Incident Tarom SUJ-OTP ,ATR 42 , explozie anvelope la aterizare

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
O echipă de inspectori de la Autoritatea Aeronautică investighează şi la această oră incidentul de pe Aeroportul Internaţional Otopeni, în care o aeronavă a rămas în mijlocul pistei, având cauciucurile complet distruse. • Concluziile preliminare ale anchetei se îndreaptă către o eroare a piloţilor TAROM, care nu ar fi respectat procedurile de aterizare. • Comandantul aeronavei ar fi tras frâna de urgenţă, care se acţionează, de regulă, după ce aeronava este parcată. • Surse aviatice au explicat pentru Libertatea că sistemul de frânare al aeronavei era funcţional la momentul producerii incidentului. • Ipoteza cauciucurilor uzate a fost eliminată pentru că, transmite TAROM, în urma inspecţiei vizuale făcută de cei doi piloţi înainte de decolare, „nu au fost observate semnalizări necorespunzătoare”.

A apărut înregistrarea discuției dintre controlorii de trafic de la Otopeni și echipajul navei:

"Tarom 638 Tango, să ştiţi că e ceva fum după dumneavoastră.
Am copiat. Mulţumesc!
Deocamdată nu putem să ieşim pe pistă.
Nu e problemă, nu aveţi trafic în spatele dumneavoastră la aterizare, deci rămâneţi pe poziţie.
Din informaţiile de la Wizz-ul care a trecut pe Oscar, am înţeles că aţi fi avut explozie pe partea dreaptă.
Am înţeles. Mulţumesc!
"
 
Au inceput sa apara si reportajele senzationaliste bazate pe acest incident. Mi se pare mie, sau avionul din animatie este un ATR 72, in timp ce acela implicat in incident este un ATR 42?