• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Asta este, daca ai ales ATRuri atunci ai la alegerea doar rute din astea obosite.
Si cum Taromul nu are o strategie impreuna cu comunitatea de Business sa vada ce piete sunt atractive pentru firmele din Romania, se trezesc cu citiva paxi pe rute.
Degeaba ai idei bune - Odessa este totusi un ora cu 1 mil de locuitori - daca nu ai substanta in spatele rutei, un "reason why".
 
Pai un BCM??? BMS aduna 60-70 pax de regula
Post automatically merged:

Macar vineri si duminica
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Conform statisticii INSEE, pentru OTP-BCM au fost anul asta in medie 29,5 paxi si 27 pe celalalt segment. Despre ce preturi erau, nu mai vorbesc, stiti si voi cat de mici erau. Dar poate ca un vineri si duminica ar merge, daca mai prind si ceva trafic de conexiune. Numai sa fie avion liber atunci.
 
Mai degraba joi seara/duminica seara, prinzi si parlamentari. Cu ATR construiesti altfel decit cu 738 cu ce zburau cei de la BMS. Daca tot au mers pe ATR, astea sunt pietele ce pot fie deservite
 
Omul cauta un Job la Ryanair cu preturile lui de lista. Daca taie 50% ajunge la un pret realist de Dreamliner nou.
 
A cazut guvernul
In conditiile in care puterea a fost preluata de neoliberali, e de urmarit care va fi pe mai departe evolutia ROT, in mod special in problema ajutorului de stat pe care consultantul extern il considera esential in supravietuirea companiei. Sunt convins ca de zboruri TATL nici nu se va mai pune problema.
 
Last edited:
Nu stiti ce se intampla? 6 luni amorteste totul si nu se iau decizii majore, eventual sisteaza din proiectele interne in derulare care nu ii avantajeaza pe cei ce isi mai trag cate ceva. Peste 6 luni incepe circul, se pune ministerul pe capul lor si iar incep cu corp de control si audit... pana isi inlocuiesc directorul general si eventual consiliul de administratie. Se pastreaza documentele de la audit si corp de control pt atunci cand “va fi nevoie“ de ele. Intre timp, se modifica din nou contractele cu furnizorii de materiale, catering, servicii... sa se apropie de cei aflati la putere.
PS: In toata povestea aceasta un singur lucru e cert: pt ROT e nasol. Era nasol si cand canta Cucul, va fi nasol si in continuare.
PS1: Sper din tot sufletul sa ma insel, desi istoria indica altceva...
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Din octombrie, de cand au terminat mare majoritatea a zborurilor charter, TAROM nu prea stie ce sa faca cu capacitatea disponibilă.
In ultima saptamana 4-11 octombrie au utlizat full doar 3 B733 ( YRBGA, YRBGD, YRBGE-pana in 08.10, YRBGB incepand cu 09.10) și nu au utilizat deloc un A318 (YRASC) și aprope deloc un AT4 (YRATC- a inceput abia astazi sa opereze). YRATB nu mai opereaza de prin luna aprilie.

Cât s-a operat, pe modele de avioane in ultima saptamana:

AT4: 200 miscari (fara miscarile de azi ale YRATC) cu 5 avo=40 mvt/avo/sapt, /7 zile=5,7 mvt/avo/zi= 2,86 rot/zi/avo
AT7: 80 miscari cu 2 avo= 40 mvt/avo/sapt, /7 zile=5,7 mvt/avo/zi= 2,86 rot/zi/avo
Subtotal avo turboprop: 280 miscari/7 avo= 40 mvt/avo/sapt, /7 zile=5,7 mvt/avo/zi= 2,86 rot/zi/avo

A318: 118 miscari cu 3 avo=39,3 mvt/avo/sapt, /7 zile=5,6 mvt/avo/zi= 2,8 rot/zi/avo
B733: 98 miscari cu 3 avo=32,6 mvt/avo/sapt, /7 zile=4,6 mvt/avo/zi= 2,3 rot/zi/avo
B737: 140 miscari cu 4 avo=35 mvt/avo/sapt, /7 zile=5 mvt/avo/zi= 2,5 rot/zi/avo
B738: 116 miscari cu 4 avo=29 mvt/avo/sapt, /7 zile=4,1 mvt/avo/zi= 2,07 rot/zi/avo
Subtotal avo jet: 472 miscari/14avo= 33,7 mvt/avo/sapt, /7 zile=4,8 mvt/avo/zi= 2,4 rot/zi/avo

Total ROT:752 miscari/21 avo= 35,8 mvt/avo/sapt, /7 zile=5,1 mvt/avo/zi= 2,55 rot/zi/avo

Cele 4 B738 care au operat in medie 2,07 rotatii/zi, reusesc sa isi scoata ratele de leasing? Conteaza si ce rute au zburat!

Cele 2 avo B738 luate de Wolf anul trecut au zburat in ultimele 7 zile:
OTP-AMS: 11 rotatii
OTP-CDG: 7 rotatii
OTP-TSR : 4 rotatii
OTP-TLV: 3 rotatii
OTP-BRU: 1 rotatii
OTP-FRA: 1 rotatii
OTP-BEY: 1 rotatii
OTP-MAD: 1 rotatii
Total: 29 rotatii/2avo/7zile= 2,07 rot/zi/avo

Din vara anului viitor vor trebuie sa plateasca si ratele lunare de 300.000 USD/avo pt. cele 2 B738 luate in leasing cu perioada de gratie de Wolf in 2018.

300.000 USD/30 zile=10.000 USD/zi cost leasing avo
Capacitate zi: 4 mvt X 160 seats= 640 seats
Bilete vandute 640 seats X 80% LF= 512 bilete
10.000 USD/512 bilete= 19,5 usd/cost leasing avo/bilet vandut
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 5 users
Pentru 738 cred că ai omis sa iei in calcul și unele chartere care inca se operează, gen AYT. Iar în prezent BGK e plecat în Feroe de exemplu. Bănuiesc că statistica ta e bazată pe FlightRadar care ia în considerare in principiu doar zborurile regulate. Anul ăsta a fost unul record pt chartere din cate am înțeles, undeva la 30mil euro, ceea ce reprezintă cam 10% din cifra de afaceri.
 
10.000 USD/512 bilete= 19,5 usd/cost leasing avo/bilet vandut

Daca luam 15% cost of ownership (benchmark 10%) + cost of Financing ( aici cam 5% ar fi Realist) ne iese o suma undeva la 130-135 USD /sector pret net care ar trebui generat.
Markupul de LF mai redus decit media industriei nu e inclus , asa ca efectiv ajungem undeva spre 135-140 EUR.

In functie de lungimea sectoarelor si implicit fuel etc, suma poate fi insa si mai mare.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Pentru 738 cred că ai omis sa iei in calcul și unele chartere care inca se operează, gen AYT. Iar în prezent BGK e plecat în Feroe de exemplu. Bănuiesc că statistica ta e bazată pe FlightRadar care ia în considerare in principiu doar zborurile regulate. Anul ăsta a fost unul record pt chartere din cate am înțeles, undeva la 30mil euro, ceea ce reprezintă cam 10% din cifra de afaceri.
Statistica include și zborurile charter, care în perioada 4-11 octombrie au fost foarte puține și au fost operate cu cele 2 B738 configurație 189 seats (YRBGJ și YRBGK). Cu siguranță anul acesta au operate f multe zb charter de vacanta. În full season, la un moment dat am numarat vreo 47 zb/săpt.
 
Last edited:
Din vara anului viitor vor trebuie sa plateasca si ratele lunare de 300.000 USD/avo pt. cele 2 B738 luate in leasing cu perioada de gratie de Wolf in 2018.
Adauga si rezerva de mententanta la chestia asta - cam 150 k USD/luna/avo.

Markupul de LF mai redus decit media industriei nu e inclus , asa ca efectiv ajungem undeva spre 135-140 EUR.
In functie de lungimea sectoarelor si implicit fuel etc, suma poate fi insa si mai mare.
135-140 EUR per bilet? Per sector?

@lagrange, care e valoarea medie a biletelor vandute de ROT? 55 EUR? 60 EUR? Mai mult? Mai putin? Ma refer la suma neta, fara taxele care se duc la aeroport(uri).
 
Nu dețin astfel de date, dar dacă am împărții cifra de afaceri raportata de Tarom în primele 6 luni din 2019 și am ști numărul pasagerilor transportați am afla o valoare medie a unui bilet de avion vândut de Tarom. Pe urma ar trebui sa știm in ce cont de cheltuiala din contul de profit și pierdere sunt inregistrate taxele de aeroport suportate de Tarom.
Cifra de afaceri 6 luni 2019: 624. 441.846 lei/ 4.75 curs valutar mediu = 131.461.441 euro/ nr pasageri transportați la 6 luni (aveți idee??, eu as pune vreo 1.311.000 pasageri, sem1-2018 +5%) si ar ieși în jur de 100 euro, prețul mediu brut (inclusiv taxe de aeroport) al unui bilet vândut de Tarom în semestrul 1 2019.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Yield Long term al Tarom e undeva usor sub 110 EUR. Acum depinde evident si de profilul rutelor -la chartere un cistig fair poate fi incorporat, pe rute de uzura s-ar putea merge exclsuiv pe market share.

Daca insa aduam si pierderile ajungem usurel undeva la 120-125 de euro pentru a opera pe Zero - asta in contextul mixului de flota din anii trecuti, cu oondere mai mare a avioanelor deja amortizate. Cum vin avioane noi care vor genera costuri suplimentare de Leasing/ownership etc. extraloparea grobiera la 135 de euro pentru break even nu mi se pare nerealista.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Din ce vad in orar, sunt intr-adevar frecvente aditionale. Si pe OTP-CLJ au marit capacitatea, chiar de la sfarsitul acestei luni. Zborul de dimineata va fi operat cu B738 in loc de B737/A318, iar cel de la pranz cu B737 in loc de ATR42. Dar ma tem sa nu-si strice yieldurile cu aceasta crestere semnificativa de capacitate pe interne. Sa vedem cum va reactiona piata.

Sincer nu cred ca au marit-o deoarece am zburat vineri la 8.25 cu ATR ( în timp ce BlueAir ce decola după 10 minute a fost fully booked), iar mâine tot cu ATR operează...
Au probleme cu 733-urile? În afara de un A318 și un ATR nu am văzut vineri dimineata alt avion în hangar.