utilizare a aeronavelor din prezent.

Spre exemplu cele 2 avo B738 care au fost luate in leasing in anul 2017, si pt care se plateste o rata lunara de 360.000 USD/avion au fost utilizate foarte foarte putin in ulimul timp:

Data 22.10.2019 YRBGJ 2 rotatii (OTP-CLJ), a fost in aer in total (timp efectiv de zbor cumulat) 141 minute.
Timp imobilizare (neproductiv) aeronava pe OTP: 8h48' (de la ora 9:17, cand s-a intors de la Cluj, pana la ora 18:05 cand a plecat spre Cluj a 2-a oara)

Data 23.10.2019 YRBGK 2 rotatii (OTP-TSR si OTP-CLJ), a fost in aer in total (timp efectiv de zbor cumulat) 155 minute.
Timp imobilizare (neproductiv) aeronava pe OTP: 8h48' (de la ora 9:17, cand s-a intors de la Timisoara, pana la ora 18:05 cand a plecat spre Cluj)

Chiar nu puteau in 8 h si ceva, sa mai realizeze fiecare aeronava cate 1 rotatie?!
Chiar nu reuseste Tarom sa umple un B738 pe rutele externe pe care le opereaza?
 
  • 👍
Reactions: 1 users

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,393
1,100
153
FRA
Cred ca frustrarea sindicatului vine de la faptul ca de-a lungul timpului, liderii acestuia au fost ignorati, marginalizati, sau ma rog nu au fost solicitati de televiziuni sa-si exprime o parere formala, vizavi de ceea ce se intimpla in Tarom.
Aici tine intotdauna de sindicat sa isi aleaga niste lideri care sa poata si sa vrea sa comunice. Profesia are inca o anumita fascinatie pentru publicul larg si in lipsa de parteneri de discutie care sa poata livra materiale competente presa va alege evident sparing partneri facili din zona mondena sau usor abordabila (fosti executivi).
Momente prielnice au existat in ultimii ani suficiente, de la intreaga discutie de reinnoire a flotei, ideile long haul samd. Dar probabil si aici a primat mai degraba rivalitatea intre contingentele Airbus/ATR si Boeing, visele umede de Long haul samd.
 

sorin

Well-Known Member
Mar 22, 2015
830
336
63
Bucharest
Daca sunteti curiosi sa stiti ce scrie in programul de guvernare al viitorului guvern despre Tarom, fac aici un copy/paste dupa versiunea integrala. Da, nu e nicio greseala, chiar e versiunea integrala. Pare ca viitorul ministru sau cine l-o fi scris a mai vrut sa scrie ceva si n-a mai apucat. Sau nu a fost copiat complet din versiunea originala. Asteptam continuarea, ca altfel cel care e propus ministru mi-a facut o impresie buna din abordarea pe care am vazut-o la el, mai ales cand a fost mai demult o dezbatere despre Tarom in comisia parlamentara.

TAROM
Tarom trebuie sa redevina o companie cu adevarat orientata spre client, oferind cele mai bune, mai sigure si mai originale servicii la nivel regional/international, pentru satisfactia atat a clientilor individuali, cat si a celor de tip corporate.

Avand in vedere pierderile inregistrate de companie in ultimii ani si pentru implementarea directiilor de actiune, este necesar un set de masuri care sa conduca la optimizarea costurilor, reducerea pierderilor si obtinerea veniturilor vizand, in principal:
- Efectuarea unor analize realiste asupra tuturor contractelor incheiate de companie, cu accent pe contractele de achizitie a aeronavelor in sistem leasing și asocierile companiei cu diferite societăți comerciale, precum si gasirea unor solutii legale care sa permita incetarea/rezilierea acelor contracte generatoare de pierderi mari ;
 
Last edited:
  • 🤣
Reactions: 1 users

neagu_laurentiu

Active Member
Jul 3, 2013
197
25
28
Chiar nu puteau in 8 h si ceva, sa mai realizeze fiecare aeronava cate 1 rotatie?!
Chiar nu reuseste Tarom sa umple un B738 pe rutele externe pe care le opereaza?
Daca puteau atunci realizau. Dar nu o vor face niciodata cat timp va fi cu capital de stat. Exceptiile sunt cum le spune numele.

In urma cu 3 - 4 saptamani aparea in presa informatia ca vor renunta la cele 4 B733.
Au sa plateasca D check -ul.
 

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
1,062
496
83
Deja au inceput sa taie niste frecvente, cel putin in orarul de iarna. Partea IT e oricum sub orice critica. De ex mailul in care ma anuntau ca mi-a fost anulat zborul venea de la "Reservation Victoria". Era sa il bag in spam in prima faza, pentru ca nu am rezervat nimic la "Victoria". Iar confirmarea ca esti de acord cu modificarea lor se face printr-un mail la [email protected]. Nu un sistem automat unde sa intri pe site si sa dai click pe un ok. Bine ca nu era cazul meu, dar pare din epoca de piatra asta cu raspuns prin mail, care va fi citit candva de un angajat, cand totul se poate face automat.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

sorin

Well-Known Member
Mar 22, 2015
830
336
63
Bucharest
Chiar nu puteau in 8 h si ceva, sa mai realizeze fiecare aeronava cate 1 rotatie?!
Chiar nu reuseste Tarom sa umple un B738 pe rutele externe pe care le opereaza?
In extrasezon nu pot. Sau pot, dar cu pretul scaderii mult a tarifelor. Asta e problema pietei romanesti, variatia sezoniera puternica. In extrasezon, daca ai disponibil un avion mai mic de B738, mai bine il folosesti pe acesta; consum de combustibil mai mic, MTOW mai mic, taxe mai mici. Problema e ca B738 fiind aproape noi, leasingul e foarte mare, deci costurile fixe sunt mari, ceea ce inseamna ca pentru a fi eficient acest avion ar trebui sa fie operat intens tot timpul anului, nu doar in perioadele de varf. De aceea, date fiind caracteristicile pietei, normal ar fi fost sa ia avioane ceva mai vechi, cu costuri fixe mai reduse.
 
  • 👍
Reactions: 1 user