[CRA] Uzina de Avioane Craiova

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Buna seara
SC IAROM SA şi Aerostar Bacău şi-au manifestat interesul pentru Avioane Craiova
sursa:http://www.gds.ro/Economie/2013-06-12/SC+IAROM+SA+si+Aerostar+Bacau+si-au+manifestat+interesul+pentru+Avioane+Craiova"
 
Following a policy of strategic financial investments, the fully private company IAROM became major shareholder of some important Romanian companies in the aeronautical and electronics areas, such as:
• the largest Romanian aircraft manufacturer and repair company - AEROSTAR SA Bacau
???
 
Buna ziua!
Vesti bune ptr. Avioane Craiova:
Ministrul Dușa despre Fabrica de Avioane din Craiova:
„ În luna ianuarie a acestui an știți că doamna primar ne-a solicitat să asigurăm contracte pentru Fabrica de Avioane. Așa cum promisesem atunci când am elaborat bugetul am alocat sumele necesare pentru finalizarea contractelor la fabrica de avioane. Azi am discutat posibilități de viitor, să se găsească contracte pentru ca fabrica să existe dar și să se dezvolte chiar în domeniul aviației civile. În continuare Ministerul Apărării șicel al Economiei va avea în vedere aceste lucruri. După această întâlnire vom merge pentru a prezenta condoleanțe pentru Costică Ștefănescu acesta fiind militar activ.”
sursa:"lupamea.ro"
 
Sal!
Vestea buna este ca NU RAMAN NISTE OAMENI PE DRUMURI!
VOR AVEA DE LUCRU!!!!!!!
Daca asta este putin, atunci??
 
In ideea in care nu doar discuta ci si fac ceva. Cand un politician spune ca am discutat si sa se faca, sau vom face, nu inseamna de fapt nimic.
 
Buna seara
S-ar putea ca Avioane Craiova sa mai aiba o sansa:
"Fabrica de avioane din Craiova a primit vizita Ministrului Economiei. Andrei Gerea: „Putem șterge datoriile fabricii de avioane de la Craiova”
"Ministrul Economiei Andrei Dominic Gerea însoțit de Secretarul de Stat Bogdan Nicolae Badea au efectuat o vizită de lucru la SC Avioane Craiova SA. Ministrul Adrian Gerea a vorbit despre ștergerea datoriilor fabricii dar și despre căutarea de investitori pentru această fabrică."
sursa:http://lupamea.ro/articol.php?id=21...-datoriile-fabricii-de-avioane-de-la-Craiova”
 
Asta cred ca a ramas singura fabrica neprivatizata din Craiova. Daca reusesc sa o dea cuiva care nu vrea sa faca mall in ea, eu sunt fericit.
Si o poza cu Boeing-ul Bluebird Airways
guvernul-vrea-sa-stearga-datoriile-fabricii-de-avioane.jpg

Sursa: http://www.micapi.ro/articole/evenimente/guvernul-vrea-sa-stearga-datoriile-fabricii-de-avioane.html
 
Last edited by a moderator:
Daca ne uitam la datele statistice, un exemplu clar de tocat bani ineficient in industria militara si o incapacitate de adaptare la realitati.

In socialism mai degraba un loc de luat salariu decit productie adevarata, la fel ca si falimentarul proeict BAC de la Romaero.

De la 90 incoace, incapacitate strategica in Romania de a concentra cele 3 locatii , alaturi de Bacau si Bucuresti intr-una si de a avea o strategie coerenta (Ghimbav nu am pus la socoteala).
 
Si chiar si asa faptul ca Aerostar-ul merge struna si de asemenea a fost salvat si Ghimbavul de catre Eurocopter, totusi e ceva. Problema la Avioane e ca exista capacitate foarte mica de productie, ceea ce inseamna ca nu este rentabila o investitie in modernizare si retehnologizare. Exact aceeasi problema a fost si la ARO Campulung, de aceea nu a fost interesat niciun investitor serios de fabrica. ARO la capacitate maxima producea abia 20.000 de autovehicule pe an, pe cand o uzina auto moderna in ziua de azi produce in general peste 150.000 de bucati.
 
In industria auto adincimea productiei e undeva la 20%, practic discutam de carosare si ansamblare. De aceea productivitatea incepe la 80-100 bucati pe muncitor la producator, restul fiind la livratorii de subansamble.

La ARO eu am o alta parere. Da, productia era artizanala, erau si prea multi muncitori care nu aveau ce face acolo (iarasi meteahna socialista si fabrica necuratata la timp de ce nu era nevoie). Era suficienta lipirea Aro in piata SUV - fie se facea un joint venture cu un specialist din piete emergente gen Mahindra, fie se transforma intr-o capacitate de productie pentru una din cooperarile dintre companii.

Pe de alta parte au disparut uzine mult mai bine plasate, gen Polonez din Varsovia, care a murit odata cu sucombarea Daewoo, asa ca Romania inca sta bine, mai ales ca e cam la marginea pietei europene si infrastructura e varza.
 
Buna sera
Un articol de "aniversare":
"Avioane Craiova 42 de ani de mărire şi decădere"
sursa:http://www.editie.ro/articole/special/avioane-craiova-42-de-ani-de-marire-si-decadere.html

salutare Alex

iti inteleg apropierea de uzina de avioane de la Craoiva, dar sincer nu au nici o sansa. e atat de pustiu pe acolo ca nici cainii nu prea mai stau pe acolo si cei care stau daca nu esti atent te-au si inhatat de picior!
sa faca ce? intretinere pentru aeronave civile? cu cine si cu ce?

in conditiile in care se tot plimba directorii intre Romaero si Craiova (actualul dg este ex dg de la romaero), fara strategie clara si precisa in segmentul acesta de piata sansele lor sunt ca si zero; se chinuie de ceva vreme sa-si obtina o autoriazare de AMO dar .......

cu cei destui competitori AMO in zona, externi LTH BUD, LTH SOF, THY, JAT) si interni (Aerostar, Romaero, Tarom si de cu nu Blue-Air) slabe sperante sa intre in aceasta afacere, mai ales ca la un moment dat vehiculau un man/hour rate de 50Euro (acelasi pret ca la Tarom, in conditiile in care Aerostar merge pe undeva la 35-40USD pe ora manopera).

sa zici ca vine vreun investitor sa cumpere uzina pentru hangar nu poate ca este destul de mic, asigura doar doua locatii de B737 si acelea cam trase de par!

poate pentru aviatia generala ar fi o solutie ca un centru regional numai ca investitia e destul de mare si nu vad cine ar fi dispus

aerostarul merge relativ bine pentru ca a prins niste contracte cu operatori din turcia (mai saracuti) care nu vor sa mearga la THY ca sunt scumpi (deocamdata, dar cand vor reduce ora manopera nu se stie.

deja in Europa sunt organizatii (nu ma refer la Sabena, LTH) care au redus ora manopera pana la nivelul a 40USD

competitia devina mare in zona
 
Eu din ce am vazut la Aerostar au contracte de prin Maroc,avioanele Air Maroc le vad pe radar pot spune destul de des care vin la mentenanta la BCM.
Legat de Avioane Craiova va pot spune ca acum aprox.2 saptamani am stat de vorba cu niste baieti care mi-au zis cam asa:
Exista o firma privata acolo deja care nu are treaba cu Avioane Craiova,este o firma cu un patron grec de aici si aeronavele grecesti care vin la mentenanta aici.Angajatii sunt de prin bucuresti si stau cu,cazare in Craiova,am postat eu cateva poze cu 2 aeronave care au sosit la ei pentru reparatii/vopsire etc.
Tot ei mi-au zis ca daca este nevoie de forta de munca si au urgente se apeleaza si la angajatii fabricii care ajuta firma respectiva(pacat ca nu am tinut minte numele firmei).
Fabrica de avioane nu repara,ei sunt axati pe transformarea avioanelor in cargo din cate am inteles.Avioanele postate de mine nu au venit la IAVC pentru mentenanta si la firma respectiva care lucreaza practic sub acelas acoperis.O sa ma interesez si o sa va zic si numele firmei care presteaza mentenanta in incinta IAVC.
 
Eu din ce am vazut la Aerostar au contracte de prin Maroc,avioanele Air Maroc le vad pe radar pot spune destul de des care vin la mentenanta la BCM.
Legat de Avioane Craiova va pot spune ca acum aprox.2 saptamani am stat de vorba cu niste baieti care mi-au zis cam asa:
Exista o firma privata acolo deja care nu are treaba cu Avioane Craiova,este o firma cu un patron grec de aici si aeronavele grecesti care vin la mentenanta aici.Angajatii sunt de prin bucuresti si stau cu,cazare in Craiova,am postat eu cateva poze cu 2 aeronave care au sosit la ei pentru reparatii/vopsire etc.
Tot ei mi-au zis ca daca este nevoie de forta de munca si au urgente se apeleaza si la angajatii fabricii care ajuta firma respectiva(pacat ca nu am tinut minte numele firmei).
Fabrica de avioane nu repara,ei sunt axati pe transformarea avioanelor in cargo din cate am inteles.Avioanele postate de mine nu au venit la IAVC pentru mentenanta si la firma respectiva care lucreaza practic sub acelas acoperis.O sa ma interesez si o sa va zic si numele firmei care presteaza mentenanta in incinta IAVC.


buna ziua

si de prin maroc, in principiu cam tot ceea ce nu merge pe la AMO mari si medii de prin Europa si Orientul Mijlociu (IAI si Jordan).

firma privata se numeste Dedalus, cu patron din Grecia casatorit in Romania si marea majoritate a mecanicilor care lucreaza acolo sunt ex Romavia (de altfel din ce am inteles eu, patronul este ginerele unuia dintre technicii de acolo, cred acum e pe pozitia de director technic)
au asigurat intretinerea de baza pentru BlueBird, operator din Grecia cu un B737-400.

http://www.dedalustech.eu/contact.html

numai ca site-ul nu e tocmai actualizat, lipseste autorizarea de intretinere pentru B737CL si Airbus; in plus directorul techic care apare acolo nu mai este in organizatie, s-a mutat la un operator (asta daca nu cumva lucreaza in doua locuri)
 
  • 👍
Reactions: 4 users