• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,083
848
113
cluj napoca
E normal să încapă toate bagajele de mână în cabină.
Cum nu încap toate bagaje, nu e normal să te oblige să îl lași la cală.

De la ideea asta simplă au decis: bagaje mici (care ar încăpea toate în cabină) și bagaje mari (care se iau in cabină în număr limitat, contra cost).

Chiar nu înțeleg de ce raționamentul ăsta nu are logică? Nu e nici o penalizare dacă ai bagaj mare. E pur și simplu o alegere.

Tu pleci mereu de la nevoile tale, ceea ce este ok. Insa avionaele au fost proiectate pentru nevoile medii ale clientilor.

Deocamdata 55cm e standardul industriei la cabin Bagage - si daca nu il umfli ca pe un omulet Michelin iti incape sub scaunul din fata daca nu esti chiar la locul de la geam.

Chestiunea in sine nu este bagajul ci reflexul pavlovian.

Fie accepti ca si Client ca biletul trebuie sa aiba un pret decent si atucni sunt si servicii decente in pachet, fie salivezi ca prostul cind vezi bilet la citiva euro si accepti ca esti urmatorul prost care a gasit un bilet ieftin si a fost taxat in plus ca sa ii iasa mocaciunea din cap. Mama prostilor e mereu Gravida si numarul clientilor ULCC confirma asta.

Zona low cost exista de 20 de ani, orice om care trece pe Linga o benzinarie isi poate da seama ca pretul combustibiluluia crescut, dar in acelasi timp se asteapta la jumatate din pretul unui taxi spre aeroport intr-un oras din vest ca sa strabata jumatate de Europa cu avionul. Evident ca transportatorul isi va scoate pirleala prin taxe de cumparae bielt, taxa de rezervare scaun, estimarea cheltuielli medii pentru bagaj la cala plus oportunitatea de habarnism ignorant ( fara check in, Boarding Card, bagaj spontan pentru cala samd)
 

Dorin

Well-Known Member
Feb 26, 2016
485
284
63
33
Poienarii Burchii
Ai o firmă de taxi cu multe mașini. Ții mult la servicii, punctualitate iar clienții sunt mai mereu mulțumiți. Tu încerci să menții prețul cât mai mic, chiar dacă mașinile sunt burdușite.
Între timp se scumpește benzina cu 10-15% și cauți soluții să nu crești prețul, iar clienții să nu simtă asta.

Și ding...vine poate singura soluție la îndemână. Îi faci pe clienți să înțeleagă că dacă vor să pună în portbagaj un bagaj mare și vor să mai ia și o geantă pe jumate cât aia în mașină, nu prea e bine, că nu-i ok la același tarif. Și te gândești că vor înțelege cu timpul, că e logic să nu umpli la refuz mașina în aceiași bani.

Clientul strâmbă din nas la început, dar are opțiunea să dea ceva mărunțiș pentru geanta aia în plus pe care să o țină în brațe în mașină, plătind același tarif pentru călătoria în sine.
Trec câteva luni și mai aplică și alte firme concurente soluția ta, că pare eficientă.
Toți vor fi mulțumiți și vor plăti în plus dacă vor avea bagaj mai mult.
Astfel, nevoile clienților tăi se schimbă după cum se schimbă și piața.

Față de acum 20 de ani s-au mai schimbat treburile și modul de a înțelege o problemă trebuie să devină cât flexibil.

Cât să continuăm cu idei de genul 'ce ne-au tras-o ăștia iar cu bagajul, domne. Nu se mai satură să taie din facilități'?
Doar că omul învățat cu multe deodată are nevoie de ceva timp pentru a înțelege că ăla care taie îți va vrea binele cu timpul.
Taie 15 x 10 cm din bagaj ca să-ți lase biletul la același preț. Mare brânză o fi să împachetezi mai bine țoalele din paporniță sau să te lipsești de o bere pentru a le lua cât vrei tu de răvășite.

Și eu luam bagaj mare înainte. Apoi mi-am dat seama că mă îngreunează la fața locului, chiar dacă fac doi pași până la cazare.
Pur și simplu pierdeam timp cu el și am decis să eficietizez. Acum plec două săptămâni în Asia cu 6 kg fără stres. Culmea e că am haine suficiente și multe opțiuni de schimb (nu umblu cu aceiași chiloți două zile la rând), inclusiv aparatul foto în același bagaj.

Doar că noi vorbim de trafic etnic în principal. De la o vreme am observat că s-au mai disciplinat. Cei care vin de 2-3 ori pe an acasă știu care-i treaba cu low-costul, că au redus dimensiunile, că sunt mai 'nesimțiți' și se adaptează treptat. S-a mai redus și numărul scandalurilor de la porțile de îmbarcare cu timpul.
Problema e în șocul pe care îl ai când auzi că ți-au luat spațiu. Românul a fost afectat dintotdeauna de lipsa de spațiu.
A trăit la grămadă cu frați, părinți, bunici într-o garsonieră sau într-o casă mică la țară. Abia merge pe trotuar, abia respiră.
Să-i mai ia și din geantă? Acum trebuie să cumpere una mai mică? Ce porcărie...
În schimb, italianul a avut spațiu, dar suferă că nu înțelege cum e să nu ai atâtea după tine într-o vacanță.

Psihologia călătorului din zilele astea e complexă. Însă nimic nu e bătut în cuie, după cum ne tot văităm aici că ne-au luat ce ne-au dat cândva.
Și tendința companiilor legacy e să mai taie din lăfăiala bagajelor. Vrei la cală, plătești. Fac pariu cu voi că peste câțiva ani vor căuta soluții și pentru cabină. N-ați văzut că și la ei e haos în plin sezon cu papornițe care intră la refuz?
Tendința generală e de a oferi cât mai multe servicii conexe peste un pachet de bază. Durează până ne obșnuim cu gândul că trăim în secolul opțiunilor, al alegerilor. Și într-un capitalism nebun e bine să înveți să te adaptezi după nevoile tale, să te autoeduci. Nu mai suntem cu turma ca înainte.
 
Last edited:

AndreiX

Active Member
Nov 16, 2016
672
230
43
Bacau
Cu BlueAir de la Bacău la LPL in sezon un bagaj de cala costa 41 EUR. Cunosc persoana care a dat 39.90 pe bilet și pe bagaj 41. Mai spune-mi tu ca e mărunțiș in situația asta... 🤣🤣🤣
 

Dorin

Well-Known Member
Feb 26, 2016
485
284
63
33
Poienarii Burchii
@AndreiX, vorbim de bagajul de mână.
5-8 euro pentru Priority înseamnă mărunt. Nu comparăm cu biletul în sine, e vorba de 1-2 beri în minus și 15 x 10 cm în plus la bagaj.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,083
848
113
cluj napoca
Dorin, este irelevant cit de eficient iti impachetezi tu lucrurile.

Fiecare Companie lucreaza cu un mix specific de clienti.

Swiss are 8 locuri First chiar si pe 330-300 care e cel mai mic model din flota Long haul pentru ca au structura de clienti corespunzatoare. Cu inca 50 de scaune Business incasarile de pe economy pe rutele respective sunt poate 20%.

Wizz are bagajul ala imens de 32kg pentru ca se bazeaza pe trafic etnic si nevoie de plecat cu boarfele din satul tau si visul de a veni mamaie cu jumatate de porc transat de sarbatori.

Indiferent de Companie, vei fi mereu la coada daca profilul nevoilor tale nu corespunde profilului de Client definit de companie ca si grup de baza. Pe baza nevoilor acestui grup este creat produsul. Uite, noul Audi A6 combi Costa cam de 8 ori mai mult decit o Dacie Logan combi, desi are cam acelasi Volum de portbagaj. Pentru cumparatorul de Logan, taxa de Transport mobila de la IKEA sunt relativ multi bani as asa ca un portbagaj mare prezinta avantaje. Pentru cel de A6 e sufiicent sa isi bage geamantanele si 2-3 lazi de vin - banii de transportat masini de spalat, mobilier etc sunt maruntis asa ca lasi sa ti se livreze acasa. Din perspectiva cumparatorului de Logan, cumparatorul d A6 e furat la portbagaj relativ la banii dati, pentru cel de Audi e suficient si un Sandero.

In lumea Wizz, tu esti cel cu nevoie de Sandero intr-o lume de Loganisti combi.
 

Dorin

Well-Known Member
Feb 26, 2016
485
284
63
33
Poienarii Burchii
Revenind la discuția de bază, de ce e o tragedie în ochii Clientului (definit de companie ca si grup de baza) de care vorbești că i se taie de unde se poate, păstrându-i în același timp tariful cu care s-a obișnuit?
Oare numai compania trebuie să facă un efort? Nu ar trebui să înțeleaga și Clientul să se adapteze cumva?

Hai să privim concret situațiile din acest moment (de la 1 nov.):

Ryan:
-gratis: bagaj mic de max. 40 x 25 x 20 cm
-de la 6 euro: bagaj mare + bagaj mic + priority
-de la 8 euro: bagaj mic de cală (10 kg)

Wizz:
-gratis: bagaj mic de 40 x 30 x 20 cm
-5-6 euro: bagaj mare + bagaj mic + priority
-9-12 euro: bagaj mic de cală (10 kg)

Practic, au tăiat 15 x 10 cm din bagaj (cât o geantă foto mică), dar au adăugat unul de cală mai ieftin. O fi atât de rău?!

Nu o să mai continui subiectul, pentru că o lungim la infinit.
Clientul se va adapta și la LCC cum s-a adaptat fără bagaj de cală inclus în tariful minim la KLM, Lufthansa, TAP, BA (chiar fără mâncărică) etc.
Șocul este normal, atât timp cât ți se cer bani în plus pentru a avea ce aveai înainte.
Însă la bază e același principiu în ambele cazuri.
 

etravel

Well-Known Member
Mar 13, 2012
1,779
310
83
LRBS
Nu ar trebui să înțeleaga și Clientul să se adapteze cumva?
Unde ai vazut tu client care sa inteleaga si sa se adapteze? Nu exista asa ceva. Toti, dar absolut toti clientii vor mai mult si daca se poate mai ieftin, indiferent daca vorbim de bunuri sau servicii. Restul sunt povesti de insucces in marketing.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,083
848
113
cluj napoca
Problema e aia pavloviana.. clientul tipic inca reactioneaza la 29,90 EUR, chiar daca mai plateste üentru altele inca 100 de euro, in loc de 89 de EUR all in.

Tu daca ai fi in pozitia CCEO Wizz ce ai face? Ai declara clar ca CEO Lufthansa marti ca anul viitor se vor scumpi biletele datorita niveluli de pret al carburantilor - nota bene stiind ca majoritatea clientilor tai vor primi mesajul via media de Business care preia informatiile din rapoarte trimestriale etc. inclusiv cite o stire prin main stream media.

Sau ai vedea ca poate stratgia ta de convergenta cu bagaj Standard inclus nu prea a functionat si stiind ca ai o ponder foarte mare de clienti care chiar daca stu sa citeasca nu urmaresc presa de Business si ca nezburind in viata lor decit cu "Atlassib te duce ca vintul" vor inghiti o taxa plus ca oricum in medie mai au una la bagajul ala de 32 de kg?

Regula de baza in Marketing este ca rima trebuie a ii placa pestelui, nu pescarului.
 

tavi

Administrator
Staff member
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,139
1,663
113
Brasov
www.fotocity.ro
Practic, au tăiat 15 x 10 cm din bagaj (cât o geantă foto mică), dar au adăugat unul de cală mai ieftin. O fi atât de rău?!
Da, simplu. Fix asta ar trebui să facă și milioane de oameni. Să-și taie fro' 10-15 cm din bagaje. Doar atât. E mult, puțin? Nici nu știu ce să zic...
 

alexxy

Well-Known Member
Dec 8, 2013
841
298
63
Sincer in afara de faptul ca schimba regulile de la bagaje foarte des eu nu vad alte probleme. Pana la urma este inclus in pretul de baza un bagaj, mic dar este inclus. De ex la BMS bagajul de cabina este destul de mare, si daca avioanele sunt pline, bagajele pur si simplu nu incap. De multe ori pe zborurile full, ultimii imbarcati sunt rugati sa lase bagajele la cala, eu am patit de 2 ori. Nici asa nu au incaput toate bagaje cu usurinta in cabina. Si asta se intampla si la case mai mari, la KLM am fost rugat inca de la checkin (aveam si bagaje de cala) sa le las si cele de cabina pentru ca zborul era full...

Nu inteleg in Italia de ce nu s-a sesizat acea autoritate si cu privire la politica de acum 1-2 ani cand exista bagaj mic de cabina inclus, si bagaj mare de cabina contra cost. Acum bagajul mare vine la pachet cu priority.

Mai nesimtita mi se pare politica de a separa pasagerii de pe aceeasi rezervare pentru a forta cumpararea de locuri.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,083
848
113
cluj napoca
Nu stiu daca e nesimtit sau nu.

Pina la urma din majoritatea oraselor exista o varianta legacy (Lufthansa Group) unde nu ai problemele astea.
 

tavi

Administrator
Staff member
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,139
1,663
113
Brasov
www.fotocity.ro
Datorita noii politici cu bagajele au bagat optiunea de "Cancel Contract" la rezervarile existente. Am vazut la mine in cont, aveam o rezervare SBZ - TLV. Am anulat-o cu creditare in cont pentru ca daca rezerv din nou este mult mai ieftin. :)
 

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Apr 20, 2012
3,010
1,427
113
Constanta
Dintr-un mail primit de la WZZ
WIZZ Priority este un produs cu disponibilitate limitată (max. 80 de locuri per zbor) și se poate epuiza rapid.
 

tavi

Administrator
Staff member
fly-ra 2017
Dec 6, 2014
5,139
1,663
113
Brasov
www.fotocity.ro
Îmi amintește de ultimul zbor, MAD - OTP cu Tarom. A fost nu știu ce glitch și la toți pasagerii le apărea pe permisele de îmbarcare Sky Priority. La absolut toți.
Imaginați-vă doar... N-are sens să povestesc.
 

oldblueeyes

Well-Known Member
Oct 15, 2012
4,083
848
113
cluj napoca
Hai mai, uite mai bine sa speram ca Singapore Airlines o sa trimita Scoot sa zboare si in Romania. Din Raffels Class se va putea face imediat un Rafie Class.

Si statutul Gold se va face aratind ghiulul.