Wizz Air - Discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Nu stiu ce se intampla cu adevarat cu Wizz dar toata vara asta si cel putin in Romania, operarea lor este un DEZASTRU! Curse anulate, curse intarziate cu orele, sau de la o zi la alta, mutare de aeronave de zici ca-s colete de Cargus... Stiu ca sunt cauze multiple, dar parca e mult prea mult!
Din pacate (si asta e grav pentru pasageri) alternativa nu prea exista...
 
  • 👍
Reactions: 1 users
Din pacate (si asta e grav pentru pasageri) alternativa nu prea exista...
Statul roman este principalul vinovat . A faultat companiile mari romanesti,care plateau impozitele aici,in Ro.

Lui Blue Air i-au dat loviturile de gratie prin amenzi uriase,nemaivazute, date doar lor (desi cel putin W6 era la fel de culpabili) si prin manevra ilegala de blocare a conturilor de catre ministrul fan infocat al lui Victor Orban . Iar ca si companie aeriana ,poti sa fi si LH , daca iti blocheaza statul toate conturile ,a doua zi tragi storurile. Pentru ca nimeni nu mai are incredere sa ofere orice serviciu sau produs pe datorie.

Toata lumea se lega de "teapa Blue Air". Dar 0B a functionat 18 ani ,nu s-a infiintat de astazi pe maine. Cum se plangea demult Racaru, niciodata ministrul transporturilor ,oricare ar fi fost,nu a fost interesat sa-l primeasca in audienta .

La Tarom,ce sa spun ,statul a aplicat metoda Becali ,politic se decidea ce avioane se achizitioneaza, unde se zboara ,cui i se mai face loc in schema de personal .

Iar acum W6 se dovedeste incapabil sa inghita felia daruita si nu vine nimeni important din afara ,gen EZY care sa fie interesati sa umple golurile ramase.
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Statul roman este principalul vinovat .
E suficient sa aresteze doua-trei avioane si sa le dea drumul numai atunci cand au fost platite toate despagubirile catre cetatenii romani afectati de toate neregularitatile astea.
Sau si mai bine, valorificate in contul despagubirilor pe care Wizz refuza sa le plateasca.
Dar nu ai sa vezi.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
  • 👍
Reactions: 1 user
Citez din articolul citat anterior:

Am avut o serie de discutii aplicate ...
Am informat Agentia ...
A pune cu celeritate in aplicare ...
Am cerut de urgenta ...
Prezent la discutii, presedintele ANPC ( ... ) a informat ...
Vom monitoriza cu atentie... (nota mea: probabil si ingrijorare)
Si finalul apoteotic: Nu vom tolera !

Case solved.
 
  • 🤣
Reactions: 1 user
Citez tot din articolul citat anterior:
Sute de pasageri au rămas blocați atât pe Aeroportul Internațional Cluj, cât și pe Aeroportul francez din Lyon după ce cursele Cluj-Lyon (decolare la ora 18:25) și Lyon-Cluj (aterizare ora 0:10) au fost anulat de Wizz Air.S-a întâmplat acest lucru chiar în ziua în care compania Wizz Air a fost reclamată de România la Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației.

Deci pana la urma autoritatile romane chiar s-au tinut de cuvant si nu au tolerat.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
WZZ a anuntat rezultatele pe primul trimestru al anului fiscal, Q1 e aprilie-iunie.

RASK 4.19
CASK 4.01 ( cu o reducere substantiala a CASK Fuel fata de anul trecut)

Sursa: https://wizzair.com/static/docs/def...presentations/q1-f24-results-vf1_4df5256e.pdf

Ca o nota: preturile "aberante" si "jecmaneala" sunt preturi la care WZZ abia a reusit sa fie profitabil (61mil euro). Sigur, pe Q2 lucrurile vor sta mult mai bine pt companie, dar per ansamblu, cu un Q1 mediu, un Q2 bun si cu Q3 si Q4 specifice lunilor oct-martie, ramane de vazut daca vor fi profitabili pana la final. Ei se asteapta la 350-450 mil euro. Sa vedem...
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Vremea s-a racorit nitel si WZZ se pregateste de iarna.
Minus o aeronava WZZ la CLJ incepand cu primele zile ale lui sept.
Reduceri:
Minus 1/7 la LCA, BER, DTM, CTA, EIN, ZAZ, LBA
Minus 2/7: BGY, BLQ, BSL, BCN, MAD, LTN, NCE, BRI si AYT

Pe masura ce dispar rutele sezoniere spre Grecia, unele frecvente cresc inapoi.
NCE dispare complet, neclar daca va reveni in vara lui '24, iar BRI teoretic revine pe programul de iarna.
AYT e caz special de cate ori a fost bagata si retrasa.
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 users
Miscarile masive in program pentru aceasta toamna la Wizz sunt cauzate de lucrari de verificare a motoarelor solicitate de producatorul Pratt & Whitney. Sunt mai multe articole in presa pe subiectul respectiv:

 
  • 👍
Reactions: 2 users
Wizz Air removed 4 routes from their system:
▪️
🇦🇪
Abu Dhabi -
🇮🇹
Naples
▪️
🇦🇱
Tirana -
🇬🇧
Birmingham
▪️
🇦🇱
Tirana -
🇬🇧
Edinburgh
▪️
🇦🇱
Tirana -
🇬🇧
Liverpool
 
E interesat ce se va intampla la Tirana.
Anul trecut au avut 5.2 mil pax, anul asta sunt cu o crestere de 38% fata de anul trecut, iar din toamna-iarna va creste semnificativ operarea WZZ + debarcarea RYR. Putem intui ca vor avea peste 10 mil pax in 2024, dar probabil ca yieldurile nu vor mai fi bune.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Flota utilizata azi pe bazele din RO.

OTP: 10 321 si 7 320
CLJ: 1 321 si 6 320
IAS: 3 321 si 1 320 + ~17 frecvente sapt de pe alte baze in general cu 321.
TSR, SCV si CRA 2 320
SBZ 1 320

Nota: 321 e in general varianta NEO, dar mai apar si 321 CEO pe la CLJ si IAS
 
  • 👍
Reactions: 4 users
WZZ a mai dat cu mopul prin baza CLJ la care eu numar vreo 98 frecvente pe orarul de iarna, deci 5 avioane.
Dispare BRI si se reduc frecventele semnificativ la cateva rute: LTN la 14/7, BSL la 2/7, BCN la 3/7, EIN la 3/7 samd.
 
  • 👍
Reactions: 2 users
WZZ a incarcat programul de vara pe bazele romanesti (insa doar pana la 31 iulie).
Par a exista modificari de frecvente, ajustari firesti. La o prima vedere nu stiu la CLJ daca o sa mai fie traditionalele 7 avo pe vara, par a fi destule reduceri fata de vara asta, desi revin sezonierele. Ex BCN de la 7/7 la 3/7, BSL de la 5/7 la 3/7, LTN de la 17/7 la 16/7, BGY de la 10/7 la 8/7, EIN de la 5/7 la 4/7, BLQ de la 5/7 la 3/7, TLV de la 4/7 la 3/7, LCA de la 3/7 la 2/7, VLC de la 3/7 la 2/7 etc.
In rest tot 2 avo la TSR si CRA, un avo la SBZ, 5 la IAS. La OTP nu m-am bagat cu analiza inca...
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 4 users
SCV - 2 A320 : sezonul w 23 /24:

LTN : de la 10/7 la 14/7
BGY : 7/7 -- > 4/7
FCO : 6/7 -- > 3/7
BLQ : 2/7 -- > 3/7
TSF : 2/7 --> 2/7
EIN : 2/7 --> 2/7
CRL: 3/7 --> 3/7
BVA: 2/7 --> 2/7
LCA: 2/7 --> 2/7
DTM : 3/7 --> 2/7
FMM: 3/7 --> 4/7
 
  • 👍
Reactions: 3 users
Intre sfarsitul lui Septembrie si jumatatea lui Decembrie, WZZ muta urmatoarele zboruri de pe DTM pe CGN:
FCO, BUD, TGD, KUT, OTP, BEG, TGM, WRO.
 
Reactions: 1 user
Intre sfarsitul lui Septembrie si jumatatea lui Decembrie, WZZ muta urmatoarele zboruri de pe DTM pe CGN:
FCO, BUD, TGD, KUT, OTP, BEG, TGM, WRO.

Care ar fi motivul ?
Pe site ul aeroportului nu se afla nici un info legat de posibile motive care sa duca la aceasta mutare. O fi ceva de la WZZ...

Zilele trecute am luat biletele la DTM si a doua zi am primit mail cu mutarea la CGN.