Ten Airways (-/OTJ)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,310
2,895
903
Aotearoa
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
MD Douglas MD83 49345 1371 N563AA Jetran ferried 11mar12 SAT-FWS for paint into?

sau nu e vorba de Jetranul nostru?
 
Re: JeTran Air (-/MDJ)

Eram in dilema din cauza reg-ului. De asta am si pus intrebarea.
Alt Jetran nu am gasit.
 
Re: JeTran Air (-/MDJ)

Pentru cei care au ratat stirea, sau nu stiau, Jetranul nostru sa transformat in Tend Air, dupa numele patronului...
 
Re: JeTran Air (-/MDJ)

Mersi Vali de info. ICAO/IATA a ramas acelasi? Sa stiu daca mai trebuie schimbat ceva in titlul threadului.
 
Re: Tend Air (-/MDJ)

Interesant este totusi ca în lista operatorilor certificati a AACR figureaza ambele companii cu AOC diferit si alte aeronave înmatriculate ... ::)
 
Re: Tend Air (-/MDJ)

E posibil ca AOC-ul Jetranului sa apara ca activ pana la data expirarii...

habar n-am de ce apar amandoua... dar Jetran sigur nu mai e... a ramas Medallion Air si Tend Air

Mai e o chestie... toate MD-urile de pe BBU a le cui sunt acum sau ce se va intampla cu ele?
 
Re: Tend Air (-/MDJ)

Situatia cu Jetran e mai "complicata".
Cand Tender Group a cumparat Jetran, a fost de fapt o tranzactie a aeronavelor. A cumparat cu alte cuvinte Jetran Asset Management . Scriptic vorbind nu am idee cum arata actionariatul in ORC , dar stiu ca de fapt Tender a cumparat de la Jaffe aeronavele. Sigur, ele erau inscrise in AOC Jetran si asadar legatura era facuta.

http://www.jetranair.com/files/YR-OTN/Registration%20Certificate%20YR-OTN.pdf

De exemplu YR-OTN - Proprietar TENDER SA / Detinator JETRAN AIR SRL. La fel MDS , MDJ , MDR , MDL.

Nu stiu cate deintre ele sunt si operationale. Stiu ca OTN a iesit in 2009 din D-check parca de la Romaero (termen generic, la MD check-urile sunt altfel clasificate , voiam doar sa subliniez ca OTN a suferit un general overhaul).

LE :
Vali, AOC lui Jetran a fost reinnoit acum cateva zile : AOC RO-021(a) - valabil pana in 6.03.2014 , iar TEN Airways are AOC RO-o33(a) valabil pana in 17.11.2012 (fiind prima autorizare, e valabil doar un an). Pe Jetran sunt inscrise aeronavele mentionate de mine mai sus, iar pe Ten Airways e doar MD-82 YR-MDK.
 
Re: Tend Air (-/MDJ)

Ia uitati ce am gasit din greseala pe pagina TLV:

TEN AIRWAYS

arr. OTJ 2093 BUCHAREST 22:25 Monday Terminal 3
dep. OTJ 2094 BUCHAREST 00:15 Tuesday Terminal 3

1/7 (13.05 - 01.10)

Are cineva vreo idee sau informatie despre asta?
 
Eu nu inteleg cum avionul ala a mai zburat dupa doua ore. Adica nu-i un incident destul de grav faptul ca a izbucnit un incendiu incat sa a fie tinut la sol pana il verifica cum trebuie?
 
Salutare tuturor

Conform RACR-REAC (procedura de raportare a evenimentelor in aviatia civila din RO, o gasitit pe site-ul AACR) capitolul 3, RACR-REAC.0300, citez:

'(1) Orice accident de aviaţie civilă se raportează de către persoana fizică sau juridică care a constatat sau a fost informată despre producerea accidentului, direct la IAvC şi AACR.
Raportarea se face:
a) telefonic cât mai curând posibil, la telefoanele operaţionale ale IAvC şi AACR; şi
b) în scris în maxim 6 ore, prin orice mijloace de comunicare la IAvC şi AACR.

(2). Raportarea va conţine, pe cât posibil, informaţiile prevăzute la art. 7 din OG nr. 51/1999, aprobată şi completată prin Legea nr. 794/2001. Raportarea se poate face utilizând formularul din Anexa V.
(3). Incidentele grave (conform listei prezentate în Anexa III) sau care sunt apreciate de raportor ca fiind grave se raportează similar cu accidentele (vezi pct. (1) de mai sus).'

Daca citim in anexa III unde sunt definite aceste incidente grave avem, iar citez:
' incendiu sau fum în compartimentele aeronavei sau incendiu la motor, chiar dacă acesta a fost stins prin mijloace proprii;'

Prin urmare ceea ce s-a intamplat pe OTP cel putin din acest punct de vedere se incadreaza in categoria incidente grave ceea ce trebuiau raportate in maxim 6 ore de la eveniment autoritatilor competente.
Ca operatorul a raportat sau nu, nu am de unde sa stiu dar apar cateva semne de intrebare:

- Chiar daca operatorul nu a raportat, turnul de control a OTP trebua sa raporteze el (tot in aceasta procedura scrie);

- Astazi dimineata am vazut la TV (nu mai retin care) asteptand la un consult oftalmologic intr-o clinica un scurt reportaj referitor la acest incident grav, chiar reportera care prezenta stirea facand afirmatia ca acest incident ar fi fost ascuns de reprezentatii operatorului;

- De ce nu a existat, cel putin in media de la noi (nici pe Aviation Herald nu apare, am verificat eu la ora 12.00LT) cu exceptia acelei stiri de astazi dimineata (poate au fost aseara prezentate, deci daca gresesc rog sa ma corectati) nici o informare asupra acestui incident grav.
Au fost incidente mai mici ca si gravitate si media de la noi a trambitat zile in sir despre ele.

Da, normal ar fi fost ca zborul sa se faca cu o alta aeronava, chiar daca sa spunem ca defectul a fost remediat. Tine de imaginea operatorului si confortul pasagerilor.
Aeronava ar fi trebuit sa fie investigata suplimentar, dat fiind gravitatea situatiei (stau sa ma gandesc ce s-ar fi intamplat daca in timpul zborului s-ar fi intamplat ceva mai grav).

Mai un lucru sa mentionez, in alte tari daca sa spunem ai o interventie technica dupa un eveniment grav, si reusesti sa rezolvi defectul autotitatile aeroportului nu iti permit sa decolezi daca nu transmiti catre ei certificatul de repunere in serviciu al aeronavei emis dupa efectuarea lucrarii de intretinere, sa se asigure ei cel putin in documente ca nu permit decolarea unei aeronave care are probleme technice

Imi cer scuze pentru eventualele greseli grmaticale dar am niste atropina in ochi si vreo 4 ore nu ar trebui sa scriu si sa citesc nimic dar am fost foarte intrigat de ceea ce nu s-a informat pe la noi si nu m-am abtinut sa nu scriu.

Multumesc
 
Da, este absolut straniu ca în massmedia din România acest incident practic nu exista.

Iar faptul ca la un asemenea incident grav (mersi de documentatie) în mod normal aeronava nu reporneste dupa 2 ore mi se pare logic fara sa ma pricep în detaliu.
 
Conform unei surse sigure, este vorba de YR-HBH.
 
ch.aviation...

News


Blue Bird Airways Logo / © Blue Bird Airways

Greece's Blue Bird Airways leasing two MD-82s from Ten Airways

14JUN2013

Blue Bird Airways (BZ, Athens Int'l) has added two MD-82s, YR-OTN (cn 49119) and YR-MDK (cn 49139), to its fleet on wet-lease from Romania's Ten Airways (OTJ, Bucharest Baneasa). Founded in 2008, Blue Bird also operates a B737-400, SX-TZE (msn 27632) and is mainly involved in charter flights for tour operators
 
I-auzi ! :
Printre companiile prezentate la standul României s-a aflat şi compania aeriană TEN AIRWAYS, companie reprezentată de Cciro Italia, prin intermediul preşedintelui Eugen Terteleac. Compania va intra în curând pe piaţa italiană, cu mai multe zboruri spre Bacău, Bucureţti şi Timişoara
:eek:
rgnpress.ro
Este vorba de standul României de la Bursa Internaţională de Turism (BIT) de la Milano (febr 2014).
Comunicarea este a Reprezentanţei Camerei de Comerţ şi Industrie a României în Italia (Cciro Italia)[DOUBLEPOST=1392915885][/DOUBLEPOST]De asemenea siteul ,daca nu ma inseala memoria ,s-a modificat . Are chiar si o rubrica de Scheduled Services (goala momentan) .
 
Daca intra deja in aprilie ar cam trebui sa anunte .
Nu prea vad insa cum ar putea concura ,ca new entry ,OTP-VRN ,care este servita de WZZ.