Ca in fiecare an o auzim pe asta cu peste 3-4 ani, nu?
Ca in fiecare an o auzim pe asta cu peste 3-4 ani, nu?
08.04.2021 | Sosire | RO 6386 | Hurghada | Cluj Napoca | Tarom | B 737 | 10:50 | 14:30 | - | CHARTER |
08.04.2021 | Plecare | RO 745 | Cluj Napoca | Iasi | Tarom | B733 | 16:00 | 16:55 | - | - |
08.04.2021 | Plecare | RO 6385 | Cluj Napoca | Hurghada | Tarom | B 737 | 16:30 | 20:10 | - | CHARTER |
12.04.2021 | Sosire | RO 641 | Bucuresti Otopeni | Cluj Napoca | Tarom | B 737 | 7:35 | 8:30 | - | - |
12.04.2021 | Plecare | RO 642 | Cluj Napoca | Bucuresti Otopeni | Tarom | B 737 | 9:10 | 10:05 | - | - |
12.04.2021 | Sosire | RO 746 | Iasi | Cluj Napoca | Tarom | B 733 | 16:00 | 16:50 | - | - |
12.04.2021 | Sosire | RO 647 | Bucuresti Otopeni | Cluj Napoca | Tarom | B 737 | 18:05 | 19:00 | - | - |
12.04.2021 | Plecare | RO 648 | Cluj Napoca | Bucuresti Otopeni | Tarom | B 737 | 19:40 | 20:35 | - | - |
2023Stie cineva cand ar trebui sa vina primul MAX pentru Tarom?
mediafax.roSe lucrează intens la un plan de restructurare. Planul implică uniformizarea flotei, ar rămâne cu o flotă mai mică, aproximativ trei sferturi din dimensiunea actuală, reducerea personalului care a şi început. Anul acesta se vând avioanele vechi şi o să vină avioane noi. Există o comandă făcută acum doi ani de cinci avioane Boeing 737 MAX.
actual | dupa restructurare | |||||||
aircraft | quantity | seats | total | aircraft | quantity | seats | total | |
atr 42 | 7 | 48 | 336 | b737-max | 5 | 189 | 945 | |
B737-300 | 4 | 134 | 536 | b737-800 | 2 | 189 | 378 | |
737-700 | 4 | 116 | 464 | b737-800 | 2 | 160 | 320 | |
A318 | 4 | 113 | 452 | atr 72-600 | 9 | 72 | 648 | |
atr 72-500 | 2 | 68 | 136 | |||||
b737-800 | 2 | 189 | 378 | |||||
b737-800 | 2 | 160 | 320 | |||||
atr 72-600 | 4 | 72 | 288 | |||||
Total | 29 | 2,910 | 18 | 2,291 | ||||
procent din actual | 62% | 79% |
mie mi se pare ca deja Tarom e cea mai mica companie de pe Otopeni. Ok, la concurenta cu Blueair. cat despre refurbishing -700 versus -800 noi, nu sunt expert in industrie, dar nu am vazut vreo companie serioasa din aviatie care sa faca asta. Cam toate merg pe avioane noi si eficiente. Oricum, tot e bine ca se misca ceva, ma bucur ca putem sa disputam masurile care se iau, pana acum doar disputam ce s-ar putea faceStiu, dar daca te uiti si cat de mult pot zbura scaunele alea, realizezi ca se cioparteste compania la greu. Ca nu poti merge cu atr la paris spre exemplu, asa ca nu e chiar realist calculul, sau mai bine zis, nu prezinta exact realitatea. Realitatea e ca daca se va implini visul erotic al celor ce fac planul asta, vom deveni cea mai mica companie de pe Otopeni. Adica, niste nimeni, doar cei care cred ca pilotii Tarom sunt asi si restul zgarciuri vor mai alege compania. In rest, flori pe mormant.
Stiu, dar daca te uiti si cat de mult pot zbura scaunele alea, realizezi ca se cioparteste compania la greu. Ca nu poti merge cu atr la paris spre exemplu, asa ca nu e chiar realist calculul, sau mai bine zis, nu prezinta exact realitatea. Realitatea e ca daca se va implini visul erotic al celor ce fac planul asta, vom deveni cea mai mica companie de pe Otopeni. Adica, niste nimeni, doar cei care cred ca pilotii Tarom sunt asi si restul zgarciuri vor mai alege compania. In rest, flori pe mormant.
N-am cum sa nu fiu deacord cu colegul @ben in situatia de fata... ce fac ei mie nu imi miroase a restructurare si reorganizare pentru a eficientiza din punct de vedere economic activitatea... da, pe termen lung aeronavele din seria 700 nu mai au o durata de viata atat de mare, DAR au cost de ownership foarte mic comparativ cu seria 800 din flota. Daca tot ne plangeam acum cativa ani ca au luat seria 800 pe bani prea multi, hai sa incercam sa ne folosim de pandemia asta si sa scapam de ratele alea, la niste avioane pe care oricum le-am tot plans ca nu sunt adaptate companiei ba pentru ca nu au cuptoare, ba ca sunt in configuratie low cost, ba celelalte au IFE-ul pe care il caram degeaba dupa noi, etc... hai sa scapam macar de cele 2 seria 800 cu 189 locuri (sau, ma rog, cele mai scumpe) si hai cu cash-ul de la celelalte tranzactii sa le facem un refurbish la interior macar la 2 dintre seriile 700 si sa le aducem la zi, mai crestem putin numarul de scaune si le zburam pana nu mai putem pentru ca sunt proprietatea noastra si nu platim rate sau chirii pe ele... sunt niste avioane care pot fi foarte potrivite la nevoile companiei.
Din toata povestea asta mie mi se pare ca nu se vrea decat un singur lucru: cash de muls imediat, nu pe termen lung.