Universal Air (VO/UVL)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Jul 8, 2023
40
5
8
46
Dublin
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
Universal Air va opera zboruri din Haifa și Tel Aviv (Israel) spre România. Compania aeriană Universal Air ar urma să opereze zboruri comerciale regulate și charter din Haifa și Tel Aviv (Israel) spre trei aeroporturi din România. Universal Air, care deține Certificat de Operator Aerian și este licențiată în Malta, intenționează să opereze zboruri între Israel și România. Compania aeriană va anunța oficial săptămâna viitoare șase rute pe care ar urma să le opereze din orașele israeliene Haifa și Tel Aviv spre aeroporturile din Craiova, Suceava și București. Zborurile dintre orașele Haifa și Tel Aviv și București vor fi operate de pe aeroportul „Aurel Vlaicu” (Băneasa). Detalii referitoare la data la care vor debuta zborurile spre România și frecvența cu care cele șase rute vor fi operate sunt, momentan, necunoscute.
Crede cineva in asa ceva ?
 
Trebuie sa asteptam mai multe detalii. Piata romaneasca ar avea nevoie de operatori noi si mai ales de abordari noi.
Personal, nu cred in rute de tip Haifa-Suceava/Craiova, dar sa vedem...
 
Asta ziceam si eu, ca par rute halucinante pentru provincie cel putin. Din ce am citit, aceasta compania nu au avioane care sa acopera rutele spre Romania direct. Chiar daca ar fi sa fie, eu ma gandesc la zboruri "religioase" cu turisti care vin la moaste etc., ca si in alti ani, operate cu El Al.
 
Asta ziceam si eu, ca par rute halucinante pentru provincie cel putin. Din ce am citit, aceasta compania nu au avioane care sa acopera rutele spre Romania direct. Chiar daca ar fi sa fie, eu ma gandesc la zboruri "religioase" cu turisti care vin la moaste etc., ca si in alti ani, operate cu El Al.
Din Israel se vine/venea la gambling, nu la moaste.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Din conferinta de presa, via airlinestravel :

”Deși suntem o companie aeriană nouă, ne-am extins foarte repede operațiunile. În curând, vom crește flota noastră cu mai multe avioane tip Bombardier DASH Q400, de 78 de locuri, cu care vom începe să operăm din sezonul de iarnă. Suntem încântați că România devine unul dintre hub-urile noastre aeriene, alături de Israel (Haifa). De asemenea, vom oferi curse charter către Malta, unde este și sediul nostru principal. Piața aviatică românească este foarte dinamică și vom oferi atât curse de linie, cât și curse charter”, declară Simon Cook, CEO al Universal Air.

Vom avea două zboruri pe săptămână către Israel de pe Aeroportul Internațional Aurel Vlaicu Băneasa în sezonul de iarnă, trei zboruri săptămânale în sezonul de vară 2024, respectiv câte un zbor săptămânal la Craiova, Suceava, dar în funcție de solicitări, de pe orice aeroport din România. Avioanele tip Bombardier Q400 sunt foarte economice, astfel că anumite zboruri pot fi operate lejer și cu 52-54 de pasageri.

Nu ne vom opri aici, o să oferim mai multe surprize plăcute în viitorul apropiat. La ora actuală, pentru perioada septembrie – mai 2024, cursele dinspre București – Băneasa, Craiova și Suceava sunt rezervate aproape în totalitate”, subliniază Meidan Butnaru, reprezentant al Universal Air pentru România și Israel.

Cursele cu plecare din București către Haifa oferă un sejur complet de 6 nopți / 7 zile, plecarea fiind la 7 dimineața, iar revenirea, la 8 seara.
 
Eu zic ca este la limita de maxim range, cea ce nu este ok. Nu cred ca se risca cineva la asa ceva fara o escala. Nu mai vorbesc de faptul, ca, daca este nevoie sa faci un ocol, depasesti distanta maxima, ori sa fie ceva probleme la aeroport, si necesita sa mai stai in aer, sau sa faci divert. Cum bine zicea acolo in articol, nu prea au avioane sa faca rutele astea. Poate inchiriaza ceva jeturi. Cu astea chiar ar fi o mare provocare, si una chiar riscanta.
 
Eu din ce am vazut, si un Airbus 320 se ridica in 1200 m. Cum pe la altii un Boeing 747 se duce si pe piste de 2000 m sau chiar mai mici, M-am uitat si la Juliana airport, si pe pista aia de 2200 m, un B747 se ridica pe la 1200 - 1300m. Deci se poate. Se poate si cu B737 serii mai mici, sau A 318/19. Zic si eu.
 
Eu din ce am vazut, si un Airbus 320 se ridica in 1200 m. Cum pe la altii un Boeing 747 se duce si pe piste de 2000 m sau chiar mai mici, M-am uitat si la Juliana airport, si pe pista aia de 2200 m, un B747 se ridica pe la 1200 - 1300m. Deci se poate. Se poate si cu B737 serii mai mici, sau A 318/19. Zic si eu.
Distantele mentionate de tine sunt la limita si sunt, oricum ar fi, de la inceputul rulajului. care nu e tocmai in cap de pista. Eu zic ca nimeni intreg la cap nu va zbura cu 320 pe o pista de 1,300 de metri. Dar poate or mai fi si "aventurieri" :)
@Thomas SCV-HFA aprox 1,850km, la un range de 2,000 la Q400 e chiar la limita limitelor dpdv safety. Alternate airport? Probabil TLV la 1,900 de km...
 
Last edited:
Atunci vin si eu sa intreb. Oare astia de vor sa zboare ruta de 1800 km. cu avion care are range nici 2100 km. sunt intregi la cap ? Fara sa iei in calcul un ocol, cateva ture in aer, sau un eventual divert de cateva sute de km. in plus ? Nu prea ai cum sa faci asta cu un Dash, indiferent ce serie. Poate daca le pui ceva rezervoare suplimentare ca la aviaonele de vanatoare. :) Si sa nu uitam ca nu este vorba de Q400, ci de seria 200(-100) de 37 de locuri.
 
Oricum nu am inteles ce a vrut sa spuna aici poetul (Simon Cook ):
Din sezonul de iarnă vor fi lansate în premieră cursele dinspre Suceava, Craiova şi Bucureşti (Aeroportul Internaţional Aurel Vlaicu Băneasa) către Haifa, cu întoarcere de pe Aeroportul Internaţional Ben Gurion din Tel Aviv.
 
Cred ca acolo, sa tastat in plus "de". Eu o vad ca pe o gresala. Adica, zborul de Haifa, este cu intoarcere pe Tel Aviv, cea ce mi se pare o ciudatetie. Cei 100 km. dintre cele doua orase, chiar ajuta in economia zborului a avionului, despre care vorbeam ca ar zbura aproape la limita long range-ului, si asta fara a face un ocol, sau alte chestii luate in calcul.