[TGM] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Da Cimber a depus azi cererea de insolventa si a sistat toate zborurile ... :(

Cu operarea începuse (desi nu am confirmare, dat trebuia) de saptamâna trecuta, sa vedem ... cineva trebuie sa vina, macar sa ia pasagerii de la TGM ...

Dar cine stie ... daca Schreiber Tours a achitata cumva câteva curse în avans ... s-ar putea ca aceasta insolventa a Cimber sa-i omoare si pe ei ... ::)
 
Calin, te miri? Graba strica treaba. Ro style, freestyle.
 
Thomas, intradevar operarea zborului incepuse, a apucat sa vina o singura data anul asta in data de 28.04.
Cursa EKCH-LRTM-EKCH a fost operata cu ATR72 OY-CIM .
 
Problemele la Cimberair au aparut dupa fuziunea dintre Cimber si Sterling.
Rutele regionale si interne operate cu aeronave mici CRJ 200, ATR 42-500, ATR 72-500 au mers foarte bine, insa au avut pierderi pe rutele operate cu aeronavele preluate de la Sterling (B737), rute de 2-3 ore spre destinatii turistice din Grecia, Spania, Italia, etc.

Acum cateva saptamani au anuntat ca incepand din luna octombrie, vor renunta la B737 si la destinatiile spre sudul europei, si ca vor sa revina la ceea ce a fost Cimberair - adica zboruri in Scandinavia si nordul germaniei.

Cimber Sterling putea fi salvata, daca miliardarul ucrainian care e actionar majoritar la Cimber Sterling ar fi bagat 50 de milioane de euro in companie, ca sa ii tina in viata pana in octombrie.
Din octombrie ar fi scapat de aeronavele si de rutele care le-au adus pierderi, si si-ar fi putut continua activitatea cu CRJ 200, ATR 42-500 si ATR 72-500.

Din cate am inteles, miliardarul ucrainian care e actionar majoritar si la compania Skyways vrea sa lase compania Cimber Sterling sa dea faliment, iar in urmatoarele zile sa cumpere CRJ urile, ATR-urile si sa infiinteze o noua companie.
In felul acesta nu trebuie sa bage 50 de milioane de euro in companie, scapa si de creditori, scapa de rutele neprofitabile si de B737, si cumpara doar aeronavele care i-au adus profit CRJ 200 si ATR 42/72.

Despre ruta charter CPH-TGM nu se stie nimic inca, eu sper ca Schreibertours sa incheie un contract de colaborare cu alta companie aeriana si sa zboare la Targu Mures. Companiile care ar putea sa zboare la TGM ar putea fi (Skyways, Danish Air Transport, Flybe, etc).
Deocamdata pe pagina de internet a aeroportului din Copenhaga zborul CPH-TGM din 05.05.2012 apare ca anulat.
 
... si n-a mai venit azi nici un avion cu danezi la Mures ... Trebuie sa-i duca acasa cu ceva, sunt curios ce aeronava o sa vina pana la urma.
 
"VicMures" said:
... si n-a mai venit azi nici un avion cu danezi la Mures ... Trebuie sa-i duca acasa cu ceva, sunt curios ce aeronava o sa vina pana la urma.

Banuiesc ca danezii care erau in Romania si urmau sa se intoarca in Danemarca in data de 05.05.2012, au plecat inapoi de la Bucuresti cu zborul Scandinavian Airlines OTP-CPH.

Ramane de vazut daca Schreibertours va reusi sa incheie un contract de colaborare cu alta companie aeriana pana sambata viitoare.
Urmatoarele doua saptamani sunt decisive. Daca nu zboara CPH-TGM nici sambata viitoare (12.05.2012) si nici in 17.05.2012, eu nu ii vad bine.

Cimber Sterling e scoasa la vanzare pe bucati. Deci nu e nevoie sa cumperi toata compania, ci doar o parte din aeronave, si poti sa preiei doar o parte din fostele rute Cimber Sterling.

Patru aeronave Cimber sunt in aer - zboara pentru SAS.
SAS nu are aeronave mici si are nevoie de aeronavele Cimber Sterling ( CRJ 200 si ATR 42-500) pe rutele interne si dar si pe unele rute din Europa (OTP, HAM, DUS etc).
 
"Thomas" said:
Nu stiu scopul acestor curse, banuiesc ca e vorba de ceva contractare pentru o firma sau ce stiu eu ce event (nu se pot cumpara bilete pe segmentele de TGM), dar oricum interesant pentru spotteri:

10.05.2012 - RO 232 09.00 BUD - 10.50 TGM 11.20 - 12.05 OTP 318
14.05.2012 - RO 233 18.20 OTP - 19.05 TGM 19.35 - 19.35 BUD 733

Se confirma si pe site-ul TGM aceste curse. În mod normal pe 09.05 ar trebui sa apara si Tunisair Express la TGM ... ::)
 
Companie noua la TGM.

In urma falimentului Cimber, cursele de Copenhaga si Billund au un nou operator : Wideroe.
Ei au in flota - De-Havilland-Canada DHC-8 Dash 8
De-Havilland-Canada DHC-8-100
De-Havilland-Canada DHC-8-200
De-Havilland-Canada DHC-8-300
De-Havilland-Canada DHC-8-400
- Fokker F50

Cel mai probabil vor veni cu Dash Seria 400.
 
Bine ca nu s-a terminat cu traficul din Danemarca. Mersi de info.
 
A decolat aeronava Widerøe cu intarziere de 10 min.
Poate o prinde cineva la TGM - ar fi o premiera in Romania.

12:15: Tirgu Mures, Widerøe, WF7003, Departed 12:25
 
Iar pe site apare, pentru data de 19:
QI 2491 Copenhaga Targu Mures 16:00 CIMBERAIR IN TIMP ON TIME
QI 2492 Targu Mures Copenhaga 16:45 CIMBERAIR IN TIMP ON TIME

Cei de la IT lucreaza in contratimp?

VicMures ai prins cumva Widerøe?
 
"Zsolt" said:
Iar pe site apare, pentru data de 19:
QI 2491 Copenhaga Targu Mures 16:00 CIMBERAIR IN TIMP ON TIME
QI 2492 Targu Mures Copenhaga 16:45 CIMBERAIR IN TIMP ON TIME

In perioada 19 Mai - 29 Sep 2012 Wideroe va opera curse EKCH-LRTM-EKCH in ziua 6 (sambata).
Aterizare la TGM la 1300 UTC. Plecare de la TGM ora 1400 UTC.
Primul zbor a fost operat cu Dash seria 400, LN-WDF.

Deabia astept sa-i prind in poze ;)
 
"Thomas" said:
10.05.2012 - RO 232 09.00 BUD - 10.50 TGM 11.20 - 12.05 OTP 318
14.05.2012 - RO 233 18.20 OTP - 19.05 TGM 19.35 - 19.35 BUD 733

Thomas, multumesc pt info, daca nu anuntai pe forum nu mi-as fi adus azi aparatul cu mine. Cursa LROP-LRTM-LHBP este operata cu B733 YR-BGD.
Maine o sa pun si cateva poze :)
 
Se stie ceva legat de pasageri sau pentru cine este operata cursa?
Eu ma gandesc ca a fost ceva organizat de UDMR intre 10-14, dar nu sunt in tema, chiar urasc politica.
Ma gandesc ca a fost asa, pe 10 devreme un reposition flight de la OTP la BUD, de acolo BUD - TGM charter, dupa care reposition acasa la HUBul cel mare, la OTP.
Azi reposition OTP - TGM, charter TGM - BUD, dupa care, seara tarziu va reveni la OTP.
 
Nu e cu reposition. E zborul regulat RO OTP-BUD-OTP care în aceste zile face un stop-over la TGM.

Oprirea la TGM si schimbarea echipamentului este pentru a lua niste pasageri pentru Gedeon Richter.
 
Credeam ca e ceva charter. Mersi de info.
 
"Thomas" said:
Nu e cu reposition. E zborul regulat RO OTP-BUD-OTP care în aceste zile face un stop-over la TGM.

Oprirea la TGM si schimbarea echipamentului este pentru a lua niste pasageri pentru Gedeon Richter.

Sunt tare curios ce LF au zborurile ROT catre Budapesta.
Stiindu-se faptul ca relatia LRTM-LHBP a mers intotdeauna bine cred ca nu ar fi deloc rau daca unele dintre zborurile LROP-LHBP-LROP s-ar mai opri si pe la TGM sa mai ia niste pasageri.
Ideea cred ca ar fi fezabila, mai ales in contextul falimentarii Malev, care venea in lunile bune de vara chiar zilnic pe la noi.
Sa nu mai spun ca, per total, numarul curselor saptamanale Malev in Transilvania in vara anului trecut ajungeau la 14 - Cluj Napoca, 7 - Targu Mures, deci un total de 21. Wizzair a avut niste mici initiative de a compensa aceste curse pierdute, dar fara succes.
TAROM chiar cred ca ar avea pasageri, daca ar veni pentru inceput ... sa zicem ... 3/7 sau 4/7, in zilele care nu opereaza Wizzair.
 
Poate vor observa acest lucru cei de la Tarom cu ocazia acestui experiment, dar cred ca imi doresc cam multe.