Aeroporturile din Romania si vorbesc aici despre aeroporturile regionale Romanesti in proprietatea CJ-urilor (nu de Otopeni, Baneasa, Timisoara, Constata cu bani bugetati de la Statul Roman), au nevoie stringenta de bani in conturile lor si nu poti sa le condamni fiindca cheltuielile de investitii, efortul pentru accesarea (si nu usoara) a unor fonduri Europene pentru constructia unor terminale decente, moderne, curate, dotari si upgradari operationale, modernizare consolidare piste, taxiways, parking aprons, echipamente de securitate, startere aeronave, echipamente inbarcare, manipulare bagaje, echipamente de stingere a incendiilor, spatii operatiuni vamale, echipamente de toaletare a perimetrelor aeroportului, depozite cargo, parcari autovehicule, transport public de la si spre aeroport, si multe multe altele.
Raspunsul Taromului si al Blueair-ului la aceste eforturi financiare enorme din partea aeroporturilor regionale Romanesti si a invitatiilor disperate, repetate aproape zilnic, efectiv la taxe de operare ZERO, atit catre Tarom cit si Blueair sa opereze zboruri directe non-stop dinspre aceste aeroporturi catre vestul Europei ?:
Sictir ! N-avem noi timp de maruntis, avem momentan mult mai mari pesti de prajit in tigaia noastra, pentru foarte multi ani de aici incolo !
Tarom a operat exclusiv catre Otopeni si de la Otopeni spre Europa, desi exista posibilitatea unor zboruri regionale chiar si cu ATR-uri spre Italia, Austria, Elvetia, Germania de pe aeroporturile din Vestul/Centrul Romaniei.
In acelasi timp Blueair s-a "focusat" pe domestice Italia si ... zboruri spre Europa ... tot din Otopeni. Practic cele doua companii Romanesti sau batut intre ele de pe Otopeni. Ani de zile amindoua companiile Romanesti au ignorat crunt ofertele agentiilor de travel Romanesti.
In aceste conditii, CJ-urile propietare de aeroporturi Romanesti regionale au fost practic impinse sa organizeze licitatii cu oferte de sponsorizare foarte avantajoase pentru a atrage cumva trafic aerian pe propriile aeroporturi si mai ales pentru a justifica intr-un fel investitiile imense pe care le-au facut pentru infrastructura moderna a acestora.
A profitat Wizz care a perceput rapid cererea din piata Romaneasca regionala si a inceput sa zboare de pe aceste aeroporturi Romanesti direct-nonstop spre Vestul Europei acolo unde romanii incepeau sa-si caute un loc de munca care platea peste ceea ca Romania ar putea plati chiar si in ziua de astazi.
Sa cauti tu Tarom sau Blueair scuze cum ca aeroporturile Romanesti avantajeaza in vreun fel companiile aeriene cu multi bani mi se pare mult prea ieftina si absolut jenanta.
Raspunsurile in mismanagement-ul falimentar al acestor doua companii aeriene Romanesti trebuiesc cautate in alta parte si nu puse in spinarea aeroporturilor regionale Romanesti ! E ca si cum ai arunca pisica moarta in curtea vecinului.