Ma bag si eu...
In mod normal in intervalul 6,30 - 22,30 ai putea 8 sectoare de 1,25 ore. Pe interne. Ori 8 aeronave, inseamna 64 sectoare, sau 32 de rotatii. Le puteti "umple" fiecare. Daca m-ar intreba cineva, asa as gandi exploatarea noilor aeronave. Si inca ma gandesc ca eu as tine cele 2 x ATR72-500.
Fara sa dezvolt foarte mult, eu as incerca si ceva mai indraznet: de ce nu CLJ-BUD dimineata si seara (sectpr de sub o ora) ? De ce nu OTP-KBP?
Modelul cu adevarat indraznet ar fi fost altul.
Baze de turboprops in CLJ si TSR. Cum fluxul principal e inspre OTP, ai avantajul primei rotatii in directia "corecta". Bazele locale iti permiteau apoi sa optimizezi fluxurile de-a lungul zilei dincolo de rotatiile pseudohubului.
Doua rotatii pe zi spre Vest e mult, dar una pe zi sau macar combinatii 3/4 su 4/7 ar fi mers. Tu9rbopropurile au dimensiunea ideala ca sa iti acopere pasagerii P2P, care ti-ar fi platit cu placere ceva mai mult ca sa nu piarda 3 ore in plus la transfr intr-o zi de lucru. Profesionistii carre servesc la McDonalds merg oricum cu Wizz asa ca nu aveai batalie de pret.
Dar..pentru assta ideal ar fi fost Q400 - AT72 cit de nou sa fie, tot puturos este si si raza mica. Q400 in schimb e mai rapid si te ajuta la orice sector peste 350nm - CLJ si TSR ar fi avut astfel optiuni dincolo de BUD, pina la MUC, PRG,VIE, WAW, la limita STR sau daca voiai un centru de business regional din Italia BLQ. In weekend puteai face ca LOT chartere "de provincie" - sa ajunga si fruncea si motii la Paralia Caterini, de exemplu. Dubrovnik sau Split ar fi fpst iarasi destinatii de charter care de ex la LOT functioneaza din orasele de provincie.
Q400 sunt suficiente in piata - leasinguri de 5-7 ani pentru consolidarea rutelor regionale ar fi fost risc minimal si ai fi dezvoltat piete spre sweet spotul de 100 de scaune unde deja ti se deschid optiunile de jet.