Din octombrie, de cand au terminat mare majoritatea a zborurilor charter, TAROM nu prea stie ce sa faca cu capacitatea disponibilă.
In ultima saptamana 4-11 octombrie au utlizat full doar 3 B733 ( YRBGA, YRBGD, YRBGE-pana in 08.10, YRBGB incepand cu 09.10) și nu au utilizat deloc un A318 (YRASC) și aprope deloc un AT4 (YRATC- a inceput abia astazi sa opereze). YRATB nu mai opereaza de prin luna aprilie.
Cât s-a operat, pe modele de avioane in ultima saptamana:
AT4: 200 miscari (fara miscarile de azi ale YRATC) cu 5 avo=40 mvt/avo/sapt, /7 zile=5,7 mvt/avo/zi= 2,86 rot/zi/avo
AT7: 80 miscari cu 2 avo= 40 mvt/avo/sapt, /7 zile=5,7 mvt/avo/zi= 2,86 rot/zi/avo
Subtotal avo turboprop: 280 miscari/7 avo= 40 mvt/avo/sapt, /7 zile=5,7 mvt/avo/zi= 2,86 rot/zi/avo
A318: 118 miscari cu 3 avo=39,3 mvt/avo/sapt, /7 zile=5,6 mvt/avo/zi= 2,8 rot/zi/avo
B733: 98 miscari cu 3 avo=32,6 mvt/avo/sapt, /7 zile=4,6 mvt/avo/zi= 2,3 rot/zi/avo
B737: 140 miscari cu 4 avo=35 mvt/avo/sapt, /7 zile=5 mvt/avo/zi= 2,5 rot/zi/avo
B738: 116 miscari cu 4 avo=29 mvt/avo/sapt, /7 zile=4,1 mvt/avo/zi= 2,07 rot/zi/avo
Subtotal avo jet: 472 miscari/14avo= 33,7 mvt/avo/sapt, /7 zile=4,8 mvt/avo/zi= 2,4 rot/zi/avo
Total ROT:752 miscari/21 avo= 35,8 mvt/avo/sapt, /7 zile=5,1 mvt/avo/zi= 2,55 rot/zi/avo
Cele 4 B738 care au operat in medie 2,07 rotatii/zi, reusesc sa isi scoata ratele de leasing? Conteaza si ce rute au zburat!
Cele 2 avo B738 luate de Wolf anul trecut au zburat in ultimele 7 zile:
OTP-
AMS: 11 rotatii
OTP-CDG: 7 rotatii
OTP-
TSR : 4 rotatii
OTP-
TLV: 3 rotatii
OTP-
BRU: 1 rotatii
OTP-FRA: 1 rotatii
OTP-BEY: 1 rotatii
OTP-
MAD: 1 rotatii
Total: 29 rotatii/2avo/7zile= 2,07 rot/zi/avo
Din vara anului viitor vor trebuie sa plateasca si ratele lunare de 300.000 USD/avo pt. cele 2 B738 luate in leasing cu perioada de gratie de Wolf in 2018.
300.000 USD/30 zile=10.000 USD/zi cost leasing avo
Capacitate zi: 4 mvt X 160 seats= 640 seats
Bilete vandute 640 seats X 80%
LF= 512 bilete
10.000 USD/512 bilete= 19,5 usd/cost leasing avo/bilet vandut