Ca pasarea Phoenix din cenusa ... 
Spun asta, pentru ca acest proiect sau mai bine zis un proiect cu acest nume (atunci însa Airways si nu Airlines) a mai existat acuma 8 ani iar veteranii forumului sigur îsi vor aduce aminte. Domeniul si designul, logo-ul (daca îmi aduc bine aminte) si l-au pastrat de atunci: http://www.unitedeuropeanairways.com/
ch-aviation scria:
Pe forum însa zvonul aparuse deja înainte si pe 07.10.05 am luat legatura cu ei scriind un mail:
M-am gândit ca între timp daca au trecut 8 ani se poate decalsifica acea corespondenta
chair daca presedintele de atunci (Cristian Rada) m-a rugat sa nu scriu anumite informatii pe forum, ce atunci desigur ca nu am facut. Ca este vorba de aceeasi companie se poate vedea de exemplu la numerele de telefon si fax, care sunt aceleasi ca acum 8 ani. 
Mi-a raspuns în aceeasi zi:
nota: Dac Air îsi încetasera deja operatiunile, dar atunci exista zvonul ca cineva ar încerca sa-i puna din nou pe picioare.
Din pacate dupa cum majoritatea stiti, vechiul forum s-a dus, deci din pacate nu se mai poate citi continutul topicului de atunci.
N-am mai primit nici un raspuns, dar între timp în data de 21.10.2005 a fost operat primul zbor:
Nici la acest mail nu am mai primit raspuns.
Am mai facut o încercare la sfârsitul lui noiembrie, întrebând care ar mai fi situatia si am primit pe 30.11.2005 urmatorul raspuns:
Dupa acea data nu am mai auzit nimica de ei iar pe vremea aceea CAA nu avea un site pe care se putea verifica daca pâna la urma au primit AOC sau nu.
Sunt tare curios care sunt planurile acuma. Are cineva mai multe informatii?
Post Merge: [time]1371526510[/time]
Am mai gasit ceva pe net, pe site-ul bizzy.co.uk - asta deoarece din 2005 si pâna în 2006 au avut si o reprezentanta înregistrata în Anglia:
Banuiesc ca întocmirea unui asemenea report se face cu scopul de a obtine un contract de leasing ...
Costa 9,99 lire ... e cineva atât de interesat de companie încât sa vrea sa investeasca acesti bani?
S-ar putea desigur ca acel raport sa nu prea contina nici un fel de date ... :
S.C. UNITED EUROPEAN AIRLINES S.R.L.
Adresa: Strada Bizet Georges, nr.5, ap.12, sector 2, Bucureşti Telefon: 021.224.40.52 Fax: 021.224.40.53
Management: Nicu Bîta - Director General E-mail: [email protected]
Certificat: RO-053(a) Autorizatie: Valabilitate: 10.06.2014
Operatiuni: Transport aerian public de pasageri (A1)
Aeronave: Cessna TP 206 D: YR-TNT
Spun asta, pentru ca acest proiect sau mai bine zis un proiect cu acest nume (atunci însa Airways si nu Airlines) a mai existat acuma 8 ani iar veteranii forumului sigur îsi vor aduce aminte. Domeniul si designul, logo-ul (daca îmi aduc bine aminte) si l-au pastrat de atunci: http://www.unitedeuropeanairways.com/
ch-aviation scria:
22OCT2005
United European Airways (Bucharest Baneasa) is planning to launch scheduled charter operations using A321s on the Birmingham-Bucharest-Amritsar route.
Pe forum însa zvonul aparuse deja înainte si pe 07.10.05 am luat legatura cu ei scriind un mail:
Stimate doamne, stimati domni,
cu interes am luat la cunostiinta de acest proiect de înfiintare a unei noi companii aeriene în România. În calitate de administrator al forumului destinat transporturilor aeriene civile din România as dori sa va adresez câteva întrebari la care sper ca aveti amabilitatea de a raspunde:
- În ce stadiu este proiectul?
- Ati reusit achizitionarea (leasing) de aeronave (738 sau 322)?
- Începeti într-adevar operarea la sfârsitul lui octombrie?
- Este corect ca veti opera ruta Birmingham-Bucuresti-Amritsar?
- Veti opera si alte rute?
- Mai aveti si alte informatii interesante pentru noi?
Cu stima si multumiri anticipate,
Thomas
M-am gândit ca între timp daca au trecut 8 ani se poate decalsifica acea corespondenta
Mi-a raspuns în aceeasi zi:
Stimate domn,
Va multumim pentru contact
Dorim pentru moment sa va raspundem la intrebarile dvs. ceva mai sumar urmind ca in saptaminile urmatoare sa va putem informa in detaliu asupra operatiunilor.
> Proiectul se afla in faza finala iar zborul va incepe pe ruta BBU - BHX - BBU pentru moment cu B 737-800 in wet lease. Pentru A 321-200 suntem inca in negocieri iar aeronavele sunt planificate sa intre in serviciu in Aprilie respectiv Septembrie 2006.
Pentru ruta de Amristar deocamdata nu va pot furniza detalii suplimentare. Se prconizeaza in viitor deschiderea unor rute catre orientul apropiat si Asia. Echipamentul de zbor va trebui adaptat pentru rutele respective.
Se vor opera si alte rute asupra carora vom reveni in scurt timp.
Cu rugamintea de a accepta acest prim contact sumar va multumim pentru interes si va rugam sa ne fiurnizati citeva detalii despre forumul condus de dvs.
Scopuri, desfasurare, program, conducere, etc.
Cu multumiri
Cristian RADA - President
UNITED EUROPEAN AIRWAYS
31st Petre Cretu Str
Bucharest 1, ROMANIA
Mobile # : 0040744544064
Tel # : 0040212244052
Fax: # : 0040212244053
e_mail: [email protected]
From: Thomas
To: Cristian RADA
Sent: Friday, October 07, 2005 12:02 PM
Subject: Ant: Re: Câteva întrebari
Stimate domnule Rada,
în primul rând va multumesc pentru promptitudinea raspunsului. Din pacate nu este un lucru normal pentru România ...
Cât despre forumul respectiv ... am uitat sa pun linkul respectiv (vezi mai jos). Este însa (doar ?) un forum de discutii, zvonuri si stiri despre aviatia comerciala din România unde participa diversi entuziasti, pasionati dar si specialisti sau ziaristi. Cred însa, tinând cont de reprezentarea relativ slaba a domeniului aviatiei comerciale românesti în mass-media româneasca, este un loc în care puteti gasi stiri (sau zvonuri) destul de interesante cred si pentru dumneavoastra.
În orice caz urmarim cu mare interes dezvoltarea foarte puternica a aviatiei comerciale în România si eu personal va doresc mult succes! Piata cred ca este foarte interesanta si orice oferta suplimentara sau concurenta este în primul rând în beneficiul consumatoriilor. Iar faptul ca acum mai multe companii românesti (Carpatair, Blue Air, mai nou deci United European Airways dar conform unor zvonuri si Acvila Air sau Dac Air) fac concurenta Taromului este un lucru bun. Pentru ca în curând oricum se va intensifica puternic concurenta pe piata româneasca si mi-ar parea bine, daca nu companiile straine vor "lua toata spuma" ...
Îmi puteti spune când anume se preconizeaza startul operatiuniilor si frecventa pentru BHX? Si de la ce companie veti lua 738 (reg.nr.?) în wet-lease? Sub ce cod (IATA, ICAO) veti opera? Cine sunt investitorii/actionarii de la UEA? Aveti deja autorizarea de la AACR?
Înca odata mult succes si m-as bucura daca aveti amabilitatea (si timpul ...) sa-mi raspundeti.
Cu permisiunea D-voastra voi pune informatiile pe care mi le furnizati pe forumul nostru. Daca însa doriti ca acestea (sau o parte) sa ramâna deocamdata confidentiale, va rog sa ma înstiintati.
Cu stima,
Thomas
Administrator "Romanian Air Transport Forum"
http://forum.fly-ra.com/index.php
nota: Dac Air îsi încetasera deja operatiunile, dar atunci exista zvonul ca cineva ar încerca sa-i puna din nou pe picioare.
Stimate domn,
Va multumesc pentru intelegere si as dori ca pina la lansarea oficiala a companiei sa treceti pe cit posibil discret peste evenimentul United.
Inteleg dorinta dvs si a participantilor la forum de a dezbate subiecte si (zvonuri) dar dupa cum stiti din pacate in Romania cind vrei sa faci ceva se gasesc 1000 care sa te impiedice si 1-2 care sa te ajute. Nu pentru ca cei 1000 ar avea vreun interes comercial in zona ci pur si simplu "stilul romanesc"
Pentru acest motiv va solicit discretia maxima.
Avem toate documentele depuse la AACR si asteptam emiterea AOC-ului dar pentru moment vom opera pe un alt call sign romanesc pentru ca nu dorim sa aminam inceputul operatiunilor.
Despre partenerul nostru din piata romaneasca va pot spune doar ca este foarte serios si ceredem noi cel mai in masura sa "concureze" daca vreti Tarom.
Wet-lease-ul este de la o companie Europeana pe care promit s-o divulg in zilele urmatoare.
Acum suntem la faza de semnare a contractelor si nu doresc pentru moment sa detaliez.
Voi reveni cu amanunte in zilele urmatoare sub forma unui newsletter pe care-l veti primi cu cel putin 24h inaintea lansarii pe canalele oficiale.
Cu stima
Cristian RADA - President
UNITED EUROPEAN AIRWAYS
Stimate domnule Rada,
cred ca stiu despre ce vorbiti în legatura cu "stilul românesc" ...
Desigur ca voi respecta dorinta D-voastra de a pastra discretia în legatura cu informatiile pe care mi le-ati oferit. Totusi internetul de azi permite aflarea unor zvonuri ... mai repede. Ce "se vorbeste" despre United EA puteti citi aici (în caz ca nu ati citit deja):
http://forum.fly-ra.com/viewtopic.php?t=122
Astept cu nerabdare alte informatii (în masura în care puteti/doriti).
Cu stima si salutari din Germania,
Thomas
Din pacate dupa cum majoritatea stiti, vechiul forum s-a dus, deci din pacate nu se mai poate citi continutul topicului de atunci.
N-am mai primit nici un raspuns, dar între timp în data de 21.10.2005 a fost operat primul zbor:
Von: Thomas
An: Cristian RADA
Gesendet: Freitag, den 21. Oktober 2005, 16:20:46 Uhr
Betreff: WG: Ant: Re: Re: Câteva întrebari
Stimate domnule Rada,
am costatat ca azi s-a efectuat respectiv se efectueaza primele zboruri sub titulatura "United European Airways" pe ruta BBU-GRQ-BHX-BBU sub codul si cu aeronava Blue Air. Desigur ca ma mira acest lucru tinând cont de faptul ca practic nu se stie nimic de D-voastra.
Puteti eventual sa-mi dati acuma ceva mai multe amanunte?
Cu stima,
Thomas
Nici la acest mail nu am mai primit raspuns.
Am mai facut o încercare la sfârsitul lui noiembrie, întrebând care ar mai fi situatia si am primit pe 30.11.2005 urmatorul raspuns:
Re: Ceva noutati?
Von: Cristian RADA (UEA)
An: Thomas
Stimate domn
Va multumim pentru mentinerae contactului.
Inca avem ceva pb cu aeronava dar vor fi rezolvate curind
Asa cum v-am promis va voi informa detaliat inaintea inceperii operarii.
Va multumesc
Cristian RADA
Dupa acea data nu am mai auzit nimica de ei iar pe vremea aceea CAA nu avea un site pe care se putea verifica daca pâna la urma au primit AOC sau nu.
Sunt tare curios care sunt planurile acuma. Are cineva mai multe informatii?
Post Merge: [time]1371526510[/time]
Am mai gasit ceva pe net, pe site-ul bizzy.co.uk - asta deoarece din 2005 si pâna în 2006 au avut si o reprezentanta înregistrata în Anglia:
Added: 18 Jun 2013
Type: REPORT
[NEW!] Bizzy Comprehensive Credit Report * Credit rating and credit limit * Key Events history * Up to 3 years company accounts figures * CCJ information * Director Information
Banuiesc ca întocmirea unui asemenea report se face cu scopul de a obtine un contract de leasing ...
Costa 9,99 lire ... e cineva atât de interesat de companie încât sa vrea sa investeasca acesti bani?
S-ar putea desigur ca acel raport sa nu prea contina nici un fel de date ... :