[TSR] Discuții Generale

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Iata si un clip cu pista Timisoreana luat in timpul reparatiilor capitale. In sfirsit am scapat de hurducaieli ;D Arata destul de bine si cred ca doar pista noua a Otopeniului si probabil Baneasa sint la acest standard inalt de calitate. In rest la aterizarea pe celelalte aeroporturi Romanesti se recomanda umflarea cauciucurilor si aterizarile extra fine "a la carte" findca altfel exzista riscul unor reparatii capitale la aeronave ;)

http://youtu.be/UsDudA7agVo
 
Sa nu exageram. De exemplu, pista de la Sibiu este de o calitate extrem de buna (comparabila cu OTP, BBU)
 
Aeroportul din Timişoara vrea să dezvolte un terminal intermodal, cu un cost estimat de 112 milioane euro.

"Finanţarea ar putea fi asigurată de la Uniunea Europeană din fondurile alocate domeniului transporturilor în exerciţiul financiar 2014-2020, dar se pot încheia şi parteneriate cu companii private. Implementarea proiectul ar urma să fie realizată în perioada 2014-2020"

http://www.mediafax.ro/economic/aeropor ... o-11358977
 
Orarul Wizz pentru TSR vara 2014 e incarcat :

- BCN 2/7
- BLQ 2/7
- DTM 2/7 (doar pana in 20.07.2014 ?)
- LTN 3/7 (5/7 din 22.07.2014)
- MAD 2/7
- BGY 3/7 (doar pana in 21.07.2014 ?)
- BVA 2/7 (3/7 din 21.07.2104)
- CIA 3/7
- VLC 2/7
- TSF 2/7

Nu am stat sa fac rotatiile, dar pare full. Interesant ca se renunta la DTM si BGY de la mijlocul lui iulie? Mai degraba se schimba operarea cu aeronava de pe alte baze care inca nu sunt incarcate.
 
Da Calin, asa cred si eu ca se va opera în W de pe alta baza.

Poate o fi de pe baza ce o preconizam noi toti sa se deschida în 2014 la CRA? ::)

LE: Ha! 8) ... am verificat între timp si orarul pentru ruta CRA-BGY, care tot asa este "suspendata" din 21.07 ... deci eu zic ca este destul de clar ca din data respectiva se preconizeaza deschiderea bazei de la CRA ;)

Si operarea CLJ-BGY se schimba din data respectiva, deci va fi loc de late destinatii/frecvente.
 
Wizz va primi 8 aeronave in 2014. Acestea sunt deja alocate la 8 baze. CRA nu este printre ele. Asadar nu va fi o baza in CRA, cel putin nu in 2014.
 
Buna seara!
Inca nu s-a terminat procedura de licitatie la CRA si probabil nu se poate face public! Sau, poate, WZZ nu este singurul castigator de la CRA si, atunci, nu se merita! ;)
 
Un nou NDB - TIM pe frecventa 338.
Approach lights pentru ambele piste au fost upgradate de la HIALS la ALSF II.
 
Doar cu seasonal variation e cam data in bara treaba, pentru ca se masoara constanta cererii. Ori din tabel si scaderea traficului vara rezulta de fapt ca destinata nu este exploatata pe paita charterelor.
 
Ce imi indica mie variatia sezoniera "excelenta" este faptul ca Timisoara/Arad este o destinatie de afaceri pe tot parcursul anului exceptind Iulie/August cind stim cu totii ca Europa muncitoare pleaca in vacanta. Un alt indiciu pentru Tarom care ar putea sa se gindeasca mai serios la destinatii de business de pe Timisoara.

ZRH, LIN, FRA ? Asta fiindca stiu ca nu se doreste TSR direct la CDG sau AMS.

Sigur explozia piatei charterelor de vara de la Cluj dovedeste clar ca este loc pentru mult mai mult si de la Timisoara, insa am impresia ca asta depinde foarte mult de abilitatea Agentiilor de Travel specializate pe segmentul de vacante care trebuie sa stimuleze si sa creeze acea masa critica necesara operarii charterelor. Se pare ca AGENTURILI din Cluj sau sincronizat perfect iar la ora asta vinzarile "sfiriie" profiturile "curg" numarul zborurilor de charter sint in crestere de la an la an, Aeroportul din Cluj isi freaca miinile de bucurie la taxare,

Bravo lor, Timisoara si Aradul mai au multe de invatat ... de la ardeleni cind vine vorba de distractie
 
Linate nu ai cum sa operezi, e restrictionat. Cel mult Malpensa. Ma rog, Tarom ar putea eventual ca LIN e sub 'protectie' Skyteam.
 
Legat de piata charterelor, observatia trebuie amendata. Cu nesemnificative exceptii, si pe piata Clujului opereaza agentii nationale ( Prestige, Paralela45 , Kusadasi , etc) deci nu eneaparat o coagulare a "capacitatilor locale". Cred insa ca aceste agentii si-au construit la Clujo piata in timp si acum incep sa culeaga roadele. Cred ca la Timisoara a fost o anume reticenta a acestor agentii bazata (gresit cred eu) pe ideea ca e aproape Budapesta si multi timisoreni "migreaza" intr-acolo. Am multi colegi timisoreni care vin la Cluj sa plece in concedii (Turcia si Grecia) doar pentru ca oferta la Timisoara e mai "ingusta".
Este si o chestiune de "trend". Va reamintesc ca doar Cluj si Bucuresti au reusit sa impuna o destinatie precum Tunisia, desi incercari au fost si de la Timisoara,si de la Sibiu. E drept, aici am avut si eu o anume "contributie" :).
Pana la urma analiza amintita arata o alta caracteristica ce mie nu imi place : anume ca Timisoara are 2 destinatii care acopera peste 50% din trafic ceea ce nu e deloc bine. Chiar daca cele doua companii au in TSR un "cash cow", trendul asta limiteaza cumva sansele de crestere. Locul KRP TREBUIE sa fie luat de un player regional (chiar daca nu pe acelasi model) pentru ca daca nu TSR va ingheta in imaginea de acum.
 
Nu stiu daca e nevoie neaparat de un player regional puternic, cit mai degraba de unul smart, gen Volothea, care sa speculeze mixul specific orasului. chiar si un KRP inteligent cu 3 Fokkere bine puse la treaba acolo unde merita, pot crea o oferta serioasa.

Dupa opinia mea, managementul aeroportului ar trebui sa se ocupe de citeva destinatii clare, pentru ca TSR sa aiba locul pe care i-l ofera potentialul in infrstructura din Romania:

- chartere"standard" vara pe destinatiile Turcia , Grecia , Spania, iarna pe Canare si Egipt
- sa fie in trend cu destinatiile "fancy" la un moment dat - cum au fost Tunisia sau Malta acum citiva ani - se pot preta destinatii gen Maroc
- vitale mi se pare niste legaturi directe spre sudul Germaniei, destinatii atit cu caracter etnic dar si pe partea de business to business -Stuttgart sau Nürnberg, eventual Basel
- daca se va gasi o companie pentru noul val de migratie, imi pot inchipui destinatii gen Dublin, Copenhaga unde traficul sa fie o combinatie de etnic si leisure
 
CalinCLJ
Am multi colegi timisoreni care vin la Cluj sa plece in concedii (Turcia si Grecia) doar pentru ca oferta la Timisoara e mai "ingusta".

Imi aduc aminte de aeroporturile din Dusseldorf si Frankfurt ... parca, care au cite un etaj intreg fiecare, dedicat tarabelor de voiaj cu preturi la vedere ... oriunde in lume :rolleyes: O idee buna as zice sa inchiriezi un spatiu de citiva metrii patrati la aeroporturi si sa sa ofertezi direct pe cei care "frecventeaza" si sint "familiari" cu zborurile:D

Evident Timisoara, unde se pare ca promovarea ofertelor de vacanta lasa mult de dorit, este locul unde vrei sa-ti deschizi o taraba miine daca s-ar putea;)