• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
In ultima vreme multe documente interne ajung prin grija cuiva in presa, de aia data inscrisa acolo face ziaristul respectiv sa trambiteze ca abia acum a luat Tarom acea masura. Asa cum spune si AM, masura e de foarte mult timp si, in general, cam cu o zi inainte de expirarea valabilitatii ei, angajatii primesc un mail care ii face sa le scada din nou moralul.
Nu stiu la ce companie lucrezi tu, dar la Tarom, hartiile sunt facute sa zboare dus-intors, de la un birou la altul, pana aduna vreo 10 semnaturi, apoi cineva isi da seama ca ceva e gresit si hartia se pierde. Asa ca noi nu beneficiem de acea decontare de care spui tu acolo. Primim un gras 0.
 
@ben imi pare rau daca angajatii de la HR-TAROM nu au putut sa completeze cateva documente pt a putea deconta o partea din cheltuielile cu salariile angajatilor, bani care ar fi fost f utili pt TAROM.
Ca idee, valoarea decontărilor de la AJOFM in perioada aprilie-sept. 2020 reprezinta a-3-a sursa de venituri pt compania in care activez.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
“ ȘTIRI: Peste o mie de angajați TAROM sunt trimiși în șomaj tehnic din 15 octombrie.”
Citește articolul pe: Peste o mie de angajați TAROM sunt trimiși în șomaj tehnic din 15 octombrie
Le vor tine de urat colegii lor de la BLA:
 
Cand citesc acel "din nou" ma apuca nervii. Sunt angajati in somaj tehnic din aprilie. Au descoperit unii informari catre angajati (iarasi cineva deschide robinetul catre presa) si le interpreteaza cum au chef. Nu, unii angajati, in special cei din directia de zbor (adica cei ce nu au nici o treaba cu activitatea de baza a companiei) sunt in somaj tehnic, pe rand (mai putin unii mai importanti) din aprilie. Altii, cei indispensabili cum spuneau cei din conducere, probabil ca au avut grija de activitatea de baza a companiei, care o fi aia.
 
Cand citesc acel "din nou" ma apuca nervii. Sunt angajati in somaj tehnic din aprilie. Au descoperit unii informari catre angajati (iarasi cineva deschide robinetul catre presa) si le interpreteaza cum au chef. Nu, unii angajati, in special cei din directia de zbor (adica cei ce nu au nici o treaba cu activitatea de baza a companiei) sunt in somaj tehnic, pe rand (mai putin unii mai importanti) din aprilie. Altii, cei indispensabili cum spuneau cei din conducere, probabil ca au avut grija de activitatea de baza a companiei, care o fi aia.
Au trimis in somaj tehnic si directia comunicare?
 
La cate facea si dregea taromul asta trebuia sa fie deja modelul de urmat de toti in aviatie.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Sunt curios: cei de la institutia bancara care au studiat situatia companiei BLA si au tras acele concluzii pe care le-au facut publice au ceva de spus si in legatura cu ROT?
 
Oricum e risipa de bani anul asta. Se arunca in piata cu miliarde de dolari, miliarde de euro. E o ocazie unica. Esti guvern? Plateste ratele amandurora si gata circul.
 
cei de la institutia bancara care au studiat situatia companiei BLA si au tras acele concluzii pe care le-au facut publice au ceva de spus si in legatura cu ROT?

Vor avea de spus cand termina evaluarea si nu cred ca va fi de bine.

Dar intre cele doua companii sunt totusi doua mari diferente: Tarom nu are datoriile si facturile neplatite la nivelul celor ale Blue Air si Tarom mai are niste active cu care poate garanta imprumuturile.

Blue Air nu garanteaza practic aproape cu nimic. Povestea cu terenul cu padure nu e o garantie reala. Cine ar cumpara un teren pentru care nu stie daca va primi autorizatie de construire, mai ales ca am impresia ca este si in zona institutului meteorologic ?

Apoi, cele 6 avioane B735, ajunse la aproape 30 de ani nu valorau pe piata nici inainte de aceasta criza mare lucru, acum scazandu-le valoarea si mai mult, asta presupunad ca ar vrea cineva sa le cumpere, fie si pentru scrap.

Iar cea mai mare problema este cea cu actiunile puse garantie. Blue Air fiind o companie cu capital negativ, valoarea lor e negativa, iar preluarea acestor actiuni de catre stat inseamna de fapt preluarea datoriilor. '''Solutia'' pe care au gasit-o cei de la Eximbank (oare la sugestia guvernului ?)a fost sa creasca valoarea actiunilor luand in calcul o promisiune de injectie de capital de 50 de milioane de euro in anii urmatori (din partea cui ?!!). Nu stiu cat de legala o fi smecheria asta, dar in niciun caz nu este normala. E ca si cand, pastrand proportiile si doar ca ilustrare a absurdului, o casa veche ar fi evaluata la pret de renovata.

In rest, nu vad cum vreuna dintre cele doua companii va putea vreodata sa restituie imprumuturile. Blue Air mai are in plus si balastul datoriilor. Cine pretinde ca o companie necompetitiva poate rambursa acesti bani intr-o perioada de criza, dupa ce in anii de crestere economica si a traficului a acumulat pierderi si datorii, in conditiile in care toti marii operatori prognozeaza abia pentru 2023-2025 o revenire la traficul din 2019, in timp ce Wizz ataca tot ce este ruta cash-cow, acela este ori rupt de realitate, ori necinstit...
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Eu nu vreau sa fiu carcotas, dar sa o luam logic, inginereste. Suma in discutie, pentru fiecare din cele doua companii, este in jur de 300 milioane de lei. Mai mult sau mai putin.
Acum hai sa ne imaginam, avand in vedere trecutul "managerial" al celor doua.
Din ce imi amintesc, BLA a raportat pe 2019 profit de 72,2 mil lei. Dupa ce in 2016-2018 avusese pierderi anuale de 120 mil lei. Bun, nu e mare lucru, dar e un trend. Acum sa imi amintiti cand a raportat ROT profit. In ultimii 10 ani macar. Si ce a patit ca a facut an de an pierderi. Ca nu imi amintesc...
Inainte de a intra in analize complicate de garantii, asset-uri, etc, hai sa vedem si asta.
Discutia despre "privat" versus "de stat" este, nu va suparati, o uriasa manipulare. Lufthansa, oricat nu ne vine sa credem, e o companie PRIVATA. Si a negociat un pachet cu guvernul german de multe MILIARDE de euro. De ce? Pentru ca numai de zeci de mii de someri nu are nevoie in asemenea context, statul german. Asta lasand la o parte sentimentul de "mandrie nationala".
 
  • 👍
Reactions: 6 users
Blue Air nu are nici pe 2019 profit din activitatea curenta. Cheltuielile totale sunt mai mari decat cifra de afaceri cu 94,3 mil lei. ''Profitul'' raportat rezulta dupa adaugarea unor venituri exceptionale de 166,5 mil lei, o suma foarte mare pentru o companie care nu stiu sa aiba participatii in alte societati sau sa fi vandut active si nu imi dau seama de unde vine, pentru ca nu publica niciodata vreun raport financiar. Daca nu le-ar publica ministerul de finante bilantul probabil ca nu am sti nimic, eventual numai cateva cifre selective care le convin lor si pe care incearca sa le speculeze cat pot.
Iar un ''trend'' este dat de evolutia pe mai multi ani, nu de cifrele de pe unul singur.
 
Cine ar cumpara un teren pentru care nu stie daca va primi autorizatie de construire, mai ales ca am impresia ca este si in zona institutului meteorologic ?
Google Maps imi da adresa Soseaua București – Ploiești nr. 97 A ca fiind exact langa Institutul Meteo. Nu stiu pentru ce regim de inaltime si mai ales daca ar putea primi cineva autorizatie de construire acolo, mai ales ca taman in spate este radarul meteo al institutiei (bila alba de pe turn, din imaginea de pe Google Street), instalatie care are nevoie de teren degajat si orizont electric pe km intregi, fara obstacole, pentru a functiona.
Terenul e, deci, o garantie cel putin discutabila, dupa cum bine ai subliniat.
 
Last edited:
N-am mai vazut atata trafic "YR" de multa vreme. N-am stiut unde sa postez informatia. Mutati-o daca e cazul.
Trafic-23-oct-2020.png
 
  • 👍
Reactions: 1 users
@sorin , multumesc de "lectia" primita. Chiar nu vad de unde atata inversunare pe BLA. Buna, rea, compania asta a depasit Tarom la numarul de pasageri. Si asta a devenit "un trend". Si, pana la urma, care e problema mai mare? Sa sustinem pana in panzele albe un "concurent" care este o imensa gaura neagra a statului roman, sa "protejam" ceea ce toti numesc o "clica" de neamuri si sa lasam sa moara o alta companie romaneasca? Pe bune, de unde pana unde "rautatea" asta?
Eu vad asa: ca in august Comisia Europeana a dat unda verde acestui ajutor, ca s-au aprobat cele doua scheme de 28 respectiv 34 de milioane de euro. Si ca, ce sa vezi, astazi BLA a si "tras" o transa de 30 de milioane de euro. Si ca, spun ei, si-au platit datoriile la stat si incep platile salariale restante. Bun, asta in timp ce "concurentul" a reusit abia in 5 octombrie sa obtina acordul CE pentru o schema similara. Asta pe langa "ajutorul de stat" ala dinainte de pandemie de (daca imi amintesc bine) de vreo 37 de milioane de euro.
Hai sa judecam cu aceeasi masura. Absolut nimeni nu stie ce va fi in lunile urmatoare, toate planurile de azi pot sa nu mai fie valabile maine. Daca e sa fim sinceri, eu ma si mir ca guvernul asta a gasit macar calea asta de a folosi 130 de milioane pentru cele doua companii. Cand acelasi stat roman cheltuie 10-12 milioane de euro pe km de autostrada, cred ca banii astia sunt printre cei mai "corecti".
 
Reactions: 3 users