• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Am observat ieri ca foarte mulți pasageri aruncau Sandwich urile oferite de TAROM (eu l-am încercat pe cel de ton, pentru ca nu îl știam)... Și eram curios:
Cât costa cateringul pe TAROM (în total și per pasager)? Exista astfel de cifre?
 
Costurile cu siguranta sunt mari, nu cred ca avem acces la cifre, mai ales per pasager, insa trebuie avut in vedere faptul ca aceste costuri includ taxe de securitate, ambalaj special, utilaje speciale, etc. Nu poate nimeni spune ca “de banii astia mai bine luau un sw de la omv” pentru ca nu se poate aplica...
 
Nu, dar mai bine nu il dai. Sunt destule companii care dau o bautura si un snack dulce sau sarat. Imi vine in minte Austrian cu o punga mica de mini brezel si KLM cu o punga si mai mica de nachos, in care daca erau sa fie nachos de dimensiuni normale incapea doar unu.
 
Am observat ieri ca foarte mulți pasageri aruncau Sandwich urile oferite de TAROM (eu l-am încercat pe cel de ton, pentru ca nu îl știam)... Și eram curios:
Cât costa cateringul pe TAROM (în total și per pasager)? Exista astfel de cifre?

Costul de oportunitate e de ca 15 EUR, daca iei in calcul si timpii pierduti etc.
Post automatically merged:

Nu, dar mai bine nu il dai. Sunt destule companii care dau o bautura si un snack dulce sau sarat. Imi vine in minte Austrian cu o punga mica de mini brezel si KLM cu o punga si mai mica de nachos, in care daca erau sa fie nachos de dimensiuni normale incapea doar unu.

Sau faci ca LOT. In lot de Prince Polo dai napolitana ROM si un pahar de apa (ok acum a revenit si LOT la cai si cafea). Si restul cash.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Ar fi o idee foarte buna care ar genera ceva bani...Si in plus, pentru un zbor precum Bucuresti Sofia sau Budapesta nu ai nevoie de mai mult de o napolitana...si cine vrea o bere sau un sandwich, plateste (si am vazut ca preturile practicate de lot pe BOB sunt mici, daca ar fi sa fie asemanatoare...) :)
 
Acum vreo 3-4 ani oamenii se plângeau de faptul că sandwich-urile erau minuscule și foarte slabe. Au făcut o schimbare acum vreo 2 ani pe meniurile pe rute scurte, îmbunătățirea a fost semnificativă.

Cine să îi mai înțeleagă pe oameni...
 
Ma uit pe pagina promo de pe website-ul Tarom unde este prezentata destinatia Erevan. Las la o parte layout-ul obosit si anticomercial, fonturile mici, aproape de necitit la o rezolutie standard de desktop, in general aspectul de website prafuit, de la inceputul anilor '2000 si citesc:
Bucureşti - Erevan
  • de la 175 Euro*, pentru un bilet dus - întors cu toate taxele incluse, la achiziţionarea de pe site, locuri limitate la acest tarif.
  • 2 frecvenţe săptămânale, în zilele de miercuri și vineri
Incerc sa achizitionez "pe site", ca sa beneficiez de cei "175 Euro pentru un bilet dus-intors", dar pagina a doua de rezervare arata fix asa:

evn.jpg

Pagina arata asa de cel putin o saptamana, de cand m-am uitat eu prima data incercand sa cumpar. Ma intreb totusi daca e acceptabil sa ai eroarea asta in pagina de cel putin o saptamana si de ce naiba nu s-a rezolvat pana acum, ca timp a fost destul. Pun pariu ca cei care se ocupa de rezervarile online isi iau salariile la timp si fara probleme.
Culmea ironiei, pagina promo are in antet ditamai call to action-ul " Rezerva online".

evn1.jpg
 
Last edited:
  • 🤣
  • 😲
  • 👍
Reactions: 4 users
Păi la Tarom, de la un anumit nivel în jos, job security este neegalat în industrie. De aici și toate chestiile astea.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Tocmai ca un astfel de job, unde nu poti livra un serviciu minimal, ar trebui sa fie the most insecure din coltul asta de galaxie.
 
Legat de ruta spre Erevan, am vazut acum ca pe pagina de rezervari arata ca toate biletele la clasa business au fost vandute (pe A318) pe 17.04 ... Exista ceva informatii (pe langa aceasta data) cum merg zborurile spre Tbilisi, Cairo, Odessa si Erevan ? :) Era strict o curiozitate...
 
piata romaneasca este low yield, asa ca trebuie iti definesti produsul cu toate consecintele lui

Ca legacy, am mai spus-o pe aici, nu deservesti piata low yield Romaneasca fiindca te duci la fund ca o piatra de moara. Solutia: tinta pe termen mediu-lung este sa devii folositor mai intiii pentru regiunea cu care te invecinezi si sa devii intr-un timp relativ scurt, un transportator aerian de nadejde. Sa cistigi increderea regiunii din care faci parte. Focusul pe hub Otopeni de la sud si est spre vest si invers este un prim pas. Probleme: lipsa de aeronave jet regionale 70-90 locuri pentru destinatiile estice (cunoscute ca fiind subtiri), lipsa unui terminal pentru conexii, lipsa unor aeronave long-haul pentru conexii intercontinentale, lipsa de bani pentru investitii de amploare, lipsa de parteneri strategici, lipsa de know-how, lipsa unei culturii a muncii intense, lipsa recrutarilor de personal calificat, dedicat, pasionat, amestecul constant, disputele si rafuielile politice.

ramii legacy -> atunci vei ramine insa mic si va trebui sa operezi doar ca un hub carrier, abandonind definitiv provincia

Provincia trebuie deservita spre OTP dar si prin conexii directe daily din TSR, CLJ, IAS catre CDG, AMS, LGW. (nu ai parteneri SKYTEAM la trei ore de zbor catre est) Problema: nu ai jet-uri regionale inca.


mergi mai jos -> ai o gramada de optiuni pentru u produs mai light, de la un serviciu mai restrins la bord

Pai cam asta fac de la infiintarea companiei si au acumulat pierderi sute de milioanei de milioane de dolari probabil. A crescut traficul catre Romania din Europa, dar si concurenta. Calatorii din Vestul Europei aduc bani in conturile Tarom, pe cind cei din Romania calatorind spre Europa de Vest aleg LCC-urile s-au aleg Taromul cind acesta face reduceri subtantiale la bilete. Oare nu ar fi mai profitabil ca Tarom-ul sa inceapa sa deserveasca cu preponderenta necesitatile expatriatilor romani si a vecinilor din regiune?

devii ULCC si te bati pe volume si rafioti

Mai bine i-ti declari singur falimentul acum, c-a sa stopezi odata pentru totdeauna hemoragia pierderilor viitoare.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Provincia trebuie deservita spre OTP dar si prin conexii directe daily din TSR, CLJ, IAS catre CDG, AMS, LGW. (nu ai parteneri SKYTEAM la trei ore de zbor catre est) Problema: nu ai jet-uri regionale inca.

Provincia a fost deservita haotic si la comanda politica. Rutele au fost inchise destul de repede si orice a fost mancat de concurenta - in general WZZ. Premizele au fost mereu acelasi: politrucii locali cu mai mult mai putin influenta in Bucuresti au deturnat capacitati ROT pt a se zbura trafic etnic, ca ar aduce voturi. ROT s-a bagat obligata si a pierdut bani. Realitatea e ca nici nu aveau avioane sa zboare altceva decit pt trafic etnic; pe de alta parte nu au structura de costuri pt pax care zboara oportunist la 19-29 euro si ceva mai mult doar in august.
Cazul OTP e mai complicat pentru ca au tinut cu dintii de "rute de prestigiu". La urma urmei, din cei vreo 300 mil euro pierduti in ultimii 10 ani, probabil mai bine de 90% sunt pierduti pe rute din OTP; desi e mereu facil sa arati cu degetul in alte parti - a se vedea cazul actualului ministru care intrebat de pierderi zicea de rutele de la SBZ sau TSR.
 
Care e pagina a doua, cea in care selectezi zborul si pretul sau cea in care pui datele personale? Eu pana acolo am ajuns...
 
TAROM a introdus clasa PROMO ECONOMY spre Viena de la 105 euro :) ...E un pret chiar foarte bun tinand cont ca ai toate serviciile incluse in pret+ bagaj de cala...
 
Cu Austrian pot rezerva acum pentru weekend cu aprox 80 eur return
 
  • 👍
Reactions: 1 users