Accident UTAIR Siberian tragedy: ATR 72 down, 31 fatalities

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

CalinCLJ

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Feb 13, 2012
2,226
1,219
153
62
Cluj
www.aviatiacivilacluj.wordpress.com
This morning at 7,50 LT an ATR 72 belonging to Utair crashed 40 km away from the departure airport of Tiumen.
Rescue forces found at least 12 survivals from the total 43 persons on board (39 passengers and 4 crew members).
The flight was due to arrive in Surgut .
Until now 16 dead bodies were discovered. A breaking news from Russia Today TV channel says that we have 12 survivals and the reast of 31 persons are dead.
 
Au ramas doar 11 in viata, dintre care 5 foarte grav raniti.
Imi place cum prezinta cei de la RTV: "Avionul s-a prabusit in zona muntilor Ural." Parca ai zice "undeva prin Europa".
 
"Zsolt" said:
Imi place cum prezinta cei de la RTV: "Avionul s-a prabusit in zona muntilor Ural." Parca ai zice "undeva prin Europa".
Cel mai probabil reporterii au lipsit de la respectiva ora de geografie care le-ar fi imbunatatit substantial sumara cultura generala.
"Zsolt" said:
E normal sa se retina la sol toate aeronavele de tipul celei care a produs catastrofa , cel putin pana la stabilirea cauzelor si verificarea eventualelor defecte. Asa se facea si la noi , asta cel putin pana la revolutie. Off topic : in acea perioada la noi se elaborau buletine informative (cu circuit inchis) cu privire la incidentele / accidentele din aviatia civila cu scopul de a nu se repeta de doua ori aceeasi gresala.
Revenind la ATR ca urmare a prabusirii lui American Eagle Flight 4184 in anul 1994 in acel caz s-a suspicionat givrarea avionului in zbor si drept urmare modificarea performantelor de zbor. Aceasta ar fi pentru mine prima cauza la care m-as gandi insa fara a exclude si altele.
 
Octavian, clar, in astfel de cazuri se tin aeronavele la sol, eventual ar trebui ca toti operatorii care folosesc asa ceva sa le tina la sol.
La UT vor ramane definitiv, eventual pana la vanzare, pentru ca oricum era planificata trecerea pe -500.
Chiar as fi curios de parerea lui Catalin. Care sunt procedurile in conditiile meteo respective, a se vedea METAR, si cum se manifesta icing-ul la un ATR?
 
De la accidentul lui Amrican Eagle s-au schimbat o groaza de proceduri legate de zboruri in conditii de givraj pt ATR-uri.
Ca stire de ultima ora se pare ca nu au degivrat avionul.
O sa vedem care au fost cauzele.
Legat de oprirea la sol a aeronavelor, asta cred ca e o practica sovietica mai degraba. Cand s-a prabusit A330-ul Air France cum ar fi fost sa opreasca toate aeronavele de genul asta la sol.