• Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.

Wizz Air - Discutii

fabytm

Member
Wizz Air pare sa inlocuiasca cele 2 A320 care au baza in Timisoara cu A321 neo conform Google Flights. Zborurile catre toate destinatiile Wizz Air apar cu A321 neo dupa 30.10.2022.
 
  • 👍
Reactions: 5 users

Codrin

New Member
Salutare,

Apelez la voi pentru am ma ajuta cu o informație.
Am 2 rezervări pe LTN cu W6, una de 5 și alta de 3 persoane din IAS in luna Octombrie (prima si a doua săptămână din lună). Le-am platit cu cardul de Euro (din LTN am achizitionat alte zboruri si am folosit acelasi card), am folosit Transilvania (de obicei folosesc Raiffeisen) cu achizitie la inceput septembrie.
M-am trezit cu bani în cont înapoi pe segmentele IAS-LTN. Pentru ambele rezervări. În contul Wizz totul e valabil, e confirmat, factura,tot. Banca îmi spune că au așteptat 16 zile ca Wizz Otp să fi operat plata, nu s-a întâmplat astfel încât au returnat bani în disponibil, dar Wizz mai are la dispoziție 30 zile. Nu am mai pățit niciodată un asemenea incident.
Întrucât luni am primul zbor cu ei să sun la call center la Wizz Ro sau se vor procesa ulterior? A mai pățit cineva așa ceva?
E valabil numarul 0900? În seara asta îmi spunea că e nealocat dar apoi am văzut că e 09-18.
Nu aș vrea să mă trezesc în weekend când generez cărțile de îmbarcare că rezervarea nu mai e valabilă.
Dacă postarea nu e relevantă pe topic rog moderatori să o trimită la coș :)
 

TotalGruv

Administrator
Staff member
Salutare,

Apelez la voi pentru am ma ajuta cu o informație.
Am 2 rezervări pe LTN cu W6, una de 5 și alta de 3 persoane din IAS in luna Octombrie (prima si a doua săptămână din lună). Le-am platit cu cardul de Euro (din LTN am achizitionat alte zboruri si am folosit acelasi card), am folosit Transilvania (de obicei folosesc Raiffeisen) cu achizitie la inceput septembrie.
M-am trezit cu bani în cont înapoi pe segmentele IAS-LTN. Pentru ambele rezervări. În contul Wizz totul e valabil, e confirmat, factura,tot. Banca îmi spune că au așteptat 16 zile ca Wizz Otp să fi operat plata, nu s-a întâmplat astfel încât au returnat bani în disponibil, dar Wizz mai are la dispoziție 30 zile. Nu am mai pățit niciodată un asemenea incident.
Întrucât luni am primul zbor cu ei să sun la call center la Wizz Ro sau se vor procesa ulterior? A mai pățit cineva așa ceva?
E valabil numarul 0900? În seara asta îmi spunea că e nealocat dar apoi am văzut că e 09-18.
Nu aș vrea să mă trezesc în weekend când generez cărțile de îmbarcare că rezervarea nu mai e valabilă.
Dacă postarea nu e relevantă pe topic rog moderatori să o trimită la coș :)
Daca dupa 12 zile calendaristice (nu 16) comerciantul nu trimite la decontare tranzactia banca restituie banii in mod automat si imediat cumparatorului.

In 99.999999% din cazuri, wizz va trimite tranzactia la decont la un moment dat, iar banca ii va achita tranzactia din contul tau. Daca suma respectiva nu se mai afla in cont cand se trezeste wizz-ul sa-i ceara, (ie. fonduri insuficiente) contul tau va ajunge pe minus (devii debitor).

Idea e ca wizz a depasit termenul de 12 zile pt a trimite la decont suma, dar o va face candva si vei calatori.

Dar, ca sa stai linistit, poti suna la call center (parca exista si un nr gratuit aici pe forum), le explici ce ne ai spus si noua si cu siguranta se vor trezi sa trimita la decont sau macar sa-ti zica daca totul e in regula (sau nu).



Sent from my SM-G998B using Tapatalk
 
Reactions: 1 user

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Din pacate doar WZZ profita de criza BLA. Nici o miscare de la Tarom .
Doar un comunicat mofluz, arogant si nenecesar la vremea aceea. Nu lansare /suplimentare de ruta ,nu incercare de a atrage pasagerii pierduti ai Blue Air...

 

flight.user

Active Member
Chiar nu ar trebui sa fim mirati de faptul ca Tarom nu misca niciun deget in incercarea de a profita de pe urma aceste situatii. Care ar fi motivul? Poate lipsa de avioane si personal cu care sa incerce sa acopere piata lipsa sau poate chiar incompetenta si aroganta specifica acestor minunati conducatori.
Unii incearca sa arate cu degetul catre Wizz si Ryanair si pe buna dreptate in anumite situatii, dar spre deosebire de majoritatea celorlalti din piata (aici nu includ BLA si ROT ca nu isi are rostul discutia), stiu sa faca bussines, stiu sa faca bani cu toate ca practica cele mai mici preturi din piata. Sunt printre putinii din piata care au trecut perioada de pandemie cu ajutorul cashului de care dispuneau. Pana si Lufthansa a avut nevoie de ajutor pt a trece peste acea perioada neagra...
Deci indiferent de ce zicem despre ei, stiu foarte bine cum sa faca bussines in acest domeniu.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

sorin

Well-Known Member
Din pacate doar WZZ profita de criza BLA. Nici o miscare de la Tarom .

Care ar fi motivul?

Tarom pur si simplu nu are voie sa deschida rute noi, pentru ca are plan de restructurare depus spre aprobare la Comisia Europeana. Pentru a aproba planurile de restructurare, o conditie standard impusa de Comisia Europeana este ca respectiva companie sa nu deschida rute noi, ba mai mult, sa cedeze si rute si/sau sloturi.

Sa ne amintim ca LOT cand a primit ajutorul de stat a vrut apoi sa deschida rute noi, dar a trebuit sa astepte sa treaca perioada de acordare a ajutorului pentru a putea sa o faca. Deci in urmatorii ani - daca i se va aproba ajutorul de restructurare - Tarom nu va putea deschide nicio ruta noua.

De altfel, pe baza acestor criterii ale Comisiei Europene si Blue Air-ul a fost atentionat cand a primit ajutorul de stat de salvare, de fapt i s-a pus conditia asta, sa nu se extinda agresiv. Conditie pe care a incalcat-o evident.

Pe de alta parte, Tarom nici nu ar mai avea ce sa ia din rutele Blue Air. Pe putinele rute bune de pe OTP s-a bagat deja Wizz. Ar mai ramane poate STR si cam atat. Pentru Blue Air baza cu adevarat profitabila a fost cea de la BCM, unde a avut pana de curand monopol. Cu baza asta si-a mai acoperit de-a lungul anilor gaurile financiare provocate de extinderea hazardata si nesustenabila care i-a adus unde sunt acum.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Fun fact:

Nou lansata ruta Abu Dhabi-Male este parcursa de catre WAZ in timp mult mai mare decat celelalte concurente pe ruta:
The 1,876-mile flight is blocked at 5hr20min from Abu Dhabi and 5hr50min to Abu Dhabi...
As a point of comparison, Etihad Airways also operates this route with a Boeing 787-9, and that’s blocked at 4hr15min from Abu Dhabi and 3hr55min to Abu Dhabi
Explicatia: avioanele WAZ zboara pe langa tarmul Indiei pe cand ETD are ruta directa,mult mai scurta. Motiv: certificarea ETOPS sau,mai bine zis ,lipsa acesteia la avioanele WAZ.

 
  • 👍
Reactions: 2 users

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
„Într-adevăr, în ceea ce privește situația la Blue Air, am făcut pași în față, dar nu în totalitate pentru că pur și simplu nu avem capacitate disponibilă la acest moment, în ciuda faptului că avem 171 de avioane în flotă, aceste avioane zboară. Nu putem să mutăm avioanele așa de repede, dar bineînțeles că ne uitam la următorul an să vedem ce putem face”, mai spune Váradi.

Întrebat de Economica.net dacă Wizz Air ar mai fi avut loc de creștere dacă Blue Air nu ar fi dat chix, Váradi spune că “am fi crescut, dar acum creștem mai mult datorită lor. Bucureștiul devine cea mai mare bază operațională pentru Wizz Air din întreaga rețea, Clujul este o bază operațională foarte puternică acum, iar Iașiul vine din urmă. Suntem interesați să devenim de facto transportatorul național al României”.

Wizz a renunțat la operațiunile din Sarajevo, iar capacitatea de acolo a fost transferată și la București.

 
  • 👍
Reactions: 1 user

Adrian Fuchs

Active Member
O miscare absolut fireasca. Corecta si neblamabila. Orice antreprenor bun ar fi procedat la fel. Si daca pe tine te-ar fi chemat Wizzair, ai fi procedat la fel. Daca dintr-un vas cu apa scoti, din mijloc, o cantitate de apa, alta apa din acel vas ii va lua locul (fizica elementara). Sau daca dintr-un morman de grau scoti o cana de boabe, alte boabe vor migra, ocupand locul lasat liber. E un principiu, valabil si-n biologie si-n economie: cine nu creste, moare! Lupta-n business e ca-n jungla, acerba, pe viata (Wizzair) si pe moarte (Blue air). Daca maine Wizzair da de bucluc, la fel va pati. In doi timpi si trei miscari altii ii vor ocupa imperiul. Regele a murit (Blue air), traiasca regele (Wizzair). Iar pentru cei care sufera infulecand coliva de la praznicul de parastas al Blue air, condoleante. Orfanii induioseaza!
 
  • 👍
Reactions: 1 users

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Situatia ideala ar fi fost sa fi venit o companie mare LCC, gen easyjet , Transavia, care nu numai sa inlocuiasca Blue Air ci sa aduca ceva in plus ,
Inclusiv WZZ recunoaste ca nu poate inca inlocui tot ce s-a pierdut iar,in afara de WZZ ,nimeni nu reactioneaza convingator,nici macar RYR.
 

colonelu81

Well-Known Member
Nu e bine pt piata sa existe situatii de monopol sau oligopol.
Blue Air era ceva diferit fata de Wizz; opera si pe alte aeroporturi. Nu e strict o problema de capacitate pe care WZZ nu o are, ci pur si simplu era vorba de un alt model de business, cu un produs usor diferit.
 
  • 👍
Reactions: 1 user

Adrian Fuchs

Active Member
Nu! Dupa raportul populatie/pasageri, piata din Romania este de aproximativ 1. In Europa occidentala este intre 7 si 12!!! Adica un occidental, in medie, zboara de 7-12 ori pe an. Dincoace-n Dacia, media raportata la populatie este de... sub 1 zbor/an/cetatean european cu drepuri! D-aia d-alde Transavia sau easyjet, nu e (sic!) interesate. Si tot d-aia Ryanair, dupa ce-a incercat marea cu dejtu, la Timisoara, Oradea sau Craiova, se rezuma actualmente la o activitate simbolica-n Romania, sa nu zica ca nu-i prezent.

Ideal ar fi fost ca LAR si Romavia sa se dezvolte, nu sa sucombe lamentabil. Iar Tarom-ul sa creasca si sa se-mplineasca. Insa Tarom s-a reformat. Perpetua re-forma! S-a re-format din sfr* in SNCF**.

* - societate fara raspundere
** - societate-n nume colectiv si familist (adic-un fel de CAP - citeste ceapeu - unde fiecare se-nfrupta, ragaie, flatuleaza, doarme sforaind, caci probabil ca siesta obligatorie si perpetua e prevazuta-n contractul colectiv de nemunca, apoi ranjeste tembel si eventual o tuleste zigzagand)
Post automatically merged:

Nu e bine pt piata sa existe situatii de monopol sau oligopol.
Blue Air era ceva diferit fata de Wizz; opera si pe alte aeroporturi. Nu e strict o problema de capacitate pe care WZZ nu o are, ci pur si simplu era vorba de un alt model de business, cu un produs usor diferit.
Nu sunt de acord, dar iti respect opinia si incerc sa o inteleg.

Personal, daca vreau sa ajung la Paris sau in Londra, chiar nu ma intereseaza culoarea autobuzului sau diferenta de 2-3 sute de lei. Pe care-i dau oricum apoi pe trenuri, taxiuri sau autobuze ca sa ajung de la dracu-n praznic (40-60 km), vezi Beauvais sau Luton, la Paris sau Londra. Prefer sa iau LH pana la MUC sau FRA, de unde am cateva conexiuni pe zi spre Paris sau Londra. De exemplu!

Zborurile pe aceste aeroporturi tertiale (pompos denumite Frankfurt-Hahn sau Paris-Beauvais, etc) sunt doar in avantajul si spre castigul companiilor aviatice care zboara acolo si nu in cel al calatorului necugetat, care da banul pe rand, nu tot o data.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user

lecar

Member
Nu toti cei care zboara la Frankfurt-Hahn/Paris-Beauvais au treaba cu Frankfurt/Paris. Ca multe alte aeroporturi similare (Luton, Bergamo, Girona etc) au si ele zona lor de acoperire. Iar evolutia lor a demonstrat ca multe dintre ele sunt (sau cel putin au fost pana acum) viabile.

Cat despre esecul Blueair, eu zic ca e trist. Chiar si numai pentru factul ca ne demonstreaza inca o data ca nu suntem in stare (ca societate) sa producem povesti economice de succes. Exista si contraexemple, insa prea putine raportate la potentialul teoretic.
 
  • 👍
Reactions: 4 users

AIR06

Moderator
Staff member
fly-ra 2017
Nu sunt de acord, dar iti respect opinia si incerc sa o inteleg.

Zborurile pe aceste aeroporturi tertiale (pompos denumite Frankfurt-Hahn sau Paris-Beauvais, etc) sunt doar in avantajul si spre castigul companiilor aviatice care zboara acolo si nu in cel al calatorului necugetat, care da banul pe rand, nu tot o data.
Pe langa faptul ca pentru BLA Oslo ,Stockholm ,Bruxelles etc insemnau aeroporturi principale nu localitati aflate la o suta de kilometri departare , Blue Air oferta si zbura catre rute interesante gen Helsinki ,Dubrovnik, Split , Madeira, Porto etc . Si la preturi bune. Are dreptate @colonelu81 ,nu era acelasi produs si, repet,ar fi fost tare bine sa fi venit un easyjet.
 
  • 👍
Reactions: 3 users

colonelu81

Well-Known Member
BLA opera in ultima perioada pe LHR, MUC, FRA, VIE, CDG, AMS. Asta pe langa cele mai vechi precum BRU, LIN sau CGN/DUS. Ca destinatii se(a)mana cu un EZY sau chiar cu un legacy, nu cu WZZ. E adevarat ca frecventele erau tipic ULCC, ceea ce pune problema consistentei modelului. Dar problema ramane, BLA nu poate fi inlocuit de WZZ/RYR decit partial.
 
  • 👍
Reactions: 3 users

colonelu81

Well-Known Member
Bine, eu nu am zis la modul absolut. Cine nu (mai) gaseste LHR direct cu BlueAir, va gasi pe direct/conexiune cu ROT sau ceva pe conexiune din Star Alliance. Doar ca: conexiune, alt orar si, mai ales, alt pret. Adica un produs diferit.
In ceea ce priveste WZZ, Varadi a fost intr-un turneu saptamana trecuta prin RO. Jurnalistii i-au pus niste intrebari, iar omul a fost sincer si ceea ce se poate deduce e ca in 2023 vom avea parte de o crestere substantiala a operarii in RO. Nu pot traduce altfel afirmatia sa "Suntem interesați să devenim de facto transportatorul național al României"
 
Last edited:
Top