oldblueeyes
Well-Known Member
Aici sunt mai multe chestiuni.In extrasezon nu pot. Sau pot, dar cu pretul scaderii mult a tarifelor. Asta e problema pietei romanesti, variatia sezoniera puternica. In extrasezon, daca ai disponibil un avion mai mic de B738, mai bine il folosesti pe acesta; consum de combustibil mai mic, MTOW mai mic, taxe mai mici. Problema e ca B738 fiind aproape noi, leasingul e foarte mare, deci costurile fixe sunt mari, ceea ce inseamna ca pentru a fi eficient acest avion ar trebui sa fie operat intens tot timpul anului, nu doar in perioadele de varf. De aceea, date fiind caracteristicile pietei, normal ar fi fost sa ia avioane ceva mai vechi, cu costuri fixe mai reduse.
In primul rind virsta/costurile - daca luau avioane de 10-14 ani, leasingul ii costa jumatate, fara diferente Majore la alti parametri.
A doua - varza de configurare - de la "Long haul light" la conserve de charter - Automat ai varza la produs si la operabilitate cind apar checkuri etc- cind ai doar cite doua nu poti discuta nici macar de subflote car esa fie optimizate ingrupuri de 5-6.
Al treile aspect - Romanii invata incet-incet si destinatiile "de iarna", dar astea ar fi trebuit marketate de mult.
Dincolo de asta, daca nimeni nu e rsponsabil de cifrele livrate si compania e sat fara ciini, evident ca nmeni nu isi face vreo problema daca avioanele stau. Sau poate a facut si Petrov niste bani de buzunar din consultanta si a impartasit din gloriasa lui experiente cu "hub"ul Timisorean unde veneau avioane care zburat de parca lucrau pentru o Firma de colete.