• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Hai sa-i zicem profit cand vinzi din casa.

 
Reactions: 1 user
Hai sa-i zicem profit cand vinzi din casa.

„continuarea procesului de reînnoire a flotei. Astfel, în anul 2024, se vor încheia contractele de achiziţie a 4 aeronave Boeing 737 MAX8 (o aeronavă în leasing financiar şi trei aeronave în leasing operaţional). TAROM a semnat la începutul lunii iulie contractul de leasing pentru achiziția a două avioane.” - adică mai urmează încă două 737 MAX?
 
De la un timp, la ROT calatoria in cabina business e mai ieftina decat la economic.
E mai scumpa doar pentru companie - bagaje in greutate totala de 69 kg in loc de 23, deci more fuel for the people. Si platou gratuit, care la eco nu exista.
Atat s-a putut.

eroare-rot.png
 
  • 🤣
  • 👍
  • 😲
Reactions: 2 users
TAROM, compania română de transporturi aeriene deținută de stat, având de mulți ani dificultăți financiare, va vinde patru aeronave Airbus A318-111 și va desființa agenții de bilete din Oradea, Iași, Constanța, București, Brașov, Botoșani, Baia Mare, Timișoara, Târgu Mureș, Suceava, Sibiu și Satu Mare, relevă datele analizate de Profit.ro.

Aeronavele Airbus, achiziționate de TAROM în perioada 2006 – 2007, vor fi achiziționate acum de 3Top Aviation Services Limited, o companie din Marea Britanie specializată în achiziționarea de avioane aflate în a doua parte a duratei de funcționare.


Citește mai mult la: TAROM declanșează restructurarea - vinde 4 aeronave Airbus și desființează agenții de bilete din 12 orașe
 
  • 👍
  • 🤣
Reactions: 2 users
Iată care au fost întrebările adresate de europarlamentarul român și ce a răspuns Comisia Europeană.

Întrebare: Prin reducerea capacității, reducerea rutelor și a numărului de aeronave, Comisia Europeana forțează practic TAROM să cedeze o cotă de piață altor companii, dar cedarea unei cote de piață este în detrimentul companiei TAROM, conducând la venituri mai mici. Poate Comisia să explice cum acest lucru ajută la redresarea companiei TAROM?
Răspuns: De regulă, atunci când se acordă un ajutor de restructurare, trebuie luate măsuri pentru a limita denaturarea concurenței. Reducerea numărului de rute operate de TAROM și a numărului de aeronave aparținând companiei și menținerea acestei capacități reduse pe întreaga durată a perioadei de restructurare se numără printre măsurile propuse de autoritățile române pentru a limita denaturarea concurenței pe piața internă ca urmare a intervenției statului. Comisia a examinat proiecțiile financiare ale TAROM și ipotezele care stau la baza acestora și a concluzionat că planul de restructurare al companiei poate restabili viabilitatea sa pe termen lung într-un interval de timp rezonabil.
Întrebare: Poate Comisia să explice cum poate TAROM asigura conectivitatea regională, dacă numărul de rute și de aeronave va fi redus?
Răspuns: În absența ajutorului de restructurare, TAROM ar ieși de pe piață în detrimentul conectivității regionale. În pofida reducerii capacității, ajutorul de restructurare îi permite companiei TAROM să își restabilească viabilitatea prin punerea în aplicare a planului său de restructurare și, prin urmare, contribuie la asigurarea conectivității regionale pentru cetățenii și întreprinderile din România.
Întrebare: Poate să furnizeze Comisia detalii legate de cota de piață vizată de Comisie pentru TAROM, numărul de rute, de aeronave și de destinații după restructurare?
Răspuns: Informațiile solicitate sunt secrete comerciale ale companiei TAROM și, ca atare, sunt confidențiale.

 
,, Comisia a examinat proiecțiile financiare ale TAROM și ipotezele care stau la baza acestora și a concluzionat că planul de restructurare al companiei poate restabili viabilitatea sa pe termen lung într-un interval de timp rezonabil."

Fraza de mai sus imi spune fie ca functionarii de la Bruxelles sunt din ce in ce mai putin pregatiti, fie functionarilor li s-a impus politic (dna Ursula a avut nevoie de voturile europarlamnetarilor RO) sa emita o decizie pozitiva pt TAROM.
La fel cum am spus si in cazul companiei Blue Air, imi doresc ca TAROM sa supravietuiasca si sa avem o companie nationala puternica precum Air Serbia sau LOT, dar sansele de a restabili viabilitatea sunt doar teoretice, pt ca in realitate lucrurile sunt foarte complicate pt TAROM.
Concurenta este din ce in ce mai puternica inclusiv pe rutele domestice.
- in 14 oct debuteaza OMR-OTP cu HiSky
- tot in oct. OTP-SCV cu Bees (din decembrie mai multe frecvente)
- din 15 ian. 2025 OTP-CLJ cu Animawings
- in martie 2025 OTP-IAS si OTP-OMR cu Animawings

TAROM va ramane cu monopol doar pe cateva rute (Sofia, Cairo, Beirut, Baia Mare si Satu Mare) Amman va fi reluata de catre Ryanair in 30 martie.
 
La fel cum am spus si in cazul companiei Blue Air, imi doresc ca TAROM sa supravietuiasca si sa avem o companie nationala puternica precum Air Serbia sau LOT, dar sansele de a restabili viabilitatea sunt doar teoretice, pt ca in realitate lucrurile sunt foarte complicate pt TAROM.
Concurenta este din ce in ce mai puternica inclusiv pe rutele domestice.
Downsize-ul prin reducerea nr. de rute si avo deservite poate sa aiba sens daca rutele respective nu produc bani si nici nu au perspective, dar reversul medaliei e ca operarea mai putina tinda sa creasca proportia costurilor indirecte in total costuri, iar reducerea acestor costuri indirecte deseori nu poate fi proportionala cu scaderea costurilor directe ceea ce duce per ansamblu la un CASK mai mare dar pe o piata low yield. Si cum ai remarcat, unele rute unde aveau monopol vor primi curand concurenta, cu tot ce rezulta:venituri mai mici pt ROT.
 
Downsize-ul prin reducerea nr. de rute si avo deservite poate sa aiba sens daca rutele respective nu produc bani si nici nu au perspective,
Da,dar conform CE, downsize-ul nici macar nu a avut scopul reducerii cheltuielilor ci :
Reducerea numărului de rute operate de TAROM și a numărului de aeronave aparținând companiei și menținerea acestei capacități reduse pe întreaga durată a perioadei de restructurare se numără printre măsurile propuse de autoritățile românec pentru a limita denaturarea concurenței pe piața internă ca urmare a intervenției statului.
 
Probabil daca ar veni managementul care a restructurat Norwegian ar avea si TAROM o sansa....dar nu o vad sa spunem pe dna Anca Boagiu (este persoana cea mai cunoscuta public de aceea am mentionat-o pe ea) din bordul TAROM sa ceara conducerii executive sa vina cu masuri care sa respecte corelatiile de care spune @colonelu81.
Norwegian a redus flota, a redus sector length (nu a mai zburat lung curier), normal s-a redus considerabil ASK (in 2023 doar 32% din cat era in 2019).... CASK-ul a crescut doar ca RASK-ul a crescut cu un ritm superior vs CASK.
Si la TAROM cu siguranta va scadea ASK-ul in anul 2025, va creste CASK-ul [chetuielile indirecte (de exemplu salariul dna Boagiu va ramane la fel), nu vor scadea in proportia scaderii ASK-ului], RASK cel mai probabil va inregistra scaderi datorita amplificarii concurentei, iar diferenta intre cele 2 (CASK-RASK) in loc sa scada ca sa treaca TAROM pe profit, se va adancii generand o pierdere si mai mare.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
Am si eu o nedumerire,avand in vedere marimea companiei Tarom,este chiar nevoie de un consiliu de administratie?Asta pe langa toti acei directori mai mici sau mai mari....
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Voi tot ratati o parte extrem de impotanta aici: "Se numara printre masurile propuse de autoritatile romane". Nu UE a zis sa inchizi rutele ca oricum daca esti o companie cu 10 avioane nu prea mai ai cum sa te faci mai mic, ci statul roman, adica proprietarul. Si e suficient sa ne uitam cine era la butoane la MT pe vremea cand planul de restructurare a fost conceput, sa ne uitam cu cine era si probabil este bun prieten din zona aviatiei din RO (acum a ramas doar padurea din ei), si atunci vom intelege ca acest plan a fost creat pt a pune compania in lant. Sa nu uitam ca dnului Stoicescu i-a scapat sau a spus-o intentionat faptul ca intr-o alta versiune de plan, Blue Air ramanea compania mare iar Tarom satelitul. Doar ca intre timp a intrat pe fir cineva cu crescatorie de gaini mai mare si Blue s-a dus.
Si sa fim seriosi, Tarom a primit 50 + dobanzi la inceput de pandemie, bani oricum muuuuult sub ce au primit alte companii din UE, iar acum, teoretic inca vreo 30+, care oricum s-au dus pe garantii de datorii sau datorii. Adica ROT a primit un degetel mare in realitate, a primit o pasuire si atat, nici o redresare, doar ceva timp, 0 bani si multe lanturi la gat si glezna. Si oricum, chiar si de ar fi primit 95 de mil sau cat se tot lauda marii guvernanti (sigur, pt votantii lor principali, cand spui 95 mil deja le spui intregul univers), tot nu ar fi fost nimic in lumea de azi a aviatiei pt a intoarce compania pe drumul cel bun. Ar fi fost un mega fas. Dar nu au fost oricum.
Pe de alta parte, UE e departe de a fi prea inteligenta, asta doar daca ne uitam la rutele spre China inchise recent si la plangerile celor de la KLM legate de concurenta necinstita facuta companilor din UE de catre Chinezi, situatie fata de care marea UE nu prea pare sa fie foarte 20/20.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Citez din articolul citat mai sus:

Reducerea numărului de rute operate de TAROM și a numărului de aeronave aparținând companiei și menținerea acestei capacități reduse pe întreaga durată a perioadei de restructurare se numără printre măsurile propuse de autoritățile române pentru a limita denaturarea concurenței pe piața internă ca urmare a intervenției statului.

Stai ca a zburat porumbielu': deci nu Comisia Europeana a propus asta, ci "ai nostri". Asta asa, pentru ca "autoritatile" sunt administratorii companiei, care administratori in adanca lor intelepciune au propus castrarea propriei companii.
Secundo, presupusa "denaturare a pietei interne ca urmare interventiei statului" este practic de nedemonstrat, fiind doar o supozitie necuantificabila a cuiva. Doar un pretext pentru a mai taia din rute si frecvente.
Tertio, sub pretextul ca se denatureaza piata interna au taiat frecvente si zboruri externe greu spre imposibil de pus la loc. Asa de bine intentionati au fost.

Iar eu tot vreau sa stiu ce s-a intamplat cu al doilea slot de LHR, cel pe care zbura RO 393/394.
L-au facut cadou? L-au dat de pomana, sa fie de sufletul companiei? L-au cedat pur si simplu?

ROT a primit un degetel mare in realitate
Da, dar nu orice degetel.
Eeeexact, acel degetel.
 
Voi tot ratati o parte extrem de impotanta aici: "Se numara printre masurile propuse de autoritatile romane". Nu UE a zis sa inchizi rutele ca oricum daca esti o companie cu 10 avioane nu prea mai ai cum sa te faci mai mic, ci statul roman, adica proprietarul.
E o traditie de ceva vreme ca orice suna naspa sa fie pus in carca UE, a birocratilor de Bruxelles, samd. Decidentii autohtoni se spala pe maini usor, caci stiu ca poporul in sens larg nu are nici capacitatea si nici vointa de a urmari subiectele mai in detaliu si merge usor pe servite, mai ales cand le alimenteaza prejudecatile.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Bine spus @colonelu81 .

Anul viitor vor creste cu siguranta taxele (TVA mai mult ca sigur) pt a acoperii deficitul bugetar excesiv.
Vor zice ca le-a trasat sarcina CE si FMI sa reduca deficitul bugetar, uitand ca nu CE si FMI a pus guvernul sa cheltuie/risipeasca bani aiurea in acest an electoral. Si nu ma refer neaparat la recalcularea pensiilor ci la miliardele cheltuite prin celebrele programe finantate exclusiv de catre Guvernul RO (nu au implicat si cofinantare din fonduri UE sau din PNRR pt ca acolo mai trebuiau sa respecte niste reguli de bun simt in cheltuirea banilor): Programul National de Dezvoltare Locala (PNDL) si Anghel Saligny, cele mai importante surse de imbogatire ale politicienilor din RO.

 
  • 👍
Reactions: 1 user

Nu-i asa domnule ministru, ca daca firma de apartament a ales acest consiliu, inseamna ca toti sunt niste profesionisti, nu?
Asta e si pentru toti cei care se intreaba cum de Tarom e in aceasta situatie, bla si bla.
Pacat ca nu pot spune toate cuvintele care imi trec acum prin cap, dar zau ca unii le merita din belsug.
 
  • 😡
  • 😟
Reactions: 1 users
Nu-i asa domnule ministru, ca daca firma de apartament a ales acest consiliu, inseamna ca toti sunt niste profesionisti, nu?
Sigur, si la CFR Calatori, actualii permanenti sunt temporarii de ieri, tot cu acelasi management profesionist, glorios si performant. Si ei selectati tot cu firma respectiva, care pare deja un vehicul de rezolvat cerintele OUG 109 cu mijloace si procedee stramosesti
chiar nevoie de un consiliu de administratie?
avos.jpg


Ma gandesc cum Dzeu de nu pleaca singuri. De rusine.
 
  • 😟
Reactions: 1 user
Pe langa inchiderea rutei spre LHR in programul de iarna este suspendata si ruta spre SKG.
Astfel in programul de iarna TAROM va mai opera 25 de rute regulate (din care pe NCE doar cateva 7 curse intre 19 dec-09.jan).
 
  • 😟
  • 👍
Reactions: 1 users
  • 👍
Reactions: 1 user