• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,032
315
83
Peter, OTP-SUJ/BAY/BEG/SCV/SBZ sau IAS-CLJ nu inseamna nici 10% din pax ROT. Vorbim de o companie prea mica ca sa-si permita subflote optime pt 10% din pax.
 

Peter

Well-Known Member
Aug 5, 2014
2,051
1,175
153
YR-ASD
Flightdiary
My fr24 profile
@colonelu81 Nu ma refeream la o subflota optima, ci una omogena pentru toate aceste rute, iar pentru cele cu demand mai mare, mai multe frecvente (în limita sloturilor disponibile, bineînțeles). În general, în așa-numitul Capacity Dilemma, este mai bine sa operezi aeronave mai mari decât mai multe frecvente, dar în cazul Taromului, eu vad alocarea unei aeronave cu 70 de locuri pe o ruta cu mai puțin de o ferecventa zilnica, cu o medie de 20-30 Pax, o risipă de resurse.

Însă, de îndată ce Tarom de au avut pana acum AT5/AT7, ar fi putut sa înlocuiască ATR42-500 cu seria 600, ca să optimizeze într-un fel operațiunile. Repet, decizia luata de a omogeniza flota este perfecta, dar nu cred ca a fost gândită pana la capăt. Cu toate ca, eu nu ma pot exprima în totalitate aici, deoarece nu știu cum va arăta noul orar după fleet rollover.
 
Last edited:

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,431
1,136
153
FRA
Pai nu trebuie sa schimbi NIMIC in politica de pret. Zbori la inceput cu mai multe scaune goale si ele se vor umple pe masura ce creste piata.

Nu trebuie sa te chinui sa umpli avionul.

At42 ca si marime de avion e mort. Asa ca la oric ruta, calculezi AT72 si aplici principiul make it or break it.

Nu ami suntme in anii 70 in care o companie natinala sa nu tina cont de profitabilitate si sa zboare in complexitate mare orice rahat. Iar tirgusoarele de provincie ale Romaniei nu au nici un "drept" la curse nevalide economic.
Post automatically merged:

Peter, OTP-SUJ/BAY/BEG/SCV/SBZ sau IAS-CLJ nu inseamna nici 10% din pax ROT. Vorbim de o companie prea mica ca sa-si permita subflote optime pt 10% din pax.
@colonelu81 Nu ma refeream la o subflota optima, ci una omogena pentru toate aceste rute, iar pentru cele cu demand mai mare, mai multe frecvente (în limita sloturilor disponibile, bineînțeles). În general, în așa-numitul Capacity Dilemma, este mai bine sa operezi aeronave mai mari decât mai multe frecvente, dar în cazul Taromului, eu vad alocarea unei aeronave cu 70 de locuri pe o ruta cu mai puțin de o ferecventa zilnica, cu o medie de 20-30 Pax, o risipă de resurse.

Însă, de îndată ce Tarom de au avut pana acum AT5/AT7, ar fi putut sa înlocuiască ATR42-500 cu seria 600, ca să optimizeze într-un fel operațiunile. Repet, decizia luata de a omogeniza flota este perfecta, dar nu cred ca a fost gândită pana la capăt. Cu toate ca, eu nu ma pot exprima în totalitate aici, deoarece nu știu cum va arăta noul orar după fleet rollover.
Nu... elimini AT42 din flota.
Vorbim de o companie atit de mica incit in mod normal nu ar trebui sa opereze mai mult de max 2 modele de avioane. Iar tu vrei 2 subflote numai la turboprop.

Sau il ai profesor pe Joachim Klein - un "expert" notoriu pentru constructii fanteziste pe care cind le-a aplicat au rezultat falimente rasunatoare?
 

defence

Well-Known Member
fly-ra 2017
Jun 10, 2014
857
482
63
40
Știe cineva ce e cu zborul RO2391 către LHR de mâine? Bănuiesc că e one off?
 

Peter

Well-Known Member
Aug 5, 2014
2,051
1,175
153
YR-ASD
Flightdiary
My fr24 profile
Ca tot ziceam de Cluj-Iasi... just saying...

Cred ca vor pastra exclusiv cursele care sunt compatibile cu aeronava ATR72-600, si se pare ca ceea ce am spus mai devreme a fost corect. Cursa asta chiar nu avea potential sa se dezvolte mai departe, nici cu noua aeronava. Nu avea rost sa pastreze o cursa al carui LF mediu era de 50% la o aeronava cu 22 de locuri mai putin decat ce ar fi urmat sa opereze aceasta cursa in viitor. De asemenea, mai sunt câteva rute care ar trebui taiate datorita acestui rollover, având in vedere ca o flota suboptima pentru niște asemenea curse chiar nu merita, asa cum ați spus și unii din voi.
 
Last edited:

Shocker

New Member
Feb 1, 2020
10
4
3
30
Bucharest
Apropo de cum vor adapta zborurile la Atr72-600, vad asta la Iasi.
Eu am 6 zboruri rezervate deja: Cluj, TM, Iasi.
In Martie 3 si 3 in Mai.
Iasi: 12:30 si 19:25(Atr42 pe zi si 72 seara)
In Mai, aceleasi zboruri au 72 pe ambele.
La Cluj inclusiv in Mai, pe 06:59 cu 14:05 se zboara cu Boeing/Airbus.
TM ca de obicei..13:30 cu ATR72 si seara cu Boeing.
 

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,032
315
83
Cred ca vor pastra exclusiv cursele care sunt compatibile cu aeronava ATR72-600, si se pare ca ceea ce am spus mai devreme a fost corect. [...]. De asemenea, mai sunt câteva rute care ar trebui taiate datorita acestui rollover, având in vedere ca o flota suboptima pentru niște asemenea curse chiar nu merita, asa cum ați spus și unii din voi.
Problema e sa nu se taie haotic ca raman cu 9 AT7 la care platesc lease si ajung sa le opereze la medii de 6 sectoare pe zi.
O alta tema ar fi sa se concentreze ori pe BAY ori pe SUJ. Double daily pe unul dintre ele cu AT7 va fi mult mai bine, inclusiv pentru calatorii din ambele judetene, decit acest 9/7 sau 10/7 fara curse sambata si duminica. Bine, ar zgandiri niste orgolii locale gen "am modernizat aeroportul degeaba?". Raspuns: Da!
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Peter

Well-Known Member
Aug 5, 2014
2,051
1,175
153
YR-ASD
Flightdiary
My fr24 profile
O alta tema ar fi sa se concentreze ori pe BAY ori pe SUJ. Double daily pe unul dintre ele cu AT7 va fi mult mai bine, inclusiv pentru calatorii din ambele judetene, decit acest 9/7 sau 10/7 fara curse sambata si duminica.
Asta ar fi chiar o idee excelenta. Personal parca m-as axa pe BAY - am inteles ca mai sunt si ceva pasageri utilizand aeroportul ca sa ajunga in Maramures, desi relativ putini (acesta fiind un mic avantaj fata de SUJ - evident, asta si in functie de cati sunt). In plus, mi se pare ca Baia Mare are o populatie putin mai mare decat Satu Mare, si conform unor cifre de pe T2T.ro, LF-ul mediu pe cursele de Baia Mare in prima jumatate a anului trecut a fost mai mare decat pe SUJ, si cred sincer ca volumul pasagerilor pe OTP-BAY ar fi fost mai mare decat era daca Tarom ar fi oferit capacitatea pe care a oferit-o pe SUJ in acelasi timp.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,744
2,164
203
Constanta
Azi teoretic vine primul ATR din noua serie:

ATR 72​
‑212A(600)​
1583​
YR-ATJ​
Tarom​
delivery 18feb20 LFBF-TLS-OTP​
ex F-WKV​
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,431
1,136
153
FRA
Nu e in leasing? "Acasa" s-ar putea sa fie la o casuta postala in Caraibe, Japonia, Canalul Minecii samd...in Romania e doar "la produs".
 
  • 🤣
Reactions: 1 users

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,032
315
83
Pai sa vedem daca si cat va fi dat la produs. ROT are o traditie in a nu obosi prea tare avo: trezirea dimineata tarzie, majoritatea la culcare pe la 9 seara.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,744
2,164
203
Constanta

neagu_laurentiu

Active Member
Jul 3, 2013
201
27
28
Pe site la Romatsa e dat:

ROT190* LFBF08300348 2020-02-18 12:18AT75YRAT*

N-a mai zburat nimeni cu seria 600 (AT76) pe la noi de ei nu-l au in sistem?
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,431
1,136
153
FRA
Pai sa vedem daca si cat va fi dat la produs. ROT are o traditie in a nu obosi prea tare avo: trezirea dimineata tarzie, majoritatea la culcare pe la 9 seara.
In mod normal moristile astea ar trebui sa functioneze la 8-9 sectoare pe zi, alea care fac si overnight pe la tzara. Culmea ca alea folosite intens de altii dupa 20 de ani nu sunt "vechi" ... LOT si tinut AT72 in functiune in medie 22 de ani si nu le-a dat decit pentru a face un upgrade la Q400.
 

colonelu81

Well-Known Member
Jun 13, 2013
1,032
315
83
Se poate face un calcul grosier:

TSR, SUJ, BAY, SCV,, OMR, BEG, SOF - 2/zi - in unele cazuri de fapt e mai putin
IAS, KIV 4/zi
BUD 3/zi
SKG 1/zi

Poate imi scapa ceva, dar grosier vorbind, pt 9 AT7 iese cam la 2.88 rotatii pe zi. Sau ceva mai mult de 5 sectoare, sub 6 sectoare/zi
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,431
1,136
153
FRA
Scade aici si timpii de mentenanta, ca regula grobiera un avion va fi mereu in check. Asa ca iti ies cele 3 rotatii, dar sta e pentru tipul de ruta optim al avionului si pentru modul in care este folosit prea putin.
 

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Feb 13, 2012
1,650
507
113
57
Cluj
www.aviatiacivilacluj.wordpress.com
Ma bag si eu...
In mod normal in intervalul 6,30 - 22,30 ai putea 8 sectoare de 1,25 ore. Pe interne. Ori 8 aeronave, inseamna 64 sectoare, sau 32 de rotatii. Le puteti "umple" fiecare. Daca m-ar intreba cineva, asa as gandi exploatarea noilor aeronave. Si inca ma gandesc ca eu as tine cele 2 x ATR72-500.
Fara sa dezvolt foarte mult, eu as incerca si ceva mai indraznet: de ce nu CLJ-BUD dimineata si seara (sectpr de sub o ora) ? De ce nu OTP-KBP?
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 9 users