• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
S-a renuntat la serviciul de catering cu apa la 2l, mi-a trimis azi un amic o poza, mai nou ofera un pătrățel de apa.
 
Reactions: 1 user
BGG e in hangar la lucrari. Din pacate nu are nici motoare fiind o criza acuta in piata de CFM 7B
Nu cred ca l vom revedea prea curand :(
 
  • 👍
Reactions: 2 users
@utopium ne poti spune cam cand vor reveni si celelalte avo.

Avo​
Ultimul zbor​
Zile indisponibilitate​
YR-ASC​
26.09.2022​
497​
YR-BGG​
09.10.2023​
119​
YR-ASB​
20.11.2023​
77​
YR-ATM​
08.12.2023​
59​
YR-ASA​
19.01.2024​
17​
YR-BGH​
29.01.2024​
7​
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Reactions: 1 user
Tarom dezminte informatia despre renuntarea la LHR

COMUNICAT DE PRESĂ


În 2024, TAROM operează zborurile spre Londra cu aceeași frecvență și același program
Compania Națională de Transporturi Aeriene Române – TAROM operează în 2024 zborurile spre Londra, cu aceeași frecvență zilnică și același program ca în anul anterior (2023).
Ruta București –Londra este deschisă iar sloturile de zbor aparțin companiei.
La data de 5 februarie a.c., în urma datelor preluate de presă din M.O., respectiv publicării unei aprobări a AGA a TAROM din iulie 2023 care mandata directorul general să negocieze și să semneze cu un ofertant existent în acea perioadă sloturile LHR ale companiei, a apărut în spațiul public o informație care nu mai este de actualitate și nici nu își produce efectele.
Deși în Planul de restructurare al companiei sunt aprobate mai multe măsuri care conduc la viabilitatea companiei, inclusiv acelea care prevăd retragerea optimă din operarea unor sloturi, aceste măsuri sunt puse în practică doar în contextul în care servesc intereselor companiei și obiectivului de profitabilizare a activităților.
Din vara anului 2023 și până în prezent, în urma ofertelor primite și a negocierilor purtate, compania nu a găsit o soluție optimă care să conducă la renunțarea la sloturile LHR (de pe aeroportul Heathrow) și operează destinația Londra, cu aceeași frecvență și același program.
 
Reactions: 1 user
In ianuarie au avut promotie pe OTP - LHR, inclusiv dupa 1 Mai, deci n-ar fi avut sens sa promoveze ruta si apoi sa o anuleze.
 
Aia cu salariile e trasa de par, ca nu facem sigur nici macar 50%. Si nici 2 sloturi de LHR nu aveam. Dar per total e corect.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
BGG e in hangar la lucrari. Din pacate nu are nici motoare fiind o criza acuta in piata de CFM 7B

Nu am inteles niciodata de ce este nevoie sa fie schimbate motoarele cu totul, exceptand, de exemplu, situatia deteriorarii lor dupa impactul cu o pasare.
Din ce stiu, durata de exploatare a motoarelor poate fi mult prelungita prin shop visits.
Avem asadar, de o parte, shop visits pentru inlocuirea LLP-urilor cand se atinge un numar de cicli stabilit de producator, cu mari variatii pentru fiecare LLP in parte.
De cealalta parte, avem shop visits pentru restabilirea marjei EGT erodate, in cazul motoarelor CFM56-7B22 primul shop visit de acest fel fiind in jurul a 20.000 de cicli, iar al doilea la un interval mai scurt, de circa 75% din numarul de cicli al primului, si tot asa.
Scaderea acestor intervale pentru restabilirea marjei EGT implica scaderea eficientei economice a motorului, astfel ca in general al treilea shop visit nu mai renteaza.
Au ajuns avioanele B737-700 ale Tarom in acest stadiu, in care sa nu mai fie viabila economic restabilirea performantelor motoarelor ? Sau sunt alte aspecte tehnice care imi scapa ? Pentru ca totusi nu prea cred ca, in pofida celor 23 de ani, BGG a depasit cu mult 30.000 de cicli, sau poate chiar nici atat, si nu inteleg de ce Tarom tot schimba motoare.
 
Nu am inteles niciodata de ce este nevoie sa fie schimbate motoarele cu totul, exceptand, de exemplu, situatia deteriorarii lor dupa impactul cu o pasare.
Din ce stiu, durata de exploatare a motoarelor poate fi mult prelungita prin shop visits.
Avem asadar, de o parte, shop visits pentru inlocuirea LLP-urilor cand se atinge un numar de cicli stabilit de producator, cu mari variatii pentru fiecare LLP in parte.
De cealalta parte, avem shop visits pentru restabilirea marjei EGT erodate, in cazul motoarelor CFM56-7B22 primul shop visit de acest fel fiind in jurul a 20.000 de cicli, iar al doilea la un interval mai scurt, de circa 75% din numarul de cicli al primului, si tot asa.
Scaderea acestor intervale pentru restabilirea marjei EGT implica scaderea eficientei economice a motorului, astfel ca in general al treilea shop visit nu mai renteaza.
Au ajuns avioanele B737-700 ale Tarom in acest stadiu, in care sa nu mai fie viabila economic restabilirea performantelor motoarelor ? Sau sunt alte aspecte tehnice care imi scapa ? Pentru ca totusi nu prea cred ca, in pofida celor 23 de ani, BGG a depasit cu mult 30.000 de cicli, sau poate chiar nici atat, si nu inteleg de ce Tarom tot schimba motoare.
Nu am inteles niciodata de ce este nevoie sa fie schimbate motoarele cu totul, exceptand, de exemplu, situatia deteriorarii lor dupa impactul cu o pasare.
Din ce stiu, durata de exploatare a motoarelor poate fi mult prelungita prin shop visits.
Avem asadar, de o parte, shop visits pentru inlocuirea LLP-urilor cand se atinge un numar de cicli stabilit de producator, cu mari variatii pentru fiecare LLP in parte.
De cealalta parte, avem shop visits pentru restabilirea marjei EGT erodate, in cazul motoarelor CFM56-7B22 primul shop visit de acest fel fiind in jurul a 20.000 de cicli, iar al doilea la un interval mai scurt, de circa 75% din numarul de cicli al primului, si tot asa.
Scaderea acestor intervale pentru restabilirea marjei EGT implica scaderea eficientei economice a motorului, astfel ca in general al treilea shop visit nu mai renteaza.
Au ajuns avioanele B737-700 ale Tarom in acest stadiu, in care sa nu mai fie viabila economic restabilirea performantelor motoarelor ? Sau sunt alte aspecte tehnice care imi scapa ? Pentru ca totusi nu prea cred ca, in pofida celor 23 de ani, BGG a depasit cu mult 30.000 de cicli, sau poate chiar nici atat, si nu inteleg de ce Tarom tot schimba motoare.
Nu se schimba motoarele,nu exista fizic :).Unul a avut severe damage la un BRU acum ceva timp si celalalt baga fum hidraulic in cabina sau cam asa ceva. Nu s au mai putut recupera. Cele de pe BGG au fost puse pe F si H,parca,iar in piata nu exista de inchiriat sau sunt f scumpe avand in vedere criza actuala. Si mai sunt alte 3 B cu limitari la ciclii. Ca sa trimiti acum un motor la overhaul se fac programari cam peste 1 an.
ASB si ASC au aceeiasi problema,lipsa ciclii la motoare,ASA e epava,dezmembrat.
 
  • 👍
Reactions: 4 users
Si nici 2 sloturi de LHR nu aveam.
Ba da, erau doua - RO 391 si RO 393. RO 393 a disparut odata cu pandemia daca nu ma insel. Ar fi de investigat ce s-a intamplat cu slotul lui 393.
Uite doua sloturi aici, in orarul tiparit pe hartie cu cativa ani inainte:

london.jpg
 
Din ce imi aduc eu aminte,slotul istoric al Tarom,cel care era in top 5 ca vechime pt LHR,cu decolarea la 10.20 lt a fost cedat cu nonsalanta la primirea companiei in sky team. Orarul era perfect pt toate zborurile trans atlantic. In schimbul lui s a primit cel actual plus posibilitatea de a follsi pt 2 ani slotul acela de seara,pe care tarom l a folosit preponderent de pa baza Iasi