• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

KSAT

Member
Premium Member
Acum înțelege-i și pe ei un pic. Compania e pe buza prăpastiei, situația financiară e cum e, covidul a dus la reducerea personalului... Se descurcă și ei cum pot.
 
Inanite de a-si face selfie ca domnișoarele în toalete pe care sa le posteze pe rețele sociale în căutarea faimei și a unui nr cât mai mare de like & share și împroșcat cu noroi la adresa Tarom, era bine sa știe cât de recomandata este purtarea măștii cu valva în public.
Sunt studii care demonstrează faptul ca dacă persoana este infectata acea valva la expirație imprasite virusul, și dacă nu mă înșel este și o recomandare IATA privind evitarea purtări acestui tip de masca în avioane.
Este foarte ușor doar să-i judeci pe alții.
Toți neica nimeni vor sa se afirme prin orice mijloc, indiferent cât de neprincipial ar fi, iar acest Facebook este la îndemână oricărei persoane...
 

ben

Active Member
Cam multe ajutoare in articolul ala. Practit doar ultimul poate fi folosit, asta daca un imprumut poate fi ajutor. Dar e interesant cum a crescut totusi venitul/angajat in ultima perioada. Asta in conditiile in care unii piloti au max 20-25% din veniturile ante-pandemie. Si se zicea/credea ca ei au cele mai mari venituri din companie. Chiar interesant.
 

lagrange

Well-Known Member
@ben. În TAROM ca si in toate companiile detinute de stat, fie ele companii nationale sau regii/companii locale, bugetul de salarii este consumat în mare masura de personalul TESA si nu de catre cei direct productivi.

Din pacate se pare că în toate comapaniile publice personalul TESA este supradimensionat si platit mult peste media celor direct productivi, asta pt ca cei cu relatii/pile/nepotisme vor si sunt angajati la TESA, și bineinteles pe salarii bune.

Cu siguranta si in cazul TAROM-ului cheltuielile cu personalul direct productiv (piloti, insotitori de bord, agenti handling, mecanici intretinere, etc) sunt sub cele cu personalul TESA.

Cateva fraze dintr-un articol recent despre fuziunea societatii de stat Electrica, care reflecta realitatea din toate companiile detinute de stat:

,,Numărul de structuri e prea mare, în celelalte companii sunt de cinci ori mai puțini directori.
Nu i-a putut da afară pentru că fiecare partid sau ministru are pe cineva. Fiecare are politrucii săi.

Conform unor surse din sectorul energetic, fuziunea nu ar fi putut avea loc dacă directorilor aduși de partide nu li se garantau funcțiile bine plătite. În caz contrar, aceștia ar fi putut încerca să blocheze proiectul la nivel politic și să îl conteste în instanțe.

În mod cert se putea face fuziunea cu un număr mai mic de șefi, nu 122 de directori și 179 de șefi serviciu. Aia este problema cea mare: structura stufoasă. Când ai 500 de căsuțe acolo este o problemă. Dacă o comparăm cu alte companii, se putea face restructurare. La alte companii au 80 de căsuțe, nu 500”, a declarat Petrișor Peiu pentru Libertatea.


Acuzată că are prea mulți directori pe statele de plată, Electrica a găsit soluția: i-a transformat pe toți în manageri
 
Last edited:

etravel

Well-Known Member
Asta in conditiile in care unii piloti au max 20-25% din veniturile ante-pandemie.
Daca nu v-ati facut consilieri, acum ati fi avut veniturile intacte. ;)
Arunca te rog un ochi si la asta, sunt explicitate mai multe lucruri din bugetul de venituri si cheltuieli.
 

ben

Active Member
Eu nu inteleg randul 8 si randul 18. Chiar nu le inteleg.
Post automatically merged:

Tot ce inteleg e ca poti avea si 0 angajati, daca nu inveti sa produci bani, tot degeaba.
 

etravel

Well-Known Member
Interesant e randul 13
C2 bonusuri 13 1.620,39
precum si randul 57
Cheltuieli totale la 1000 lei venituri totale (rd. 57 = (rd. 6/rd. 1) x 1000) 57 1.792,45
Ca sa produci 1000 lei venituri totale cheltui 1792 lei.

Cu siguranta si in cazul TAROM-ului cheltuielile cu personalul direct productiv (piloti, insotitori de bord, agenti handling, mecanici intretinere, etc) sunt sub cele cu personalul TESA.
In rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli e randul 13, unde cineva a bugetat bonusuri. In plina pandemie, cu aproape o jumatate de miliard de lei pierderi pe 2020, niste nenici se gandesc sa ia bonusuri, drept pentru care au bugetat treaba asta. Probabil pentru depasirea planului de pierderi anuale la hectar.
Acum sa nu imi spuneti ca au bugetat doar asa, sa fie, ca nu cred. Daca nu era, nu se povestea.
 
Last edited:

AM

Well-Known Member
Ba la cum merge treaba in Tarom eu chiar asta cred. Bugetele se repeta de pe un an pe altul, nu sunt diferente majore. Tu chiar crezi ca sta cineva sa le gandeasca de la 0 in fiecare an? Dai jos ceva doar daca ai obtinut si adaugi ceva daca ai nevoie dar cam atat.
 

etravel

Well-Known Member
Subiect mai stupid de propaganda nu puteau gasi. Poate ne explica dl. Drulă de ce, in anii in care altii făceau profit si Tarom numai pierderi, ministerul domniei sale numea la conducerea ROT si in consiliul de administratie numai persoane care nu aveau nici in clin, nici in manecă cu domeniul respectiv.

firmele corporatiste
Te rog frumos ... corporaTriste.
 
Top