• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Am o intrebare pentru colegii de la ROT, se accepta bilete open pe rutele interne in perioada aceasta? Daca se poate as avea si eu nevoie de un load pentru OTP-CLJ de dupa amiaza pentru marti, 28.07 va rog...
 
@AndreiX nu mai exista optiunea de bilet open de ceva timp la Tarom. Singura exceptie o fac abonamentele, in rest nu e permis.

Pe RO647/28JUL mai ai 29 de locuri libere, din 72. ;)
 
Reactions: 1 user
  • 👍
  • 😟
Reactions: 6 users
Compania merita. Dar merita si cei care se ocupa cu astfel de idotenii fie sa batatoresca drumul spre DNA fie sa-si testeze echilibrul in mersul pe franghie intre 2 stanci.
 
  • 🤣
Reactions: 1 user
Compania nu merita si iti spun de ce.
Este inadmisibil ca dupa atatia ani aceasta companie sa fie pe pierdere si sa tot primeasca bani de la stat, bani care pana la urma o parte sunt din taxele platite de noi. Pentru ce? Pentru o companie care e capusata la toate nivelurile si care sa fie in continuare vaca de muls a politicienilor si a altora?! Sa se mai angajeze toate pilele acolo pe salarii babane, de la personal navigant pana la cei care pierd vremea pe posturi inventate in birouri pe la care oricum nu trec?! Mie nu mi se pare normal sa mai existe o astfel de companie.
Daca dispare Tarom locul ii va fi luat oricum de altcineva, iar personalul care este competent nu va ramane pe drumuri!
Pentru restul trebuie sa se termine aceasta perioada de boierie! Este revoltator ce e acolo!
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 2 users
Bani de la stat nu cred ca au primit, nu in ultimii multi ani cel putin. Si totusi este o companie care da bani la stat, prin taxele si impozitele platite. Cat despre restul, da, ai dreptate si pana nu o sa se termine cumva practicile astea, pierderi tot vor fi. Cat despre angajarile de personal navigant, in ultima perioada(destul de lunga si asta) nu cred ca au fost angajari pe pile.
Eu zic ca ar trebui privita compania din doua perspective. Una, cea vizibila, pe care o vede tot calatorul (personal navigant, aeronave si servicii, care ultimele nu sunt cele mai stralucite dar sunt acolo), si a doua, care apare in toate scandalurile din ultimii ani, un fel de buba plina cu puroi pe langa care au misunat toti ministrii, s-au scarpinat la ceafa si s-au dus sa vada cum mai merg autostrazile.
 
  • 🤣
  • 👍
Reactions: 1 users
Cand a primit Tarom ultima data "bani de la stat"? Intreb pentru a separa apele:
- asa o fi, managementul precar a dus la performante economice "pe masura"
- nu inteleg si nu voi intelege de ce, in loc sa se spuna "curatati tarom de pile, nepotisme, sinecuri si lasati-l sa evolueze intr-o piata concurentiala dura", mereu se spune "pentru ca ... pile, nepotisme, sinecuri, hai sa ii dam in cap sa moara". Cui foloseste genul asta de abordare?
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Haide sa fim seriosi, pe principiul asta tot speram de mai bine de 30 de ani ca se va schimba ceva in tara asta, dar in afara ca se schimba intre ei odata la cativa ani mare lucru nu se intampla.
Eu nu vad ce mai poate fi schimbat la compania asta la care in fiecare departament sunt pusi oamenii care trebuie. Un aderavat leader si cu cele mai bune intentii nu cred ca ar prelua o astfel de companie pt ca nu ai cu cine sa lucrezi si nici nu poti taia in carne vie pentru ca te atingi de apropiatii claselor politice si primul care va pleca va fi chiar el.
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Haide sa fim seriosi, pe principiul asta tot speram de mai bine de 30 de ani ca se va schimba ceva in tara asta, dar in afara ca se schimba intre ei odata la cativa ani mare lucru nu se intampla.
Eu nu vad ce mai poate fi schimbat la compania asta la care in fiecare departament sunt pusi oamenii care trebuie. Un aderavat leader si cu cele mai bune intentii nu cred ca ar prelua o astfel de companie pt ca nu ai cu cine sa lucrezi si nici nu poti taia in carne vie pentru ca te atingi de apropiatii claselor politice si primul care va pleca va fi chiar el.
Asta e porincipiul drobului de sare. No offence.
Pe principiul asta, inchidem tot si ne caram. Tot ce s-a scris de-a lungul anilor aici e dovada ca exista si idei si energie. Oi fi eu un naiv care cred inca in Mos Craciun :)
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Sunteti o comunitate frumoasa de pasionati in aviatie si multi aveti idei foarte bune care daca ar fi puse in practica cu siguranta ar misca ceva, dar nu stiu cati dintre voi ati avut sau aveti tangenta in a lucra la stat si in special pe astfel de functii care sunt numite politic.
Din pacate in astfel de conditii este imposibil sa schimbi ceva....
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Am vazut cum a reusit experimentul Heinzmann. Si eu sunt de parere ca atat timp cat statul este actionar majoritar compania asta e nereformabila. Problema e ca daca ar fi scoasa la vanzare nu are nimic de oferit unui potential cumparator. Cota de piata marginala, forta de munca obisnuita cu munca putina (nu va ofensati, ma refer la numarul de personal per aeronava - deci clar fac mai putin decat altii care au personal mai putin per aeronava), avioane neadaptate rutelor si asa mai departe. Daca ar fi interesat cineva de piata din RO mai degraba ar astepta sfarsitul companiei decat sa se lege la cap cu ea.
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Sunteti o comunitate frumoasa de pasionati in aviatie si multi aveti idei foarte bune care daca ar fi puse in practica cu siguranta ar misca ceva, dar nu stiu cati dintre voi ati avut sau aveti tangenta in a lucra la stat si in special pe astfel de functii care sunt numite politic.
Din pacate in astfel de conditii este imposibil sa schimbi ceva....

Fara sa intru in polemici lungi, Wizz Air si Ryanair nu platesc in Romania nici 30% din nivelul taxelor platite de catre TAROM sau Blue Air raportat la bot de aeronava sau cap de angajat. Granzii urmaresc in contextul actual sa anihileze jucatorii mici pe plan local pentru a dicta apoi preturile si piata. Exista deja la noi precedentele CLJ si TSR. Punct.
 
  • 🤣
  • 👍
Reactions: 3 users
Pe principiul asta sa acceptam in continuare magariile care se fac in interiorul acestei companii, modelul prin care sa fac angajari/licitatii, sa fie vaca de muls a politicienilor si de propulsare a pilelor. Sorry, dar eu nu pot accepta asa ceva daca vrem sa ne indreptam ca tara.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Granzii urmaresc in contextul actual sa anihileze jucatorii mici pe plan local pentru a dicta apoi preturile si piata.
Si ce legatura are asta cu măgăria de a da, in plina pandemie si criză de lichidităti a companiei, aproape 900 000 euro unui site-tabloid de care nu a auzit nimeni ?
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users
Granzii urmaresc in contextul actual sa anihileze jucatorii mici pe plan local pentru a dicta apoi preturile si piata. Exista deja la noi precedentele CLJ si TSR. Punct.

Da, peste tot unde au intrat granzii Wizz Air si Ryanair au urcat preturile la cer (NOT). Am mai spus-o, oriunde exista vreo crestere de pret si trafic cat de cat vor veni playeri noi care sa profite si ei, deci preturile vor scadea. Piata se regleaza. Precedentele CLJ si TSR ? Adica inainte sa vina Wizz si Blue pe ruta CLJ-OTP cei de la Tarom practicau niste preturi ... sa zic obscene. Dupa aceea preturile au scazut semnificativ. Intre timp Wizz a iesit de pe ruta dar daca ar fi sa creasca preturile vor reveni in mod clar.
 
  • 👍
Reactions: 4 users
Fara sa intru in polemici lungi, Wizz Air si Ryanair nu platesc in Romania nici 30% din nivelul taxelor platite de catre TAROM sau Blue Air raportat la bot de aeronava sau cap de angajat. Granzii urmaresc in contextul actual sa anihileze jucatorii mici pe plan local pentru a dicta apoi preturile si piata. Exista deja la noi precedentele CLJ si TSR. Punct.

Asa se argumenta si in anii 90 cind de ex la Roman Brasov aveau inca 20.000 de angajati care faceau 200 de camioane pe an aduse cu chiu cu vai prin comenzi de stat. Plateau pe hirtie o gramda de contributii, care de fapt mergeau in datorii ulterior sterse. Si nu produceau nimic.

Nu mai bine mai angajam inca 10.000 de atirnatori si reducem flota la jumatate? Taromul poate ajunge astfel pe hirtie cel mai mare contribuitor de taxe pe pasager nezburat din lume!
 
  • 👍
Reactions: 6 users
Evolutia inflatiei in decada respectiva:


1991+170,2
1992+210,4
1993+256,1
1994+136,7
1995+32,3
1996+38,8
1997+154,8
1998+59,1
1999+45,8
2000+45,7
Sursa: Rata inflaţiei. Evoluţia Indicelui Preţurilor de Consum (IPC) - INS

Strategia comerciala a firmelor private din epoca: marim preturile si nu platim nimic la stat.
Strategia statului fara bani: tiparnita, multa hartie si cerneala
Strategia mamutilor nereformati care nu-si vindeau productia: sa vina ministrul de resort

O decada de basm, incheaiata cu o inca o mineriada si un salariul mediu net de sub 100 dolari/luna

Tarom a trecut cumva neafectat de zbuciumul anilor respectivi. Tot pe pierdere aproape eterna, desigur, dar biletul mediu era de 3 ori salariul mediu. Nu circulau amarastenii, aia erau pe dube, dar cu birocrati si straini se descurcau, se mai umplea cat de cat. Cu atat mai mult cu rute doar monopol, adica nici nu aveai nevoie de departament comercial cu cine stie ce expertiza , pasagerii veneau de la sine din lipsa de alternativa. Si generosul stat care lua avioane.
Nici nu e de mirare ca problema invocata ca argument pentru ineficienta ROT e mereu WZZ. Ca daca nu ar fi problema, atunci ar fi ca pe vremuri...
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users
Cand vrei sa zbori Cluj - Bucuresti cu 35 de lei dus-intors, apoi, poti aduce la conducere pe cine vrei tu, poti da afara tot personalul, ca nu ai ce face. Tarom e companie prea mica, incat sa-si permita sa zboare cu preturi low-cost.
 
  • 👍
Reactions: 1 user