• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Disconnected

Well-Known Member
O idee interesantă văzută la TAP (anii trecuți, dar cred că încă e de actualitate): pasagerii de pe zborurile shuttle din/spre LIS au toți acces la fast-track și ghișee de checkin dedicate (inclusiv în OPO, de exemplu) și astfel petrec mai puțin timp în aeroport.

Dacă nu greșesc, pe zborurile shuttle dacă sunt locuri libere pe un zbor mai devreme poți să ceri modificare (am beneficiat de asta personal) fără să plătești suplimentar, însă la TAROM nu ar fi cazul de așa ceva pentru că de fapt nu ar face shuttle (zboruri foarte dese)
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Ceea ce zice Grindeanu este foarte corect ,sa vedem si ce face:

Nu există scenarii gri în ceea ce înseamnă TAROM, ori se reuşeşte a fi salvată, ori va avea soarta, din păcate, a altor companii din Europa. Din câte ştiu, cel puţin în zona de est a Europei, au mai rămas în picioare două companii naţionale - TAROM şi LOT. În rest, cam toate au intrat în faliment. Dar nu doar în estul Europei. Avem exemplul recent al Alitalia. De aceea, pe zona aceasta de TAROM, trebuie să îşi urmărească foarte bine acest plan. Atunci există o şansă, iar una din componente înseamnă ca 90% din personalul TAROM să fie personal navigant şi 10% personal suport. Nu invers", a susţinut Grindeanu.El a precizat că acest raport „nu e chiar invers, dar nici departe nu sunt”.

 

alexxy

Well-Known Member
Ma surprinde ca e constient de situatia altor companii nationale. Multi alti ministri ai transporturilor probabil habar nu aveau de Malev sau Alitalia.
 

lagrange

Well-Known Member
Cred ca au trecut deja 2 ani de cand se discuta mai mult decat se implmenteaza acesta restructurare la TAROM, mai ales partea cu ponderea personalului navigant versus personalul TESA.

Din pacate timpul trece in defavoarea companiei.

Probabil (90%) li se va aproba ajutorul de restructurare, dar acel ajutor daca nu va fi dublat si de o restructurare adevarata, in 5-6 ani finalul companiei este foarte clar.
Si cu ajutorul in buzunar + restructurarea realizata foarte bine, ii va fi destul de greu companiei sa faca fata provocarilor si presiunilor venite din piată.

M-am uitat putin la capacitatea de pe rutele regulate, este destul de mult sub anul 2019, pt ca nu consider relevanti anii 2021 si 2020 (asta referitor la cifrele in crestere din articolul digi)....
 
Last edited:

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Mihăiţă Ursu, la Conferinţa Anuală şi Adunarea Generală a Asociaţiei Aeroporturilor din România:

„Deja avem în acest plan de restructurare o hibridizare. În aproximativ șase luni vom avea şi noi, ca şi companiile low-cost, un program de sales on board, adică pasagerul va avea ocazia să-şi aleagă şi să-şi comande la bordul aeronavelor...

Potrivit acestuia, prin implementarea la bordul aeronavelor TAROM a acestui sistem de plată a bagajelor opţional, compania obţine încasări „undeva între 25 şi 50 de mii de euro pe zi”.

 

NFZ

Active Member
12 mil de eur din sales on board, in 3 ani, pare putin nerealist. La un trafic estimat de 3 mil pasageri, dintre care min 25% sunt pasageri pe zboruri domestice, unde apetenta petru sales on board tinde spre 0, ar insemna peste 5 eur/pasager. Este urias, dar bafta le urez!

Sent from my SM-G970F using Tapatalk
 
  • 👍
Reactions: 1 users

Disconnected

Well-Known Member
Nu selectezi retur, destinația e Suceava din cauză că nu au putut să pună Iași - Iași, însă nu se aterizează la SCV ci revii la IAS.
 
  • 👍
Reactions: 1 users

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, luni, legea care vizează reglementarea cadrului pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru susţinerea activităţii aeroporturilor regionale cu un trafic situat între 200.000 şi 3.000.000 pasageri/an.
Legea are ca obiect de reglementare aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 167/2020 privind unele măsuri pentru susţinerea activităţii unor aeroporturi regionale în contextul crizei economice generate de pandemia de COVID-19 şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 139/2020 privind instituirea cadrului legal pentru acordarea unor ajutoare de stat Societăţii „Compania naţională de transporturi aeriene române – TAROM” – S.A. şi Societăţii Blue Air Aviation – S.A. pentru compensarea pierderilor economice suferite în contextul pandemiei de COVID-19, scrie Agerpres...

Bugetul maxim al schemei de ajutor de stat este de 22.284.000 lei, care se alocă bugetelor locale ale judeţelor, cu respectarea prevederilor deciziei de autorizare a schemei de ajutor de stat emise de către Comisia Europeană şi în limita sumelor aprobate prin aceasta, la propunerea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei.

Totodată, actul normativ modifică şi completează OUG nr.139/2020 privind instituirea cadrului legal pentru acordarea unor ajutoare de stat pentru TAROM şi Blue Air Aviation – SA pentru compensarea pierderilor economice suferite în contextul pandemiei.


 

lagrange

Well-Known Member
As adauga la campionatul national de... paralelism vis-a-vis de realitatile pietei, provocarile industriei, problemele majore de profitabilitate ale companiei, calitatea serviciilor, etc.
 
  • 👍
Reactions: 1 users

ben

Well-Known Member
In curand o sa mai fie una, vor zbura avioanele cu, cu ursi, ca piloti mai greu sa gasesti, pleaca o gramada.
 
Reactions: 1 user
Top