• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Se spune ca zborurile CLJ - IAS sunt pozitionari pentru un 733 (probabil pt chartere). Da' priviti aici, maine. Si atunci ma intreb: 733 ala de unde vine? Vine ferry de la OTP? De ce ar veni asa?

08.04.2021SosireRO 6386HurghadaCluj NapocaTaromB 73710:5014:30 -CHARTER
08.04.2021PlecareRO 745Cluj NapocaIasiTaromB73316:0016:55 - -
08.04.2021PlecareRO 6385Cluj NapocaHurghadaTaromB 73716:3020:10 -CHARTER

Luni, cand e scheduled zborul invers IAS - CLJ, este asa:

12.04.2021SosireRO 641Bucuresti OtopeniCluj NapocaTarom B 7377:358:30 - -
12.04.2021PlecareRO 642Cluj NapocaBucuresti OtopeniTarom B 7379:1010:05 - -
12.04.2021SosireRO 746IasiCluj NapocaTaromB 73316:0016:50 - -
12.04.2021SosireRO 647Bucuresti OtopeniCluj NapocaTarom B 73718:0519:00 - -
12.04.2021PlecareRO 648Cluj NapocaBucuresti OtopeniTarom B 73719:4020:35 - -
Luni vine 733 de la IAS si? Pleaca ferry la OTP?
Ce imi scapa?
 

radum

New Member
Salut,

Sunt doua masini diferite. In 6 aprilie a venit YR-BGD ca RO643, in 7 aprilie a operat RO5527/5528 CLJ-HRG-CLJ, in 8 aprilie pleaca la Iasi ca RO745.

De saptamana viitoare, RO746 apare in loc de RO643, dar patternul de operare este similar. RO746-RO5527/5528-RO745.
 

defence

Well-Known Member
fly-ra 2017
Cum este alocat echipamentul la Tarom? Pe zborul OTP - CLJ de mâine seară nu mai sunt locuri de ceva timp... nu se poate face upgrade? Alte opțiuni nu sunt, probabil ar mai vinde niște locuri!
 

ben

Well-Known Member
Am si eu o nedumerire, oare "planul de restructurare" sau sa ii zicem de lichidare Tarom, o fi fost facut de cei de la concurenta?
Daca e adevarat ce am citit cu cele 12 jeturi scoase la vanzare, am o intrebare pt ministrul transporturilor:
Drula, esti...?
Zicea Moise Guran parca, mai demult, ca Drula e un om inteligent. Atunci cum poti sa spui ca Tarom va ramane cu aprox 75% din flota cand tu vrei sa vinzi toate aeronavele jet din posesie (12 la numar) si sa aduci in loc 5, astfel incat sa ramai cu o flota de 9?
Mah, au mai incercat multi sa puna compania pe butuci, dar voi vad ca intrati chiar la rupere. Ce ... vostri aveti mah de vreti sa vindeti 700-urile? Sunteti cumva cu capul?
Si ca tot mi-am adus aminte, legat de concurenta, cand se vaitau prin parlament ca li s-a refuzat ajutorul (oricum l-au primit, ca deh) spuneau ca ei nu au nici o treaba cu Tarom, ca daca ei dispar altii vor veni sa ne atace rutele. Si daca ne uitam acum, nu cred ca a ramas vreo ruta a Taromului neconcurata de c...plangacioase. Se vede cumva domnu ministru, se simte ceva, ca pe aici deja pute rau de tot. Sau de la virus nu mai exista miros?
 

c-tyn

Active Member
Și începe licitația!


Trimis de pe al meu J9210 folosind Tapatalk
 

ben

Well-Known Member
In aviatie nimic nu e sigur, totusi sper sa dispara pana atunci acesti "binevoitori" ai companiei. Sa se rezume la utilitatea liniei de metrou spre aeroport, am vazut acolo talentul. Sau daca nu e de la el aceasta dorinta de vanzare, sa se ocupe de constructia unei ghilotine, ar gasi cu siguranta utilitate pt ea in ograda politicii si a companiei.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Pariul pe care il fac cele doua mari companii romanesti pe MAX mi se pare foarte neinspirat ,din doua motive : mult prea costisitor si, orice incident mai important sau ,Doamne-fereste accident ,ar putea insemna sfarsitul acestui nefericit model.

Se lucrează intens la un plan de restructurare. Planul implică uniformizarea flotei, ar rămâne cu o flotă mai mică, aproximativ trei sferturi din dimensiunea actuală, reducerea personalului care a şi început. Anul acesta se vând avioanele vechi şi o să vină avioane noi. Există o comandă făcută acum doi ani de cinci avioane Boeing 737 MAX.
mediafax.ro
 

dani_99

Member
Nu ca vreau sa-l apar pe Drula, dar stim cu totii ca planul ca Tarom sa aiba aeronave de la maxim doi producatori este mai vechi, Imi aduc aminte parca de pe vremea lui Cuc sau chiar mai demult ca se tot vorbea ca Tarom ar trebui sa scoata din flota Airbus-urile si sa ramana doar cu ATR si Boeing. Ca sa nu mai spun ca de restructurare la Tarom se vorbeste de cand lumea.
 

ben

Well-Known Member
Ok, dar 9 jeturi? Asta cred ca nici cel mai inversunat dusman al companiei nu putea spera. Desi, daca citim declaratiile lui Drula ar trebui sa intelegem ca vor fi minim 12 jeturi. Dar, la fel ca si predecesorul sau, se pare ca nici in cazul sau matematica plus memoria nu se ajuta reciproc.
Si inca o data, care ar fi motivul pt care s-ar vinde cele 4 737-700? Exista vreo logica si imi scapa mie? Sau au bagat la vanzare baietii destepti din companie, vazand ca nu mai au de unde sa suga, poate, poate nu se prinde nimeni de intentiile lor?
Sunt convins ca va ramane cea mai valoroasa cursa a companiei, faimoasa OTP-BRU, eventual prin SXB, operata cu un 738, incarcat cu 25 de pasageri, elita politicii si a societatii romanesti, si va fi, evident cea mai profitabila cursa a companiei. E adevarat ca nu ai nevoie de aeronave cu o capacitate ceva mai mica, e nevoie doar de un tip, 738, fie ng, fie max. Ce conteaza ca vei opera cu el curse cu 70-100 de pax, noi sa fim sanatosi si rivalii care nu se baga pe cursele noastre.
 

ben

Well-Known Member
De la o companie care se pretinde a fi serioasa nu poti accepta sa vezi astfel de anunturi. Cine a scapat asemenea ineptie ar trebui imediat exmatriculat. Sau daca e vorba despre cei ce au compus marele plan de restructurare, atunci ministrul ar trebui sa reflecteze un pic, apoi sa ia planul si sa il bage pe gat alora, sa il inghita. Sa se duca si sa faca planuri din astea marete la drumuri si poduri.
 

andi28

Active Member
ca si avioane, ramene cu >60%. ca si seats, aproape 80%. Un calcul pe branci

actualdupa restructurare
aircraftquantityseatstotalaircraftquantityseatstotal
atr 42
7​
48​
336​
b737-max
5​
189​
945​
B737-300
4​
134​
536​
b737-800
2​
189​
378​
737-700
4​
116​
464​
b737-800
2​
160​
320​
A318
4​
113​
452​
atr 72-600
9​
72​
648​
atr 72-500
2​
68​
136​
b737-800
2​
189​
378​
b737-800
2​
160​
320​
atr 72-600
4​
72​
288​
Total
29​
2,910
18​
2,291
procent din actual
62%​
79%​
 

ben

Well-Known Member
Stiu, dar daca te uiti si cat de mult pot zbura scaunele alea, realizezi ca se cioparteste compania la greu. Ca nu poti merge cu atr la paris spre exemplu, asa ca nu e chiar realist calculul, sau mai bine zis, nu prezinta exact realitatea. Realitatea e ca daca se va implini visul erotic al celor ce fac planul asta, vom deveni cea mai mica companie de pe Otopeni. Adica, niste nimeni, doar cei care cred ca pilotii Tarom sunt asi si restul zgarciuri vor mai alege compania. In rest, flori pe mormant.
 

AndreiX

Well-Known Member
Happy Birthday!
N-am cum sa nu fiu deacord cu colegul @ben in situatia de fata... ce fac ei mie nu imi miroase a restructurare si reorganizare pentru a eficientiza din punct de vedere economic activitatea... da, pe termen lung aeronavele din seria 700 nu mai au o durata de viata atat de mare, DAR au cost de ownership foarte mic comparativ cu seria 800 din flota. Daca tot ne plangeam acum cativa ani ca au luat seria 800 pe bani prea multi, hai sa incercam sa ne folosim de pandemia asta si sa scapam de ratele alea, la niste avioane pe care oricum le-am tot plans ca nu sunt adaptate companiei ba pentru ca nu au cuptoare, ba ca sunt in configuratie low cost, ba celelalte au IFE-ul pe care il caram degeaba dupa noi, etc... hai sa scapam macar de cele 2 seria 800 cu 189 locuri (sau, ma rog, cele mai scumpe) si hai cu cash-ul de la celelalte tranzactii sa le facem un refurbish la interior macar la 2 dintre seriile 700 si sa le aducem la zi, mai crestem putin numarul de scaune si le zburam pana nu mai putem pentru ca sunt proprietatea noastra si nu platim rate sau chirii pe ele... sunt niste avioane care pot fi foarte potrivite la nevoile companiei.
Din toata povestea asta mie mi se pare ca nu se vrea decat un singur lucru: cash de muls imediat, nu pe termen lung.
Referitor la restructurari: eu cred ca in ROT problema nu sta la departamentul de zbor, ci la capusele din birouri. Daca eliminam 1/3 din flota, cu ce restructurari credeti ca or sa se laude? Capusele mai au ce suge pt ca intra bani in cont, iar echipajele care pleaca dau bine in cifrele de restructurari.
Prognoza mea pentru viitor: Imi pare rau sa o spun, dar nu mai vad nici un viitor pentru ROT in conditiile date. Pot sa speculez sa va spun ca peste 1-2 ani (cel mult) or sa scoatem la vanzare si celelalte active, pana cand nu vom mai avea ce vinde si o sa declaram faliment cu tam tam si investigatii care nu vor putea intoarce timpul inapoi, iar compania tot falimentara va ramane.
Singura solutie pe care o mai vad viabila in momentul de fata este urmatoarea: elaboreaza un caiet de sarcini cu planuri pentru viitorul companiei pe termen mediu si lung, da anunt ca esti in cautare de investitori si roaga-te la Dumnezeu sa oferteze cineva. Selecteaza-l pe cel mai puternic financiar cu cele mai bune propuneri, desfiinteaza sindicatele cu puterea ta de politician de la Dumnezeu si da-i compania cu 1 leu. In felul acesta compania va continua sa existe, angajatii buni vor continua sa aiba loc de munca, vei incasa taxe si impozite, vei incasa taxe pe aeroporturi si te vei putea bucura ca nu a avut soarta altor companii de stat. Bineinteles, ca sa se si intample toate astea ai nevoie de curaj si muuuuuult noroc. Plus ca vei ramane fara cariera politica...
 

andi28

Active Member
Stiu, dar daca te uiti si cat de mult pot zbura scaunele alea, realizezi ca se cioparteste compania la greu. Ca nu poti merge cu atr la paris spre exemplu, asa ca nu e chiar realist calculul, sau mai bine zis, nu prezinta exact realitatea. Realitatea e ca daca se va implini visul erotic al celor ce fac planul asta, vom deveni cea mai mica companie de pe Otopeni. Adica, niste nimeni, doar cei care cred ca pilotii Tarom sunt asi si restul zgarciuri vor mai alege compania. In rest, flori pe mormant.
mie mi se pare ca deja Tarom e cea mai mica companie de pe Otopeni. Ok, la concurenta cu Blueair. cat despre refurbishing -700 versus -800 noi, nu sunt expert in industrie, dar nu am vazut vreo companie serioasa din aviatie care sa faca asta. Cam toate merg pe avioane noi si eficiente. Oricum, tot e bine ca se misca ceva, ma bucur ca putem sa disputam masurile care se iau, pana acum doar disputam ce s-ar putea face
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Iar va inflamati rapid.

Haideti sa gindim logic.

S-a scos la vinzare toata flota veche, pentru ca de principiu nu stii ce poti vinde - ca idee A318 sunt bune de tocator, 733 uzate si 737-700 au problema 319 -> depasite ca si cost de operare pe scaun. Asta intr-o piata in recul care numai fier vechi nu cauta.

Asadar, discutam cel mai probabil de o procedura "deschisa" care sa fie in coformitate cu legea, urmind ca parametri reali sa fie discutati ulterior - evtl sale and lease back pentru 737-700 sau 318 ca si poison pill pt leasing de echipament nou - sunt nevadabile, asa ca pentru a masca pierderea fata de valoarea contabila e nevoie de un deal mai complicat.

Orice lucru inceput radical in Romania se impotmoleste dupa primul entuziasm, asa ca eu as fi foarte relaxat.
Post automatically merged:

Stiu, dar daca te uiti si cat de mult pot zbura scaunele alea, realizezi ca se cioparteste compania la greu. Ca nu poti merge cu atr la paris spre exemplu, asa ca nu e chiar realist calculul, sau mai bine zis, nu prezinta exact realitatea. Realitatea e ca daca se va implini visul erotic al celor ce fac planul asta, vom deveni cea mai mica companie de pe Otopeni. Adica, niste nimeni, doar cei care cred ca pilotii Tarom sunt asi si restul zgarciuri vor mai alege compania. In rest, flori pe mormant.

Tu pleci de la premisa ca trebuie zburate aceleasi rute ca si inainte... ei bine, de ce nu si-ar putea Tarom ajusta profilul? Cu "tot inainte" ca pionierii nu au fost in stare sa cistige bani, asa ca profilul ala e ca la loz in plic....in general necistigator.
Post automatically merged:

N-am cum sa nu fiu deacord cu colegul @ben in situatia de fata... ce fac ei mie nu imi miroase a restructurare si reorganizare pentru a eficientiza din punct de vedere economic activitatea... da, pe termen lung aeronavele din seria 700 nu mai au o durata de viata atat de mare, DAR au cost de ownership foarte mic comparativ cu seria 800 din flota. Daca tot ne plangeam acum cativa ani ca au luat seria 800 pe bani prea multi, hai sa incercam sa ne folosim de pandemia asta si sa scapam de ratele alea, la niste avioane pe care oricum le-am tot plans ca nu sunt adaptate companiei ba pentru ca nu au cuptoare, ba ca sunt in configuratie low cost, ba celelalte au IFE-ul pe care il caram degeaba dupa noi, etc... hai sa scapam macar de cele 2 seria 800 cu 189 locuri (sau, ma rog, cele mai scumpe) si hai cu cash-ul de la celelalte tranzactii sa le facem un refurbish la interior macar la 2 dintre seriile 700 si sa le aducem la zi, mai crestem putin numarul de scaune si le zburam pana nu mai putem pentru ca sunt proprietatea noastra si nu platim rate sau chirii pe ele... sunt niste avioane care pot fi foarte potrivite la nevoile companiei.
Din toata povestea asta mie mi se pare ca nu se vrea decat un singur lucru: cash de muls imediat, nu pe termen lung.

Si daca ar fi poate mai bine sa ne uitam intii in jur si sa vedem si prin curtile altora? Eu incerc o alta perspectiva:
- Romania e o piata low yield, asa ca tb sa zbori low cost -> te lupti cu Wizz and co, care zboara cu eficienta de cost dintr 320 si 321 - ar fi ponderat la configuratie si costuri similare ca 15% sub 737-700 si -300, de 318 nici nu mai vorbim
- si alti legacy din zona armonizeaza radical si la greu, daca au concurenta LCC in curte - uite Austrian - Q400 out, A319 out, A321 out - ramin E195 si A320 (ultimele 6 luate recent in leasing 2nd hand) -> de ce? evident benchmark de cost - by the way si acolo se plinge "provincia" ca vai ce neglijati vor fi de acum inainte
- daca tt ai idei creative cu refurbishing,vezi ala costa cciteva milioane per avion... nu face valoarea reziduala a viitoarelor doze de bere cit fac scaunele noi
 
Last edited:
Top