• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
In tabelul de mai jos gasiti evolutia capitalului social al Tarom-ului, din care am aflat valoarea infuziilor de capital efectuate in ultimii 20 de ani

Total Injectii in perioada 1999-2006 1,426,973,323 lei

Total Injectii de la aderarea UE 612,676,582 lei
An​
Capital social
ROT (lei)​
Injectii anuale​
Total Injectii de la aderarea UE/non UE​
2018​
2,234,554,775​
4,843,232​
612,676,582​
2017​
2,229,711,543​
6,984,205​
2016​
2,222,727,338​
31,063,130​
2015​
2,191,664,208​
40,212,065​
2014​
2,151,452,143​
45,963,358​
2013​
2,105,488,785​
39,220,852​
2012​
2,066,267,933​
13,598,880​
2011​
2,052,669,053​
0​
2010​
2,052,669,053​
14,234,698​
2009​
2,038,434,355​
63,964,270​
2008​
1,974,470,085​
88,571,135​
2007​
1,885,898,950​
264,020,757​
2006​
1,621,878,193​
357,435,455​
1,426,973,323​
2005​
1,264,442,738​
166,125,933​
2004​
1,098,316,805​
219,182,088​
2003​
879,134,717​
207,250,352​
2002​
671,884,365​
242,790,660​
2001​
429,093,705​
151,825,338​
2000​
277,268,367​
82,363,497​
1999​
194,904,870​
n/a​
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Conform celor spuse de Sorin, majorarile de capital reprezintă ratele platite pt o parte din avioanele cumparate de Tarom, si mai important, aceste infuzii de capital au fost acceptate de catre CE in baza ajutorului de stat aprobat in anul 2004.

" De la intrarea in UE, Tarom nu a mai primit niciun leu ajutor de stat. Situatia tuturor creditelor contractate de stat pentru achizitia de avioane, nu doar pt cele 4 A318, ci si pt Boeing si ATR a fost lamurita la negocierile de aderare la UE. E adevarat ca de-a lungul anilor s-au mai platit transe de credit si bucatelele de avioane platite astfel au fost adaugate la capitalul social, dar acestea s-au facut in baza ajutorului de stat aprobat in anul 2004, acceptat de Comisia Europeana la negocierile de aderare si care include creditele pentru toate avioanele pe care Tarom le are si acum in proprietate, cu exceptia ATR72, cumparate din fonduri proprii. Daca s-ar fi dat vreun ajutor de stat ilegal, in primul rand ca s-ar fi sesizat Comisia Europeana singura, care e foarte atenta la aceste lucruri, desi lucreaza cu standarde duble (ex. cazul Alitalia). Daca nu, cu siguranta ca ar fi aparut de mult un concurent care sa reclame acest lucru. Pentru ca Taromul, asa cum este el, le sta totusi unora in gat."
 
Cui sa stea Taromul in git?

Strategic e mai bun un Tarom asa cum e, pt ca blocheaza niste sloturi pina pot altii sa creasca.

600 Mio RON e mai mult decit costau cele 4 318 la vremea lor...
 
Probabil vor opera curse cu flota actuala inca o perioada de timp...Caci nu stiu (si nu cred) ca isi permit sa plateasca zeci de leasing-uri pentru aeronave (second hand in principiu)... Cel putin eu asa ma gandesc, mai ales uitandu-ma peste cifre...
 
600 Mio RON e mai mult decit costau cele 4 318 la vremea lor...
Ajutorul de stat dat in 2004 a fost in jur de 600 de mil de eur, din care aproape 500 de mil pentru plata avioanelor si nu priveste doar cele 4 A318, ci toate ratele scadente si cele viitoare de la acel moment la creditele contractate de asemenea pentru B737-700 si ATR42, deci toate cresterile de capital facute de atunci pe masura ce s-au platit aceste rate.

Aceasta operatiune nu se putea face fara acordul Comisiei Europene. Romania, la fel ca si toate celelalte tari est-europene, a fost obligata sa aplice regulile UE privind ajutoarele de stat cu niste ani buni inainte sa devina membra a UE, inca din perioada negocierilor de aderare - incepute de Romania in 2000 si terminate in 2004. Orice ajutor de stat (indiferent de domeniu) acordat in aceasta perioada de preaderare a trebuit sa corespunda regulilor europene si sa fie aprobat la Bruxelles, mai ales in conditiile in care acel ajutor urma sa fie acordat in timp, cum este cazul celui de care vorbim. Daca ar fi fost ceva in neregula Comisia Europeana ar fi intervenit de mult, mai ales ca 2 A318 au fost cumparate dupa aderarea la UE.

Problema nu este acest ajutor de stat, care a permis de fapt supraietuirea companiei. Problema este ca in toti anii care au trecut de atunci Tarom nu a mai produs nimic. Cum statul i-a platit avioanele si-a permis luxul de a compensa pierderile contabile cu amortizarile (cazul cu EBITDA pozitiv), iar in anii in care nici amortizarile nu au putut acoperi pierderile au trebuit sa consume din rezervele de cash. Si astfel compania s-a decapitalizat treptat si nu mai pot continua mult timp asa, daca nu doresc sa ajunga intr-o zi sa ceara din nou ajutor de stat, pentru care cu siguranta acum Comisia Europeana ar impune conditii draconice, cum le-a facut polonezilor de la LOT, care insa macar au reusit apoi sa se redreseze. Asa imi explic si recentele suspendari ale unor zboruri in perioada de extrasezon sau inchideri de rute. Trebuie inchise cat mai multe gauri prin care se scurg bani. Mai ales ca pe langa sustinerea cheltuielilor strict operationale este nevoie si de investitii in flota deja existenta, in special shop visits la motoare, care costa foarte mult.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users
Hai sa fim seriosi… Tarom e ca un adult care sta in chirie pe banii parintilor.

Daca operau sutenabil isi puteau plati costul ownershipului la flota Blabla cu cheltuilei nemonetare in sus sau in jos, isi consuma substanta. Si daca o tin tot asa de profesional ca Pina acum, ajung la game over.

Pur economic, bani arsi aiurea.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Deci in toti anii astia ratele au fost platite de catre stat si ei nu au fost nici macar asa capabili sa inregistreze profit... in cazul acesta, daca inlocuirea flotei presupune un transfer al ratelor de la stat la companie, brusc se vor afla intr-o situatie incredibil de proasta. Concluzia e simpla... sansele de supravietuire ale companiei s-au facut praf. Imi pare rau sa o spun, dar ROT nu are nici o sansa de supravietuire daca ar fi sa modernizeze flota in viitorul apropiat. In conditiile date, inainte de orice miscare de acest gen ar trebui facuta o restructurare la sange fara sa se tina cont de politruci si nepotisme, renegociate toate contractele si aduse in conditii competitive, eliminate cele inutile, si abia apoi putem discuta despre o eventuala modernizare a flotei. E incredibil cum altii pot sa isi plateasca ratele si sa iasa pe profit, iar politrucii folosesc ROT ca pe o capusa pentru a stoarce statul de bani... e clar, totul este o fatada si un joc murdar.
Post automatically merged:

Plm... n-ai cum sa vii la conducerea unei companii, sa ii vinzi o parte din bunurile platite de altii, sa te lauzi ca vei incheia anul pe profit pana cand la un moment dat nu mai spui nimic despre asta si iesi din nou in pierdere. Atunci mah nene... cat ai bagat in buzunar sa iti schimbi punctul de vedere si ce ai facut tu defapt? De ani de zile se discuta despre restructurarea atat de necesara... cati oameni s-au disponibilizat in ultimii ani? Astia nu-s manageri, sunt niste comisionari cel mult...
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Cu 600 de mil cumperi tot Norwegian..bine nici aia nu stau momentan pe roze, dar discutam de o Companie de 15 ori mai mare decit Taromul.

Asta asa ca sa ne dam seama citi bani au fost tocati aiurea.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Cu 600 de mil cumperi tot Norwegian
E vorba de 600 de milioane de RON, nu de EUR.
In rest, ca sa citez opinia unui distins observator al realitatilor respective, compania pare ca sangereaza bani semnificativ . Poti constata asta din faptul ca disponibilitatile cash si aproape cash (titluri de stat etc.) au scazut cu aproape 20 de milioane de USD intr-un singur an (2017). Poti calcula chestia asta - scade din pierderi amortizarile contabile (pe care le poti estima cu usurinta) - restul sunt pierderi de cash. Sa mai adaugam la total si leasingul pentru cele doua 738 luate in mandatul luceafarului lignitului si ne putem da seama de dimensiunile problemei.
 
... ar trebui facuta o restructurare la sange fara sa se tina cont de politruci si nepotisme, renegociate toate contractele si aduse in conditii competitive, eliminate cele inutile

Pai de ce crezi ca a trimis Viorica corpul de control la Tarom?

Cind vii din afara (Heinzmann, Wolf) si incepi sa faci curatenie, calci pe bombeurile unor interese.

E grea daca nu imposibila meseria asta de director general la Tarom, mai ales daca ai ambitii mari de a salva compania de la coshul de gunoi al istoriei. Alti amatori?
 
Pai de ce crezi ca a trimis Viorica corpul de control la Tarom? Cind vii din afara (Heinzmann, Wolf) si incepi sa faci curatenie, calci pe bombeurile unor interese.
Nu de asta a trimis Viorica corpul de control. Omul a generat un buzz si asteptari extrem de puternice cu toata propaganda triumfalist-blãnoasã pe care a generat-o, iar acum rezultatele sunt tot cele clasice. Ba mai mult, se pare ca bat si mai in jos fata de ceea ce s-a publicat, publicatul respectiv fiind bazat pe o estimare la 9 luni de anul trecut. In mod evident asa nu mai merge si tot in mod evident, daca se continua pe linia asta gaura va fi atat de mare incat devine imposibil de astupat, respectiv de tinut la secret. Nu mai pomenesc de scandalul de presa care se va crea si de efectele asupra imaginii partidului aflat la putere. Pentru a preveni escaladarea lucrurilor e de presupus ca vor schimba managerul general sub pretextul afacerii cu avioanele.
 
Last edited:
Este incredibil! Ar trebui privatizat de urgenta, eventual donat la un pret modic de 1 ron cuiva puternic, desfiintat sindicatul si scosi de sub incidenta legii disponibilizarii pentru 6 luni... 🤣🤣🤣
Eu nu inteleg cum de aceasta informatie ca ratele sunt platite de catre stat nu a scapat mai repede la public...
 
Este incredibil! Ar trebui privatizat de urgenta, eventual donat la un pret modic de 1 ron cuiva puternic, desfiintat sindicatul si scosi de sub incidenta legii disponibilizarii pentru 6 luni...
Privatizarea pe un euro sau altele de acelasi calibru sunt unele din cele mai mari greseli care se pot face. Potential de revenire exista, de buna functionare si rentabilizare la fel. Tarom e un asset pentru statul roman. Poblema este ca resursele au fost utilizate haotic de catre unii si altii. e ca si cum ai avea, de exemplu, un BMW ultimul tip dar te-ai sui la volan fara experienta necesara, ai conduce haotic si ai mai face si accidente pe drum. Nu masina e de vina.
Pe de alta parte, cine vrei sa plateasca ratele daca nu proprietarul?