• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,379
1,082
113
FRA
@AIR06, toti ministrii transporturilor ar trebui sa aiba ca tema obligatorie de casa pana la investire citirea acestui topic de la postarile ianuarie 2012 incoace.
Asa ar mai fi ceva sperante.
E prea mult. E suficienta o foaie A4 cu titlul "Principii economice/modele de business impotriva idelor nastrusnice din aviatie"

Long haul
PRO : principala sursa de profitabilitate pentru legacies
CONTRA : ai nevoie de minim 60-70% paxi de conexiune pe cursa, profitul vine din clasele premium pe care Taromul nu le prea are, reteaua de feedere nu exista, OTP nu are infrastructura unui hub
Cu majuscule : "DESTINATIILE SUNT ALTE HUBURI UNDE POTI COLECTA PASAGERII DE TRANSFERLA CELALAT CAPAT SI NU UNDE VREA SA AJUNGA SOACRA-TA"

Short haul

ULCC like
PRO: asta e romanul
CONTRA : iti trebuie o Companie radical "lean"
Cu majuscule : " INCEPE SI DA AFARA TOATE NEAMURILE DIN FIRMA SI APOI MAI VORBIM (DACA SUPRAVIETUIESTI POLITIC; CA AIA NU SUNT FARA SPATE ACOLO)"

Legacy like
PRO : "asa e si Lufthansa sau Swiss"
CONTRA : la Business se zboara numai politic
Cu majuscule : " ASA ZBURATI CA PROSTII DE CIND VA STITI SI REZULTATELE FINANCIARE SE VAD".

Cind astea vor fi constientizate si va exista dorinta de a utiliza creier si know how, lururile vor merge un pas mai departe.
 
  • 👍
  • 🤣
Reactions: 6 users

Dreamliner

Active Member
fly-ra 2017
Apr 27, 2014
314
146
43
31
Sper ca totuși să vină într-un final acele ATR-uri într-un orizont rezonabil de timp. Ar fi păcat.
 

Crosswind

Member
Feb 3, 2019
72
50
18
33
Bucharest
Băi nene, eu nu prea mai am răbdare cu Bode. Că a mai fost la Transporturi și are pe CV aproape nimic din prima tură. Venitul cu harneală că nu știu ce a găsit și nu știu ce au făcut aia care au fost înainte, nu prea mai merge. Că mai are de trimis la Tarom, Navy Seals și Vânătorii de Fantome sau ceva ne-a anunțat, în rest a trimis pe toată lumea. Da hai să venemim și cu ceva concret, că la capitolu' laudă de sine văd că stăm bine. Cum a zis și lumea pe aici, creionezi un plan pentru Tarom în juma' de oră, dacă îți dai interesul, mai îți ia ceva timp să integrezi planul cu cifrele și ai un punct de plecare.
Mă rog, poate până își termină mandatul află și domnu' Bode că e ministru, nu cronicar/observator.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,000
289
83
Planul de administrare al unei companii de stat nu il face ministerul, ci CA-ul companiei respective. Problema e ca in CA-urile companiilor, regiilor si a oricarei entitati oricum s-ar numi, regula e ca posturile se fie ocupate de politruci. Rezultatele financiare se vad. Proprietarul companiei in primul rand ar trebui sa schimbe administratorii dupa alte criterii decit "pleaca ai vostri, vin ai nostri".
 

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
2,147
490
83
LRBS
Politruci temporari, ca sa nu faca unii foamea si altii sa care cu doua maini. Cadrele se rotesc la patru sau sase luni.
Pai sunt de colo 7100 lei net pentru o jumatate de ora pe saptamana de nefacut nimic?
 
  • 👍
Reactions: 1 user

AM

Well-Known Member
Feb 13, 2012
586
258
63
37
Cluj Napoca
Urmeaza audituri nu? Vreo 2-3 si tin vreo 6 luni. Aia nu inainte sa schimbam CA-ul si DG-ul. Si trece anul, se schimba guvernul iar si ce sa vezi? Audituri.
Cred ca singurul si cel mai bun lucru pe care l-a facut Mezei( involuntar probabil) a fost sa dea bani la aia pe naspa. Ca poate se simt aia obligati sa incheie totusi contractul pana la urma si sa ne dea totusi avioane pana la urma. In rest...
 
  • 👍
Reactions: 1 user

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
2,147
490
83
LRBS
Nu, nicidecum. Nu m-am gandit la asa ceva.
Te rog sa iei totul exact asa cum am scris - la cat de bine merg lucrurile, se profileaza multe succesuri la orizont.
 

AM

Well-Known Member
Feb 13, 2012
586
258
63
37
Cluj Napoca
Ok, imi cer scuze, probabil oboseala dar pentru mine asa suna.

Orizontul fiind foarte apropiat sau...?
 
  • 👍
Reactions: 1 user

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
2,147
490
83
LRBS
Foarte buna intrebare, insa nu stiu sa raspund la ea.
Iti dai seama ca auditurile precum si toate controalele simultane ale diverselor si multelor institutii vor bloca de tot activitatea cu cereri de contracte, de rapoarte, de te miri ce.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,379
1,082
113
FRA
Realitatea economiei de stat din Romania este ca e un du-te vino de schimbari fara cap.

De fiecare data noul regim vine cu un audit, o idee nastrusnica proprie, un studiu de fezabilitate, o inaugurare cu mare pompa a "proeictului" si dupa aia o executie aproape inexistenta. Iar viitorul nou regim constata "greua mostenire", cere un audit, vine cu o Idee nastrusnica proprie etc.

Daca LOT este astazi unde este nu e pentru ca in Polonia nu se schimba directorii generali la termen scurt. Ci pentru ca la nivel General au avut o Strategie pe termen lung de la cre nu s-au abatut indiferent de schimabrile de conjunctura:

- si-au facut un aeroport nou cu design clar , nu tot felul de existenderi de 2 lei ca la OTP - si au fost consecventi chair daca au stat cu el un an jumatate aproape neterminat
- flota este consecventa de zeci de ani in pasi logici, fara a oscila ca pupincuristii din Romania
- atunci cind au avut dificultati nu s-au sfiit sa restructureze compania sau sa renunte la idei nastrusnice gen Centralwings samd
 
  • 👍
Reactions: 5 users

Andrei M

Member
Nov 14, 2016
72
53
18
30
Oradea
Întârzieri mari ale Tarom, azi 22 Noiembrie, pe aeroporturile din România și nu numai
Având în vedere necesitatea efectuării verificărilor tehnice la trei dintre aeronavele TAROM, imobilizate la sol pe Aeroportul din Iași și Otopeni, Compania TAROM anunță că vor fi generate întârzieri ale zborurilor pe parcursul întregii zile de astăzi, 22 Noiembrie 2019.
Astfel, vor înregistra întârzieri următoarele curse:
ROT 701/2: București - Otopeni aprox 02h30'
ROT 301/2: București-Frankfurt aprox 04h
ROT 217/8: București-Belgrad aprox 3h
ROT 601/2:București-Timișoara aprox 6h
ROT 627/8:București-Oradea aprox 2h
ROT 209/0: București-Chișinău aprox 2h
ROT 605/6: București-Timișoara aprox 3h
ROT 723/4: București-Sibiu aprox 1h
Pasagerii curselor afectate beneficiază de asistență la sol, conform Regulamentului EC 261/2004.
Compania TAROM depune toate eforturile și ia toate măsurile necesare pentru a minimaliza impactul pe care această situație l-ar putea avea în planul de călătorie al pasagerilor afectați.
Prezentăm scuze tuturor pasagerilor pentru acest inconvenient și reamintim totodată că prioritatea noastră este siguranța pasagerilor și a echipajelor noastre.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,053
2,554
203
NZNV
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
Ne "apucam" de agentii de tursim :)