BGG e in hangar la lucrari. Din pacate nu are nici motoare fiind o criza acuta in piata de CFM 7B
Inclusiv treaba cu mărunţişul din cont?per total e corect.
Nu am inteles niciodata de ce este nevoie sa fie schimbate motoarele cu totul, exceptand, de exemplu, situatia deteriorarii lor dupa impactul cu o pasare.
Din ce stiu, durata de exploatare a motoarelor poate fi mult prelungita prin shop visits.
Avem asadar, de o parte, shop visits pentru inlocuirea LLP-urilor cand se atinge un numar de cicli stabilit de producator, cu mari variatii pentru fiecare LLP in parte.
De cealalta parte, avem shop visits pentru restabilirea marjei EGT erodate, in cazul motoarelor CFM56-7B22 primul shop visit de acest fel fiind in jurul a 20.000 de cicli, iar al doilea la un interval mai scurt, de circa 75% din numarul de cicli al primului, si tot asa.
Scaderea acestor intervale pentru restabilirea marjei EGT implica scaderea eficientei economice a motorului, astfel ca in general al treilea shop visit nu mai renteaza.
Au ajuns avioanele B737-700 ale Tarom in acest stadiu, in care sa nu mai fie viabila economic restabilirea performantelor motoarelor ? Sau sunt alte aspecte tehnice care imi scapa ? Pentru ca totusi nu prea cred ca, in pofida celor 23 de ani, BGG a depasit cu mult 30.000 de cicli, sau poate chiar nici atat, si nu inteleg de ce Tarom tot schimba motoare.
Nu se schimba motoarele,nu exista fizicNu am inteles niciodata de ce este nevoie sa fie schimbate motoarele cu totul, exceptand, de exemplu, situatia deteriorarii lor dupa impactul cu o pasare.
Din ce stiu, durata de exploatare a motoarelor poate fi mult prelungita prin shop visits.
Avem asadar, de o parte, shop visits pentru inlocuirea LLP-urilor cand se atinge un numar de cicli stabilit de producator, cu mari variatii pentru fiecare LLP in parte.
De cealalta parte, avem shop visits pentru restabilirea marjei EGT erodate, in cazul motoarelor CFM56-7B22 primul shop visit de acest fel fiind in jurul a 20.000 de cicli, iar al doilea la un interval mai scurt, de circa 75% din numarul de cicli al primului, si tot asa.
Scaderea acestor intervale pentru restabilirea marjei EGT implica scaderea eficientei economice a motorului, astfel ca in general al treilea shop visit nu mai renteaza.
Au ajuns avioanele B737-700 ale Tarom in acest stadiu, in care sa nu mai fie viabila economic restabilirea performantelor motoarelor ? Sau sunt alte aspecte tehnice care imi scapa ? Pentru ca totusi nu prea cred ca, in pofida celor 23 de ani, BGG a depasit cu mult 30.000 de cicli, sau poate chiar nici atat, si nu inteleg de ce Tarom tot schimba motoare.
Ba da, erau doua - RO 391 si RO 393. RO 393 a disparut odata cu pandemia daca nu ma insel. Ar fi de investigat ce s-a intamplat cu slotul lui 393.Si nici 2 sloturi de LHR nu aveam.