[TGM] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Conform Odinului nr.360/04-05-2012 dat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, aparut in Monitorul Oficial nr. 317/11 mai 2012, se aprobă certificărea Aeroportului Transilvania Târgu Mureş ca aeroport internaţional.
 
Pista Aeroportului "Transilvania" din Târgu Mures va intra în reparatii la sfârsitul lunii iunie, dat fiind ca din 1968, de când a fost data în exploatare, nu a beneficiat de nicio reparatie capitala, lucrarile costând peste un milion de lei, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit unui comunicat de presa transmis, miercuri, de conducerea Aeroportului "Transilvania" din Târgu Mures, exista o serie de suprafete de miscare, precum pista de aterizare/decolare, calea de rulare B si platforma de parcare aeronave B, a caror stare s-a înrautatit.

Pentru pista, care va intra în reparatie la sfârsitul lunii iunie, Consiliul Judetean Mures a alocat peste un milion de lei.

Pista a fost construita în anul 1968, iar de la data darii în exploatare si pâna în prezent nu a beneficiat de nicio reparatie capitala, motivul fiind lipsa fondurilor necesare, cu toate ca o asemenea reparatie se impune la fiecare 28 de ani de exploatare.

"În baza auditului efectuat de AACR în luna iulie 2011, în urma caruia a fost eliberat certificatul de autorizare, conducerea aeroportului a elaborat o strategie de reparatii în regim de urgenta pentru anul 2012, care cuprinde reparatiile curente strict necesare, minime. (...) Consiliul Judetean Mures a alocat pâna în prezent aeroportului suma de 1.020.000 de lei pentru lucrari de reparatii care vor fi executate la pista de aterizare-decolare, programate pentru finalul lunii iunie 2012, adica 24-30 iunie 2012", se arata în comunicat.

Conform sursei citate, de efectuarea acestor reparatii depinde inclusiv obtinerea fondurilor europene prin POS-T (Programul Operational Sectorial Transport). Totodata, pista va trebui extinsa pâna la 3.600 de metri.

"Daca se constata ca nu este posibila o finantare din aceste fonduri pentru demararea lucrarilor la extinderea pistei, este imperios necesara alocarea unor resurse financiare pentru efectuarea procedurilor de reparatii capitale", mai spune conducerea Aeroportului "Transilvania" din Târgu Mures.

Potrivit sursei citate, în 27 martie la Bruxelles, în sedinta Consiliului pentru Transport a fost revizuita Reteaua de transport TEN-T si s-a stabilit includerea municipiului Târgu Mures în reteaua prioritara CORE a programul european de transport TEN-T, ceea ce faciliteaza dezvoltarea transportului intermodal al judetului Mures (sectorul de transport rutier, feroviar si aerian).

"În cadrul negocierilor purtate cu reprezentantii Comisiei Europene partea româna a inclus în reteaua TEN-T a Uniunii Europene culoarele de autostrazi din vecinatatea Aeroportului Transilvania Târgu Mures, proiectul de realizare a platformei multimodale necesitând initiativa autoritatilor administratiei publice locale în colaborare cu entitatile reprezentative ale celor trei forme de transport, favorizând dezvoltarea întregii regiuni deservite", se arata în comunicat.

Totodata, conducerea Aeroportului anunta ca Ministerul Transporturilor a emis, în 4 mai, ordinul privind certificarea ca aeroport international a Aeroportului "Transilvania" din Târgu Mures, dupa ce o comisie interministeriala a verificat, anul trecut, conditiile si modul de îndeplinire a standardelor la aerogara, pentru autorizarea fluxurilor non-Schengen si clasificarea ca aeroport international.

În 13 septembrie 2011 a avut loc deschiderea oficiala a aerogarii non-Schengen la Aeroportul "Transilvania" din Târgu Mures, în urma unor investitii în valoare de 1.330.000 de lei, aerogara fiind rearanjata pe o suprafata de 280 de metri patrati, la care s-au adaugat spatii de constructii noi de aproximativ 470 de metri patrati.

Sursa: gandul.info
 
"VicMures" said:
In perioada 19 Mai - 29 Sep 2012 Wideroe va opera curse EKCH-LRTM-EKCH in ziua 6 (sambata).
Aterizare la TGM la 1300 UTC. Plecare de la TGM ora 1400 UTC.
Primul zbor a fost operat cu Dash seria 400, LN-WDF.

Al doilea zbor operat cu aceeasi aeronava, LN-WDF. Poze maine :)
 
Aeroportul „Transilvania” Tg Mureş şi-ar putea sista activitatea la finele lunii iunie.

Avertismentul a fost lansat azi, într-o conferinţă de presă, de directorul Ştefan Petru Runcan.
Acesta a declarat că, până în data de 25 mai, bugetul alocat de Consiliul Județean Mureș pe anul în curs a fost utilizat în proporție de 80 %.
Aeroportul „Transilvania" Târgu Mureş şi-ar putea pierde şi unul din principalii clienţi din cauza taxelor aeroportuare, un operator aerian low cost care aducea aproape 70 la sută din încasări.
Taxele vor creşte de 2-3 ori după ce Curtea de Apel Cluj a respins săptămâna trecută suspendarea executării măsurii de aplicare a noilor tarife de operare de pe Aeroportul „Transilvania" Târgu Mureş în anul 2012.
Secretarul Consiliului Judeţean Mureş, Paul Cosma, susţine că nu există niciun fel de probleme de finanţare a Aeroportului Transilvania.
Paul Cozma a explicat că noile tarife de operare sunt de fapt o aliniere la normele europene.

Conform radiomures.ro

****

Mihai Poruțiu este noul șef al Aeroportului Târgu-Mureș

Ștefan Runcan va fi înlocuit de la conducerea consiliului administrativ al Aeroportului Transilvania din Târgu-Mureș, cu Mihai Poruțiu, consilier județean PDL, după ce acesta din urmă a trecut de proba eliminatorie de limba engleză, iar Runcan a fost eliminat.

Comisia de examinare, instituită de Consiliul Judeţean, a anunţat rezultatele concursului pentru desemnarea conducerii Consiliului de Administraţie a regiei, iar cel care a obţinut cele mai multe puncte a fost consilierul judeţean Mihai Poruţiu. Funcţia de vicepreşedinte al Consiliului de Administraţie a fost obţinută de consilierul local Peti András. Cei doi vor fi validaţi în şedinţa de astăzi a Consiliului Judeţean Mureș. „A fost un concurs foarte serios şi foarte bine organizat, nu trebuie să existe nici o suspiciune în acest sense. Rolul meu și al noului consiliu de administrație, este acum acela de a transforma acest aeroport în cel mai important pol de dezvoltare economică a judeţului nostru”, a declarat Mihai Poruţiu.

Runcan crede că a fost sabotat

”Consider că a fost comis un abuz. La finalul probei de engleză, depășisem baremul de 70 de puncte, dar acesta a fost apoi mărit la 80 de puncte. Se spune că nu contează câte voturi primești, însă cine numără voturile. S-a dorit îndepărtarea mea, dar încă nu s-a reușit, aștept să văd rezultatul contestației depuse de mine la finalul aflării rezultatelor”, a declarat Petru Runcan.

Disensiunile dintre conducerea CJ Mureș și cea a Aeroportului Transilvania sunt arhicunoscute, acestea fiind legate de bugetul Regiei. Conducerea aeroportului susţine că instituția nu va mai putea funcţiona de la sfârşitul lunii iunie, deoarece a consumat 80% din bugetul alocat de Consiliul Județean, iar vina aparține Consiliului, care nu a fost de acord cu bugetul propus, de 11,365 milioane de lei, stabilind un fond de numai 7,4 milioane de lei, cu o compensaţie de doar 2,1 milioane de lei. O mare parte din bani au fost pompați în pista aeroportului, care va fi reabilitată luna viitoare.

sursa: adevarul

In primul articol vechiul director anunta ca aeroportul ramane fara bani. Sa vedem ce va zice noul director, si mai ales ce va face.

PS
vreau sa dau si eu un examen de "ICAO English" - oare devin director de aeroport? sau trebuie sa trec si examenul politic?
 
Iar o sa spuneti ca "vorbeste clujeanul" dar intreb si eu :
Aeroportul Tg Mures este organizat ca regie autonoma a Consiliului Judetean Mures. Cu oarecari nuante, regia asta functioenaza ca si un SA , isi face un buget de venituri si cheltuieli si ca atare , cat incaseaza ca venit, atat cheltuie. Sau merge pe deficit, asta insemnand ca cineva acopera cheltuielile peste venituri. "Cineva" e fir un credit bancar fie o injectie de capital al proprietarului. In nici un caz o "subventie" asa cum inteleg ca reclama Runcan.
Pana la urma rezultatul asta e consecinta politicii aiuritoare pentru care nici macar nu e Runcan singurul vinovat. sa ne amintim de "presiunile" lui Borbely ca Wizzair sa opereze (spun unii) aproape gratis .
Ca o paranteza Wizz a publicat orarul de iarna 12/13. Din ce vad aeronava va face niste zboruri cu frecvente de 1/7 pe MAD si BCN , 2/7 la DTM, BVA, BGY si FCO, doar LTN ramane la 4/7 . O utilizare mica, ce implica venituri mici pt TGM, chiar asa la tarifele alea "minuscule". daca "se aliniaza la normele europene" tare mi-e frica ca Wizz isi muta iar aeronava la CLJ sa faca fata concurentei eventuale a TIA.
 
Noul Consiliu de Administrație al Aeroportului Târgu Mureș

Aeroportul Transilvania Târgu Mureș are un nou Consiliul de Administraţie (CA). Acesta este format din Mihail poruțiu- preşedinte al Consiliului de Administraţie, administrator executiv, reprezentant al autorităţii publice tutelare, Peti Andrei - vicepreşedinte al Consiliului de Administraţie - administrator executiv, Maria Spinei – membru al comitetului de audit – administrator neexecutiv, Dorin Ivaşcu - membru al comitetului de audit – administrator neexecutiv şi reprezentantul Ministerului Finanţelor Publice.

Poruțiu va fi la conducerea CA timp de patru ani și se va ocupa de conducerea, organizarea şi gestionarea activităţii Regiei Autonome Aeroportul Transilvania Târgu Mureş.

Printre obiectivele şi criteriile de performanţă solicitate de Consiliul Județea Mureş administratorului executiv, preşedinte al Consiliului de Administraţie la Aeroportul Transilvania Târgu Mureş se numără finalizarea investiţiilor în curs, promovarea proiectului de dezvoltare infrastructură POS-T, diversificarea şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor aeroportuare în vederea creşterii veniturilor proprii şi a gradului de autofinanţare, dezvoltarea colaborărilor şi a parteneriatelor pentru creşterea traficului aerian şi a numărului de pasageri şi îndeplinirea activităţilor specifice Serviciului de Interes Economic General.

sursa: citynews.ro
 
De mâine se pare ca încep de la TGM curse charter spre HRG.

Turoperatorul kartago Tours a mutat se pare cursele prevazute HRG-CLJ-OTP-HRG la TGM în loc de CLJ.

Din informatiile pe care le am, acestea trebuiau sa fie operate de catre Air Arabia Egypt ... sa vedem cine va opera mâine ... ::)
 
Potrivit comunicatului de presa remis de catre conducerea Aeroportului Transilvania din Tîrgu-Mures, desi la finele lunii iunie Aeroportul trebuia sa fie supus unor lucrari de reparatii, acestea se amâna. "Aeroportul Transilvania Tîrgu-Mures va functiona în regim normal în perioada 24-30 iunie 2012. Lucrarile de reparatii curente la suprafetele de miscare - pista de aterizare decolare, calea de rulare B si platforma de parcare aeronave B - de la Aeroportul Transilvania Tîrgu-Mures, preconizate a fi realizate în perioada 24-30 iunie vor fi efectuate într-o alta perioada, dupa anuntarea, din timp a pasagerilor si a operatorilor aerieni care îsi desfasoara activitatea pe Aeroportul din Tîrgu-Mures."
 
Se confirma charterul de HRG începând de azi:

E5 3751 HURGHADA Targu Mures 18:30 AIR ARABIA
E5 3752 Targu Mures HURGHADA 19:20 AIR ARABIA

cât si routing-ul HRG-TGM-OTP-HRG
 
Duminica 24.06 vine din nou ROT cu 733 pe TGM (stopover pe OTP-BUD):

arr. 19.05
dep. 19.35
 
"Thomas" said:
Se confirma charterul de HRG începând de azi:

E5 3751 HURGHADA Targu Mures 18:30 AIR ARABIA
E5 3752 Targu Mures HURGHADA 19:20 AIR ARABIA

cât si routing-ul HRG-TGM-OTP-HRG

A fost in seara asta A320 SU-AAC de la Air Arabia. Poze maine ...
 
Air Patriot. Un nou operator aerian la Targu Mures.

Omul de afaceri Cosmin Pop se află în stadiu avansat cu un proiect pentru o nouă investiție: deschiderea unui operator aerian cu baza la Tîrgu-Mureș. Dacă planurile merg bine, operarea ar urma să înceapă, cel mai probabil, la începutul anului viitor, deși dorința lui ar fi fost ca prima cursă să fie operată undeva în jurul Crăciunului. Investiția este de 500.000 de euro, sumă pe care Cosmin Pop spune că a capitalizat-o deja, așadar soarta apariției Air Patriot, căci acesta este numele viitorului operator aerian, ține acum doar de ultimele negocieri, însă și cele mai importante: „Toate aeroporturile au publicate taxele, iar planul de afaceri a fost făcut deja pe baza acestor taxe și nu e nevoie de negocieri suplimentare. Acum suntem în negocieri finale pentru aducerea aeronavei, negociem cu operatorul platformei pentru intrarea într-un sistem de ticketing on-line internațional și apoi suntem gata. Doar aceste două lucruri mai trebuie lămurite. Baza va fi la Tîrgu-Mureș, aici urmând să facem și cazarea aeronavelor”.

Vor fi curse regulate, de linie, care vor opera pe tot parcursul anului, spre deosebire de cursele charter care fac majoritatea traficului pe Aeroportul Transilvania Tîrgu-Mureș. „Nu este vorba despre curse turistice. Sunt curse de linie, pentru turiști, oameni de afaceri, tot. Vor fi curse pe care călătorii se pot baza. De șase luni se lucrează numai cu cifre. Pentru ca să deschizi o linie aeriană nouă în perioada concurențială în care suntem, perioada de pregătire poate să meargă până la doi ani”, mai precizează omul de afaceri.

Inițial, planul de afaceri se baza pe operarea cu o singură aeronavă de 30 de persoane, care se afla înainte în flota Malev, companie care a intrat în faliment. Avioanele nu vor avea clasă business, toate locurile urmând să fie configurate pentru clasa economic. Dacă toate merg bine, mai sunt încă două aeronave care pot și ele luate în leasing. Contractul de leasing prevede de asemenea preluarea aeronavei cu tot cu echipaj și mecanici, așadar e nevoie în plus doar de stewardese. Cursele se vor face zilnic, frecvența cea mai mare urmând să fie spre București. Cosmin Pop explică: „În fiecare dimineață de la 7:30 va fi o cursă de București, cu întoarcere. Alternativ la două zile va fi Tîrgu-Mureș – Constanța – Istanbul și retur, iar a doua zi va fi Tîrgu-Mureș – Oradea – Viena și retur. Seara la întoarcere va fi din nou o cursă Tîrgu-Mureș – București și retur. Cursele vor fi operate de avioane de 30 de locuri, care au fost folosite în flota Malev”.
Prețurile vor fi și ele avantajoase, simțitor sub prețurile cu care operează Tarom. De pildă, cursa de București va fi tot timpul la 75% din prețul cu care operează Tarom, după spusele omului de afaceri.

sursa: Punctul
 
Wizz Air introduce încă două rute de pe Aeroportul Transilvania

Compania aeriană low cost, Wizz Air, a anunțat astăzi, la Târgu Mureș, doi noi rute de pe Aeroportul Transilvania. După ce a anunțat în august o nouă rută către Memingen (Germania) din aprilie 2013, directorul Wizz Air Gyorgy Abran, a anunțat astăzi că va opera o nouă rută către Italia - Forli Bologna și alta către Frankfurt - Germania, ambele valabile din mai 2013.

"Furnizam 11 rute internationale, am inclus și Memingem din aprilie 2013. Vrem să anunțăm înca două rute, unul către Italia la Forli Bologna si altul către Germania Frankturt (mai 2012) cu 93 de lei pentru un drum, tarif care cuprinde toate taxele. Credem că deservesc mai multe interese ale locuitorilor din Transilvania, pentru mediul de afaceri si pentru vacante in Italia dar si pentru familiile care lucreaza în străinatate. Germania si Italia sunt țările din care vin cei mai multi turisti către România", a declarat directorul general Wizz Air.

Biletele sunt puse în vânzare începând de astăzi, directorul Gyorgy Abran, precizând că tarifele mici vor râmâne. "Este adevarat că există creșteri pe care nu le putem controla, dar nu intentionam cresteri ale tarifului ca urmare a unor inflații generale", a spus directorul companiei aeriene, în cadrul unei conferințe de presă.

Președintele Consiliului Județean Mureș, Ciprian Dobre, prezent la conferința la care s-au anunțat doi noi rute de pe Aeroportul Transilvania, a declarat că Aeroportul Transilvania va trece printr-o serie de investiții care să asigure operarea în condiții bune, exprimându-si speranța că Wizz Air va introduce încă o navă pe aeroportul din Târgu Mureș.

"Cred că trebuie spus clar ca pentru a ajunge la 300 de mii de pasageri, aeroportul se va bucura de investitii si evident atunci si Wizz air va mai aloca o nava pentru aeroport. Astazio suntem la o aeronavat si cred ca in 2012 se va face acest pas. Aeroportul trebuie sa ramana cel putin in aceasta zona spre partea de est a Transilvania, CJ va avea aceasta preocupare pe agenda, si sa oferim celor care folosesc aeroportul, sa asiguram conditiile, înca precare de la aeroport. Am anuntat ca se va amenaja sensul giratoriu, electrificarea pe E 60 din Ungheni pana la aeroport, la sensul giratoriu, lumina care lipseste astazi pana la aeroport', a declarat președintele CJ Mureș, Ciprian Dobre.


Sursa : http://mures.citynews.ro
 
Foarte interesanta stirea cu Air Patriot (straniu nume totusi ... dar ma rog).

E vorba deci deocamdata conform planului de operarea în wetlease a unui EMB 120 de la Budapest Air Service ...

Operare deci gândita: TGM-BUH-TGM-OMR/CND-VIE/IST-TGM-OTP-TGM

Conceptul nu mi se pare rau gândit, desi sunt destul de sceptic ca va functiona ... va fi foarte greu ... dar sa-i uram bafta!
 
Titlu : Compania aeriană Ryanair vine sa zboare de la Tîrgu-Mureș
Sursa : http://www.tirgumureseanul.ro/detali-st ... mures.html
Autor : targumureseanul.ro
Data : 15.01.2013

Potrivit comunicatului de presă remis de către conducerea Aeroportului Tîrgu-Mureș, miercuri 16 ianuarie 2013 cu începere de la ora 15.00 în Sala Mică a Palatului Administrativ din Tîrgu-Mureş, va avea loc o conferință de presă, în cadrul căreia RYANAIR, cel mai mare operator aerian low-cost îşi va anunţa colaborarea cu Aeroportul Internațional “Transilvania” Târgu-Mureș.
 
Acuma chiar ca nu cred ca nu se realizeaza. Pâna acuma am tot spus ca daca va avea loc o conferinta de presa cu Ryanair cred, altfel diversii functionari sau politiciani povestesc multe si frumoasa. Dar acuma, când exista o invitatie oficiala la o conferinta de presa ... :)