Wizz Air - Discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Sunt in faza de licitatie . Gurile rele zic ca fenechiu tot le-a pus strambe ca sa termine Iasiul pista mai intai .
 
Si cu siguranta o va termina Iasiul intai, ce finantare are aeroportul Suceava? Oricum ca si pozitie si potential, IAS ar trebui sa primeze in fata SCV.
 
Pe fonduri europene vreo 40 mil euro pt prelungire si reparare pista , modernizare cai de rulare si turn de control
Miza e traficul etnic . La trafic in interes de serviciu si leisure evident SCV si BCM nu se pot compara cu IAS . Pur si simplu sunt prea mari diferentele de PIB , PIB/loc sau de marimea oraselor
 
Da dar problema SCV este ca pentru a avea un trafic etnic consistent au nevoie de catchment area, ceea ce nu prea au. Spre deosebire de SCV, BCM are o pozitie mult mai centrala in Moldova, de aceea s-a putut dezvolta mai serios. SCV in afara de 3 judete sarace si ceva potential turism in Bucovina, nu are oportunitati prea mari de dezvoltare.

SCV este cam in situatia ARW sau OMR. Si daca stam sa ne gandim, ARW si OMR deservesc judete mult mai bogate in jur si tot nu au atras mai nimic.
 
Turismul extern in Bucovina e suficient de mic ca sa nu justifice macar un 2/7 de pe vreo ruta externa
SCV va fi loc pt vreun low-cost care nu poate intra pe IAS sau BCM , a 3-a varianta cum s-ar zice .
WZZ va incerca sa intre pe BCM in perioada urmatoare , chit ca e nevoie de derogari din cauza pistei
 
Nu stiu daca WZZ are capacitatea si motivatia sa intre pe BCM. De ce sa intre in concurenta serioasa pe BCM cand pot dezvolta monopoluri pe CRA sau CND si oportunitati pe KIV, TSR si OTP. TGM si CLJ incep sa devina saturate, dar pe restul ar mai fi loc de expansiune. Inclusiv SBZ cu noile licitatii s-ar putea sa para mai interesant decat BCM pt WZZ. Oricum ei sunt limitati si de lipsa capacitatii de operare, de aceea noile valuri de extindere coincid intotdeauna cu accederea unor noi aeronave la flota.

Pe de alta parte WZZ nu s-a descurcat niciodata excelent acolo unde are concurenta, vezi recenta reducere a operarii pe unele baze din Polonia.
 
"Thomas" said:
... cursa CIA-KIV-CIA nu se potriveste deocamdata în nici un program de aeronava. Adica s-ar potrivi operata tot de la CLJ dar se bate cap în cap cu cea de TGM ... deci vom mai asista la schimbari de orar

Între timp se potriveste cursa, cel putin în orarul de vara: din 24.09 cursa CIA-TGM-CIA este scoasa de la vânzare si înlocuita cu CIA-KIV-CIA (operate ambele de pe CLJ) ::)

În orarul de iarna ambele rute sunt în vânzare, dar deocamdata tot asa nu se potrivesc ambele în programul de operare ::)
 
Fiind proaspat intors din concediu, pot oferi cateva detalii referitoare la zborul W6 3141 - la care am fost pasager.

Pana spre aterizarea la CIA nu au fost incidente - insa la 5 minute inainte de touch down, motoarele au fost "turate" la maxim, avionul a facut go around iar insotitoarea de bord a fost chemata in cockpit.
La aproximativ 10 minute distanta de aterizarea ratata, am fost anuntati ca "din motive operationale" aterizarea e amanadata 20 minute si e posibil sa aterizam la FCO - capitanul o sa revina cu mai multe informatii.
Nu mai stiu exact daca chiar capitanul a dat vestea sau tot insotitoarea sefa dupa o alta vizita in cockpit insa dupa ~ 15 minute am fost anuntati ca e posibil sa avem o problema la trenul de aterizare si o sa aterizam la FCO.
Dupa acest al 2-lea anunt a urmat partea mai urata. Nu stiu daca manevrele efectuate au fost efectuate pentru "fortarea" rotii cu problema sau au fost alte probleme (are cineva o parere?) insa au urmat doua pierderi de altitudine violente si niste viraje la unghi nemaintalnit de mine pe un avion comercial (eu am mai zburat la Ghimbav cu AN2-ul si IAR 46).
Insotitoarele de bord au facut o prezentare speciala a cartoanelor cu informatii despre crash landing, stand cu picioarele pe scaunele dinspre culoar (sa-i le vada mai bine lumea?) insa pentru mine au dat impresia ca erau speriate iar in cursul aterizarii (si a simularii) de la FCO strigau din spate "Brace position, brace position, bend down, protect your head" si printre rafale cate un "protejati-va capul".
Pasagerii de pe ultimul rand au fost instruiti sa deschida usile (eu am stat pe al 3-lea rand de la urma) iar dupa aterizare s-a strigat "evacuate, evacuate".
Si acum imi vine sa castrez cei 2-3 pasageri care erau disperati sa-si ia bagajul cu ei si blocau iesirile, insa pana la urma nu a mai contat.

Din timpul zborului: pe randul dinaintea mea erau 3 italieni la vreo 45 ani, iar unul dintre ei glumea ca acum e un moment bun sa-ti suni mama dupa ce m-a intrebat ce se anunta :) Per total, in avion nu am vazut disperarea doar dupa, in aeroport.
Dupa 4 ore, la biroul Hertz din CIA am fost intrebat "Did you had a nice flight". Am zambit si am zis "Yeah".

A 2-a zi am primit mail semnat József Váradi - very nice.
 
Mersi pentru relatare. Jos palaria.
Manevrele au fost facute pentru a forta trenul de aterizare, cu ajutorul fortelor G, in pozitia down and locked.

Mi se pare ceva normal si de bun simt, ca dupa zbor, pasagerii sa primeasca macar un mail prin care li se cere iertare pentru cele intamplate, etc.
 
Ma bucur ca n-a fost mai grav si ati scapat cu bine ca sa poti povesti peste ani intamplarea, daca pot s-o numesc asa.

In cazul in care iti mai amintesti ceva important legat de incident, te rog sa revii.
 
Bine ca s-a terminat asa!
Cred ca ati avut parte de un pilot super- meserias!! Pacat ca nu v-au transmis scuze ptr. incident! In mod normal, cred, ca trebuia ca wzz sa va ofere si o compensatie pentru acest nefericit incident!! Deh!!
 
Am citit acum ceva timp povestea incidentului Carpatair de la Timisoara, plus teoria de la scoala e aviatie, stiam cam la ce sa ma astept in momentul aterizarii.
A fost interesant ca dupa ce avionul a atins pamantul (o aterizare lina cum rar am mai prins), oamenii au inceput sa aplaude - din spate parca numa eu stiam ca nu s-a incheiat. La cateva secunde timp dupa touchdown, avionul s-a lasat pe stanga si am vazut scanteile datorate frecarii cu solul - dupa imi mai aduc aminte doar de omul din randul 4 de la coada care bajbaia dupa bagajul de sus si faptul ca am ramas cu un fel de rasina/vaselina pe mana dupa ce m-am dat pe topogan.

Cat despre despagubire - ma gandeam la Discount club pentru ceva timp - ca fidelizare; mai mult nu au de ce sa pluseze. Oricum, nu a fost nimic :)
 
Si eu imi scot palaria in fata pilotului si a celor care au avut de suferit in urma acestui incident! Stau bine cu nervii!!!
 
partea cu strigatul din partea insotitoarelor nu a fost din frica din contra... asa e procedura conceputa pt a accentua importanta comenzilor si a avea atentia tuturor in timp util
 
"TotalGruv" said:
partea cu strigatul din partea insotitoarelor nu a fost din frica din contra... asa e procedura conceputa pt a accentua importanta comenzilor si a avea atentia tuturor in timp util
Asta stiu insa felul precipitat de a face anunturi le dadea de gol :) Ma astept ca cel putin una dintre insotitoare sa-si fi dat demisia dupa incident.
 
Multumesc si eu pentru relatare. Insotitoarele de bord sunt si ele oameni, nu roboti, si e o chestie care probabil nu li se intampla de doua ori in cariera. Atata timp cat au evacuat pe toata lumea in timp util, fara vreun ranit grav, ele si-au facut treaba cu brio.