Vueling Airlines (VY/VLG)

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Eu inca nu am vazut nici o miscare din partea celor de la Wizz, nici pe Barcelona nici pe Roma, se pare ca se bazeaza pe conservatorismul papornitarilor care au trecut foarte greu de la autocar la avion si probabil ca vor trece si mai greu de la o companie la alta!
 
Oricum turistii spanioli vor alege VLG de acuma incolo....astia cu papornita merg tot cu Wzz...inca...eram acuma cativa ani in CLJ la aeroport si inainte cursei mele era o cursa spre MAD,iar una era cu ceapa in papornita si se vedea,jur ca imi era rusine ..::)))
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Strategiile se bazeaza pe tipuri de clienti, nu pe dorintele noastre atomizate la nivel de comentatori de forum.

Deocamdata Wizz nu are de ce sa isi faca probleme, este carrierul dominant la CLJ si ca marca este in mintea capsunarilor. Nici rau, e legitim sa mulgi segemntul pe care il ai cit mai mult.

Vueling are alta strategie.. de hub LCC..de aceea ma astept de ex sa ofere legaturi turistice spre Maroc unde Ryan asi Easy au redus masiv prezenta anul asta, dinspre Marea Britanie.Oricum, la Vueling vorbim deocamdata de virfuri de sezon, cu zboruri red eye.

Dinspre Roma important e pt ei sa aiba o prezenta pe city pairs interesante, pina a-si consolida pozitia. Cu Easy e dominant cam pe aceeasi piata ( hai sa ii spunem business LCC) spre Vest si Franta, Vueling au intrat de la inceput pe destinatii neacoperite de Easy. Aceeasi tactica o vedem si in Germania unde nu se prea intersecteaza la aeroporturile mari... Easy puternic in nord pe Berlin si Hamburg, vueling fara baze zboara Frankfurt, München si aeroporturile de mina a doua,
 
Voi tot ii dati cu "papornitarii", dar in momentul asta Vueling nu cred ca e o alternativa suficient de buna in primul rand datorita orelor ... ca sa pleci la 4 noaptea din Cluj inseamna ca nu prea dormi deloc in noaptea aia. Plus ca Wizz are niste facilitati pentru clientii "fideli" care nu sunt de neglijat, de exemplu eu am card de credit Wizzair pe care fac anual bonus de cam 800 de lei cu care pot cumpara bilete (plus 4% reducere la bilete si 45 de lei extra reducere la fiecare bilet) ... evident ca voi prefera Wizzul pentru calatorii in conditiile astea, pentru ca pot calatori la pret foarte mic sau chiar gratuit (daca fac un zbor dus-intors 2 persoane pe an).

Si oricum nu vad de ce Vueling, la orele, preturile si destinatiile alea, nu va atrage tot "papornitarii" ... chiar si cei care au nevoie de conexiuni in Spania/Italia e foarte probabil ca vor fi tot "papornitari", turistii sunt inca secundari pe destinatiile astea.

Oricum eu le sunt recunoscator "papornitarilor", daca nu erau ei nu as fi avut avioane ieftine spre Italia/Spania/Franta/etc. Si sa dau 500 de euro pe bilete de avion 2 persoane pentru un city-break de 3 zile nu mi se pare prea atractiv, deci clar nu as fi mers in la fel de multe locuri. Astept sa le introduca cursa si "papornitarilor" din Napoli, sa pot merge mai des pe Coasta Amalfi (Vueling nu are Napoli din Roma, doar din Barcelona, dar deja e prea mult de ocolit) :)
 
Last edited by a moderator:
  • 👍
Reactions: 1 users
De ce crezi ca Vueling se adreseaza clientelei outbound si nu inbound de România ?

Încearcă sa vezi strategia unei companii dincolo de preferintele sau obiceiurile tale de consum, care oricum au fost formate pe baza unei realitati din trecut .
 
Aici nu e vor a de papornitari/capsunari etc. E vorba ca Wizz au preturi de legacy carrier din Cluj si venirea Vueling pe CLJ ii va mai tempera, lucru care va fi in interesul amatorilor de city breakuri si mini excursii prin Europa.

Utopium, dimpotriva ora 4 le va conveni multora. Marea majoritate a pasagerilor de low cost nu locuiesc in Cluj si ajung la noi cu masini si trenuri si ori ajung cu o seara inainte in Cluj ori pleaca cu noaptea'n cap de acasa ca sa ajunga dimineata in aeroport.
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Cred ca inainte de toate trebuie sa vedem cu minte limpede ce se intimpla, fara a face judecati pro/contra unei companii.

In primul rind, semnalele evidente sunt ca Vueling se afla intr-o faza de testare : din Barcelona de zboara noaptea, la Roma abia isi deschid baza - cine se uita atent vede ca este a 4a sau a 5a rotatie a zilei pentru flota (fiind sezon), asta insemnind si costuri marginale infime. Nu inseamna ca asa vor ramine lucrurile a la long daca ruta se va dovedi fezabila.

Un al doilea aspect este cel al clientilor. Poolul de clienti Wizz se afla in Europa de Est, cel Vueling in Europa de Vest. Din aceasta perspectiva strategiile pot fi diferite.

@utopium .. degeaba vii cu argumente gen card Wizz.. Vueling au si ei sisteme similare. Wizz copiaza de pe la altii si sunt "noi in Europa de Est" dar nu insemana ca ei sunt virful de lance al inovatiei. Asa cum exista pasageri captivi in oferta unui carrier la un aeroport, asa exista si pentru celalat. Wizz de exemplu nu are un program pentru pasageri cu dorinte business dar buget economy.[DOUBLEPOST=1397237167][/DOUBLEPOST]
Astept ca urmatoare destinatie sa fie Londra,oricare aeroport si atunci sa vedem ce face Wzz...

Nu cred.. nu face parte nici din strategia Vueling, nici BA..cel putin deocamdata. Momentan Alitalia este playerul in corzi al Europei asa ca mai degraba vom vedea o baza Vueling in nordul Italiei care cumva sa nu se interpuna cu Easy. As specula la momentul oportun pe o expansiune a bazei din Florenta, daca nu cumva isi vor face o baza la Milano (aici e intrebarea daca vor merge pe Bergamo atacind cu un concept de LCC plus ULCC sau vor face concurenta Easy de pe Malmepnsa pe city pairs dar orientindu-se pe alte rute).
 
Last edited by a moderator:
  • 👍
Reactions: 1 users
@ oldblueeyes S-ar putea sa ai dreptate,dar sunt sigur ca odata ce incep operarea destinatilor,incepem sa vedem un pic de canibalism intre Wzz si VLG pe aceste destinatii.
Nu stiu atunci de ce nu a inceput sa opereze curse spre destinatii care nu sunt in CLJ?
 
Voi tot ii dati cu "papornitarii", dar in momentul asta Vueling nu cred ca e o alternativa suficient de buna in primul rand datorita orelor ... ca sa pleci la 4 noaptea din Cluj inseamna ca nu prea dormi deloc in noaptea aia. Plus ca Wizz are niste facilitati pentru clientii "fideli" care nu sunt de neglijat, de exemplu eu am card de credit Wizzair pe care fac anual bonus de cam 800 de lei cu care pot cumpara bilete (plus 4% reducere la bilete si 45 de lei extra reducere la fiecare bilet) ... evident ca voi prefera Wizzul pentru calatorii in conditiile astea, pentru ca pot calatori la pret foarte mic sau chiar gratuit (daca fac un zbor dus-intors 2 persoane pe an).

Si oricum nu vad de ce Vueling, la orele, preturile si destinatiile alea, nu va atrage tot "papornitarii" ... chiar si cei care au nevoie de conexiuni in Spania/Italia e foarte probabil ca vor fi tot "papornitari", turistii sunt inca secundari pe destinatiile astea.

Oricum eu le sunt recunoscator "papornitarilor", daca nu erau ei nu as fi avut avioane ieftine spre Italia/Spania/Franta/etc. Si sa dau 500 de euro pe bilete de avion 2 persoane pentru un city-break de 3 zile nu mi se pare prea atractiv, deci clar nu as fi mers in la fel de multe locuri. Astept sa le introduca cursa si "papornitarilor" din Napoli, sa pot merge mai des pe Coasta Amalfi (Vueling nu are Napoli din Roma, doar din Barcelona, dar deja e prea mult de ocolit) :)


Imi pare rau dar nu inteleg unde gasesti tu biletele alea ieftine? Eu tot caut si nu prea reusesc sa le gasesc......ba mai mult am gasit preturi aproximativ similare la LH si cu aproximativ 100 Euro mai ieftine la Vueling in perioade similare si asta in conditiile in care si eu am Wizz Discount...... O fi devreme la 4 da nu stiu cum sa spun dar nici 6 nu ii ora foarte monumentala cum nici sa ajungi inapoi la 1 noaptea nu mi se pare superoferta.... Iar papornitari i-am numit pentru doza de prostie care o inmagazineaza multi dintre ei, pentru gentile uriase care le transporta si in primul rand pentru prostiile care le transporta in papornite (consider absolut ilogic si imoral sa cari borcane cu castraveti murati, borcane care se sparg si imput lucrurile altora). De exemplu din 01.09 in 08.09 (09.09 la LH) biletul costa 982 la Wizz, si 1103 la LH si doar 411cu Optima Fare La Vueling..... sa ma scuzi, am ceva zboruri cu Wizz dar nu sunt dispus sa platesc dublu pentru servicii similare, si daca dau 1000 pe un tura sincer mai pun 100 si merg omeneste fara sa simt aroma de castraveti murati timp de 5 zile(preturile sunt pentru 2 adulti si un copil)!

Oricum la Wizz, acu 5- 6 ani cand erau mai multi turisti decat papornitari se zbura mult mai ieftin, in septembrie 2008 am mers la BCN cu 858 de lei 2 persoane, in 2009 am mers la Roma cu 256 de lei 2 persoane cu un bagaj si 60% din avion era cu turisti......


@Mengelaus, exact despre asta este vorba.... Wizz are pe majoritatea rutelor preturi Legacy si conditii "papornitar" (nu critic echipajele, cel putin la intoarcere de la VLC au fost exceptional de civilizati si de agreabili)
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Eucred ca cei care analizeaza WZZ vs VLG gresesc. Are dreptate oldblue, nu se prea "pupa" publicul.
In al doilea rand argumentul ca zboara red-eye e important. Sa va ganditi ca toate costurile de ownership, crew, insurance, etc sunt acoperite si atunci au de acoperit doar fuel si taxe, ceea ce le va permite preturi f bune. Desigur, daca umplu avioanele pot face si un profit frumusel si nu cred ca se vor supara.
In momentul asta cred ca "pipaie" piata si probabil din summer 2015, daca rezultatele de acum o confirma, vor fi alte orare, alte frecvente, poate si alte destinatii.
Spune o "pasarica de la marginea pistei" ca ar incerca si un AMS. Asta cu adevarat ar fi o lovitura si i-ar pozitiona bine la CLJ.
 
Calin, asa mi se pare si mie situatia. Oricum Wizz ori nu sunt impresionati de prezenta Vueling ori asteapta"sa ploaie cu biscuiti"
 
Sa speram ca o sa avem doi operatori care vor aduce preturile la valori LCC. Loc este pentru mai multi pasageri, ideea este sa le faci loc si celor care nu sunt dispusi sa isi duca papornitele cu 1000 de euro (preturile din exemplu meu de mai sus) . Concurenta este intotdeauna benefica, pentru consumator in primul rand dar pot sa pariez ca si reducand preturile drastic cei de la Wizz vor iesi in castig!
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Eu as zice sa vedem ce se intimpla in piata.

Vueling nu testeaza doar Clujul cu zboruri de noapte ci si Bilbao -Otopeni, de exemplu. Pentru mine e clar ca isi cauta nise cu care sa obtina masa critica (3-4 curse) pe principalele doua aeroporturi din tara.
Flota lor va creste de la 50 la 70 de bucati la sf. lui 2015 asa ca nu vor avea capacitate mare.

E posibil sa vedem niste oferte de nisa cum sunt si cele din Cluj, legaturi foarte bune pe rotatiile de dimineata mai departe catre alte destinatii in regiune.

Exista niste oportunitati pe care multi nu le vad:

- dinspre CLj de ex sudul Italiei nu este deservit de WZZ..o conexiune buna din Roma poate asigura paxi de transfer
- acelasi lucru dinspre Barcelona spre Nord Vestul si Sudul Spaniei plus Portugalia (vorbim aici de legaturi unde se poate ajunge la 10 dimineata dinspre Romania)
- desi unii nu ma cred, segmentul turistic mi se pare o nisa buna, pt ca dinspre Romania nu ai chartere spre destinatiile de iarna (am mai scris aici pe alte threaduri) -Maroc, Andaluzia, Canare

Nu va mirati daca vom vedea surprize si de pe Paris-Orly!!!
 
Loc de surprize este si eu cred/consider ca practicand preturi corecte vor avea pasageri pentru a compensa reducere de pret (cu asta ma refer in special la Wizz)
 
Spune o "pasarica de la marginea pistei" ca ar incerca si un AMS. Asta cu adevarat ar fi o lovitura si i-ar pozitiona bine la CLJ.
Chiar ma gandeam aseara ca ar fi o lovitura interesanta sa bage AMS.

Sa ne intelegem, ma bucur ca a venit Vueling, dar in conditiile actuale e putin probabil ca ii voi prefera Wizzului prea des. Sunt convins ca acum fac teste si poate la anul vor intra la niste ore mai decente. Eu stau la 5 minute de aeroport, cu Wizz chiar si cu zbor la 6:30 tot apuc sa dorm pana pe la 4 si ceva :)

Personal am calatorit cu WZZ doar in sezon (iunie-septembrie, Italia, Spania, Franta) si niciodata nu cred ca am dat mai mult de 100 de euro dus-intors de persoana, insa am dat si 50 de euro dus-intors pe Italia (cu un bagaj de cala la 2 persoane) - asta in conditiile in care am facut 6 calatorii cu ei in ultimii 2 ani, deci nu vorbesc de ce era acum 5-6 ani. Si asta fara sa scad punctele bonus (dar cu diverse reduceri gen Wizz Discount Club, scutire taxa plata cand se putea, etc). Da, s-a mai scumpit in ultimii ani, dar rezervat din timp, eventual in zi cu 20% reduceri (plus facilitatile pe care mi le da cardul), eu ies foarte bine cu ei.

Chestia cu muraturile in geanta n-ar trebui sa se intample, de cand poti duce borcane cu lichide in geanta de mana? Personal n-am avut incidente cu "papornitarii", sigur ca e alta clientela decat la Lufthansa de exemplu, dar nu mi se pare asta o problema atat de deranjanta, pana la urma e un zbor de 2-3 ore. Insa, repet, ma indoiesc ca nu vor fi papornitari destui si la Vueling, nu sunt convins ca vor avea clientela prea diferita pe Barcelona si Roma. O fi avand Vueling altfel de clienti in vest, insa intre Romania si Spania/Italia nu prea vad de ce nu ar avea acelasi gen de calatori ca si Wizz. Poate pe (un eventual) Amsterdam.

Legat de fidelizare, la tariful minim la Vueling vad ceva de genul: la 1000 de euro cheltuiti pe bilete/500 de puncte ai un zbor one-way gratuit. La celelalte categorii de pret apar alte chestii de fidelizare mai bune, dar diferentele de pret sunt semnificative. Momentan Vueling mie mi se pare interesant pe viitor pentru conexiuni spre Sardinia, Sicilia, Corsica, Coasta de Azur (desi la fel de bine pot face o combinatie Wizz/Ryan).
 
Nu cred ca va fi o bataie a preturilor.

Vaca de muls a Wizz este momentan Luton, unde sunt carrierul nr 1 si unde nu au concurenta, cu Ryan si Easy practic inexistenti in Romania. Daca sunt inteligenti vor mulge noul val de trafic etnic adaugind si o ruta undeva in zona Manchester, Birmingham, Leeds.