Wizz Air - Discutii

  • Guest, pentru o varianta fara reclame a forumului oferim conturi premium. Mai multe detalii aici.
Cum am scris si mai devreme ,este foarte dragut ca au anuntat astazi ca,...surpriza!...incepand cu 10 ianuarie, inchid baza si anuleaza rutele. Ca parca decizia au luat-o azi-noapte.
Ma mir ca nu sunt ingroziti de ce le-ar putea face ANPC ! (glumesc desigur)
 
Pai ANPC nu le face nimic pentru ca nu sunt inregistrati in Romania, si au impresia ca asa e normal. Aia e...
 
E destul de putin probabil sa fi anuntat pe 10 ian ca inchid baza pe ... 10 ian. Vad rute care se inchid pe 1 feb - BCM-TRN/CRL, deci probabil aia va fi data, dar nu sunt facute modificarile in totalitate. Si e plauzibil sa mentina LTN si MXP (desi in acest caz mai bine gaseau o solutie de W pt BGY). BRI si CWL (Cardiff) urmeaza si ele sa se inchida.
Se aude ca vor sa deschida baza pe TRN ( surse italiene), deci strang probabil avioane pentru...
FCO si MXP vor primi avioane in plus - e clara tendinta de a renunta la bazele mici in favoarea cresterii unor mega-baze.
 
Last edited:
În comunicatul de presă au precizat că se închide în 10 ianuarie, dar în comunicatul intern, către crew, e menționat că baza se închide din 01FEB23.
 
  • 👍
Reactions: 1 user
In alta ordine de idei, cam cat ii dam bazei de la SBZ? Nu am vreo info, ci doar speculez. Baza ramane in doar 6 rute (HHN e adio), iar traditional bine au mers LTN, FMM si partial NUE. Restul, plevusca asezonata cu mult trial and error din care au ramas ce mai este acuma (FKB, DTM si MAD in afara de cele enumerate anterior).
Si in contexul deschiderii aeroportului Brasov despre care se poate banui ca va avea curse similare ca destinatie.
 
Last edited:
Eu cred ca baza cu 1 avo pe SBZ este ok, au facut ceva normal optimizand capacitatea avionului bazat.
Au mutat cele 2 frecventele de pe cea mai slaba ruta (HHN) pe alte 2 rute, nr total al frecventelor saptamanale operate de catre Wizz ramane neschimbat (21 WF).

Din punctul meu de vedere, Aeroportul Sibiu a fost si este foarte sustinut* de catre CJ Sibiu, asadar va avea spatele acoperit ( bani publici pompati sub diverse forme) chiar daca prin deschiderea Aeroportului Brasov isi pierde din atractivitate.

* mentionez doar cele 2 scheme pt subventionarea de noi rute in valoare totala de 4 milioane de euro, schema nr. 2 in valoare de 2,23 milionae de euro isi asteapta petitorii

 
Rute noi:
IAS - IST (4 aprilie, 3/7)
OTP - AYT (19 mai, 3/7)
CLJ - AYT (18 mai, 2/7)
 
  • 👍
Reactions: 2 users
Salut m am uitat sistem lui wizz
Pe data 18 Iunie 2023 duminica dimineața parca avem 9 aeronave baza in Cluj
Cluj-Perugia,Charleroi,Paris beauvais,luton,tel aviv,Bergamo,palma Mallorca,zakyntkos si Antalia

oare se va aduce încă 2 baza noi la Cluj!
 
Mai degraba e un program nedefinitivat. S-au scos, s-au bagat frecvente si/sau rute, dar nu s-a operat peste tot. Sunt si pe alte baze probleme din astea. La BCM au scos rutele la care se renunta, dar pt BCM-LTN au modicat orarul (zbor de pe baza LTN) doar pt feb. In martie programul e tot BCM-LTN-BCM, ca si cum ar fi baza...
 
La BCM cred ca e unul singur (pana la 1 feb) si se mai fac frecvente BCM-LTN de pe baza londoneza.
 
Last edited:
Au aparut rezultatele pe Q3. Cum era de asteptat, pe minus.

Strategia WZZ intr-o captura de ecran:

Screenshot-10.png
 
  • 👍
Reactions: 1 user
Au aparut rezultatele pe Q3. Cum era de asteptat, pe minus.
Pierderile sunt considerabile. Restul sunt "sclipiciuri" de luat ochii. 155m vs 911m, asta e "cheia". "Reported profit" datorata cursului e conjuncturala si de neluat in seama.
Mai exista un numar care ma uimeste: doar 10,5 ore/aircraft? E ca la un "legacy". Si inca unul lenes...
 
RASK-ul e bun, dar nu poate compensa pretul mare pe care il platesc la combustibil.
Pe mine nu ma surprinde modul parcat pe iarna, caci tot de la combustibil li se trage, mai ales ca evolueaza pe piete cu sezonalitate destul de mare.
CASK Fuel Q3F23 2.01
CASK Fuel Q3F20 1.21
 
Ruta noua, Luxemburg,
W63221: OTP 13:05 – 14:55 LUX
W63222: LUX 15:40 – 19:10 OTP ,marti si sambata
 
S-ar putea sa se manifeste si o scadere a cererii, nu cred ca aviatia e izolata de evolutia economiei.
In februarie si martie, din Iasi am gasit zboruri la 60 - 70 de lei pe sens spre destinatii precum Charleroi.
 
Am facut o medie aritmetica a pretului pe respectiva ruta, IAS-CRL, (outbound si inbound), asa cum apare acum in sistemul de rezervari:
pe feb : 107 euro
pe mar: 36 euro (in conditiile in care in ultima sapt din martie se baga 7/7 ca sa ii "sperie" pe RYR, iar outbound e 14.99 euro pe linie)

Nu, nu e deloc rau ce vad, mai ales ca vb de feb-martie

LE: apr. - 62 euro, la 7/7. Cu ancillary ar trebui sa fie spre 85-90 de euro/segment la incasari
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 1 user
WZZ face curatenie pe aeroporturile londoneze, dispar asa:
-din LTN urmatoarele rute: Castellon, Funchal, Gran Canaria, Porto, Rzeszow, Sarajevo, Tenerife South, Malaga, Ohrid. Olsztyn-Mazury, Palagna, Reykjavik;
-din LGW urmatoarele: Chania, Funchal ,Tenerife South, Bari, Palma de Mallorca, Varna.

Sursa: https://twitter.com/SeanM1997
 
Last edited:
  • 👍
Reactions: 2 users