D
Un astfel de exemplu este cea din capitala Franței, Paris, unde ponderea cheltuielilor în total vânzări este de 93,5%.
Cu curaj si fara nici o jena le-as pune sa zboare [..] 2xdaily BAY, SUJ, OMR, SCV si KIV, daily la SKG, BEG si SOF. In plus, nu as ezita sa fac zilnice pe rotatii TSR-IAS, CLJ-IAS si CLJ-TSR. Asta o poti face cu 7 din cele 9 (sau 11) aeronave.
Apropo de ATR72-600 ce vin: eu unul nu as vinde cele doua AT7 care sunt acum in flota. Intai ca 10 ani e nimic, si apoi ca sunt imediat la limita depreciation, asa ca vor avea ownership costs mici. Nu stiu tehnic cum stau, dar banuiesc ca sunt ok.
Am facut o simulare de program pe cele noi. Cum sunt in stare perfecta, pot fi exploatate intensiv, cu 4 (sau chiar 5) rotatii zilnice. Cu curaj si fara nici o jena le-as pune sa zboare 4xdaily la TSR, CLJ si IAS, 2xdaily BAY, SUJ, OMR, SCV si KIV, daily la SKG, BEG si SOF. In plus, nu as ezita sa fac zilnice pe rotatii TSR-IAS, CLJ-IAS si CLJ-TSR. Asta o poti face cu 7 din cele 9 (sau 11) aeronave. Problema e daca ai atatea echipaje pentru asa o exploatare. Doar rotatiile astea mentionate de mine (la LF intre 50 si 90% functie de ruta) ar putea genera minim 1 milion de pax anual.
Si mai cred ca ar fi cazul sa "umble" la preturi. O simplificare a claselor tarifare, renuntarea la Business (sa fim seriosi, ce Business la ATR?), impreuna cu cresteri de frecvente, in contextul halului in care e CFR ar fi o reteta castigatoare.
Sorry, am uitat esentialul: structura managementului Tarom, "intoxicata" pana la sufocare de politic
Distanta Sibiu - Bucuresti e de aproximativ 280km, conform Google Maps. Drumul pe Valea Oltului e tot timpul foarte aglomerat, cu blocaje din cauza accidentelor si dureaza cam 4.5 - 5 ore.
Distanta Iasi - Bucuresti e de aproximativ 400km iar drumul dureaza cam 5.5h - 6. De ce din Iasi merg 4 zboruri pe zi iar din Sibiu nu merge nici macar unul?