• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,393
1,100
153
FRA
In extrasezon nu pot. Sau pot, dar cu pretul scaderii mult a tarifelor. Asta e problema pietei romanesti, variatia sezoniera puternica. In extrasezon, daca ai disponibil un avion mai mic de B738, mai bine il folosesti pe acesta; consum de combustibil mai mic, MTOW mai mic, taxe mai mici. Problema e ca B738 fiind aproape noi, leasingul e foarte mare, deci costurile fixe sunt mari, ceea ce inseamna ca pentru a fi eficient acest avion ar trebui sa fie operat intens tot timpul anului, nu doar in perioadele de varf. De aceea, date fiind caracteristicile pietei, normal ar fi fost sa ia avioane ceva mai vechi, cu costuri fixe mai reduse.
Aici sunt mai multe chestiuni.

In primul rind virsta/costurile - daca luau avioane de 10-14 ani, leasingul ii costa jumatate, fara diferente Majore la alti parametri.
A doua - varza de configurare - de la "Long haul light" la conserve de charter - Automat ai varza la produs si la operabilitate cind apar checkuri etc- cind ai doar cite doua nu poti discuta nici macar de subflote car esa fie optimizate ingrupuri de 5-6.
Al treile aspect - Romanii invata incet-incet si destinatiile "de iarna", dar astea ar fi trebuit marketate de mult.


Dincolo de asta, daca nimeni nu e rsponsabil de cifrele livrate si compania e sat fara ciini, evident ca nmeni nu isi face vreo problema daca avioanele stau. Sau poate a facut si Petrov niste bani de buzunar din consultanta si a impartasit din gloriasa lui experiente cu "hub"ul Timisorean unde veneau avioane care zburat de parca lucrau pentru o Firma de colete.
 

Todd is Back

Well-Known Member
Feb 22, 2012
1,121
319
83
Langley Canada
într-adevar, daca ne iuitam la mai toti marii turoperatori cam toti si-au definitivat marea majoritate a curselor charter (cu exceptia Cocktail Holidays/Prompt Service) si Tarom practic este inexistent.
Mai Intii trebuie sa se decida cum vor sa se faca utili pietei: business, low cost, smart. chartere, acmi lease, long-haul toate deodata ...

Pana anul viitor cand vine sezonul de chartere, eu sunt ingrijorat de gradul de utilizare a aeronavelor din prezent.
Chiar nu reuseste Tarom sa umple un B738 pe rutele externe pe care le opereaza?
Evident pentru perioada iernii au supra-capacitate Puteau sa fi contractat chartere spre Goa, Hajj, ACMI, etc

Daca sunteti curiosi sa stiti ce scrie in programul de guvernare al viitorului guvern despre Tarom,
TAROM
Tarom trebuie sa redevina o companie cu adevarat orientata spre client, oferind cele mai bune, mai sigure si mai originale servicii la nivel regional/international, pentru satisfactia atat a clientilor individuali, cat si a celor de tip corporate.
:sleep::sleep::sleep: Habar n-au ce vorbesc ... :icon_pc:

Si ziceam noi aici ca in sezonul de iarna se descurca cu ce au, dar vara e nevoie de capacitate pentru chartere.
Pai sa le spuna cineva ca Iarna nu-i ca vara

daca luau avioane de 10-14 ani, leasingul ii costa jumatate,
Mai bine nu luau nimic si nu-i costa nimic, asa, stau parcate iarna si platesc leasing-uri zemoase la terti. Cuc-ul le-a facut cadou Taromului cele 2 B738 dar a uitat sa gaseasca si rute de zbor pentru ele pe perioada iernii. Si vorbind de supra-capacitate, stai ca vin si cele 9 ATR-uri, noi-noutze 80 de locuri fiecare care vor lua loc ... tot in parcare dupa cele 2 rotatii domestice zilnice spre OMR, IAS, TSR, SCV etc. De zburat cu ele si spre Arad, Bacau, Constanta, Tulcea, Sibiu, Tg Mures ... exclus. Aradul e prea aproape de Timisoara, Bacaul de Iasi, Bucurestiul de Constantza si Tulcea, Tirgu-Muresul de Cluj, Baia Mare de Oradea si Satu Mare s.a.m.d. (filozofa Orban in transporturi aeriene de acum citiva ani) asa ca mai bine le tinem parcate pe Otopeni si taiem costurile la cherosen si piese de schimb.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
2,168
494
83
LRBS
- Efectuarea unor analize realiste asupra tuturor contractelor incheiate de companie, cu accent pe contractele de achizitie a aeronavelor in sistem leasing și asocierile companiei cu diferite societăți comerciale, precum si gasirea unor solutii legale care sa permita incetarea/rezilierea acelor contracte generatoare de pierderi mari ;
Ce surpriza, iar nu au Inteles nimic din problema, dar se dau mari specialisti cu solutia problemei in buzunar.
In plus, pasajul de mai sus suna fix a "sa plece contractorii vostri ca sa vina ai nostri".

Cuc-ul le-a facut cadou Taromului cele 2 B738 dar a uitat sa gaseasca si rute de zbor pentru ele pe perioada iernii.
Singura ruta pe care Cuc a fost in starea s-o gaseasca in tot acest timp, e cea la DNA. Asa ca mai bine nu.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,393
1,100
153
FRA
Textul ala din programul de guvernare e o imba de lemn scialista de genul "sa facem totul". Esentialul. ce se vrea concret, lipseste.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,652
2,035
203
Constanta
O parere din partea unui specialist...in vanzarea de flote :
PMP solicită viitorului guvern vînzarea companiei naționale Tarom, pe motiv că aceasta are pierderi și răspunde la comenzi politice, plus că înstrăinarea ei ”nu ar fi vreo mare pagubă-n cer” și ”s-ar putea cîștiga o sumă destul de frumoasă la buget”
 
  • 👍
  • 😡
Reactions: 1 users

Dreamliner

Active Member
fly-ra 2017
Apr 27, 2014
321
147
43
31
Cred că e o rută nouă: Lyon, din 30 noiembrie până la finalul lui februarie. 1x weekly.
 
Reactions: 1 user

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
1,062
496
83
Asta si cu TRN par rute bune pentru iarna, sunt apropiate de zone foarte bune de ski. Acum...trebuie sa aiba si contracte cu agentii de turism sau sa investeasca in reclama.
 

Tufic

New Member
Dec 25, 2015
18
9
3
40
Bucharest
Sezonul de ski incepe in ianuarie si se termina la sfarsitul lui martie. Cine poate fi atat de iresponsabil sa anunte o ruta noua la 1 noiembrie pentru a o opera incepand cu 30 noiembrie. E noaptea mintii ce se intampla.
 
  • 👍
Reactions: 1 users

AndreiX

Well-Known Member
Nov 16, 2016
952
439
63
Bacau
Salut @Tufic ! Bun venit pe forum!
E un fel de black friday al mintii... cand incompetenta si prostia se lasa duse de val si chiar au senzatia ca nu exista, in urma rezultatelor din Q3 in aviatie... iluzia nu dureaza mult, tine aproape! 1xW nu o sa mearga nimic...
 
  • 🤣
  • 👍
Reactions: 1 users

georgeepopa

Member
Mar 23, 2016
88
31
18
34
Iasi
Nici Wizz sau Ryan nu prea mai deschid rute cu 1 weekly pentru ca nu poti face acoperire buna rutei si automat un grad de incarcare decent pentru inceput. Optim era macar 2x, pentru ca 3x e greu de vandut cu o lansare asa din scurt.
Dupa cateva luni vor constata ca nu merge si o vor inchide; si uite asa se aduna pierderile...
 
  • 👍
Reactions: 1 users

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,013
298
83
Au mai incercat TSR/CLJ-CDG 1/7. Bine ca nu 0.5/7, adica un zbor la 2 sapt.
 
  • 🤣
  • 👍
Reactions: 3 users

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,393
1,100
153
FRA
Vezi ca acu-acu vine cite un moshulica si iti exlica cum zbura el odata la 2 luni cu muncitori la Tripolis in "objdoi".

Astea cu 1/7 merge doar ca chartere cu riscul comercial la terti. Altfel sunt fie heirupisme la genul "avem x rute noi" fie rute deschis deliberat in asa fel incit sa nu functioneze.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

sorin

Well-Known Member
Mar 22, 2015
830
336
63
Bucharest
Eu cred ca, dimpotriva, LYS si TRN vor merge binisor, tocmai pentru ca sunt zboruri de weekend. In afara de turismul de ski, sunt doua rute preponderent etnice. Or, rutele etnice au in weekend cele mai bune yielduri si cea mai mare cerere si sunt putin sensibile la frecvente. Nu conteaza ca sunt doar 1/7, daca mai bagau o frecventa intr-o zi lucratoare nu faceau mare branza, doar ca isi mai scadeau yieldul. Oricum, cel putin ca test, mi se pare o idee buna. Mai pun la treaba si flota care altfel statea parcata. Alte rute mi se par mai problematice, cum ar fi VIE, unde au 2xdaily in conditiile unor preturi foarte jos din cauza supracapacitatii.
 

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,013
298
83
Pe ambele rute exista concurenta, iar yield ridicat, iarna si trafic etnic e o combinatie mai putin realizabila. De acord cu ce zice Sorin legat de VIE - probabil o ruta din alea de "traditie". Nu ne atingem indiferent ce se intampla. Idem IST.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

sorin

Well-Known Member
Mar 22, 2015
830
336
63
Bucharest
IST ar trebui in mod normal sa fie o ruta cu incasari relativ bune. Distanta mica, mult trafic business, orar mai bun ca la Turkish. Numai ca a fost o ruta pe care au cam sacrificat-o bagand adesea ATR din cauza flotei insuficiente. Dar acum vad ca toate zborurile se fac cu A318. Numai sa fie in stare sa si vanda, una din vechile probleme ale Taromului.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,652
2,035
203
Constanta
Nu am mari sperante nici de la asta .
au acele contracte de leasing, se pregătesc să achiziţioneze ATR (aeronave), doamna Mezei am înţeles că a zburat de capul ei pe la Seattle, să schimbe Boeing cu Airbus, deci, este noapte minţii ce s-a întâmplat în această companie...
Vom face o analiză exactă pe tot ce-nseamnă contracte, parteneriate băguboase, vedem de unde vin pierderile,
..eu nu o să mă implic niciodată
Un fel de "nu zic ...da' spun !"
 
  • 👍
Reactions: 1 user

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
2,168
494
83
LRBS
@AIR06, toti ministrii transporturilor ar trebui sa aiba ca tema obligatorie de casa pana la investire citirea acestui topic de la postarile ianuarie 2012 incoace.
Asa ar mai fi ceva sperante.
 
  • 👍
Reactions: 4 users