• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Jun 29, 2013
860
129
63
37
Craiova
#1
Jet Blue prima companie care a lasat pasagerii sa foloseasca aparatele electronice din dotare la bordul aeronavei si la decolare si al aterizare .
http://vimeo.com/78385765
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,633
2,129
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#2
Electronice da, echipamentele GSM doar in "flight mode".

 
Jun 29, 2013
860
129
63
37
Craiova
#3
Eu am inteles ca nici alea nu bruiaza dar este o masura a lor sa fie mult mai siguri ca nu le da aparatura peste cap :)
 

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
1,687
276
83
LRBS
#5
La Tarom majoritatea insotitorilor de bord inca se crizeaza masiv atunci cand scot aparatul foto sa fac poze imediat dupa decolare sau inainte de aterizare pe ideea ca "folosirea aparatelor electronice e interzisa" in acele momente. Inca nu am auzit ca DSLR-urile Canon sa interfereze cu aparatura de bord, dar mai investighez.
Poate candva o sa ajunga si la ei directiva FAA.
Poate.
am inteles ca nici alea nu bruiaza dar este o masura a lor sa fie mult mai siguri ca nu le da aparatura peste cap
Bruiaza masiv, mai ales in mod GSM, unde puterea maxima in antena mobilului e de 2W in conditii de semnal prost/ecranare, adica situatie tipica pentru un avion. Iti dai seama ca numai 10 aparate lasate deschise intr-un A 320, de exemplu, cat zgomot radio produc in aeronava (pentru aparatele de bord emisia lor e zgomot, nu semnal util) daca se apuca sa emita simultan in caz de actualizare de pozitie, sms primit in roaming cu "Bine ati venit in tara X", sau alte situatii similare.
Deci mai bine nu.
 
Last edited by a moderator:

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,633
2,129
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#6
Din pacate FAA nu are nicio treaba cu Tarom, deci acea directiva se poate trata cu tipica ignoranta.
Eu pe singurul meu zbor cu Tarom nu am facut poze. Zbor de noapte, ATR, geamuri zgaraiate/murdare. Insa pe alte zboruri (WZZ, DHL, DAL, MAH, LBT) am pozat fara probleme, la limita decentei.
Stiu despre un caz, in US, cand un tip a filmat/pozat decolarea, iar cand a vrut sa faca acelasi lucru la aterizare, o doamna mai in varsta, care statea langa el, s-a crizat si a inceput sa faca circ cu pretextul ca se vor prabusi din cazua camarei. Tipul a fost predat autoritatilor si a fost amendat.
Referitor la telefoanele mobile:
1. acolo sus, nu ai semnal, de ce sa iti lasi modulul GSM pornit? Iti mananca bateria cautand semnal.
2. este foarte enervant cand te uiti la un film, ascult muzica, iar telefonul cuiva din apropiere inceva incepe sa iti bage in casti acle "tz tztztz tztzzzzzz zttztzt tzt ztzz".
Eu ma distrez la max cand suntem pe approach si aud cate un nokia startup tone sau alte sunete care te anunta ca "Bine ai venit in reteaua X".
 
Last edited by a moderator:

AIR06

Moderator
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
2,694
1,186
113
Constanta
#7
Stiu despre un ca, in US, cand un tip a filmat/pozat decolarea, iar cand a vrut sa faca acelasi lucru la aterizare, o doamna mai in varsta, care statea langa el, s-a crizat si a inceput sa faca circ cu pretextul ca se vor prabusi din cazua camarei. Tipul a fost predat autoritatilor si a fost amendat.
Cat ghinion pe bietul fotograf !:(
 

OOVNI

Well-Known Member
fly-ra 2017
Feb 28, 2012
1,116
610
113
25
LFML
www.airliners.net
Flightdiary
My fr24 profile
#8
La Tarom majoritatea insotitorilor de bord inca se crizeaza masiv atunci cand scot aparatul foto sa fac poze imediat dupa decolare sau inainte de aterizare pe ideea ca "folosirea aparatelor electronice e interzisa" in acele momente.
Hai sa nu exageram si sa speriem lumea. Uite poze de pe 4 zboruri ROT diferite, in toate fazele posibile ale zborului. N-am avut nicio problema, chiar de cateva ori am fost rugat de pasagerul de la mijloc/culoar sa ii fac o poza si cu telefonul lui/ei.
http://www.airliners.net/photo/Tarom/Airbus-A318-111/1689359/L/&sid=b3aff07bed0bda64e1882e634020cdf5
http://www.photoavia.net/photo/view?id=25573&keywords=dobrescu tarom&o=-added
http://www.photoavia.net/photo/view?id=25756&keywords=dobrescu tarom&o=-added
http://www.photoavia.net/photo/view?id=5809&keywords=dobrescu tarom&o=-added
 

alex

Well-Known Member
May 24, 2012
2,441
692
113
53
CRAIOVA
#9
Sunt superbe! Multumim frumos!!
 

AM

Active Member
Feb 13, 2012
521
176
43
36
Cluj Napoca
#10
Pai FAA n-are nici o treaba cu Europa nu? Si plus de asta nu e o obligativitate ci o permisiune. Unele companii o aplica, altele nu. Hai sa nu fim rai acolo unde nu e cazul. Cata vreme jobul lor e sa se asigure ca se respecta regulile companiei, nu poti sa ii acuzi de nimic. Oricum e vb doar de decolare/aterizare si oricum majoritatea nu spun nimic si te lasa in pace.
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,633
2,129
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#11
Urmeaza ca si EASA dea unda verde la utilizarea echipamentelor electronice, de la gate la gate.
EASA to approve gate-to-gate PED use
By the end of November, the European Aviation Safety Agency (EASA) will issue guidance allowing passengers to use personal electronic devices (PEDs) during taxiing, take-off and landing.
Sursa: ATW online
 

Zsolt

King Nothing
Staff member
fly-ra 2017
Feb 12, 2012
6,633
2,129
113
39
EDDK
flightradar24 feed id
My fr24 statistics
flightaware feed
My flightaware feed
Flightdiary
My fr24 profile
#12
Surfing in the sky: Commission gives airlines green-light for 3G and 4G broadband services in aircraft

The Commission has adopted new rules that allow the latest wireless communication technology to be used by passengers on board aircraftflying over the European Union.

This means that from now onwards, spectrum for 3G (UMTS) and 4G (LTE) communications may be used above an altitude of 3000 metres. Until now only 2G (GSM) has been permissible on-board aircraft flying in the EU, which is impracticable sending large amounts of data (for example sending large attachments, downloading eBooks, watching video).

This EU decision creates the possibility for airlines – rather than a right for passengers - to allow use of smart phones and tablets during flights.
Sursa: Europa.eu