Turkish Airlines - discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Daca Ar fi fost, nu s-ar fi bagat China Eastern sa ofere un code share si fiecare sa faca feeder regional ?
 
Nu, pt acelasi motiv pentru care a renuntat Delta la JFK-OTP, si anume yieldul. Chiar daca aveau 80% LF, majoritatea biletelor erau discount si ultra-economy, iar la business era gol.
 
Se pare c a s-au razgândit în ceea ce priveste ruta IST-CND ...

Ce-i drept, fara nici un pic de marketing (practic doar noi aici am stiut de ruta pâna acum o saptamâna) nici nu era posibil sa se umple cât de cât avionul. ::)
 
Nu i-am inteles . Intai lansare iunie ,apoi aprilie ,informatii lansate mai mult ca scurgeri de informatii ,in sfarsit apoi sunt incarcate in sistem (f tarziu in cel al TK) .Cum zicea si Thomas ,fara pic de marketing ,la ce sa te astepti ?
 
Imi pare rau!
Ma pun in situatia voastra si sper sa nu am aceleasi vesti de la CRA!
 
Inca o comanda mare de narrowbody anuntata dupa Ryanair si Lufthansa. Turkish a comandat la Airbus 82 de bucati plus 35 de optiuni din familia 320. 25 dintre ele sunt varianta 'veche' 321 CEO, restul toate varianta NEO.
 
TK mai face o comanda de 95 B737. Este vorba de 20x 738, 65x 738MAX si 10x 739MAX cu livrare in 2016-2021. Incredibil ce bataie pe comenzi la 737 si A320. Baietii ar trebui sa se gandeasca serios la marirea capacitatii de productie. Deja este coada de comenzi pana 2020.
 
Airbus tocmai a inaugurat cea de-a patra unitate de productie pentru familia 320. Acum sunt doua in Europa Hamburg, Toulouse, una in China si una in USA.
 
Am auzit ceva zvonuri, dar nu as crede prea tare in ele, cum ca Turkish ar vrea sa vina sa opereze din CLJ. Stie cineva ceva in sensul asta?
 
Vorbim totusi de o expansiune exponentiala a turcilor. Vor avea multa capacitate de umplut in urmatorii ani si nu cred ca e deplasat sa ne gandim ca vor incepe operarea si pe alte aeroporturi din Romania in afara de OTP.
 
Ar avea sens, pentru ca spre Asia si Australia deocamdata se zboara contrasens. Sansa lor e sa prinda piata inainte sa vina Emirates sau Etihad si sa le fure fluxurile de pasageri. Singura lor problema este ca au echipament relativ mare pentru a construi rute, cel putin in Romania, flota lor incepind cu A319. Dar astea sunt nise pe care trebuie sa sara operatori gen KRP
 
Stiam ca am citit undeva ca in 2014 Turkish are in plan deschiderea rutei IST - CLJ. Nu imi aminteam unde am citit insa. Am dat un search pe google si am gasit urmatoarele surse (desi nu pe acestea am citit la vremea respectiva)

http://ro.wikipedia.org/wiki/Turkish_Airlines

"Turkish Airlines va lansa următoarele rute din aeroportul Ataturk-Istanbul începând cu 2013:
Plecări Istanbul:

Cluj-Napoca - 2014"

http://www.romaniaturkiye.ro/stiri/turk ... -istanbul/

"Din 2014, Turkish Airlines are in plan inceperea curselor Cluj-Napoca – Istanbul."


Nu stiu cat de incredere sunt aceste surse (probabil nu prea) dar zvonuri exista.

Avand in vedere comenzile pe care le are Turkish vor avea destul echipament incat sa lege fiecare oras cat de cat cu potential cu hubul lor din IST.

Si pasageri cred ca ar fi. Exista si o comunitate de turci in Cluj, desi poate nu asa de mare ca in alte orase dar exista.

Alt segment important al fi cel al turistilor care acum merg fie cu autocarul fie cu avionul dar cu schimbare in Bucuresti (multe agentii au oferte de city break in Istanbul).

Evident cel mai interesant pentru Turkish ar fi cei care ar folosi IST ca punct de plecare spre Asia sau Africa si de ce nu chiar America de Nord daca ar fi la un pret competitiv (si din acestia sunt)

Asadar eu cred ca nu suntem departe de ziua in care Turkish va anunta IST - CLJ
 
S-a schimbat modificarea ;D ! TK incepe cursele catre CND 3/7 incepand cu 7 iun . Preturi RT 156 eur taxe incluse. Se pastreaza operarea cu A319 .
 
"transporter" said:
Si pasageri cred ca ar fi. Exista si o comunitate de turci in Cluj, desi poate nu asa de mare ca in alte orase dar exista.

Alt segment important al fi cel al turistilor care acum merg fie cu autocarul fie cu avionul dar cu schimbare in Bucuresti (multe agentii au oferte de city break in Istanbul).

Evident cel mai interesant pentru Turkish ar fi cei care ar folosi IST ca punct de plecare spre Asia sau Africa si de ce nu chiar America de Nord daca ar fi la un pret competitiv (si din acestia sunt)

Asadar eu cred ca nu suntem departe de ziua in care Turkish va anunta IST - CLJ
Si eu am auzit "zvonul" asta (desi parea o declaratie destul de oficiala, sigur, pana la anul se pot razgandi).
Eu zic ca ar fi potential pe CLJ - IST, odata ca distanta pe drum e semnificativ mai mare fata de orasele din sudul Romaniei, deci nu prea iti vine sa mergi cu masina ca turist in Turcia din Cluj. Iar toti cei care vor sa mearga in Asia/Orientul Mijlociu/Africa acum nu au prea multe optiuni, singura conexiune putand sa o faca la OTP care insa nu are chiar asa multe legaturi incolo (fata de IST). Iar sa mergi spre MUC sau VIE inseamna sa ocolesti. Eu chiar am multi prieteni clujeni care merg in Africa/Orientul Mijlociu (sunt mai multe firme de soft care lucreaza intens cu zonele alea), plus Israel care ar fi interesant si el pentru unii.

Plus ca daca ne luam dupa numarul de chartere spre Turcia din Cluj, se pare ca exista destui turisti care merg incolo (sigur, de obicei la plaja prin sud, dar nici Istanbul nu cred ca le-ar displace).
 
Utopium, varianta de conexiune exista din CLJ, prin MUC. e cam contrasens, dar asta e. Unele destinatii din Estul Africii au insa frecventa mai buna din IST.

Piata charterelor e ceva diferit, dar IST ramine o optiune etnica (tarile levantine, la concurenta cu Tarom), business de nisa (tarile turcofone -stanuri, plus zona dintre Estul Marii Negre si Marea Caspica).
 
Desi in anuntul oficial al TK ruta de CND apare doar pe orarul de vara in sistem se pot face revervari dupa aceea data.

"Istanbul - Constanta (CND ) – Istanbul flights are planned as 3 flights per week and will be launched as of June 07, 2013.
Flight Number Start End Days Departure Arrival
TK1049 07 June 25 October Wednesday,Friday,Sunday Istanbul 13:05 Constanta 14:15
TK1050 07June 25 October Wednesday,Friday,Sunday Constanta 15:15 İstanbul 16:25"
 
Pentru proaspata ruta CND - IST s-a revenit la pretul de lansare de data trecuta ,adica 99 eur RT ,taxe incluse. ;D
 
Pe newsair.ro , AICI , un interviu destul de interesant cu Dr. Ali Genc, SVP Media Relations al Turkish Airlines ,astfel :

- TK intentioneaza sa lanseze zboruri directe din Istanbul catre Iasi, Cluj-Napoca si Timisoara
- se vrea introducerea unei a patra curse zilnice pe relatia Istanbul-Bucuresti
- TK planuieste sa pastreze cursa de Constanta si pe timpul iernii iar daca rezultatele vor fi multumitoare, chiar sa mareasca frecventele