• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Boobba-One

Well-Known Member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
..daca stai sa te uiti la benef operational al lui IAG pe q123 - o sa vezi ca sint la 1.13bioEUR ... LH @ 1.0004bioEUR & AF ... 40mioEUR ... si sint singurii, dintre cei trei, a nu revizui prevederile pe totalitatea lui '14 gen bearish... ei spun ca vor face 1.32-37bioEUR (contra 1.27bio initial prevazuti) pe tot anul: good luck & hasta luego!
au si un cash-position de invidiat (30sep14): 5.06bioEUR (British - 3.16bio; Iberia - 931mio; Vueling - 751mio; alte companii - 226mio)... pus in fata unei datorii totale de 5.55bioEUR, arata frumos.
ok, n-au avut greve, ceea ce este un bun indicator al echilibrului din launtrul companiei. ba chiar, au cistigat 40mioEUR pe spatele grevelor AF/LH...
dintre cei trei "grei" europeni - IAG este cel mai usor. dar au gasit un echilibru intre sporirea capacitatilor, si eficacitatea costului unitar (in afara carburantului) ...
British are avantajul de-a profita de piata locala si rutele Nord Americane - care sint in crestere...
Iberia iese dintr-o restructurare care nu ar prinde rau anumitor companii mioritice - gen taiat adinc in carne moarta (pentru ca daca-i vie aduce bani): 3'150 posturi in 2 ani - si 1'500 in viitorul apropiat... si juma' de flota... plus o parte din retea...
iar Vueling: creste. IAG au vazut mult mai devreme decit LH & AF pericolul EZY & RYR ... si s-au dotat cu o arma excelenta. iar acum vad roadele...
in plus, IAG vor sa dezvolte America Latina impreuna cu Latam pe acelasi calapod ca si cu American Airlines / US Airways pe transatlantice.
...si ce imi place la ei este ca nu sint bulimici - au o optica foarte disciplinata asupra cresterii de capacitate, desi le-ar da buzunarul sa se arunce la mult mai mult.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,352
1,060
113
FRA
La pozitia de cash pe care o au isi pot permite sa achizitioneze ceva complementarca sa ramina un player semificativ in Europa...le-ar diminua si ecartul pe care il au fata de Easy si Ryan. Iar piata are doua targeturi..Wizz care e deja copt si Norwegian care inca nu e la momentul de exit pentru investitori. Si are avea sens sa ii ia pe primii. AF nu au bani, Lufthansa s-au lasat pagubasi si viseaza Eurowings, Ryan n-are nevoie, Easy au un alt grup tinta si o alta regiune pe care se focuseaza.
 

Boobba-One

Well-Known Member
Aug 4, 2014
1,300
420
113
NEAR A WHITE FLUFFY CLOUD
IAG vor sa avanseze cu pasi mici si siguri - cred ca ei vor mai mult sa isi consolideze pozitia actuala in europa, sau sa si-o dezvolte rontzaind incet dar sigur din partile celorlalti.
nu sint stilul sa faca un big splash. si asta imi place, pentru ca le diminueaza exposure... nu vor sa dea un efect de pirghie prea mare ... ci sa arate ratio-uri financiare cit mai frumoase...
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,535
1,887
153
Constanta
VLG,in ciuda ambitiilor , nu se simte chiar foarte bine pe FCO . Este silita sa inchida rutele Roma-Bari, Roma-Brindisi și Roma-Roma-Lamezia Terme ,ultimele zboruri pe 12 ianuarie. Concurenta RYR si ,chiar AZA a fost o nuca cam tare atat pentru VLG cat si pentru EZY pe rutele interne pornind din FCO.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,352
1,060
113
FRA
Nu neaparat concurenta cit supracapacitatea in piata. Vueling sunt mult sub masa celorlalti doi playeri asa ca cel mai probabil au rute mai profitabile si s-au reorientat din timp. Ca si cost oricum sunt sub Alitalia sau Easyjet.
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,535
1,887
153
Constanta
Bun LF-ul pt o cursa care nu e regulata, fara prea mare reclama . Chiar daca perioada e de maxima incarcare.
 
Last edited by a moderator:

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,535
1,887
153
Constanta
Anul aceste OTP-MAD incepe mai devreme (28 martie) fata de iunie anul trecut.
 
  • 👍
Reactions: 5 users

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,352
1,060
113
FRA
Vueling a semnat un acord de code share cu Amerian pt Barcelona....asadar, inca o alternativa de transfer transatlantic.. si un pic de aparare fata de planurile Norwegian.
 

Thomas

Moderator
Staff member
Premium Member
fly-ra 2017
Feb 9, 2012
3,999
2,124
203
54
Göttingen/Germania
Flugstatistik / Flightmemory
[IMG]
din 21.06:

VY 6684 FCO 23:55 - 03:05+1 OTP 2,4,7
VY 6685 OTP 04:05 - 05:10 FCO 1,3,5
Zborurile au fost scoase din sistemele de rezervari.

Concurenta prea mare totusi, chiar daca erau gândite probabil mai mult ca zboruri de conexiune.

Si ramâne parerea mea, ca piata din Romania este un pic atipica. A simtit-o Easyjet, acuma Vueling ... sunt curios daca Ryanair se va impune.
 
Last edited by a moderator:

MihaiCLJ

Well-Known Member
Jun 3, 2014
923
325
63
Washington, DC
Vueling o simte datorită orarului prost, chiar dacă de conexiune, chiar dacă datorat lipsei de aeronave.
De ce să pleci la 2 sau la 3 când cu 15 eur mai mult mergi la o oră normală?
 

EI-DAC

Well-Known Member
Jan 10, 2014
224
271
63
41
Preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, dă ca sigură reluarea zborurilor companiei Tarom, după 1 august, care va avea zboruri zilnice pe Suceava cu over-night. El a precizat că sunt discuţii avansate cu un operator low-cost din Spania, pentru zboruri directe spre Barcelona şi zona estică a Spaniei

Preşedintele CJ Suceava, Cătălin Nechifor, a anunţat ieri că autorităţile sucevene sunt în discuţii avansate cu un operator aerian low cost din Spania pentru curse din Suceava spre estul Spaniei în condiţiile în care cei mai mulţi suceveni sunt la muncă în Spania. Cătălin Nechifor a declarat că de la redeschiderea Aeroportului Suceava, prevăzută pentru data de 1 august, în vara acestui an, este certă reluarea zborurilor companiei Tarom, care va avea zboruri zilnice pe Suceava cu over-night, dar că în acelaşi timp se poartă discuţii cu companii aeriene pentru curse directe externe. El a precizat că sunt discuţii avansate cu un operator low cost din Spania în condiţiile în care Spania este o destinaţie cerută pentru că din cei 45.000 de suceveni aflaţi la muncă în străinătate, 9.000 sunt în Spania. La aceştia se mai adaugă şi 4.500 de locuitori din judeţul Botoşani şi 3.500 din Neamţ care lucrează în Spania şi care ar dori să aibă cursă directă cât mai aproape de zona din care provin. „Ar fi un teritoriu emitent important”, a spus Nechifor care a menţionat că zborurile vor fi spre Barcelona şi zona estică a Spaniei.

Unul dintre principalii operatori aerieni low-cost din Spania, care ar co-respunde în mare măsură cu cele prezentate de Cătălin Nechifor, este Vueling Airlines, parte din IAG (International Airlines Group), o companie low cost cu sediul central în Barcelona. Vueling a fost înfiinţată în anul 2004 cand deservea numai 4 destinatii. Astăzi, compania s-a extins şi are destinaţii interne şi internaţionale, spre multe oraşe europene printre care şi Bucureşti. Hub-urile principale ale companiei aeriene low cost Vueling sunt Barcelona, Madrid, Sevilia, Bilbao, Malaga şi Valencia.

Lucrările de modernizare la Aeroportul Suceava urmează să fie finalizate, potrivit graficului, la sfârşitul lunii iulie astfel încât la 1 august aeroportul să fie redeschis. Aeroportul Suceava a fost închis pentru modernizare începând din 13 ianuarie 2014, lucrările fiind realizate printr-un proiect de 105 milioane de lei din fonduri europene. Lucrările de modernizare la aeroport sunt realizate prin trei proiecte, unul finanţat de ROMATSA, care instalează aparatura de control şi trafic aerian, unul de modernizare a pistei şi a sistemului de balizaj, finanţat de Uniunea Europeană, şi un proiect de modernizare a aerogării, cu fondurile Consiliului Judeţean.

Prin proiectul cu finanţare europeană asigurat prin POS-Transporturi se modernizează pista de rulare, balizajul, se construieşte un nou turn de control şi se pregăteşte terenul în ve-derea amplasării sistemului de navigaţie. (O.S.)

Consiliul Judeţean, în discuţii avansate cu o companie low-cost spaniolă pentru zboruri directe Suceava – Barcelona
 

Peter

Well-Known Member
Aug 5, 2014
2,020
1,110
153
YR-ASD
Flightdiary
My fr24 profile
Off topic pe aceasta pagina a forumului dar de îndată ce aici a fost postat..
Nu stiu ce tot vorbește Nechifor despre reluarea curselor RO de OTP.. Am întrebat pe niște prieteni din interiorul companiei si am si trimis un email către RO interesând-u ma de SCV, toti mi-au spus ca nu se știe de nicio reluare a zborurilor de SCV.. Ar trebui sa cam 'stop getting hopes up' deocamdată :)