• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Am impresia ca nu prea mai au piloti pe Airbus, dupa ce majoritatea au plecat in perspectiva retragerii curand complete a A318. Iar al doilea A318 cred l-au reactivat dupa ce nu au reusit sa rezolve problema cu motoarele lipsa/defecte (?) la BGG.
 
Boldarile imi apartin. Sunt cateva greseli de exprimare,le-am ignorat.

Cursa Henri Coandă-Istanbul, programată pentru ora 11.30, efectuată de compania TAROM pentru Turkish, s-a anulat din cauza avionului ATR care s-a defectat. La Amsterdam, cursa TAROM, Henri Coandă-Schipol este slot de o oră din cauza vremii.
În următoarele ore încep și restul întârzierilor mai ales ca la prânz și după-amiază este prognozată la Otopeni furtună ploaie etc puternice, ne-au declarat piloții prezenți pe Aeroportul Henri Coandă.
„Cursa charter Tarom pentru meciul de diseară, București-Munchen, se face cu singurul Airbus 318 rămas din cele 4, restul zac de 2-3 ani la sol fiind gajate la bancă. Toate cele 4 avioane Airbus 318 vor fi vândute unei firme din Anglia pentru piese din octombrie. Din octombrie se închide Londra cu Tarom pentru ca a fost vândut slotul la Qatar”, ne-au explicat sursele citate.

 
  • 👍
Reactions: 1 users
Asta mai lipsea, greva spontana:

Mai multe zboruri ale companiei de stat TAROM, aflată pe pierderi de 16 ani consecutivi, au fost anulate luni după ce piloții au anunțat că ar fi bolnavi. Sindicatul nu a anunțat încă public un conflict de muncă, dar surse din interiorul companiei au declarat că e posibilă anunțarea unei greve. Luni dimineață, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dat un ultimatum conducerii companiei
Printre zborurile anulate se numără și cursa spre Paris în care urma să se afle o delegație guvernamentală ce urma să plece apoi spre Washington, spre summitul NATO, potrivit informațiilor Antena 3. Membrii guvernului au plecat în cele din urmă cu o aeronavă militară spre Paris...

Cursele anulate până acum sunt: ROT101/2 Otopeni -Cairo- Otopeni, ROT167/8 Otopeni -Beyrut- Otopeni, ROT187/8 Otopeni -Amman-Otopeni, ROT701/2 Otopeni – Iași-Otopeni, ROT621/2 – Otopeni – Oradea-Otopeni, ROT261/2 – Otopeni – Istanbul-Otopeni, ROT231/2 – Otopeni – Budapesta-Otopeni, ROT 301/2 – Otopeni – Frankfurt-Otopeni, ROT361/2 – Otopeni – Amsterdam – Otopeni, ROT 381/2 – Otopeni – Paris-Otopeni.

 
No comment ... parca vor cu intentie sa distruga aceasta companie ...

Nu am nici o problema cu revendicari salariale sau de alta natura, cu sindicatele etc. (desi, la ROT ... dar ok, asta-i alta poveste). Greve sunt peste tot, de avertisment sau de mai lunga durata. Dar ele se anunta cu 1-2 zile înainte si se fac în mod legal.

Dar aceasta forma de greva nu face altceva decât sa loveasca în primul rând pasagerii si sa duca la o deteriorare grava a imaginii companiei.

Pe lânga faptul ca se numeste înselaciune si este o fapta penala ... ca nu ai cum s-o demonstrezi este alta discutie, dar în sine, asta este.
 
Asta mai lipsea, greva spontana:





Sper ca ăsta să fie sfârșitul companiei. Haideți să scăpăm odată pentru totdeauna de parodia asta de companie aeriană. Și să facă alta statul, cu acționariat majoritar privat și cu 49% statul. Și s-a terminat bâlciul.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Poate ca acum este momentul ca sa se inchida TAROM . Cel putin versiunea actuala.
De multi ani ard bani ,a devenit o normailtate, sindicatele sunt in lumea lor ,nu ai cu cine sa speri ca poti repara si redresa apoi compania.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Osiceanu a explicat ce se întâmplă la Tarom. El a spus că piloții și secunzii au salariile similare cu cele din 2007 și cer creșterea veniturilor. ”Ne-a ajuns cuțitul la os”, a spus el. El a spus că un pilot Tarom poate ajunge la 4.500 de euro/lună, mult mai puțin decât veniturile de circa 10.000 de euro/lună oferite de majoritatea companiilor private.

 
Adica.... cum? "Inapt" e o chestie extrem de serioasa, una care ramane in personal records si ridica semne de intrebare oricarui viitor angajator.
Ma iertati, da astia azi au fost TAMPITI. Stiu, cuvantul e tare, probabil s-or simti jigniti, dar prin abuzul asta de reglementare mie imi dovedesc ca nu-s cu nimic mai buni decat aia pe care ii acuza.
Incerc sa nu zic multe, desi... atatea ar fi de spus....
Cat despre specimene ca Osiceanu sau Dobrovolschi.... ma iertati....
Las aici cateva vorbe de la un guru al aviatiei romanesti, il cunoasteti multi si cred ca nu mai are nevoie de prezentare:
"Sunt alături de personalul navigant si le înțeleg cererile pe deplin îndreptățite, dar nu pot intelege un astfel de comportament defectuos prin care se provoacă atata rău sutelor de pasageri a căror vină a fost , doar că au ales să achiziționeze un bilet de călătorie la compania națională și nu la una străină.
Corect ar fi fost , dacă nu le convine actuala stare, să facă cum au făcut atatia alți colegi de ai lor. Si-au dat demisia și în termenii legali au ales alte căi . Unui inecat , nu-l apesi pe cap sa-l afunzi si mai mult . Ii intinzi o mână si incerci sa il salvezi. Ori ceea ce au facut ei , cu asa ceva se aseamana.
Iubesc Tarom ul si sincer regret loviturile nemeritate care i se dau , din partea tuturora.
Punctele forte ale caracterului unui pilot sunt inrădăcinate în virtuţi, în alegerile zilnice de a face ceea ce trebuie, de a rămâne bazat pe profesionalism și logică. Dacă au . Dacă nu , de unde nu este nici Dumnezeu nu cere" - Dumitru Oprisiu
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Incerc sa inteleg un lucru, poate ma ajuta cineva. Cum se explica faptul ca tu ai putea castiga 10.000 euro/luna dar de 15 ani stai pe 4500? De ce? Spui ca ti-a ajuns cutitul la os, dar in loc sa pleci la bani mai multi fara scandal, insisti sa mai primesti 500 in plus la salar? Cum vine asta?
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Pai e f simplu.... compari mere cu pere.
Una e suma X neta cu senioritate A la compania 1, alta e suma Y bruta cu senioritate B la compania 2.

E ca in lumea actorilor. In capitalism, majoritatea trebuie sa aleaga - fie sunt angajati la unteatru si ramin actori de teatru 100%, fie decid sa fie liber profesionsiti si atunci schimba intre teatru, film, samd. Vrei sa devii vedeta, iti asumi riscul., vrei siguranta, alegi sa nu devii celebru.

Si acasa in RO, si la stat, si venit net ca in Qatar si cu porti deschise pentru "copilasi", nu prea merge impreuna.

Taromul nu e ocna, sa nu iti poti da demisia.
 
  • 👍
  • 👎
Reactions: 3 users
Toate cele 4 avioane Airbus 318 vor fi vândute unei firme din Anglia pentru piese din octombrie.
Dacă măcar unul ar fi fost preluat ca avion guvernamental/prezidențial, nu se mai deplasau cu Spartanul la Bruxelles.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
N-ar fi mai ușor de lichidat compania aeriană de stat? Și după aia, pac, frumos, statul să cumpere 49% din acțiunile unei companii aeriene locale, eu aș zice HiSky. Și s-a terminat bâlciul cu sindicatele, cu flota învechită, cu transatlanticele. Hop transferi ATR-urile. Alde Osiceanu pot să aleagă liniștiți o altă companie aeriană, să fie liberi de contract cum s-ar zice. Dar noi nu, trebuie să stăm cu mortul de gât aka TAROM.
 
  • 👎
Reactions: 1 user
screenshot-2024-07-09-at-17-31-00.png



De aici: DOCUMENT Calendarul restructurării TAROM. Scade numărul de angajați
 
Din pacate, ceea ce apare in captura de ecran de mai sus e pur si simplu un low level destruction plan. In niciun caz ceea ce se pretinde.
 

Inainte sa se puna in practica planurile de "restructurare" se vor opri operatiunile din lipsa de personal calificat.
Dupa cum spuneam, daca vor cu adevarat redresare si totul nu e doar un fariseism balcanic, ar trebui pusa in place o politica proactiva de personal. "Adio, drum bun si cale batuta" in niciun caz nu tine loc de asa ceva.
Nici macar un debriefing ... Minimum minimorum.
 
Last edited:
YRATJ o să fie AOG câteva zile.. a fost avariat luni seară la OMR în timpul furtunii. Nu sunt pagube mari, însă înțeleg că va fi mult de desfăcut pentru a înlocui ceva componente.
 
Las asta aici pentru ca observatia lui @Disconnected e pertinenta - odata cu restul companiei a inceput sa decada masiv si online-ul.
Mai trebuie facuta o observatie, pe unele dispozitive mobile nu mai poti rezerva prin browser de mult timp - pe iPad nu am reusit sa mai rezerv de circa un an si jumatate. Pur si simplu pagina devine neresponsiva la un moment dat.

Apropo de ultimul alineat din postare, intermediarii sigur iau bani de la RO si inca destui. Implementări crăpăcioase de aplicatii crăpăcioase să fie.

Screenshot-2024-07-18-15-27-50-006-com-facebook-katana.jpg


Sa nu uit: @sorin, una prospata de azi. Pe RT, nu OW.

otp-mrs.jpg
 
Last edited: