[TCE] Discutii generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
...aeroportul va avea 180 de milioane de lei la dispoziție pentru dezvoltarea unui terminal de pasageri modern și acces la facilități pentru aeronave conform standardelor europene.
Se investește în modernizarea şi extinderea terminalului de pasageri, modernizarea platformei de îmbarcare-debarcare şi a căii de rulare alfa (construite în 1973), dar și în construirea platformei dedicată activităţilor de degivrare/antigivrare aeronave.
Pentru atingerea acestor obiective, terminalul de pasageri va fi dimensionat pentru operarea unor aeronave de capacitate mare (190 de pasageri la ore de vârf).
De asemenea, vor fi modernizate platforma de îmbarcare – debarcare APRON 1, calea de rulare Charlie (TWY C) cu poziție izolată, suprafața nivelată a benzii caii de rulare, suprafața de deservire cu echipamente handling, drumurile de acces, respectiv parcarea auto.
Pe lângă suma asigurată prin fonduri europene (FEDER), la finanțarea acestui proiect vor mai fi alocate sume din bugetul de stat și din cel al Consiliului Județean Tulcea....

 
  • 👍
Reactions: 1 user
Cursele charter TCE-AYT au fost scoase din sistemele de rezervari
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Știe cineva dacă au început lucrările de modernizare a terminalului? Există contract semnat cu firma Concelex.
 
Nu stiu de ce nu se ocupa cei de la TCE mai mult de tema asta. Dar în anii trecuți marea majoritate a acestor zboruri feeder pentru croaziere au operat la CND cu transfer la Tulcea.
 
Poate ca o data cu deschiderea Podului de la Braila sa prinda viata si acest aeroport.

Ar fi o alternativă de luat în calcul. Sunt 50+ curse pe zi pe ruta Galati - Brăila - Otopeni care parcurg traseul în 3h30m - 4h + alte 2-3 curse zilnice către aeroportul din Bacău care fac 2h30m pe drum + încă vreo 8-10 curse de 4h între Tulcea și Otopeni. Odată cu deschiderea podului distanța dintre Galați/Brăila și aeroportul din Tulcea va putea fi parcursă constant în ~1h20m, eliminând incertitudinile dpdpv. timing de la traversarea cu ferry-ul.

Poate încearcă cei de la Wizz un 2x weekly către clasicul LTN, eventual să mute o parte din ce operează de pe BCM acum că încep și cursele de la Brașov și li se cam reduce aria de captare.
 
Last edited:
Conducerea aeroportului susţine că în aprilie anul acesta finalizează un nou proiect de modernizare a terminalului, în valoare de 190 mil. lei (pe fonduri europene), demarat în 2021 şi că poartă discuţii cu Wizz Air, Ryanair şi HiSky. „Acum aeroportul nu mai are nicio problemă privind conformitatea cu normele europene. Am investit în extinderea terminalului actual, am ajuns la o capacitate de 200 de pasageri pe oră şi vom face recepţia lucrărilor în aprilie. Avem discuţii cu Wizz Air, HiSky, Ryanair pentru a avea curse internaţionale regulate de la Tulcea. Sperăm ca din vară să avem astfel de curse“, a declarat Vâlcu Stoian, directorul general al aeroportului din Tulcea.

„Aeroportul din Tulcea va fi conform cerinţelor [Schengen] după finalizarea implementării proiectului <<modernizare şi extindere terminal pasageri; modernizarea platformei de îmbarcare – debarcare şi a căii de rulare Alfa (construite în 1973); construire platformă dedicată activităţilor de degrivare/antigivrare aeronave>>, realizat în proporţie de 90%. Termenul estimat pentru finalizarea acestui obiectiv, precum şi pentru operaţionalizare fluxuri Schengen/non-Schengen este 15 februarie 2024”

Stoian Vâlcu, un pensionar care joacă la Loto și care, profesional, nu are nici o legătură cu managementul aeroportuar, conduce aeroportul Tulcea, instituție aflată în subordinea Consiliului Județean. Acest consiliu este dominat de PSD și este condus de baronul local Horia Tedorescu. Vâlcu era, în 2019, vicepreședinte al organizației județene a PSD Tulcea.
 
Last edited: