[TSR] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
7,314
2,897
903
Aotearoa
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
mwQGQ8J.png


EXCLUSIV Avion Tarom, la un pas de catastrofă pe aeroportul Timişoara. Vezi ce candidaţi erau pasageri
06/05/2012 - Dragoş Boţa
O catastrofă a fost evitată în ultima secundă, în această după amiază, la aterizarea cursei Tarom de Bucureşti pe Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” din Timişoara. Aeronava de tip ATR , condusă de căpitanul Dima, după cum s-a prezentat acesta, a plecat de pe Otopeni fără probleme. La aterizarea de la Timişoara nimic nu anunţa clipele de tensiune care au urmat. Avionul a pus trenul de aterizare pe pistă şi în acel moment aeronava s-a lăsat spre spate. Pilotul a accelerat, lăsând impresia că va decola din nou. ATR-ul s-a dus preţ de câteva secunde spre stânga, dar pilotul a reuşit să repună aeronava “Ialomiţa” pe traiectoria normală înainte să iasă pe câmp.

Printre pasagerii care au avut parte de aterizarea cu emoţii s-a aflat şi delegaţia PD-L Timiş care a fost la întrunirea de la Bucureşti, în frunte cu preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Constantin Ostaficiuc, şi candidatul pedelist la Primăria Timişoara, medicul Gheorghe Nodiţi. Nimeni nu a primit vreo explicaţie oficială din partea echipajului, stewardesa mulţumindu-se să ureze pasagerilor bin venit la Timişoara. Pedeliştii au făcut haz de necaz, bucuroşi că au scăpat întregi şi încercând să ghicească de ce era să dea rateu la aterizare pilotul.

Sursa: pressalert.ro

Cazi jos cat de experti sunt unii. Posibil sa fi fost un flare mai lung din cauza unei rafale. De la astfel de experti nu auzi vorbe bune, doar sar cu astfel de articole, cand aud de la unu` de la altu` ce s-a intamplat.
Aoleu, I'm sorry.
 
Patru noi zboruri charter vor decola, săptămânal, de pe Aeroportul Internaţional Timişoara pe perioada verii

Ca de obicei, informatia este incompleta. Sigur, poate Samaritean (directorul aeroportului) stie mai multe ... dar daca e sa compar cu anii trecuti, înclin sa cred ca eu stiu mai multe :p

În afara de zborurile anuntate acolo, cel putin la data de azi se pot face rezervari la turoperatorii Kusadasi si Tez Tour si pentru urmatoarele zboruri charter:

ZY 6063 SKY AIRLINES AYT 08:30 - TSR 10:45
ZY 6064 SKY AIRLINES TSR 11:40 - AYT 13.40 (sâmbata, opereaza din 26.05.)

BUR 506 AIR BUCHAREST BJV 09:20 - 11:20 CLJ 11:55 - 12:25 TSR 13:10 - 15:00 BJV (vineri, opereaza din 15.06.)
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Dan Idolu revine ca sef la Aeroportul Timisoara

Aeroportul International „Traian Vuia” Timisoara are de luni, 18 iunie, un nou director. Dan Idolu revine in functia pe care a ocupat-o in perioada 2002 - 2009. Tot luni, Cornel Samartinean, instalat în functie cu sprijinul fostului presedinte al CJ Timis, Constantin Ostaficiuc, si-a dat luni demisia.
Dan Idolu a fost demis in 2009 si, de curand, a fost reangajat la aeroport, in perspectiva numirii sale in functie. Fostul director Samartinean, asociat in afaceri cu deputatul PD-L Alin Popoviciu si cu fiica lui Constantin Ostaficiuc, nu s-a remarcat in mandatul sau decat cu cateva contracte date cu dedicatie firmelor „prietene”. Mai mult, dupa ce Idolu a fost demis în 2009 de puterea PD-L dupa ce au fost descoperite presupuse nereguli in activitatea acestuia, Samartineanu s-a angajat sa verifice aceste neregulile, dar nu a gasit nici un fel de probleme in activitatea predecesorilor sai.

sursa: ziuadevest.ro
 
Caz umanitar! Bravo lor! Cred ca daca aterizau la Belgrade ii costa ceva $$$$!
 
BEG e baza wizz, deci nu ar fi o problema... mai degraba sa optat pt timisoara pt ca era in tara de plecare si ar fi fost mai simplu ulterior cu formalitatile (parerea mea)
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Pe www.tion.ro se gaseste un amplu interviu cu noul/vechiul director Dan Idolu.

Câteva chestii interesante legate de trafic:

- TSR are numarul de pax în scadere fara a da date (dupa opinia mea va trece pe locul 3 anul acesta dupa CLJ)
- nu vorbeste de faptul ca asta se datoreaza în primul rând Carpatair dar si Wizz Air a redus semnificativ capacitatea
- Idolu sustine legat de plecarea OS, ca doar 4% dintre pax erau p2p. Mi se pare prea putin, adica la un LF de 60-70% doar 2-3 pax/zi???
- pe de alta parte sustine ca ar fi facut eforturi (fara a primi raspunsuri) încercând sa convinga Niki, Tarom sau Carpatair sa preia destinatia "având în vedere piaţa deja formată pentru Viena" ... pai cum? ce piata? la 17 pax pe saptamâna cum sustine el? cine dracu sa opereze?
- mai aminteste, fara a da numele Maximus Air Cargo, ca aceasta companie va deschide la TSR "o baza logistica" ... m-as mira ... dar poate nu foloseste corect termenul. Baza logistica la cargo înseamna ceva chiar important si în nici un caz realimentare sau ceva de genul ... dar sa fie, poate are dreptate
- "Pe această cale sunt invitaţi toţi comercianţii care au legături cu Orientul – China, Singapore sau Emiratele Arabe – să exporte sau să importe produse cu avionul." ... ok, putina reclama în interes propriu nu strica, dar atunci sa zica si numele companiei si sa dea eventuale date de contact
- confirma zvonul pe care îl citisem si pe rospotters, ca ar veni Ryanair la TSR: "Pentru pasageri va veni la Timişoara o altă companie low-cost care va introduce destinaţii noi către Manchester, Menningen, Maastricht şi Frankfurt." ... suna de parca ar fi totul batut în cuie ... sa fie ... eu la remarci ale directorilor de aeroporturi pe tema asta ramân foarte sceptic pâna nu am o confirmare oficiala de la FR
- sustine ca vor fi zboruri suplimentare pe destinatiile BCN, LON si DUS din primavara, adica nimic nou ci eventual doar revenirea la frecventele de vara
- anunta ca din orarul de vara "pentru conexiune spre Orient, vor fi trei zboruri pe săptămână Timişoara-Istanbul". Aceasta formulare în mod normal este un indiciu ca ar fi o legatura operata de TK ... si aici am ceva retineri, dar sa speram ca asa va fi ...
 
Un articol despre disponibilizari la aeroportul TSR:

http://www.debanat.ro/2012/09/disponibi ... timisoara/

Cel mai interesant lucru sunt însa comentariile ... ce-o fi adevarat concret si ce nu ... nu vom stii. Sunt însa absolut adevarat ca în principiu asa merge treaba acolo, ca si în mai toate "firmele de stat" din România ...

vai de tara asta ... :mad:
 
Si alte informatii (din "alta parte" a mass-mediei):

http://jurnalul.ro/special-jurnalul/rep ... 23365.html

Concluzia: tot o apa si-un pamânt ...

Ideea de baza: cum furam mai bine si acum e rândul nostru ... si o data si o data se va schimba ... si iar vor veni altii care vor gândi ca acuma e rândul lor la japca etc. etc.

Si noi toti contribuabilii "subventionam" aceasta batalie ...
 
Ceea ce se intimpla la Aeroportul Timisoara nu se deosebeste cu nimic de situatia celorlalte companii nationale aflate inca in propietatea statului Roman. De mai bine de 20 ani Guvernul zilei, legifereaza statul de functiuni, fondul de salarii pe fiecare functie si bineinteles numeste “conducerea” plus “consilierii” aferenti acestor institutii de stat, exclusiv din rindul esaloanelor 3-4 de cadre ale partidului la putere. Aceste “cadre” nu numai ca n-au nici un fel de cunostinte, experienta in domeniul respectiv, dar in activitatea lor n-au dovedit ca ar fi adus pe un profit substantial si de lunga durata vreo alta societate de afaceri corporativa sau cel putin personala. Deci odata unse la conducere, ceea ce aduc aceste cadre sint viziunea si filozofia politica a partidului, bijbiiala, ghicitul, superficialitatea pe plan profesional, comisioanele personale si planul de defalcare a acestora pe destinatii finale, sesizarea imediata a Parchetului si DNA-ului in legatura cu neregulile conducerii anterioare a institutiei (celalalt partid intrat intre timp in opozitie).
Deja s-a zvonit prin presa locala cum ca Timisoara ar vrea sa preia aeroportul de la stat in 2013 dar nu singur caci n-au resurse suficiente la consiliul judetean (de finantare a investitiilor ;)) ci impreuna cu judetele Caras si Hunedoara. Nu si cu Aradul, fiindca “ei au aeroportul lor” ;). Primul ministru Ponta le-ar fi zis ca daca Timisul il voteaza in alegeri, el nu s-ar opune acestei idei “revolutionare”. Cu alte cuvinte politicienii din Timisoara cer aeroportul inapoi de la Bucuresti ca sa poata sa ... Pai de ce nu-l privatizeaza, nu ar fi mai bine ca politicienii ( fie ei centrali sau locali) sa iasa odata pentru totdeauna din afacerile Statului/Judetului (sponsorizate integral prin taxe grele impuse cetateanului Roman!)
 
PRESS ALERT.RO o publicatie USL
Un articol tipic de ziar dar ... replicile cititorilor sint SPUMOASE ;D Am selctat mai jos replicile unui cititor "omu' nou" care pare a fi un "insider" la Aeroportul Timisoara care detine citeva informatii interesante ... 8)

Ramine de vazut si cintarit (DNA?) cit de adevarate sint acestea

...


"omu' nou 07/11/2012 - 6:50 PM

“Specialistii” lui idolu mustaciosu’-echipa inteligenta 1.capo di tuti capi nimeni altul decat marele maestrul al manipularii si diversiunii Dan Iulian Idolu! Specialitatea casei- contracte dubioase si comisioanele grase. Alte calitati:minciuna, labilitate psihica, alcoolul si bineinteles pregatirea: instalator-desfundator canalizare.
2. Marian Chivu-locotenent al numarului 1, care timp de 2 ani si jumatate inainte sa revina la aeroport a lucrat casnic cu norma intreaga. 3. Stamatovici Daniel aka Nutzi-acest guru al aviatiei civilie dar si un fin cunoscator al domeniului comercial. Aceste calitati le-a dobandit la absolvirea facultatii de Filozofie si LItere, dar si in timpul exercitarii functiei de sef tura handling. 4. Valeri Dorosenco-un “mafiot” de “pieste” prut, pe care, datorita calitatilor personale, Petrov l-a dat afara de la carpatair,iar mister idolul l-a angajat de bun ce era. Terminand facultatea de istorie, o cerinta “obligatorie” pentru a lucra in domeniul aeronautic, acesta si-a folosit cunostintele dobandite de-alungul anilor de studiu pentru prosperitatea aeroportului. 5. Petre Reimer-ar putea juca usor intr-o pelicula intitulata “intoarcerea fiului risipitor”, dat fiind faptul ca este omul de casa al stapanului absolut, un “paravan” intre justitie si instalatorul cu atributii de director, alaturi de secretara-inginer Tamas. Pregatire in domeniul aviatiei: ZERO-NULA! 6. Calin Marinete-un “specialist” in domeniul securitatii aeroportuare care a facut facultatea la apelul de seara, intr-o perioada cand unii la acea varsta au copii de liceu care se pregatesc sa intre la facultate! 7. Lucian Taropa- fost agent de rampa la carpatair, a fost “uns” director de marketing probabil datorita cunostintelor de marketing pe care le-a studiat si aprofundat in pauzele dintre alimentarile cu apa ale avioanelor. 8. Jurita-numit sef serviciu handling direct de pe santierele de la drumuri si autostrazi. Clar un “punct forte” pentru domeniul aeronautic. Aceasta este echipa “inteligenta” propusa de instalator, care in aceste 6 luni au calcat pur si simplu in picioare legea, considerand probabil pe angajatii disponibilizati ca sunt prea slabi ori prea prosti ca isi apere drepturile!
De ce nu spune ca a disponibilizat 30 de oameni, dar a angajat altii 40 in loc??!! Neamuri, cunostinte si obligatii!
Oricum e (in)constient ca acolo sus e cineva si ca atarna de un fir de ata. Deja a simtit-o pe pielea lui…..

omu' nou 07/11/2012 - 6:54 PM

“Grozaviilie” echipei inteligente conduse de catre “micul napoleon”:
1.Cum a semnat Aeroportul “Traian Vuia” un contract în ianuarie pentru care cerea ofertă de preţ în martie
26/03/2010
Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara a fost transformat de fostul director Dan Idolu în sursă de profit maxim pentru firmele Saero, aeroportul traian vuia timisoara ppatronata de Cristian Chebuţiu şi UCM Reşita, reprezentată de Adrian Chebuţiu, naşul directorului. PRESSALERT.ro continuă seria dezvăluirilor despre contractele cu cântec semnate cu aceste firme de aeroport, dar care au fost trecute cu vederea de toate controalele din ultimii ani.

În toamna lui 2004 se organizează o licitaţie pentru achiziţionarea a 40.000 litri lichid degivrant pentru pistă, firma Saero câştigând cu o ofertă de 60.000 de euro. În februarie 2005, se solicită, printr-un memoriu intern, suplimentarea contractului pe motiv că a fost o iarnă grea şi cantitatea de lichid comandată este consumată, aproape în totalitate. La începutul lui martie, Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” trimite o adresă prin care cere în mod imperativ preţurile de la Saero pentru suplimentarea de lichid degivrant. Cu toate acestea, în documentele instituţiei, apare o anexă semnată în …ianuarie 2005 pentru o suplimentare de 60.000 l îm valoare de peste 97.000 euro. Asta în condiţiile în care, valoarea anexei nu avea voie să depăşească valoric jumătate din suma contractului iniţial. Ulterior, în toamna lui 2005, aeroportul se pregăteşte de iarna următoare şi în urma unei licitaţii cumpără tot de la Saero 100.000 litri de lichid degivrant pentru 183.260 euro plus TVA.

UCM Reşiţa, reprezentată de naşul directorului Dan Idolu, a câştigat licitaţia pentru construirea de porţi de îmbarcare în zona aerogării de plecări externe, după ce s-a “războit” cu un singur contraofertant. Valoarea iniţială a afacerii – 330.681 euro plus TVA, iar durată de execuţie 5 luni. Ulterior termenul de finalizare s-a amânat de nu mai puţin de patru ori pe diverse motive „devierea canalizării pluviale şi menajere, modificarea unor elemente la scările metalice montate, acestea au fost redebitate pe şantier” sau „lucrări efectuate sub traficul de călători”. Conform tradiţiei, a apărut şi o anexă prin care s-au efectuat lucrări suplimentare de 159.489,75 euro.

Un alt contract important primit de firma naşului de la finul director a fost cel de extindere aerogară curse interne, la licitaţie singura firma care s-a prezentat fiind UCM Reşiţa. A câştigat cu o ofertă de 484.140 euro. Se semnează, apoi, o anexă pentru lucrări suplimentare la contract în valoare de 237.073 euro- „datorită modificărilor proiectului tehnic”. Lucrările suplimentare au constat, printre altele, în construirea unei scări de acces pentru fluxul de pasageri de la etaj spre parter, în lateral, construirea de grupuri sanitare.

Din 2004 şi până în 2008, Saero SRL a primit mai multe contracte de la Aeroportul Timişoara – în 2004 a livrat 7 cărucioare de platformă, în urma unei cereri de ofertă, pentru 23.596,76 euro şi 5 cărucioare pentru transportul bagajelor cu 7560 euro; în următorul an 5 cărucioare de platformă pentru 11.900 euro; în 2006 – 5 cărucioare platformă hand luggage pentru 9000 euro plus TVA. În 2005, aeroportul din Timişoara a achiziţionat o autospecială pentru stingerea incendiilor second hand de la Saero pentru 118.574 euro cu TVA, în 2006, în regim de urgenţă, un echipament de degivrare-antigivrare a aeronavelor” cu 65.000 euro şi în 2008 o staţie mobilă de distribuţie carburant cu 59.900 euro. Saero a semnat şi un contract service revizii periodice pentru cele 7 uşi glisante ale aeroportului în valoare de 8253 lei pentru tot anul 2006.

omu' nou 07/11/2012 - 7:02 PM

Mai vreti?
2.Taxa de securitate a Aeroportului Timişoara, pusă gaj pentru un contract câştigat de naşul fostului director Idolu
19/03/2010
Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” Timişoara a fost transformat în ultimii ani în sursă de profit pentru apropiaţii fostului director Dan Idolu, care a dan idolu pieşt, însă, bine la toate controalele efectuate în cele trei regimuri politice în care a supravieţuit. Din 2004 si pana in 2009, firmele Saero, patronata de Cristian Chebuţiu şi UCM Reşita, reprezentată în relaţia cu Aeroportul Internaţional Timişoara de Adrian Chebuţiu, naşul lui Idolu, au fost principalele contracte de investiţii. În această perioadă cele doua firme au încheiat cu aeroportul din Timişoara 17 contracte , de la achiziţii de soluţie de degivrare, echipamente, construcţii până la contractul de service pentru uşile glisante de la aeroport. Multe dintre acestea au fost încheiate în urma încredinţării directe sau prin licitaţii fără prea multă concurenţă.

Unul dintre cele mai suspecte contracte s-a derulat în 2005, când a fost organizată licitaţia pentru achiziţionarea a două unităţi autopropulsante pentru degivrarea, protecţia aeronavelor la givrare, patru tractoare pentru tractarea trenului de bagaje, un tractor pentru tractarea trenului de bagaje a aeronavelor. La licitaţie participă Saero SRL şi o altă firmă, care a fost “mână moartă” şi în alte licitaţii. În mod ciudat, pentru acest contract, Aeroportul Timişoara a ales ca variantă de finanţare creditul financiar de tip credit furnizor. Altfel spus, aeroportul se angaja să garanteze pentru câştigător un credit prin care firma respectivă să poată să achiziţioneze utilajele, care urmau să fie, ulterior, vândute celor de la “Traian Vuia”. Practic, câştigătorului i se asigura o afacere de succes fără să investească nimic şi fără să-şi asigure nici un risc. Saero cu o ofertă de 1.536.491,6 euro din care 1.192.660 euro plus 343.831,6 euro cheltuieli de finanţare a fost declarată câştigătoare. Ulterior, între Aeroportul Internaţional Timişoara, Saero şi BRD au fost semnate o serie de contracte. În aceste documente, s-a precizat faptul că pe lângă utilaje, Aeroportul Timişoara a garantat creditul de 5.294.340 lei cu “gaj pe sume de bani viitoare provenind din incasările viitoare ale AIT în valoare de 1.400.000 euro reprezentând taxa de securitate de 7 euro pe pasager la un volum estimat de 200.000 pasageri pentru 2006”. De asemenea, banca îşi rezerva în orice moment dreptul de a retrage sumele din contul respectiv, dacă nu s-ar fi achitat ratele. Conform normelor Ministerului Transporturilor, taxa de securitate poate fi folosită exclusiv pentru asigurarea măsurilor de siguranţă, fiind interzisă orice altă destinaţie. Fostul director Dan Idolu nu a putut fi contactat pentru a explica motivele pentru care au fost scoase la ruleta rusească fondurile de securitate ale Aeroportului “Traian Vuia”.
omu' nou 07/11/2012 - 7:07 PM

3. Misterul penal al contractelor secretizate
19 martie 2010

La aeroportul din Timişoara s-a deschis cutia Pandorei, tot mai multe dintre contractele ilegale încheiate de fostul director Dan Idolu cu societăţi ale unor prieteni sau apropiaţi fiind făcute publice. Aceasta în ciuda măsurii luate de ministrul Radu Berceanu, cel care a secretizat contractele comerciale din Aeroportul Traian Vuia şi diverse comapnii aeriene şi societăţi comerciale. Sumele care s-au scurs ilegal din conturile societăţii aeroportuare nu sunt cunoscute, dar estimările neoficiale făcute de foşti angajaţi avansează o fraudă de câteva milioane de euro.

Jurnalul Naţional a prezentat deja contractul dintre aeroport şi compania low-cost Wizzair, prin care 1,6 milioane de euro au fost făcute efectiv cadou operatorului de curse internaţionale. Wizzair trebuia să plătească 2 milioane de euro, pentru anul trecut, pentru că operează pe Aeroportul Timişoara. În realitate, Wizzair a virat către aeroport doar 400.000 euro, iar restul de 1,6 milioane de euro i-a primit înapoi “cadou” din partea fostei conduceri a lui Dan Idolu, cu motivaţia incredibilă că Wizzair face publicitate aeroportului de aceşti bani.

Verificările au dovedit însă că Wizzair îşi face de fapt reclamă propriilor zboruri din Timişoara pe vreo 70 de site-uri de internet, însă această operaţiune nu poate justifica suma de 1,6 milioane de euro. Mai mult, contractul încheiat în limba engleză a fost ţinut ascuns şi a apărut tradus cu multe greşeli abia în luna decembrie. Pus la colţ de investigaţiile şi dezvăluirile de presă, actualul director, Cornel Sâmărtinean, a recunoscut că există multe contracte care au adus pagube aeroportului, printre acestea fiind inlcusiv contracte cu centre de welness şi spa pentru relaxarea conducerii sau excursii la shopping în Dubai.

“Conducerea aeroportului avea contracte la spa şi vizite la Dubai. Au fost multe datorii şi am reuşit să le scad negociind cu fiecare în parte. Voi organiza o conferinţă de presă în care voi spune toate aceste lucruri”, a declarat Cornel Sânmărtinean.

omu' nou 07/11/2012 - 7:11 PM

FRĂŢIA CONTRACTELOR
Mai multe contracte au fost încheiate cu firmele fraţilor Cristian şi Adrian Chebuţiu, acesta din urmă fiind naşul fostului director Dan Idolu şi director al UCM Reşiţa. Astfel, contractul pentru deszăpezire nu era semnat la 7 decembrie 2009, fiind ţinut “sub preş”, cu dedicaţie pentru firma SAERO SRL, controlată de Adrian Chebuţiu, director general al UCM Reşiţa, care este naşul fostului director, Daniel Idolu.

La fel de controversată este şi semnarea unor contracte pentru diverse lucrări şi servicii tehnice, de securitate şi control cu UTI Group, firma omului de afaceri Tiberiu Urdăreanu. Terminalul non-Schengen, care este încă în construcţie, a fost deja achitat integral, deşi lucrarea e departe de a fi recepţionată. Contractul este cu o firmă de construcţii din Arad.

Tot de numele naşului lui Dan Idolu se leagă şi un contract extrem de important care se referă la siguranţa aeroportului. Între 2004 şi 2009, firma Saero, patronată de Cristian Chebuţiu, şi UCM Reşita, reprezentată prin naşul Adrian Chebuţiu, au primit nu mai puţin de 17 contracte de investiţii, de la construcţii, echipamente, achiziţii de soluţie de degivrare şi până la contractul de service pentru uşile automate ale clădirilor.

În 2005 au apărut primele zvonuri despre contractele suspecte, când a fost organizată licitaţia pentru achiziţionarea a două unităţi autopropulsante pentru degivrarea, protecţia aeronavelor la givrare, patru tractoare pentru tractarea trenului de bagaje, un tractor pentru tractarea trenului de bagaje a aeronavelor. Din două firme, licitaţia a câştigat-o firma Saero SRL, cu o ofertă de 1.536.491,6 euro din care 1.192.660 euro plus 343.831,6 euro cheltuieli de finanţare a fost declarată câştigătoare.

Prin contract, aeroportul garanta pentru câştigător un credit prin care firma să poată cumpăra utilajele, pentru ca, ulterior, acestea să fie vândute celor de la “Traian Vuia”. Pentru a demara, între Aeroportul Internaţional Timişoara, Saero SRL şi BRD au fost semnate mai multe contracte. Una dintre clauzele contractuale este aproape incredibilă, pentru că stipula că, pe lângă utilaje, Aeroportul Timişoara a garantat creditul de 5.294.340 lei cu “gaj pe sume de bani viitoare provenind din incasările viitoare ale AIT în valoare de 1.400.000 euro, reprezentând taxa de securitate de 7 euro pe pasager la un volum estimat de 200.000 de pasageri pentru 2006″.
 
mwQGQ8J.png


W6 a încarcat în sistemul de rezervari orarul de iarna pentru TSR:

- BCN 2/7
- BGY 4/7
- BLQ 2/7
- BVA 2/7
- CIA 3/7
- DTM 3/7 (ex TGM)
- LTN 3/7
- MAD 2/7
- TSF 2/7
- VLC 1/7

Operarea aeronavei bazate la TSR va fi pe zile:

1: 06.40 TSR - BGY - TSR - TSF - TSR - MAD - TSR 23.30
2: 06.50 TSR - LTN - TSR - CIA - TSR - BVA - TSR 23.50
3: 06.40 TSR - BGY - TSR - BLQ - TSR - BCN - TSR 22.00
4: 06.50 TSR - LTN - TSR - CIA - TSR - VLC - TSR 01.10
5: 06.40 TSR - BGY - TSR - TSF - TSR - MAD - TSR 23.30
6: 06.50 TSR - LTN - TSR - CIA - TSR - BVA - TSR 23.50
7: 06.40 TSR - BGY - TSR - BLQ - TSR - BCN - TSR 22.00

Deci si aici ca si la TGM folosita la maxim, nu mai este loc de altceva. Eventuale rute noi ar putea apare doar operate de pe alte baze.
 
Da, scrisesem despre asta si în topicul Carpatair.

Sunt doar curios când se va face plata, ca pâna iei în România bani de la stat când ai de luat ... ::) probabil ca cei de la Carpatair vor putea obtine banii doar prin executare silita, blocare de conturi etc. Si asta probabil ca iar va dura ...
 
My bad :).
Pai citeam mai devreme ceva articol in care o firma a reusit sa execute silit Ministerul Sanatatii si s-a pus poprire pe conturi :).
Poate au sanse sa mai recupereze, problema e ca nu cred ca are Aeroportul atatia bani sa dea de-o data si nici intr-o perioada rezonabila de timp. Ca daca le blocheaza conturile nu mai pot plati salarii sau alte cheltuieli.
 
Saga de la aeroportul Timisoara cu Wizzair, Idolu, Carpatair ia proportii. Ceea ce este interesant in acest nou articol sint unele detalii mai putin cunoscute, pina acum publicului larg. Interesant, concis si mai ales pe intelesul tuturor. Merita citit si de fanii aeroportului din Cluj ! ;D


"beneficiarii (ajutorului de stat...Wizzair) nu au fost selectaţi în urma unei proceduri de licitaţie publică”

"Wizz Air a acţionat şi ea la rândul ei în judecată Aeroportul Timisoara" :eek:

"anumiţi operatori aerieni au făcut public faptul că pista nu e potrivitiă pentu aeronave grele"

"Aeroportul Timişoara a fost obligat la reducerea coeficientului de rezistenţă a pistelor"



http://www.evz.ro/detalii/stiri/aeropor ... 38933.html
 
mwQGQ8J.png


Conform ultimelor charturi aflam ca pista de la LRTR va fi redusa la 1840m, pentru efectuarea unor lucrari.
Stie cineva despre ce este vorba?

LRTR.jpg


Am gasit urmatoarele NOTAMuri.

Code:
(A1151/13 NOTAMN
Q) LRBB/QFATT/IV/BO /A /000/999/4549N02120E005
A) LRTR B) 1307250001 C) 1308082359
E) TRIGGER NOTAM - AIRAC AIP SUP 02/13 WEF 25 JUL 2013
WORK IN PROGRESS AT LRTR TIMISOARA / TRAIAN VUIA AIRPORT.
THR RWY 11 DISPLACED)

(A0933/13 NOTAMN
Q) LRBB/QFATT/IV/BO /A /000/999/4549N02120E005
A) LRTR B) 1306160000 C) 1306300000
E) TRIGGER NOTAM - AIRAC AIP SUP 01/13 WEF 16 JUN 2013
WORK IN PROGRESS AT LRTR TIMISOARA / TRAIAN VUIA AIRPORT.
THR RWY 29 DISPLACED)
 
Zice ca eff 30 mai, dar stiu sigur ca acum cateva zile s-a efectuat un TSR-OTP cu A310, ceea ce ar fi fost imposibil daca pista era redusa la 1800m. Esti sigur ca e in vigoare?
 
100% sigur.
Hartile sunt temporare si sunt "activate" de catre NOTAMuri.